ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 822-mr6-2024

БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 РІШЕННЯ
                       2024 року м. Борислав № ___

Про затвердження положення про відділ освіти

Бориславської міської ради у новій редакції
 
              Відповідно пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», беручи до уваги рішення постійної комісії з питання планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики від .…………. №……. та постійної комісії з гуманітарних питань, депутатської етики та законності  від …………..№…... та листа  начальника відділу освіти міської ради Елли Качмарчик  від  16.01.2024 року №01-18/15, міська ради
 
ВИРІШИЛА:
 
       1. Затвердити положення про відділ освіти Бориславської міської ради у новій редакції, що додається.
 
2. Визнати таким, що втратило чинність  рішення Бориславської міської ради від 30.01.2020 року №2284 «Про затвердження положення про відділ освіти Бориславської міської ради у новій редакції».
 
       3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови  Роксоляну Гарасимів, постійну комісію з гуманітарних питань, депутатської етики та законності (Андрій Спас) та з питань планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики (Руслан Зелінський).   

 
Міський голова                                                                                      Ігор ЯВОРСЬКИЙ

1. Загальні положення

1.1. Відділ освіти Бориславської міської  ради (далі - відділ освіти) є виконавчим органом  Бориславської  міської ради, який утворюється Бориславською міською радою та є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила, і підпорядковується виконавчому комітету Бориславської міської ради та міському голові, заступнику міського голови відповідно до розподілу функціональних обов’язків, а з питань здійснення делегованих йому повноважень підконтрольний Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації.
1.2. Відділ освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами та іншими нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки України, розпорядженнями Львівської обласної державної адміністрації, наказами департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, рішеннями Бориславської міської ради, виконавчого комітету та розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням.
1.3. Відділ освіти фінансується за рахунок коштів територіальної громади. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників відділу та видатки на його утримання встановлюються міською радою.
1.4. Відділ є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки у територіальних представництвах Державного казначейства України, установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, кутовий штамп.
1.5. Відділ освіти є неприбутковою організацією та не має на меті отримання доходів.
1.6. Юридична адреса: вул. Шевченка, 42, м. Борислав, Львівська обл., 82300.
 

2. Основні завдання відділу освіти

2.1. Реалізація державної політики у сфері освіти та забезпечення якості на території Бориславської територіальної громади, забезпечення дошкільної, початкової, базової, повної середньої освіти, позашкільної освіти.
2.2. Аналіз стану освіти в громаді, прогнозування розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, удосконалення мережі відповідних закладів освіти незалежно від типів і форм власності згідно з освітніми потребами громадян; розробка та організація виконання програми розвитку освіти громади.
2.3. Створення умов для здобуття громадянами дошкільної, повної загальної середньої та позашкільної освіти. Планування та забезпечення розвитку мережі закладів профільної середньої освіти академічного спрямування.
2.4. Здійснення контролю за фінансово–господарською діяльністю закладів освіти, дотриманням установчих документів закладів освіти, дотриманням законодавства в галузі освіти, Державного стандарту загальної середньої освіти та вимог Базового компонента дошкільної освіти відповідними закладами освіти усіх типів і форм власності, розташованими на території громади.
2.5. Керівництво та управління закладами освіти, що знаходяться в межах території Бориславської територіальної громади і є комунальною власністю, організація їх фінансового забезпечення та зміцнення їх матеріальної бази; координація діяльності цих закладів освіти, а також закладів освіти інших форм власності.
2.6. Сприяння розвитку самоврядування у закладах загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти.
2.7. Комплектування закладів освіти керівними кадрами; вдосконалення професійної кваліфікації педагогічних працівників, їх перепідготовка та атестація у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
2.8. Сприяння проведенню експериментальної та інноваційної діяльності в освітньому процесі  закладів освіти громади.
2.9. Оприлюднення офіційної звітності про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг спрямованих нга потреби кожного із заснованих закладів освіти, та інші видатки у сфері освіти.
           2.10. Забезпечення соціального захисту, охорони життя, здоров'я та захисту прав учасників освітнього процесу в закладах освіти і установах.
            2.11. Здійснення контролю за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
            2.12. Здійснення контролю за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькуванняя), стали його свідками або постраждали від булінгу.
            2.13. Здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності педагогічних працівників та здобувачів освіти.
           2.14. Здійснення міжнародного співробітництва.
            2.15. Оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про доступ до публічної інформації» та «Про відкритість використання публічних коштів».
            2.16. Забезпечення формування, публікацію та підтримку в актуальному стані матеріалів, які відносяться до компетенції відділу на веб-сайті міської ради.
            2.17. Забезпечення дотримання конституційних прав та свобод людини і громадянина, які закріплені в конституції та законодавстві України.
            2.18. Забезпечення виконання вимог діючого законодавства України щодо конфіденційності інформації відносно особи.
            2.19. Не допущення в своїй діяльності порушення вимог антикорупційного законодавства.
2.20. Здійснення інших повноважень у сфері освіти, передбачених законом.
 

