БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
20 грудня 2019 року |
Борислав |
№ 2215
|
Про затвердження прогнозу міського бюджету міста
Борислава на 2021 - 2022 роки
13202100000
(код бюджету)
Відповідно до статті 751 підпункту 2 пункту 49 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України, пп.23 ч.1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», беручи до уваги листа начальника фінансового управління міської ради Ю.Петріва від 13 грудня 2019 року №01-35/1018, міська рада,
ВИРІШИЛА :
1. Затвердити прогноз міського бюджету міста Борислава на 2021 - 2022 роки (додається).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови Р.Садлівського, заступників міського голови С.Солоненко та Р.Гарасимів згідно з розподілом їх функціональних обов’язків.
Міський голова І.Яворський
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням міської ради
20 грудня 2019 року №2215
Прогноз міського бюджету міста Борислава на 2021 - 2022 роки
1. Загальна частина
Законом України від 06.12.2018 року № 2646-VIII "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України" запроваджено середньострокове бюджетне планування.
Пріоритетом державної бюджетної політики на середньострокову перспективу в частині регулювання міжбюджетних відносин є забезпечення самостійності місцевих бюджетів, зміцнення їх фінансової спроможності, підвищення прозорості та ефективності управління бюджетними коштами на місцевому рівні.
Середньострокове бюджетне планування має на меті, зокрема, підвищення ролі і відповідальності головних розпорядників бюджетних коштів щодо визначення пріоритетів своєї діяльності та ефективного використання таких коштів для їх досягнення, проведення аналізу доцільності та ефективності видатків.
Прогноз бюджету міста Борислава на 2021 - 2022 роки (далі – Прогноз) розроблено на основі положень Бюджетного кодексу України та Податкового кодексу України, з урахуванням основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2020–2022 роки, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15 травня 2019 року № 555 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2020-2022 роки» зі змінами і доповненнями, Методичних рекомендацій щодо складання у 2019 році місцевих бюджетів на середньостроковий період, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 29 березня 2019 року № 130.
Крім того, при розрахунку прогнозу міського бюджету міста Борислава на 2021-2022 роки враховані рекомендації Міністерства фінансів України, доведених у листах від 05.09.2019 року № № 05110-14-6/22263 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2020 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2021 - 2022 роки», від 05.09.2019 року 05110-14-6/22284 «Про особливості складання проєкту місцевого бюджету на 2020 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2021 – 2022 роки».
Основними завданнями Прогнозу є підвищення результативності та ефективності управління бюджетними коштами.
Статтею 75
1 Бюджетного кодексу України з урахуванням підпункту 2 пункту 49 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України встановлено, що у 2019 році виконавчі органи відповідних місцевих рад складають та схвалюють прогнози відповідних бюджетів на 2021 і 2022 роки відповідно до прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку України та відповідної території, а також з урахуванням Бюджетної декларації, схваленої у 2019 році.
Прогноз міського бюджету міста на 2021 і 2022 роки подається до міської ради разом з проектом рішення про місцевий бюджет на 2020 рік.
Прогноз ґрунтується на принципах збалансованості та стійкості бюджетної системи і зорієнтований на формування сприятливого макроекономічного середовища, відновлення та підтримання високих темпів економічного зростання на інноваційно-інвестиційній основі, забезпечення оптимального податкового і боргового навантаження та гарантованого виконання державою соціальних зобов’язань.
По місту Бориславу на 2021-2022 роки основними завданнями є:
- подальше забезпечення досягнутої стабілізації фінансово-економічного
стану підприємств міста та подолання негативних процесів в економіці та соціальній сфері;
- активізація підприємницького потенціалу, зниження частки тіньової економіки для підвищення податкоспроможності;
- підвищення результативності та ефективності бюджетних видатків;
- посилення бюджетної дисципліни та контролю за витратами бюджету;
- забезпечення стабільного функціонування бюджетних установ та виконання заходів, передбачених місцевими бюджетними програмами.
