ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 858-mr6-2019

БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ
                        2019   року Борислав № _______
 
 Про  затвердження Статуту комунальної установи
 Інклюзивно – ресурсний  центр  м.Борислава
 у новій редакції
 
           Відповідно до п.30 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Постанов Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 617  «Деякі питання створення ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів», «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» від 12.07.2017 року №545, беручи до уваги доповідну записку начальника відділу освіти від 14.01.2019 року № 01-18/37, міська рада

ВИРІШИЛА

           1.  Затвердити Статут  комунальної  установи Інклюзивно-ресурсний центр м.Борислава  у новій редакції (додається).

           2. Відділу освіти міської ради (Е.Качмарчик) забезпечити здійснення організаційних заходів, пов’язаних з поданням у встановленому законом порядку необхідних документів для державної реєстрації Статуту у новій редакції.
 
           3.  Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Р.Гарасимів, постійну комісію  з питань освіти, культури,  сім’ї і молоді, фізкультури і  спорту (А.Спас) та з питань планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики (Б.Городиський).
 
 
Міський голова                                                                                          І.Р. Яворський
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення    міської ради
 

 
СТАТУТ
комунальної установи
 
ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР
м. БОРИСЛАВА
 
у новій редакції
 
 
 
 
 
м.Борислав
 
1.Загальна частина
1.1. Комунальна установа Інклюзивно-ресурсний центр м.Борислава (далі - ІРЦ) є закладом освіти,  бюджетною установою.
1.2. Повна назва – комунальна установа Інклюзивно-ресурсний центр  м. Борислава, скорочена назва- ІРЦ.
1.3. Засновником Інклюзивно-ресурсного центру є Бориславська міська рада (далі - Засновник), уповноваженим органом управління є відділ освіти Бориславської міської ради.
1.4. Юридична адреса ІРЦ: 82300, Львівська обл., м. Борислав, вул.Шевченка,111.
1.5. ІРЦ  є юридичною особою публічного права, може мати  самостійний баланс, рахунок в установі банку, ідентифікаційний код, печатку, кутовий штамп та фірмовий бланк.
1.6. ІРЦ у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”,  Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр», іншими нормативно-правовими актами  та цим Статутом.
Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
1.7.  ІРЦ утворюється з розрахунку один інклюзивно-ресурсний центр  не більш як на 12 тис. дітей, які проживають на території міста Борислава та смт Східниця. У разі коли кількість дітей, які проживають на території  перевищує  12 тис., ІРЦ  додатково залучає необхідних фахівців з урахуванням виявлених дітей відповідної нозології, які потребують психолого-педагогічного супроводу та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
1.8.  У своїй діяльності Центр підпорядковується Засновнику, відділу освіти міської  ради.
1.9.  Центр є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів.
1.10. Центр має приміщення, пристосоване для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.
1.11. Центр надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) у  місті Бориславі та смт.Східниця, за умови подання відповідних документів.
У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або об’єднаних територіальних громад центр не пізніше 15 числа наступного місяця з дня звернення за допомогою чи супроводженням інформує про них відділ освіти.
 
2.Основні напрямки, мета і завдання інклюзивно-ресурсного центру
 
ІРЦ створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого –педагогічної оцінки розвитку дитини (далі – комплексна оцінка), надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
2.1. Основними завданнями центру є:
2.1.1. проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичними психологами ІРЦ), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини;
2.1.2. надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги;
2.1.3. участь педагогічних працівників ІРЦ в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік;
2.1.4. ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в ІРЦ, за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
2.1.5.  ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою;
2.1.6. надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання;
2.1.7. надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям;
2.1.8. консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів;
2.1.9. надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
2.1.10. моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються;
2.1.11. організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
2.1.12. взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів;
2.1.13. підготовка звітної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою, а також аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти.”
2.2. Відділ освіти  щороку до 5 вересня подає  у МОН зведену інформацію про діяльність ІРЦ.
2.3. З метою якісного виконання покладених завдань ІРЦ зобов’язаний:
2.3.1.у разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
2.3.2. вносити відділу освіти  пропозиції щодо удосконалення діяльності ІРЦ;
2.3.3. залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших ІРЦ, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.”
 