3. Основні функції відділу  освіти (відповідно до покладених на нього завдань та делегованих повноважень)

3.1. Організація мережі та здійснення керівництва закладами освіти:
3.1.1. Здійснює управління закладами загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти Бориславської територіальної громади.
3.1.2. Визначає потребу у закладах освіти та подає пропозиції до   Бориславської міської ради Львівської області щодо удосконалення їх мережі відповідно до соціально-економічних і культурно-освітніх потреб громади за наявності необхідної матеріально-технічної, науково-методичної бази, педагогічних кадрів тощо.
3.1.3. Забезпечує контроль за збереження мережі закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, Бориславського дитячого будинку «Оріана», Бориславського міжкільного  ресурсного центру; сприяє їх навчально-методичному, фінансовому та матеріально-технічному забезпеченню.
3.1.4. Здійснює в межах своєї компетенції інспектування закладів освіти, що належать до сфери управління органів місцевого самоврядування, забезпечує гласність його результатів
3.1.5. Готує проєкти рішень про закріплення за дошкільними та закладами загальної середньої освіти території обслуговування, відповідно до якої ведеться облік дітей  дошкільного  та шкільного віку.
3.1.6. Вивчає потребу та вносить пропозиції до міської ради про утворення закладів освіти для дітей, які потребують соціальної допомоги та реабілітації, сприяє організації їх навчання (у тому числі й індивідуального) та виховання у закладах загальної середньої освіти; забезпечує створення у закладах загальної середньої освіти, дошкільної освіти інклюзивного освітнього середовища.
3.1.7. Вивчає потребу та вносить пропозиції до міської ради щодо утворення вечірніх (змінних) шкіл, класів, груп з очною та заочною формами навчання при закладах загальної середньої освіти, створює умови для складання державної підсумкової атестації екстерном.
3.1.8. Погоджує проєкти будівництва закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, сприяє їх раціональному розміщенню.
 
3.2. Організація нормативно-правового забезпечення загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти в громаді.
3.2.1. Контролює дотримання закладами освіти законодавства у сфері освіти, державних вимог щодо змісту, рівня і обсягу освітніх послуг відповідно до рівня і профілю навчання.
3.2.2. Сприяє реалізації варіативної складової змісту загальної середньої освіти.
3.2.3. Контролює виконання конституційних вимог щодо обов'язковості здобуття дітьми і підлітками громади повної загальної середньої освіти.
3.2.4. Забезпечує в межах своїх повноважень виконання норм Конституції України щодо функціонування української мови як державної в закладах і установах освіти.
3.2.5. Сприяє задоволенню освітніх запитів представників національних меншин, надає можливість навчатись рідною мовою чи вивчати рідну мову в державних та комунальних закладах освіти.
3.2.6. Спільно із закладами освіти розробляє статути закладів, готує їх до затвердження відповідно до законодавства.
 
3.3. Організація навчально-методичного забезпечення закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти.
3.3.1. Сприяє навчально-методичному забезпеченню підпорядкованих закладів освіти.
3.3.2. Вносить пропозиції щодо застосування закладами освіти освітніх програм, експериментальних навчальних планів і програм.
3.3.3. Організовує навчання обдарованих дітей, проводить в установленому порядку конкурси, олімпіади та інші змагання серед учнів.
3.3.4. Сприяє, надає допомогу у формуванні замовлення на видання підручників, навчально-методичних посібників та іншої навчально-методичної літератури, навчальних програм; формує замовлення бланків документів про освіту, забезпечує ними заклади освіти.
 
3.4. Фінансове забезпечення закладів освіти.
3.4.1. Сприяє фінансовому забезпеченню існуючої мережі закладів освіти.
            3.4.2. Вносить пропозиції щодо обсягів фінансування закладів та установ освіти, які перебувають у комунальній власності, аналізує їх використання.
3.4.3. Аналізує використання у закладах освіти залучення коштів підприємств, установ, організацій та з інших джерел для задоволення матеріально-побутових потреб учнів не заборонених законодавством.
3.4.4. Виконує функції головного розпорядника коштів бюджету територіальної громади по галузі освіти.
3.4.5. Розробляє паспорти бюджетних програм галузі освіти.
 
3.5. Організація закупівель матеріально-технічного забезпечення закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.
3.5.1. Сприяє матеріально-технічному забезпеченню закладів освіти; введенню в дію їх нових приміщень, комплектуванню меблями, відповідним обладнанням, навчально-методичними посібниками, підручниками тощо.
3.5.2. Організовує підготовку закладів освіти до нового навчального року, зокрема до роботи в осінньо-зимовий період, проведення поточного та капітального ремонту приміщень.
3.5.3. Здійснює контроль за дотриманням правил техніки безпеки, протипожежної безпеки і санітарного режиму в закладах освіти та надання практичної допомоги у проведенні відповідної роботи.
 
