ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № №870-mr6-2019

БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ
____________________ Борислав № ______
 
Про затвердження Програми сприяння діяльності співвласників багатоквартирних житлових будинків у місті Борислав  на 2019-2025 роки
 
Відповідно до п.22 ч.1 ст.26 Закону України ˝Про місцеве самоврядування в Україні˝, Закону України ˝Про обʼєднання співвласників  багатоквартирного будинку˝, ст. 322,  ч. 2 ст. 382 Цивільного кодексу України, Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», беручи до уваги клопотання управління житлово-комунального господарства та енергозбереження міської ради від 12.03.2019 року № 77-жк, міська  рада        
 
ВИРІШИЛА :
 
  1. Затвердити Програму сприяння діяльності співвласників багатоквартирних житлових будинків у місті Борислав на 2019-2025 роки, що додається.
 
  1. Фінансовому управлінню виконавчого комітету міської ради (Ю.Петрів) щорічно при формуванні міського бюджету передбачати видатки на виконання Програми сприяння діяльності співвласників багатоквартирних житлових будинків у місті Борислав на 2019-2025 роки.
 
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на секретаря міської ради Ю.Химина, постійну комісію з питань житлово-комунального господарства, транспорту, зв’язку і оборонної роботи (І.Тарновецький) та на постійну комісію з питань планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики (Б.Городиський). 
 
Міський голова                                                                                           І.Р.Яворський

Додаток № 1
до програми
 
 
Паспорт
Програми сприяння діяльності співвласників багатоквартирних житлових будинків у місті Борислав на 2019-2025 роки
 
  1. Ініціатор розроблення Програми Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження
  2. Дата, номер і назва розпорядчого документу Рішення Бориславської міської ради.                                                                                                    
  3. Розробник Програми Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження
  4. Відповідальний виконавець Програми Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради.
  5. Учасники Програми Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради, співвласники багатоквартирних будинків, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.
     6. Термін реалізації Програми січень 2019 - грудень 2025 року.
  1. Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми спеціальний фонд міського бюджету м. Борислава
  2. Загальний  обсяг  фінансових  ресурсів  для  реалізації  Програми  11 330  тис. грн.
  
 
 
Секретар міської ради                                                                                     Ю.М. Химин

 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО 
                                                                              рішення міської ради
                                                                              від _____________ 2019   № ____
 
 
 ПРОГРАМА
сприяння діяльності співвласників багатоквартирних житлових будинків у місті Борислав на 2019-2025 роки
 
 
  1. Загальні положення
Програма підтримки співвласників багатоквартирних будинків (надалі Програма) розроблена на підставі Цивільного кодексу України,  Закону України „Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" із змінами від 14.05.2015              № 417-VIII, Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" від 14.05.2015р. № 417-VIII, Закону України „Про житлово-комунальні послуги” від 07.06.2018 №  2454-VIII, Закону України „Про приватизацію державного житлового фонду” вiд 19.06.1992 № 2482-XII, Постанови Кабінету Міністрів України „Про реалізацію Закону України „Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку” від 11.10.2002 № 1521, Постанови Кабінету Міністрів України „Правила користування приміщеннями житлових будинків” від 8 жовтня 1992 р. № 572 із змінами від 24 січня 2006 р. № 45.
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» на місцеві органи влади покладаються обов’язки здійснювати від імені громади та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією та законами України.
Однією з найбільш гострих соціально-економічних проблем України на сьогоднішній день є житлова. Застарілими є організаційні принципи роботи та управління житлово-експлуатаційних організацій, відсутність системних перетворень у житлово-комунальній сфері, постійне недофінансування запланованих заходів щодо належного утримання та ремонту житлового фонду, його реконструкції і модернізації призвело до незадовільного стану житла в місті. Необхідність прийняття Програми обґрунтовується нагальною потребою забезпечення ефективного управління спільним майном багатоквартирних будинків.
Удосконалення управління та збереження житлового фонду, його модернізація та заходи з енергозбереження - одна з найважливіших проблем, що постають перед міською владою. Всі, хто працює над реформуванням житлово-комунального господарства, розуміють, що така довгоочікувана реформа можлива лише за умови самої активної участі у цій справі об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі – ОСББ) як нової організаційної форми утримання житла, що значно краще відповідає реаліям сьогодення.
 Потребує вирішення питання підготовки житлових будинків до передачі їх на самообслуговування ОСББ, виділення допомоги ОСББ на капітальний ремонт конструктивних елементів та інженерних мереж будинків, де таке обслуговування вже ведеться ними самостійно. Допомога із місцевого бюджету необхідна як в реалізації першочергових заходів капітального ремонту, так і у випадку участі ОСББ у впровадженні проектів за рахунок коштів державного бюджету, грантових коштів та інших форм фінансової підтримки на умовах співфінансування.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
  1. Опис проблеми, на вирішення якої спрямована Програма
 