Пріоритетними напрямами розвитку міста є:
- продовження впровадження енергоощадних заходів у бюджетній сфері, на підприємствах, стимулювання населення до енергозбереження;
- розвиток інфраструктури, зокрема покращення стану житлового фонду міста, автомобільних доріг;
- розвиток системи підтримки сім’ї, дітей і молоді, учасників АТО, соціальний захист незахищених верств населення;
- покращення матеріально-технічної бази установ освіти, КНП «Центральна міська лікарня міста Борислава» , КНП «Стоматполіклініка» і культури;
- розробка і промоція джерел мінеральних вод;
- промоція міста ( як унікального міста , яке розташоване на нафтовому родовищі) , шляхом залучення до туристичних маршрутів .
Основною галуззю в місті є галузь нафтовидобутку. Історично склалося , що місто Борислав розбудовувалося навколо підприємств нафтогазовидобувної галузі.
Тому вся увага прикована на збереженні і розвитку на території міста даної галузі.
Дохідна частина міського бюджету на 2021-2022 роки сформована на основі планових уточнених показників бюджету міста Борислава на 2019 рік, проєкту міського бюджету міста Борислава на 2020 рік, з урахуванням норм чинного Бюджетного та Податкового кодексів України, інших законодавчих актів.
2. Основні індикативні прогнозні показники міського бюджету міста Борислава
Основні показники міського бюджету міста Борислава на 2019 - 2022 роки визначені у додатку 1 до Прогнозу.
При плануванні прогнозних показників дохідної частини бюджету міста на період 2021-2022 роки були враховані основні макропоказники економічного і соціального розвитку країни, що передбачають темпи економічного зростання, в тому числі: внутрішнього валового продукту у 2021 році на 3,8% та 2022 році на 4,1%, індексу споживчих цін відповідно на 5,6% та 5,3% та індексу цін виробників на 8,0% та 6,1 % до попереднього року.
Під час розрахунку враховано такі соціальні стандарти:
- мінімальна заробітна плата:
з 1 січня 2021 року - 5003 грн (зростання 105,9% до попереднього року);
з 1 січня 2022 року - 5290 грн (зростання 105,7%).
- посадовий оклад працівника I тарифного розряду ЄТС:
з 1 січня 2021 року – 2270 грн (зростання 108%);
з 1 січня 2022року – 2445 грн (зростання 107,7%).
Основні показники міського бюджету відображені у додатку 1.
Індикативні прогнозні показники бюджету міста Борислава на 2021 та 2022 роки є основою для складання проекту міського бюджету міста Борислава на відповідні роки.
При цьому, відповідно до ч.2 ст.75
1 Бюджетного кодексу України, показники прогнозу місцевого бюджету можуть відрізнятися від показників, визначених на відповідні бюджетні періоди прогнозом місцевого бюджету, схваленим у попередньому бюджетному періоді, у разі:
1) відхилення оцінки основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України та основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку відповідної території від прогнозу, врахованого при складанні прогнозу місцевого бюджету, схваленого у попередньому бюджетному періоді;
2) відхилення бюджетних показників, визначених рішенням про місцевий бюджет, від аналогічних показників, визначених у прогнозі місцевого бюджету, схваленому у попередньому бюджетному періоді;
3) прийняття нових законодавчих та інших нормативно-правових актів, рішень Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, що впливають на показники місцевого бюджету у середньостроковому періоді.
3. Дохідна спроможність міського бюджету міста Борислава
Доходи міського бюджету міста Борислава на 2019 - 2022 роки визначені у додатку 2 до прогнозу.
При плануванні доходів на 2021 - 2022 роки враховано наступні суттєві зміни:
- відсутність надходжень з 2021 року частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального, який, як виняток, буде зараховуватися в 2020 році до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування відповідно до п.43
1 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України;
- відміна пайового внеску з 2021 року відповідно до Закону України від 20.09.2019р. № 132 - ІХ "Про внесення змін в деякі законодавчі акти України стосовно стимулювання інвестиційної діяльності в Україні";
- введення в дію рішенням Бориславської міської ради від 27.06.2019 року № 1926 «Про встановлення місцевих податків і зборів на території міста Борислава» встановлено ставки земельного податку за земельні ділянки в розмірі від 1 до 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки в залежності від їх цільового призначення;
- запровадження з 01 січня 2020 року згідно рішенням Бориславської міської ради від 11.07.2019 року №1955 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Борислава Львівської області» нової нормативно грошової оцінки земель міста Борислава.