3.6. Організація діяльності учасників освітнього процесу в закладах освіти громади та забезпечення їх соціального захисту.
3.6.1. Надає допомогу органам опіки і піклування у влаштуванні дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, до інтернатних закладів і в сім'ї під опіку (піклування), на усиновлення.
3.6.2. Сприяє запобіганню бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх у закладах освіти.
3.6.3. Координує роботу закладів освіти, сім'ї та громадськості, пов'язану з навчанням та вихованням дітей, організацією їх дозвілля.
3.6.4. Сприяє діяльності дитячих та молодіжних організацій, творчих об'єднань, товариств.
3.6.5. Забезпечує створення та функціонування психологічної служби в закладах освіти.
3.6.6. Координує роботу, пов'язану із здійсненням у закладах освіти професійної орієнтації учнів.
3.6.7. Організовує закупівлі послуг з гарячого харчування дітей у закладах освіти за рахунок коштів бюджету територіальної громади.
3.6.8. Вносить пропозиції щодо організації безоплатного медичного обслуговування дітей та учнів у закладах освіти, здійснення оздоровчих заходів.
3.6.9. Прогнозує потребу громади у педагогічних працівниках і спеціалістах, у разі необхідності, укладає договори з вищими навчальними закладами на їх підготовку.
3.6.10. Сприяє наданню педагогічним працівникам державних гарантій, передбачених законодавством, вживає заходів до соціального захисту учасників освітнього процесу.
3.6.11. Організовує роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
3.6.12. Організовує проведення атестації педагогічних і керівних кадрів закладів освіти відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.6.13. Розглядає та вносить в установленому порядку пропозиції щодо заохочення та нагородження працівників освіти.
 
3.7. Інша діяльність відділу  освіти:
3.7.1. Подає в установленому порядку статистичну звітність про стан і розвиток освіти в громаді; організовує з цією метою збирання та опрацювання інформації і формування банку даних.
3.7.2. Інформує населення про стан та перспективи розвитку освіти в громаді.
3.7.3. Взаємодіє з органами громадського самоврядування.
3.7.4. Забезпечує розгляд звернень громадян у межах своєї компетенції, враховує позитивні пропозиції, вживає заходи до усунення недоліків у роботі.
            3.7.5.Здійснює інші повноваження, пердбачені законодавством.
           
 

4. Права відділу  освіти

           4.  Відділ освіти має право:

4.1. Залучати до розроблення програми розвитку освіти громади та розгляду питань, що належать до його компетенції, педагогічних, науково-педагогічних працівників і спеціалістів.
4.2. Брати участь в утворенні, реорганізації та ліквідації закладів і установ освіти.
4.3. Скликати міські, у тому числі, щороку серпневі конференції педагогічних працівників, проводити семінари, наради керівників закладів та установ освіти з питань, що належать до його компетенції.
4.4. Вносити органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо фінансування  закладів та установ освіти, брати безпосередню участь у формуванні бюджету освітньої галузі громади.
4.5. Зупиняти (скасовувати) у межах своєї компетенції дію наказів і розпоряджень керівників  закладів освіти, якщо вони суперечать законодавству або видані з перевищенням повноважень.
4.6. Сприяти наданню платних послуг закладами освіти для освітнього, естетичного та фізичного розвитку дітей.
4.7. Надавати в оренду фізичним та юридичним особам неексплуатоване майно та вільні площі закладів, які знаходяться на балансі відділу  освіти відповідно до рішення міської ради.
4.8. Укладати угоди про співробітництво та встановлювати прямі зв'язки з  закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами тощо.
4.9. Реалізовувати інші права, передбачені законодавством та установчими документами.