Сьогодні житлове господарство міста переживає значні труднощі. Збільшується частина житлового фонду, який можна віднести до застарілої забудови. Матеріально-технічна база житлового господарства міста вкрай зношена, обладнання застаріле та енергоємне. Внаслідок цього спостерігається недостатня якість надання житлово-комунальних послуг. Відсутність реальної можливості у населення здійснювати контроль за розподілом і використанням коштів, які вони сплачують за житлово-комунальні послуги, та низька поінформованість щодо захисту своїх прав за неповне і неякісне забезпечення цими послугами сприяють зростанню соціальної напруги серед мешканців міста.
Обмеженість коштів, що виділяються на капітальний ремонт житлового фонду з бюджетів всіх рівнів, незадовільний стан житлового фонду та недоліки у системі надання комунальних послуг свідчать, що проблеми у сфері житлово-комунального господарства необхідно вирішувати іншим шляхом, а саме – проведенням структурних реформ, які дадуть змогу створити нову економічну модель експлуатації та розвитку житлового господарства, забезпечити його надійне і високоякісне обслуговування з врахуванням інтересів мешканців. Таким ефективним власником будинку, який може управляти і приймати рішення щодо ремонту будинку, його модернізації з огляду на вимоги енергоефективності, розпоряджатися прибудинковою територією, замовляти необхідні для утримання комунальні послуги, стає об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (надалі – ОСББ, об’єднання). Створення ОСББ - ефективного власника будинку - це шлях, яким пішли у свій час більшість східноєвропейських країн.
Фактори, що стримують розвиток та діяльність ОСББ:
  • зношеність та застарілість конструктивних елементів та технічного обладнання багатоквартирних житлових будинків;
  • відсутність повного комплекту технічної документації багатоквартирного житлового будинку;
- відсутність необхідних знань щодо особливостей функціонування ОСББ;
Необхідність прийняття програми зумовлена першочергово набранням чинності 1 липня 2015 року Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".
Програма сприяння діяльності  співвласників багатоквартирних житлових будинків у місті Борислав на 2019-2025 роки полягає у визначенні шляхів максимального сприяння міської влади створенню та функціонуванню об'єднань співвласників багатоквартирного будинку.
 Основними перевагами, які надає ОСББ власникам житлових та нежитлових приміщень багатоквартирного житлового будинку, є:
-  право вибору форми управління багатоквартирним житловим будинком;
- право самостійно встановлювати кошторис експлуатації та утримання багатоквартирного житлового будинку,
- право визначати тривалість, черговість і обсяги робіт з ремонту багатоквартирного житлового будинку;
- набуття права власності або права користування прибудинковою територією;
- отримання повного обсягу житлово-комунальних послуг на якісному рівні;
- забезпечення контролю за використанням допоміжних приміщень будинку, територій загального користування;
- забезпечення контролю за збором, розподілом та витрачанням грошових коштів, що спрямовуються на утримання багатоквартирного будинку та на оплату вартості житлово-комунальних послуг.
Найбільш дієвими способами у заохоченні мешканців до створення ОСББ є:
 - надання їм фінансової допомоги у виконанні робіт з капітального ремонту будинку, що реалізується виділенням коштів з державного і місцевого бюджетів;
 - проведення фахового огляду і визначення технічного стану будинку на час його передачі на баланс ОСББ;
 - організація навчань керівників ОСББ, забезпечення постійних консультацій з питань створення і діяльності об’єднань;
 - сприяння у підготовці проектів на отримання можливих міжнародних грантів, мікропроектів, кредитів, а також залучення ОСББ до участі у всеукраїнських і міжнародних програмах підтримки громадської активності.
Крім матеріального стимулювання проблема створення ОСББ потребує координації зусиль виконавчих органів міської ради з громадськістю та громадськими організаціями міста. Взаємодія об'єднань мешканців з міською владою є найважливішою передумовою для соціального партнерства на місцевому рівні, залучення мешканців до розв’язання міських проблем, зокрема, найактуальніших сьогодні проблем житлово-комунального господарства.
 