3. Організація проведення комплексної оцінки
3.1. Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор ІРЦ, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:
документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
свідоцтва про народження дитини;
індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
форми первинної облікової документації  № 112/0  “ Історія розвитку дитини ”, затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.
3.2. ІРЦ проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі - заява)  та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.
3.3. У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного  закладу освіти;
зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
документи щодо додаткових обстежень дитини.
3.4. У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до ІРЦ подаються:
попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
3.5. ІРЦ може проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.
3.6. Під час проведення комплексної оцінки фахівці ІРЦ повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
3.7. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
3.8. Комплексна оцінка проводиться фахівцями ІРЦ індивідуально за такими напрямами:
оцінка фізичного розвитку дитини;
оцінка мовленнєвого розвитку дитини;
оцінка когнітивної сфери дитини;
оцінка емоційно-вольової сфери дитини;
оцінка освітньої  діяльності дитини.
3.9. Метою проведення оцінки фізичного розвитку дитини є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження дитини.
3.10. Оцінка мовленнєвого розвитку дитини проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку .
3.11. Оцінка когнітивної сфери дитини проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
3.12. Оцінка емоційно-вольової сфери дитини проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
3.13. Метою проведення оцінки навчальної діяльності дитини є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої  програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
3.14. У разі потреби фахівці центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
3.15. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в ІРЦ та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.
Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в ІРЦ здійснюється відповідно до вимог Закону “Про захист персональних даних”.
3.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців ІРЦ, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.
3.17. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, в якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім’ю (батьків (одного з батьків або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім’ї, стан здоров’я дитини, найменування закладу освіти де навчається дитина, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвище, ім’я, по батькові фахівців центру, які проводили оцінку.
3.18. Фахівці ІРЦ зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових  послуг у  закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
3.19. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
3.20.  Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) дитини до закладу освіти.
3.21. Висновок про комплексну оцінку реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному вигляді в ІРЦ (сканована копія такого висновку).
3.22. У разі встановлення фахівцями ІРЦ наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічної та корекційно-розвиткових послуг.
3.23. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої  освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до ІРЦ за шість місяців до початку навчального року.
Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники дитини можуть звернутися до  закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.
3.24. Повторна комплексна оцінка фахівцями ІРЦ  проводиться у разі:
переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічної комісії спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програм.
3.25. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до відділу освіти  для проведення повторної комплексної оцінки  обласним  психолого-педагогічним консиліумом (далі - консиліум).
Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників відділ освіти зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
3.26. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
3.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну комплексну оцінку, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
 
4. Організація психолого-педагогічного супроводу та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами
4.1. Психолого-педагогічний супровід - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
Психолого-педагогічні послуги - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.
Корекційно-розвиткові послуги - це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
4.2. Психолого-педагогічний супровід, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:
соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;
розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
4.3. За результатами комплексної оцінки фахівці ІРЦ:
визначають напрями та обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації), та забезпечують їх надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять;
надають рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, і не отримують відповідної допомоги.
4.4. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру становить 40 годин, що становить тарифну ставку, з яких педагогічне навантаження фахівців ІРЦ, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми. Крім того, фахівці ІРЦ провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (законним представникам) дітей, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні.
 
5. Кадрове забезпечення центру
5.1. Керівництво діяльністю ІРЦ здійснює директор, який призначається на посаду строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади наказом начальника  відділу  освіти. На посаду директора ІРЦ призначається особа, яка має вищу освіту ступеня магістра за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж роботи не менше п’яти років за фахом.
5.2. Директор ІРЦ:
5.2.1.  планує та організовує роботу ІРЦ, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців ІРЦ;
5.2.2.  призначає на посади фахівців ІРЦ на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства.
5.2.3.  створює належні умови для продуктивної праці фахівців ІРЦ, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
5.2.4.  розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном ІРЦ та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів;
5.2.5.  забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності ІРЦ;
5.2.6. представляє ІРЦ у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
5.2.7.  подає відділу освіти  річний звіт про діяльність ІРЦ.
5.3. Діяльність ІРЦ забезпечують педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, вчитель-реабілітолог, а також медична сестра, бухгалтер та господарсько-обслуговувальний персонал.
5.4. На посади педагогічних працівників ІРЦ призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра. Стаж роботи за фахом не менше 60 відсотків педагогічних працівників ІРЦ  повинен становити три або більше років.
5.5. Призначення на посади педагогічних працівників ІРЦ здійснюється відділом освіти  на конкурсній основі. Положення про конкурс на посаду педагогічних працівників ІРЦ затверджує відділ освіти, а на посаду керівника – Бориславська міська рада, на підставі примірних положень, затверджених МОН.
5.6. Обов’язки фахівців ІРЦ  визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.
5.7. На педагогічних працівників ІРЦ поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
 
5.8. У разі потреби ІРЦ може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод.
 
5.9. Для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг в ІРЦ вводяться такі посади:
вчителя-логопеда з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення, або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення;
вчителя-дефектолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей з порушеннями слуху/зору/інтелектуального розвитку;
практичного психолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів;
вчителя-реабілітолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.
 
5.10. За наявності автотранспортних засобів (автобусів) вводиться посада водія.
 