4. Фінансове забезпечення пріоритетних напрямів розвитку
Прогнозні показники видатків бюджету на 2021 – 2022 роки розроблено на основі показників дохідної частини бюджету. В першу чергу в них враховані вимоги статті 77 Бюджетного кодексу України щодо забезпечення в першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ, на проведення розрахунків за електричну енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами.
Видатки на 2021-2022 роки на оплату праці працівників бюджетних установ розраховано з урахуванням прогнозного розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду ЄТС (встановленого на рівні прогнозного прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня відповідного року) та прогнозного розміру мінімальної заробітної плати, при визначенні посадових окладів посадових осіб місцевого самоврядування застосовувалися положення постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 року № 268 «Про упорядкування структури та умов праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (зі змінами).
Розрахунки прогнозу видатків загального фонду бюджету на 2021-2022 роки на оплату бюджетними установами та організаціями комунальних послуг та енергоносіїв здійснювалися виходячи із показників індексу цін виробників (грудень до грудня попереднього року): у 2021 році застосовано коефіцієнт 1,080; у 2022 році – 1,061.
Першочергово також враховані обсяги видатків, необхідні для забезпечення стабільної роботи установ та закладів соціально – культурної сфери, реалізацією соціальних гарантій і соціального захисту вразливих верств населення, підтримку в належному стані об’єктів житлово-комунального господарства, інших об’єктів інфраструктури міста, впровадження заходів з енергозбереження, а також забезпечення гідних умов життєдіяльності для кожного мешканця.
Конкретна інформація за видатками наведена у додатках 3,4.
5. Міжбюджетні відносини
Прогнозні показники на 2021 - 2022 роки розраховані без врахування медичної субвенції.
Освітня субвенція на 2021 та 2022 роки розрахована з врахуванням темпу росту посадового окладу працівника І тарифного розряду на відповідний рік згідно листа Міністерства фінансів України від 05.09.2019р. № 05110-14-6/22263.
Базова дотація попередньо розрахована з урахуванням показників, доведених листом Міністерства фінансів України від 05.09.2019р. № 05110-14-6/22284.
6. Додатки
Додатки 1-4 до Прогнозу є його невід’ємною частиною.
Секретар міської ради Ю.М.Химин
Додаток 1
до рішення міської ради
20 грудня 2019 року №2215 |
Основні показники міського бюджету м.Борислава на 2020-2022 роки
(грн.)
Показник |
2020 рік |
2021рік |
2022 рік |
Загальний фонд |
Доходи (з трансфертами) |
233064009 |
243210718 |
258046572 |
Видатки (з трансфертами) |
233064009 |
243210718 |
258046572 |
Фінансування (дефіцит "-" / профіцит "+") |
0 |
0 |
0 |
спеціальний фонд |
Доходи (з трансфертами) |
40600625 |
43848675 |
46523444 |
Видатки (з трансфертами) |
40600625 |
43848675 |
46523444 |
Фінансування (дефіцит "-" / профіцит "+") |
0 |
0 |
0 |
разом |
Доходи (з трансфертами) |
273664634 |
287059393 |
304570016 |
Видатки (з трансфертами) |
273664634 |
287059393 |
304570016 |
Фінансування (дефіцит "-" / профіцит "+") |
0 |
0 |
0 |
Секретар міської ради Ю.Химин
Додаток 2
до рішення міської ради
20 грудня 2019 року №2215
Доходи міського бюджету м.Борислава на 2020-2022 роки
(грн)
Показник |
2020 |
2021 |
2022 |
|
|
2 |
3 |
4 |
5 |
|
Разом обсяг доходів, усього у тому числі |
273664634 |
287059393 |
304570016 |
|
Міжбюджетні трансферти, усього з них |
69332200 |
69164527 |
73383563 |
|
Дотації |
6122700 |
6612516 |
7015879 |