  1. Мета програми
 
 Суттєве поліпшення якості житла та житлово-комунальних послуг для членів територіальної громади міста, забезпечення надійності та безпечної експлуатації житлового фонду міста, вирішення проблем з реалізації права власності у багатоквартирному будинку.
Завдання Програми:
 - створення моделі ефективного управління багатоквартирними будинками в місті;
- створення ефективної системи надання житлово-комунальних послуг та сплати за них;
 - залучення ОСББ до участі в проведенні капітальних ремонтів будинків і подальшого їх утримання;
 - створення умов для підтримки та розвитку підприємництва у сфері житлово-комунального господарства, сприяння формуванню умов для розвитку конкуренції;
 - створення асоціацій ОСББ для захисту інтересів об'єднань, а також власного ефективного господарювання.
 - сприяння діяльності ОСББ, підтримка на всіх етапах їх функціонування;
- проведення необхідної інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо підтримки ОСББ з метою надання мешканцям багатоквартирних будинків необхідних знань про механізми створення та діяльності ОСББ, проведення відповідних навчань, тренінгів та семінарів;
 - надання власникам квартир в багатоквартирних житлових будинках практичної допомоги в процесі створення та діяльності ОСББ: надання типових зразків установчих та реєстраційних документів, проведення обстежень технічного стану під час передачі будинків на баланс ОСББ; участь у зборах з визначення пріоритетних видів робіт капітального ремонту;
- підвищення кваліфікації працівників виконавчих органів міської ради у галузі впровадження нових форм управління житловим фондом, зважаючи на важливу роль та участь працівників різних рівнів та структурних підрозділів виконавчих органів міської ради у процесі створення та діяльності ОСББ, необхідно підвищувати рівень їхньої кваліфікації у цій відносно новій та дуже важливій сфері впровадження новітніх форм управління житловим господарством, передачі багатоквартирних житлових будинків на баланс ОСББ тощо;
 - поглиблення демонополізації житлово-комунального господарства, створення конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг, сприяння створенню системи управителів на ринку житлових послуг. За існуючої системи управління житловим фондом переважна більшість послуг з експлуатації і утримання житла надається комунальними підприємствами, робота яких не завжди відповідає сучасним вимогам. За умови створення певної кількості ОСББ, та лібералізації тарифів на комунальні послуги виникають передумови появи нового більш ефективного надавача послуг з експлуатації і утримання житлових будинків у формі управляючих компаній та окремих управителів;
 - забезпечення вдосконалення системи управління житловим фондом ОСББ (співвласники багатоквартирного будинку, об’єднуючись в організацію, беруть на себе повний комплекс зобов’язань щодо управління багатоквартирним житловим фондом; керівник об’єднання мусить мати хоча б мінімальний обсяг знань щодо управління будинком; значна кількість мешканців, які хочуть створити об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, такими знаннями володіють недостатньо і це є однією з перешкод на шляху створення ОСББ);
 - фінансування робіт з капітального ремонту будинків, у яких створено ОСББ (найбільш дієвим способом заохочення мешканців до створення ОСББ є реальна допомога ОСББ через співфінансування з міського бюджету робіт з капітального ремонту основних конструктивних елементів будинку);
 - забезпечення прозорості і відкритості при наданні фінансової допомоги з міського бюджету (програма передбачає запровадження конкурсу серед ОСББ міста щодо реалізації підготованих ними проектів шляхом спільного фінансування, що реалізовуватиметься за кошти міського бюджету, державного бюджету, але за обов'язкової фінансової участі мешканців будинку;
- сприяння залученню коштів Державного бюджету України, інвестицій та кредитів міжнародних фінансових організацій та ресурсів (для бажаючих створити ОСББ, навести лад у будинку необхідно вивчати та популяризувати просвітницькі програми, які необхідно здійснювати за допомогою міжнародних і громадських організацій, до яких буде долучатись міська влада; необхідно допомогти об’єднанням в їх намаганнях залучати кредитні та грантові кошти міжнародних фінансових установ (якщо такі працюватимуть у місті) на модернізацію та енергозберігаючі заходи у житлових будинках, у тому числі пропонувати співфінансування таких проектів з міського бюджету.
 