5. Керівництво та апарат управління

5.1. Відділ  освіти очолює начальник, який призначається на посаду міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.
5.2. Начальник  відділу  освіти:
5.2.1. Представляє інтереси громади в галузі освіти у відносинах з юридичними та фізичними особами.
5.2.2. Здійснює керівництво діяльністю відділу, забезпечує виконання покладених на відділ  завдань, визначає посадові обов'язки і ступінь відповідальності працівників відділу.
5.2.3. Затверджує штатний розпис відділу освіти Бориславської територіальної громади  за погодженням із заступником міського голови.
5.2.4. Планує роботу відділу  і аналізує стан її виконання.
5.2.5. Видає у межах компетенції відділу  накази, організовує і контролює їх виконання.
5.2.6. Призначає на посаду та звільняє з посади працівників відділу, які не відносяться до посадових осіб місцевого самоврядування, працівників централізованої бухгалтерії відділу освіти, групи по обслуговуванню закладів освіти.
5.2.7. Організовує проведення конкурсного відбору на заміщення вакантних посад керівників закладів освіти.
5.2.8. Погоджує призначення на посаду та звільнення з посади керівника, заступників керівника приватного  закладу освіти.
5.2.9. Заохочує та накладає дисциплінарні стягнення на працівників відділу, централізованої бухгалтерії відділу освіти, групи централізованого господарського обслуговування закалдів освіти, керівників   закладів та установ освіти.
5.2.10. Подає на затвердження міському голові проєкт кошторису доходів і видатків, вносить пропозиції щодо граничної чисельності та фонду оплати праці працівників відділу.
5.2.11. Розпоряджається коштами, які виділяються на утримання відділу  освіти та здійснює контроль за ефективним використанням бюджетних та інших коштів .
5.2.12. Розглядає клопотання та вносить пропозиції про нагородження кращих працівників освіти громади державними нагородами, в тому числі і президентськими відзнаками, та про присвоєння їм почесних звань України.
5.2.13. Відкриває рахунки у банках України, має право першого підпису.
5.2.14. Сприяє розвитку міжнародних зв'язків з питань освіти, виховання.
5.3.  Положення та структуру відділу освіти затверджує міська рада.
5.4. При відділі освіти може створюватися колегія. Склад колегії затверджується міським головою за поданням начальника відділу освіти. Рішення колегії впроваджуються наказами начальника відділу.
5.5. За потреби при відділі утворюється рада керівників закладів освіти (діяльність якої регламентується положенням про неї). Склад ради затверджується наказом начальника відділу. Рішення ради впроваджується в дію наказами начальника відділу освіти.
5.6. Для організації методичної роботи, підвищення кваліфікації педагогічних працівників при відділі  освіти функціонує КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Бориславської міської ради.
5.7. Відділ освіти є уповноваженим органом підпорядкованих йому закладів загальної середньої освіти, дошкільної та позашкільної освіти, КУ «Іклюзивно-ресурсний центр», КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників», Бориславського міжшкільного ресурсного центру та  Бориславського дитячого будинку «Оріана».
 
6. Система взаємодії
 
6.1. Відділ  освіти у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з відповідними підрозділами виконавчого комітету, органами місцевого самоврядування, Департаментом освіти і науки Львівської  обласної державної адміністрації, підприємствами, установами, організаціями, об'єднаннями громадян, розташованими на території громади, одержує від них в установленому порядку інформацію, документи, статистичні дані та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань. 
 
7. Фінансове та матеріально-технічне забезпечення діяльності відділу
 
7.1. Джерелами фінансування відділу є кошти територіальної громади, виділені на його утримання та інші кошти передані відділу згідно чинного законодавства.
7.2. Відділ володіє і користується майном, що знаходиться в його оперативному управлінні. Розпорядження майном здійснюється відповідно до положень чинного законодавства України.
7.3. Бухгалтерський облік та складання фінансової звітності відділу освіти проводиться відповідно до чинного законодавства.
7.4. Доходи (прибутки) відділу використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
7.5. Отримані доходи (прибутки) або їх частина не можуть розділятися серед засновників, працівників відділу (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску).
7.6. Оплата праці працівників відділу здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
 
8. Відповідальність
 
 
8.1. Начальник відділу освіти несе персональну відповідальність за:
- виконання покладених на відділ завдань і здійснення ним визначених цим Положенням повноважень;
- виконання рішень Бориславської міської ради, її виконавчого комітету, доручень і розпоряджень міського голови;
- своєчасне і достовірне надання інформації та звітності, що входять до компетенції відділу, стан діловодства.
8.2. Без доручення діє від імені відділу освіти, представляє його інтереси в органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами.
8.3. Працівники відділу несуть персональну відповідальність за:
- порушення термінів та порядку підготовлення документів;
- порушення термінів та порядку виконання рішень міської ради, виконавчого комітету та розпоряджень міського голови;
- невиконання плану структурного підрозділу за звітний період, обов’язків та доручень керівника;
  • безпідставне порушення правил трудової дисципліни.
8.4. За повторне невиконання доручень без поважних причин працівники відділу можуть бути депремійовані та/або на них може бути накладено дисциплінарне стягнення у вигляді догани.
8.5. Працівники відділу зобов’язані дотримуватись законодавства України, вимог цього Положення, змісту посадових інструкцій, правил внутрішньотрудового розпорядку, сумлінно ставитись до виконання посадових обов’язків.
 
9. Прикінцеві положення
 
9.1. Зміни та доповнення до цього Положення у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладання його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.
9.2. Реорганізація чи ліквідація відділу здійснюється на підставі рішення Бориславської міської ради відповідно до вимог чинного законодавства України.
9.3. У разі припинення діяльності відділу (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.
 
Секретар міської ради                                              Юрій ХИМИН