|
Субвенції |
63004500 |
62330611 |
66132778 |
|
Субвенції з місцевих бюджетів іншим місцевим бюджетам |
205000 |
221400 |
234905 |
|
Податкові надходження, усього з них |
160895998 |
170983516 |
181413510 |
|
Податки на доходи, податки на прибуток, податки на збільшення ринкової вартості |
93190772 |
100646034 |
106785442 |
|
Рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів |
2699351 |
2915299 |
3093132 |
|
Внутрішні податки на товари та послуги |
6104928 |
3809160 |
4041519 |
|
Місцеві податки |
58783547 |
63486231 |
67358891 |
|
Інші податки та збори |
117400 |
126792 |
134526 |
|
Неподаткові надходження, усього з них |
8106393 |
8754904 |
9288954 |
|
Доходи від власності та підприємницької діяльності |
135703 |
146559 |
155499 |
|
Адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційної господарської діяльності |
2737508 |
2956509 |
3136856 |
|
Інші неподаткові надходження |
280000 |
302400 |
320846 |
|
Власні надходження бюджетних установ |
4953182 |
5349437 |
5675752 |
|
Інші доходи |
35330043 |
38156446 |
40483990 |
|
Надходження від продажу основного капіталу |
10000000 |
10800000 |
11458800 |
|
Кошти від продажу землі і нематеріальних активів |
25330043 |
27356446 |
29025190 |
|
|
Секретар міської ради Ю.Химин
Додаток 3
до рішення міської ради
20 грудня 2019 року №2215) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Видатки та надання кредитів міського бюджету м. Борислава за функціональною ознакою на 2020-2022 роки
(грн)
Код ТПКВКМБ |
Найменування |
2020 рік |
2021рік |
2022 рік |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
0100 |
Державне управління |
30571885,00 |
33017636,00 |
35031712,00 |
1000 |
Освіта |
141061793,00 |
152346736,00 |
161639887,00 |
2000 |
Охорона здоров'я |
20054062,00 |
13159975,00 |
13962733,00 |
3000 |
Соціальний захист та соціальне забезпечення |
6518078,00 |
7039524,00 |
7468935,00 |
4000 |
Культура і мистецтво |
10512042,00 |
11353005,00 |
12045539,00 |
5000 |
Фізична культура і спорт |
6882100,00 |
7432668,00 |
7886061,00 |
6000 |
Житлово - комунальне господарство |
25063507,00 |
27068588,00 |
28719771,00 |
7000 |
Економічна діяльність |
29412543,00 |
31765546,00 |
33703245,00 |
8000 |
Інша діяльність |
3588624,00 |
3875714,00 |
4112132,00 |
Х |
УСЬОГО |
273664634,00 |
287059393,00 |
304570016,00 |
Секретар міської ради Ю.Химин
Додаток 4
до рішення міської ради
20 грудня 2019 року №2215 |
Видатки та надання кредитів головних розпорядників коштів міського бюджету м.Борислава 2020-2022 роки
(грн)
Код відомчої класифікації |
Найменування головного розпорядника коштів місцевого бюджету |
2020 рік |
2021рік |
2022 рік |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
0200000 |
Виконавчий комітет Бориславської міської ради |
16120849,00 |
17410517,00 |
18472558,00 |
0600000 |
Відділ освіти Бориславської міської ради |
138621171,00 |
149710865,00 |
158843227,00 |
0800000 |
Управління праці та соціального захисту населення Бориславської міської ради |
12661585,00 |
13674512,00 |
14508657,00 |
1000000 |
Управління культури, молоді, фізичної культури та спорту Бориславської міської ради |
23797600,00 |
25701408,00 |
27269194,00 |
1200000 |
Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради |
54110576,00 |
58439422,00 |
62004227,00 |
3100000 |
Управління комунальної власності, земельних відносин та архітектури Бориславської міської ради |
3081910,00 |
3328463,00 |
3531499,00 |
3700000 |
Фінансове управління Бориславської міської ради |
25270943,00 |
18794207,00 |
19940654,00 |
Х |
УСЬОГО |
273664634,00 |
287059393,00 |
304570016,00 |
Секретар міської ради Ю.Химин