  1. Основні комплексні заходи реалізації міської програми фінансової підтримки об'єднань співвласників багатоквартирних будинків
 
Фінансового забезпечення потребують як заходи, спрямовані на створення умов для організації ОСББ, так і заходи, які мають забезпечити належну експлуатацію житлових будинків, особливо на початку діяльності об'єднань
Джерелом фінансування заходів, передбачених цією Програмою, можуть бути:
1) надходження загального та спеціального фондів (в тому числі бюджету розвитку та міських цільових фондів) міського бюджету;
2) кошти Державного бюджету України, інших місцевих бюджетів у вигляді цільових та інших трансфертів (субвенцій, дотацій тощо);
3) гранти, кредити вітчизняних комерційних банків, благодійні внески;
4) кошти мешканців ОСББ.
Фінансування Програми здійснюватиметься згідно плану заходів на її проведення, в межах асигнувань, затверджених рішенням про міський бюджет на відповідний рік в межах діючого бюджетного законодавства по кодах тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів:
1) 4016022 «Капітальний ремонт житлового фонду об'єднань співвласників багатоквартирних будинків»;
2) інші коди бюджетної класифікації відповідно до діючого законодавства та рішень про міський бюджет на відповідний період
 
В ході реалізації заходів Програми можливі коректування, пов'язані з фактичним надходженням коштів на реалізацію розділів Програми, уточненням обсягів робіт і виходячи з реальних можливостей бюджету.
Обсяг коштів міського бюджету м. Борислава, призначений для активізації створення та функціонування ОСББ, визначається щорічно міською радою і використовується на:
  1. інформаційне забезпечення мешканців будинків щодо створення і діяльності ОСББ: друк буклетів, використання зовнішніх рекламоносіїв, розміщення інформації у ЗМІ, інші заходи інформаційно-роз'яснювального змісту;
  2. організацію навчань (семінарів, тренінгів, курсів тощо) для фахівців з питань управління та ведення фінансово-господарської діяльності ОСББ міста;
  3. виготовлення технічного паспорта на будинок, у якому створено ОСББ;
  4. співфінансування капітального ремонту житлового фонду ОСББ  згідно з дефектним актом який затверджується разом з актом про списання будинку: ремонту покрівель, утеплення фасадів будинків, ремонту інженерних мереж, ремонту ліфтів, встановлення засобів обліку і регулювання подачі енергоносіїв, окремих конструктивних елементів будинків, інші ремонтні роботи;
  5. співфінансування державних, обласних, всеукраїнських та міжнародних проектів і програм, спрямованих на розвиток ОСББ у місті.
 
Напрями використання коштів з міського бюджету є:

з/п
Напрями використання коштів 2019 рік (прогноз),
тис. грн.
2020рік (прогноз),
тис. грн.
2021 рік (прогноз)
тис. грн.
2022 рік (прогноз)
тис. грн.
2023 рік (прогноз)
тис. грн.
2024 рік (прогноз)
тис. грн.
2025 рік (прогноз)
тис. грн.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 Співфінансування капітальних ремонтів житлового фонду ОСББ 1 500,00 1 500,00 1 500,00 1 500,00 1 300,00 1 200,00 1 100,00
3 Організація та часткова оплата навчальних семінарів з підготовки для ОСББ фахівців з питань управління та ведення фінансово-господарської діяльності 80,00 30,00 20,00 10,00 10,00 10,00 10,00
4 Інформаційна кампанія щодо суті ОСББ шляхом друку інформаційних буклетів, використання зовнішніх рекламоносіїв та розміщення інформації у ЗМІ. 40,00 20,00 20,00  
20,00
 