5.11. Кількісний склад фахівців ІРЦ визначається з урахуванням потреб адміністративно-територіальної одиниці, територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами. У разі потреби можуть бути введені додаткові штатні одиниці, у тому числі у разі, коли кількість дітей, які проживають на території міста перевищує 12 тис., ІРЦ додатково залучає необхідних фахівців залежно від кількості виявлених дітей відповідної нозології, які потребують надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг. При цьому розрахунок чисельності фахівців ІРЦ здійснюється за такою формулою:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/file/imgs/55/p468416n131.gif
де Х - кількість додаткових фахівців;
Ч - чисельність дітей інклюзивно-ресурсного центру;
Н - максимальний норматив чисельності дітей на одного фахівця.
 
5.12. Штатний розпис ІРЦ  та режим його роботи затверджуються відділом освіти.
 
 
 
6.  Управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру
 
6.1. Суб’єктами управління ІРЦ є:
Бориславська міська рада (Засновник);
Відділ освіти Бориславської міської ради ;
Директор ІРЦ, який здійснює безпосереднє керівництво закладом.
6.2. Засновник  в порядку і межах, визначених чинним законодавством:
6.2.1. приймає рішення про створення, ліквідацію та реорганізацію (злиття, приєднання, поділ,    перетворення) ІРЦ;
 
6.2.2. затверджує Статут ІРЦ , зміни та доповнення до нього;
затверджує Положення про конкурсний відбір на посаду директора ІРЦ.
6.3.  Відділ освіти міської ради:
6.3.1. затверджує  графік роботи, структуру ІРЦ та штатний розпис;
6.3.2.  призначає та звільняє директора ІРЦ ;
6.3.3.  організовує та проводить конкурс на зайняття посади директора ІРЦ;
6.3.4. затверджує  Положення про конкурсний  відбір на посаду педагогічного працівника ІРЦ, організовує  конкурс на зайняття посади педагогічного працівника;
6.3.5 розпоряджається в установленому порядку майном і коштами  закладу;
6.3.6.щорічно заслуховує звіт директора ІРЦ  про результати роботи та виконання покладених на нього обов’язків;
6.3.7.залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг шляхом укладання цивільно-правових угод відповідно до запитів ІРЦ;
6.3.8.забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування ІРЦ та організації інклюзивного навчання;
6.3.9.проводить  моніторинг виконання рекомендацій ІРЦ  підпорядкованими закладами освіти.
6.3.10.здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством України та цим Статутом.
6.4. Директор ІРЦ:
6.4.1.здійснює керівництво колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює належні умови для підвищення фахового рівня працівників;
6.4.2.забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок вихованців, учнів;
6.4.3. забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
6.4.4. установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам закладу відповідно до законодавства;
6.4.5. затверджує посадові обов’язки працівників закладу;
6.4.6. щороку звітує на загальних зборах колективу про свою діяльність .
6.5. Органом громадського самоврядування ІРЦ є Загальні збори колективу, які скликаються не рідше одного разу на рік. Загальні збори колективу ІРЦ проводяться за участю директора, педагогічних працівників,  батьківського комітету.
 
7. Ведення ділової документації інклюзивно-ресурсного центру
7.1 Для організації та обліку роботи фахівці ІРЦ ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:
річний план роботи ІРЦ;
річний план роботи фахівців ІРЦ;
щотижневі графіки ІРЦ та фахівців ІРЦ;
звіти фахівців ІРЦ про результати надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
журнал обліку заяв;
журнал обліку висновків про комплексну оцінку;
журнал обліку консультацій;
особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку.
 
8. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність
8.1.Матеріально-технічна база ІРЦ включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
8.2. Майно, закріплене за ІРЦ, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
8.3. Фінансування ІРЦ здійснюється засновником відповідно до законодавства.
8.4. Фінансово-господарська діяльність ІРЦ провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
8.5. Джерелами фінансування ІРЦ є кошти засновника, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
8.6.   Забороняється розподіляти отримані доходи ( прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів ІРЦ, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
8.7.  Доходи (прибутки) ІРЦ використовуються виключно для фінансування видатків на утримання ІРЦ, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
9. Припинення діяльності
9.1. Діяльність ІРЦ припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію ІРЦ приймається засновником. Припинення діяльності ІРЦ здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
9.2. Під час реорганізації ІРЦ його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається засновником.
9.3. ІРЦ, що є юридичною особою, вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
9.4 У разі припинення ІРЦ ( у результаті його ліквідації, злиття приєднання, поділу або перетворення) активи ІРЦ зараховуються до доходу місцевого бюджету.
 
10. Внесення змін та доповнень до Статуту
10.1.  Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструється в установленому законом порядку.
 
 
 
Секретар міської ради                                                                                  Ю.М.Химин