20,00
 
20,00
 
20,00
5 Виготовлення технічного паспорта на будинок, в якому створено ОСББ 200,00 200,00 200,00 200,00 200,00 200,00 200,00
                                             Всього: 1 820,00 1 750,00 1 740,00 1 730,00 1530,00 1430,00 1330,00
 
У дев’ятиповерхових будинках в яких створено ОСББ, обладнаних ліфтами, що експлуатуються 25 років і більше, виникає можливість  проведення  капітального ремонту ліфтів у цьому будинку згідно із Програмою, на таких умовах: 70% - кошти міського бюджету, 30% - кошти співвласників. Експертне обстеження ліфтів та виготовлення проектно-кошторисної документації проводиться за рахунок коштів ОСББ.
Обґрунтування необхідного обсягу субвенції з державного бюджету  місту Борислав подається міською радою та її виконавчим комітетом щороку у встановленому законодавством порядку. Кошти субвенції використовуються у порядку, затвердженому діючим законодавством.
Участь у співфінансуванні державних програм визначається Бориславською міською радою, враховуючи вимоги таких програм. Відділи розвитку та житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради інформують ОСББ міста про наявність та умови участі у державних Програмах підтримки об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.
 
  1. Джерела фінансування заходів
 
Фінансування Програми за напрямками викладеними вище, забезпечуватиметься за кошти державного, обласного, міського бюджетів, кошти підприємств житлово-комунального господарства міста відповідно до програм їх розвитку, іноземних інвестицій, грантів, благодійних внесків та кошти фізичних і юридичних осіб.
 
Обсяг бюджетних коштів визначається щороку, виходячи з фінансової можливості міського бюджету.
 
Відсоток дольової участі органів місцевого самоврядування встановлюється в розмірі 70 %,  частка співфінансування об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (власників квартир, нежитлових приміщень) встановлюється в розмірі 30 %, від загальної вартості капітального ремонту відповідного будинку, якщо не передбачено інше співфінансування (обласні програми, державні програми та ін.).
 
Фінансування робіт з капітального ремонту проводитиметься тільки згідно з дефектним актом який затверджується разом з актом про списання будинку.
 
У разі прийняття ОСББ участі в державних, обласних, всеукраїнських та міжнародних проектів і програм, розмір дольової участі органів місцевого самоврядування визначається рішенням постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, транспорту та зв’язку, оборонної  роботи міської ради  та рішенням постійної комісії з питань планування бюджету, фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики міської ради. 
 
Для ОСББ, які вже самостійно управляють будинком та прибудинковою територією, при списанні будинку не було затверджено дефектний акт, такий акт складається комісією у складі:
спеціаліста з технагляду управлінням житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради;
представника попереднього балансоутримувача;
начальника відділу комунального майна управління комунальної власності, земельних відносин та архітектури міської ради;
голови ОСББ.
 Дефектний акт затверджується начальником управлінням житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради.
 
Контроль за ходом реалізації Програми здійснюється управлінням житлово-комунального господарства та енергозбереження представниками громадських організацій за їх бажанням, а також представниками правлінь ОСББ.
 
  1. Механізм та порядок спів фінансування
 
Головним розпорядником коштів Програми та відповідальним виконавцем є ОСББ.
Для отримання співфінансування на капітальний ремонт будинків, де створено ОСББ, голові або уповноваженій особі ОСББ необхідно подати до Бориславської міської ради:
1. заяву на ім'я міського голови щодо виконання робіт з капітального ремонту (додаток № 2);
2. довідку про об’єднання співвласників житлового будинку (додаток 3):
- назва вулиці, № будинку, рік введення в експлуатацію;
- назва ОСББ; 
- дата створення.
3. копія статуту .
4. копія свідоцтва про реєстрацію .
5. копія протоколу засідання загальних зборів ОСББ (додаток № 4) про згоду на дольову участь власників житлових і нежитлових приміщень будинку у розмірі визначеної частки від загальної вартості робіт, завірену підписом голови правління об'єднання та скріплену печаткою.
Після погодження міською радою питання щодо співфінансування уповноважена особа ОСББ додає такі документи:
- проектно-кошторисна документація;
- проведення експертизи (в разі необхідності);
- дозвіл на початок робіт;
- договір про здійснення технічного нагляду та авторського (у разі необхідності);
- довідку про відкриття рахунку в Управлінні державного казначейства;
- копію договору підряду на виконання робіт.
 
ОСББ надає до управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради копію квитанції про переказ необхідної суми на рахунок організації, яка виконала ремонтні роботи, для фінансування визначених робіт, якщо не передбачено інше співфінансування (обласні програми, програма термомодернізації багатоквартирних будинків чи ін.).
Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження переказує частку дольової участі, визначену згідно з розділом 5, на рахунок ОСББ, відкритий в Управлінні державного казначейства.
 
Фактична оплата за виконані роботи, згідно акту виконаних робіт (форма КБ-2в, КБ-3), підрядній організації проводиться шляхом перерахування коштів на рахунок підрядника відповідно договору з рахунку ОСББ відкритому в Управлінні державного казначейства.
З метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установленим вимогам, ОСББ укладає договір на здійснення авторського нагляду             з проектувальником (в разі необхідності) та технічного нагляду за виконанням робіт із суб’єктом господарювання, який має відповідний сертифікат. Фінансування послуг з технічного та авторського нагляду здійснюється включається у проектно-кошторисну документацію.
Виконання ремонтних робіт повинно проводитися з дотриманням діючих правил техніки безпеки, охорони праці, правил протипожежної безпеки.
При виконанні ремонтних робіт необхідно керуватися технічними умовами, вказівками на виконання ремонтних робіт, які затверджені в установленому порядку, проектно-кошторисною документацією, правилами прийому виконаних робіт при ремонті, та іншими нормативно-правовими документами. 
Приймання робіт здійснює: уповноважений представник управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради та уповноважена особа ОСББ.
Підписання актів виконаних робіт здійснює:
  • особа, що здійснює технічний нагляд;
  • уповноважена особа ОСББ.
Копія акта виконаних робіт (накладні на закупівлю матеріалів або копію проектно-кошторисної документації складеної підрядною організацією), разом з пакетом документів, наданих раніше ОСББ, зберігається в управлінні житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради.
 
  1. Очікувані результати від виконання Програми
 
1.Для громади міста:
  1. забезпечення інформування населення в умовах реформування житлово-комунального господарства про переваги об'єднань власників житла;
  2.  підвищення відповідальності та ефективності управління спільною власністю, поліпшується житлово-комунальне обслуговування;
  3. створення в будинку юридичної особи сприятиме вдосконаленню договірних відносин та розвиткові конкуренції на ринку житлово-комунальних послуг. Укладаючи угоди, більшість голів ОСББ уважно відстежують у документах інтереси споживачів, готують і обстоюють протоколи розбіжностей. З'являється можливість відмовлятися від неякісних послуг, вибирати компанію виконавця житлово-комунальних послуг для окремого будинку;
  4. завдяки фінансовому контролю та прозорості використання коштів (а також з огляду на статус неприбуткової організації) з’являються гарантії надійної діяльності об’єднання, забезпечується гарантоване цільове використання коштів мешканців на утримання будинку;
  5. учасники об’єднання можуть наперед запланувати заходи для поліпшення стану свого будинку, тобто для модернізації та ремонту обладнання всієї будівлі, а також встановлення систем енергозбереження;
  6. раціональне використання площ загального користування, нежитлових приміщень будинку, залучення комерційних структур до фінансування загальних витрат з утримання будинку;
  7. покращання технічного стану будинків та умов проживання в них;
  8. цільове та раціональне використання коштів мешканців на утримання житлових будинків;
  9. можливість вибору найкращого варіанту у сервісному обслуговуванні будинку;
  10. створення ефективного власника;
  11. забезпечення умов комфортного проживання населення міста;
  12. контроль за якістю ремонтних робіт у будинках.
 
2. Для міської ради:
2.1 реалізація державної політики щодо регіонального розвитку у сфері житлово-комунального господарства;
  1. зменшення обсягу витрат із міського бюджету міста Борислав на утримання будинків;
  2. звільнення від проблем, пов'язаних із розрахунком та збором плати за житлово-комунальні послуги;
  3. впровадження заходів з енергозбереження у житлових будинках, економне використання теплової енергії в умовах подальшого підвищення вартості енергоносіїв;
  4. покращений фізичний стан житлового фонду в цілому;
  5. налагодження партнерських стосунків з міжнародними фондами допомоги;
  6.  поліпшення фізичного стану житлового фонду міста в цілому;
  7.  створення прозорого механізму взаємодії міської влади з об'єднаннями громадян, підприємствами та громадськістю спрямованого на вирішення проблемних питань у сфері житлово-комунального господарства.
Реалізація цієї Програми сприятиме відродженню свідомості міської громади, спрямованої на поліпшення життєдіяльності ОСББ.
 
  1. Контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням програми здійснює постійна комісія ради з питань житлово-комунального господарства, транспорту та зв'язку, оборонної роботи (Тарновецький І.М.) та перший заступник міського голови (Р. Садлівський) згідно з розподілом функціональних повноважень.
 
 
Секретар міської ради                                                                                     Ю.М. Химин


 
 
 
Додаток № 2
до програми
 
Міському голові
І.Р. Яворському
________________________________________________________________________________________________________________________________
 
 
ЗАЯВА
 
Просимо прийняти  документи на розгляд комісії для включення житлового будинку №___ на вул. ________________, який перебуває в управлінні об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «_________________» до переліку на виконання робіт ________________________________________________________________ (відповідно до рішення Бориславської міської ради №____ від ________.2019 року).
Додатки:
  1. Загальна інформація про ОСББ;
  2. Копіявитягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичнихосіб-підприємців;
  3.  Копія довідки про включення до реєстру неприбуткових організацій;
  4. Протокол загальних зборів співвласників щодо готовності спів фінансування виконання робіт __________________________________________________________                   (форма протоколу затвердженоНаказом Мінрегіонбуду № 203 від 25.08.2015 року);
 


                                                    _____________               ____________________
                    МП                               (підпис)                                     (ПІП)
 
«___»___________2019 року
 
 
 
 
Секретар міської ради                                                                                     Ю.М. Химин

Додаток № 3
до Програми
ІНФОРМАЦІЯ
про житловий будинок №_____ на вул.________________,
який перебуває в управлінні об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «___________»
 
Назва ОСББ
 
 
 
ЮридичнаадресаОСББ
 
 
Прізвище, ім’я, по батьковікерівникаОСББ  
Адреса житлового будинку, в якому необхідно провести ремонтні роботи  
Рік здачі в експлуатацію житлового будинку, в якому необхідно провести ремонтні роботи  
Які саме ремонтні роботи необхідно провести  
Попередня вартість ремонтних робіт відповідно до кошторисної документації  
Телефон (факс)
 
 
E-mail
 
 

_________________________________
(підпис, печатка)
 
«___»___________________2019 року
 
 
Секретар міської ради                                                                        Ю.М. Химин


Додаток № 4
до Програми
 
ПРОТОКОЛ № _____
загальних зборів об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «_______________»
за місцезнаходженням: м. Борислав, вул.______________________, буд._____
(надалі- Об’єднання)
м. Борислав                                                                                 «____»___________2019р.
 
І. ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ
 
Загальна кількість співвласників багатоквартирного будинку: _________.
Загальна площа всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку: ______________ м2.
У загальних зборах взяли участь особисто та/або через представників співвласники в кількості _______ осіб, яким належать квартири та/або нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею __________ м2.
Уповноважена Загальними зборами особа:  ____________________
 
____________ /голова зборів _________________
____________   /секретар зборів ______________
 
 
ІІ. ПОРЯДОК ДЕННИЙ ЗБОРІВ
 
  1. Обрання головуючого та секретаря Загальних зборів.
 
  1. Прийняття рішення про включення будинку ____________ на виконання робіт  _________________________________________________________________________________ (відповідно до рішення Бориславської міської ради №______ від __________2019 року) на умовах співфінансування.
 
3. Уповноваження особи на подання необхідних документів на розгляд Комісії для включення будинку ___________  на виконання ремонтних робіт на умовах співфінансування.
 
ІІІ. РОЗГЛЯД ПИТАНЬ ПОРЯДКУ ДЕННОГО
 
Питання Порядку денного:
 
  1. Про обрання головуючого та секретаря загальних зборівспіввласників.
 
Пропозиція, яка ставиться на голосування:
 
  1. Обрати головуючим загальних зборів ____________________________________,                           
              обрати секретарем загальних зборів______________________________________.
 
Голосування на зборах щодо питання порядку денного.
 
№ з/п № квартири/ нежитло-вого приміщен-ня Загальна площа квартири/
нежитлового приміщення
Прізвище, ім’я,
по батькові співвласника або його представника та
документ, що надає представнику повноваження на голосування
Документ, що
підтверджує право власності на квартиру/
нежитлове приміщення
Результат голосування
(«за», «проти», «утримався»)
Підпис співвласни-ка (представни-ка) Примітки
   
 
           
 
Підсумки голосування:
 
«за»– ___ співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить ________м2;
«проти»– ___ співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить ________ м2;
«утримався» – ___ співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить __________ м2.
 
Рішення __________________________.
 
Уповноважена Загальними зборами особа:  ____________________
 
____________ /голова зборів _________________
____________   /секретар зборів ______________
 
Питання Порядку денного:
 
  1. Про включення будинку ________________ на виконання робіт _________________________________________________________________________________ (відповідно до рішення Бориславської міської ради №______ від _______2019 року) на умовах співфінансування.
 
Пропозиція, яка ставиться на голосування:
 
  1. Включити будинок ______________ на виконання роботи __________________ ________________________________________________________________________________ (відповідно до рішення Бориславської міської ради №_______ від _______2019 року) на умовах співфінансування.
 
Голосування на зборах щодо питання порядку денного.
 
№ з/п № квартири/ нежитло-вого приміщен-ня Загальна площа квартири/
нежитлового приміщення
Прізвище, ім’я,
по батькові співвласника або його представника та
документ, що надає представнику повноваження на голосування
Документ, що
підтверджує право власності на квартиру/
нежитлове приміщення
Результат голосування
(«за», «проти», «утримався»)
Підпис співвласни-ка (представни-ка) Примітки
   
 
           
       
Підсумки голосування:
«за»– ___ співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить ________м2;
«проти»– ___ співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить ________ м2;
«утримався» – ___ співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить __________ м2.
 
Рішення _______________________.
 
Уповноважена Загальними зборами особа:  ____________________
 
____________ /голова зборів _________________
____________   /секретар зборів ______________
 
 
Питання Порядку денного:
 
  1. Уповноваження особи подати необхідні документи на розгляд Комісії для включення будинку _________ на виконання ремонтних робіт на умовах співфінансування.
 
Пропозиція, яка ставиться на голосування:
 
  1. Уповноважити ______________________________________________________ подати необхідні документи на розгляд Комісії для включення будинку ___________ на виконання ремонтних робіт на умовах співфінансування.
 
Голосування на зборах щодо питання порядку денного.
№ з/п № квартири/ нежитло-вого приміщен-ня Загальна площа квартири/
нежитлового приміщення
Прізвище, ім’я,
по батькові співвласника або його представника та
документ, що надає представнику повноваження на голосування
Документ, що
підтверджує право власності на квартиру/
нежитлове приміщення
Результат голосування
(«за», «проти», «утримався»)
Підпис співвласни-ка (представни-ка) Примітки
   
 
           
 
Підсумки голосування:
«за»– ___ співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить ________м2;
«проти»– ___ співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить ________ м2;
«утримався» – ___ співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить __________ м2.
 
Рішення ____________________.
 
Уповноважена Загальними зборами особа:  ____________________
 
____________ /голова зборів _________________
____________   /секретар зборів ______________
 
 
 
Секретар міської ради                                                                                     Ю.М. Химин