РІШЕННЯ № 107

Про зміну найменування КП «Надра Борислава» та затвердження нової редакції Статуту комунального некомерційного підприємства «Центр екології, туризму та сталого розвитку» Бориславської міської ради Львівської області

БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ 

РІШЕННЯ
11 лютого 2021 року                         Борислав                                                             №107
Про зміну найменування комунального підприємства «Надра Борислава»  Бориславської міської ради та затвердження нової редакції Статуту комунального некомерційного підприємства «Центр екології, туризму та сталого розвитку» Бориславської міської ради Львівської області
 
       Відповідно до ст.17, п. 30 ч. 1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 78 Господарського кодексу України, ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», беручи до уваги рішення постійної комісії з питань екології, туризму та сталого розвитку від 09.02.2021 р. №2/3  та клопотання директора комунального підприємства «Надра Борислава»  Цайтлера Мирона від 11.01.2021 р. №122, міська рада
 
В И Р І Ш И Л А :
 
1. Змінити найменування комунального підприємства «Надра Борислава» Бориславської міської ради на Комунальне некомерційне підприємство «Центр екології, туризму та сталого розвитку» Бориславської міської ради Львівської області.
 
2. Дозволити комунальному некомерційному підприємству «Центр екології, туризму та сталого розвитку» Бориславської міської ради Львівської області здійснювати господарську діяльність без мети одержання прибутку.
 
3. Затвердити Статут комунального некомерційного підприємства «Центр екології, туризму та сталого розвитку» Бориславської міської ради Львівської області у новій редакції, що додається.
 
4. Директору комунального некомерційного підприємства «Центр екології, туризму та сталого розвитку» Бориславської міської ради Львівської області Цайтлеру Мирону забезпечити необхідні реєстраційні дії у встановленому законодавством України порядку.
 
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови Садлівського Романа, заступника міського голови Солоненко Світлану, постійну комісію   з питань екології, туризму та сталого розвитку (Цайтлер Мирон).
 
  Міський голова                                                                            Ігор ЯВОРСЬКИЙ

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Комунальне некомерційне підприємство «Центр екології, туризму та сталого розвитку» Бориславської міської ради Львівської області (у подальшому – Підприємство) створене та діє на підставі цього Статуту, Цивільного та Господарського кодексів України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншого чинного законодавства України.
1.2. Підприємство належить до комунальної власності Бориславської міської територіальної громади.
1.3. Засновником Підприємства є Бориславська міська рада Львівської області (далі – Засновник). Органом уповноваженим управляти Підприємством є Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради (далі – Орган управління).
 
2. НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ
2.1. Повне найменування:
2.1.1. Українською мовою: Комунальне некомерційне підприємство «Центр екології, туризму та сталого розвитку» Бориславської міської ради Львівської області.
2.2. Скорочене найменування:
2.2.1. Українською мовою: КНП «Екоцентр Борислава».
2.3. Місцезнаходження Підприємства: вул. Шевченка, 42, м. Борислав, 82300.
 
3.  ПРАВОВИЙ  СТАТУС
3.1. У своїй діяльності Підприємство керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законами України у сферах екології, охорони довкілля, природокористування, туризму, благоустрою населених пунктів, сталого розвитку, Кодексом України про адміністративні правопорушення, Цивільним та Господарським кодексами України, нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, міжнародними договорами та конвенціями у сферах статутної діяльності Підприємства, рішеннями міської ради та виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, даним Статутом та іншими нормативними актами.
3.2. Підприємство, як самостійний господарюючий суб’єкт, є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, круглу печатку з власним найменуванням, штампи, бланки, власну емблему, іншу атрибутику юридичної особи та здійснює свою діяльність без мети отримання прибутку. Доходи (прибутки) Підприємства використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Підприємства, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.
3.3. Підприємство набуває права і обов’язки юридичної особи з дня державної реєстрації.
3.4. Підприємство в межах, встановлених законодавством, самостійно несе відповідальність за своїми зобов’язаннями в межах належного йому майна згідно із законодавством. Підприємство не несе відповідальності за зобов’язаннями Засновника та Органу управління, а Засновник та Орган управління не несуть відповідальності за зобов’язаннями Підприємства.
3.5. Підприємство від свого імені виступає у господарських, цивільних та адміністративних правовідносинах з юридичними та фізичними особами, набуває майнових прав та несе обов’язки, виступає позивачем та відповідачем у судах, несе відповідальність за результати своєї господарської діяльності.
3.6. Підприємство, за погодженням із Засновником, має право створювати у встановленому законодавством порядку філії, представництва, відділення, інші відокремлені підрозділи, затверджувати положення про них. Відокремлені підрозділи не мають статусу юридичної особи.
3.7. Підприємство є уповноваженим представником Засновника в сфері дотримання та виконання вимог законодавства у сферах охорони довкілля, туризму, сталого розвитку, благоустрою населених пунктів, а відносини між ними, згідно із Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, будуються на засадах підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності Підприємства Органу управління та Засновнику. Для забезпечення діяльності Підприємства у сфері благоустрою його працівники, під час виконання своїх службових обов’язків, мають право на носіння форменого одягу, знаки розрізнення, особового посвідчення (інспектора з благоустрою). Їх зразки затверджуються рішенням виконавчого комітету міської ради.
 
4. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
4.1. Основною метою функціонування Підприємства є будь-яка незаборонена чинним законодавством України діяльність в інтересах громади, спрямована на досягнення цілей сталого розвитку у сферах екології, туризму та благоустрою; участь у розробці й супроводі програм та проектів; взаємодія з підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, в тому числі з іноземними та міжнародними, з метою впровадження кращих практик господарювання та інновацій, залучення і просування інвестицій на території Бориславської міської територіальної громади.
 
4.2. Основними напрямами діяльності Підприємства є:
  1. розробка стратегій, програм та проектів у сферах екології, рекреації, сталого розвитку;
  2. здійснення контролю за станом благоустрою на території Бориславської міської територіальної громади;
  3. інформаційна, навчальна, просвітницька, консультативна діяльність у галузях екології, благоустрою, рекреації, сталого розвитку;
  4. науково-дослідницька та прикладна діяльність у галузях екології, рекреації, сталого розвитку;
  5. міжнародна діяльність у галузях екології, рекреації, сталого розвитку.
 
4.3. Предмет діяльності Підприємства:
Екологія, охорона довкілля та збалансоване природокористування:
  • розробка програм з охорони атмосферного повітря, водойм, земель та ґрунтів, збереження біорізномаїття, поводження з відходами;
  • розробка, супровід та реалізація проектів у сфері поводження з відходами;
  • розробка, супровід та реалізація проектів у сфері раціонального використання та охорони водних ресурсів;
  • розробка, супровід та реалізація проектів у сфері раціонального використання земель та ґрунтів;
  • розробка, супровід та реалізація проектів з рекультивації техногенних територій: нафтозабруднених земель, відвалів озокеритовидобування, звалищ побутових відходів;
  • розробка, супровід та реалізація проектів у сфері раціонального використання біоресурсів, зелених насаджень, збереження ландшафтного й біологічного різномаїття;
  • розробка, супровід та реалізація проектів у сфері забезпечення екологічної безпеки на родовищах корисних копалин;
  • розробка, супровід та реалізація проектів у сфері екологічної освіти, науки, моніторингу довкілля;
  • участь у процедурах з оцінки впливу на довкілля (ОВД), підготовка звітів з ОВД;
  • діяльність у сфері екологічного права та природоохоронного законодавства.
 
Рекреація і туризм:
  • розробка програм з рекреації та туризму;
  • розробка, супровід та реалізація проектів у сфері рекреації, туризму, бальнеології, збереження архітектурної, промислової, культурної, народної спадщини;
  • розробка туристичних маршрутів, атракцій та інсталяцій;
  • дослідження та гідрогеологічні вивчення джерел мінеральних вод;
  • екскурсійна  діяльність;
  • організація та проведення навчань для екскурсоводів;
  • сприяння та допомога у збереженні архітектурної, промислової, культурної спадщини, автентичних традицій місцевого населення, стимулювання виробництва та продажу місцевих виробів, предметів мистецтва та народної творчості;
  • розробка, виготовлення та реалізація сувенірної продукції;
  • участь у формуванні позитивного екологічного та рекреаційного іміджу міста;
  • інформаційна, навчальна, просвітницька, пошукова, рекламна, видавнича діяльність у сфері рекреації та туризму;
  • аудит об’єктів архітектурної, промислової, культурної та природної спадщини.
 
Благоустрій та сталий розвиток
  • здійснення контролю за станом благоустрою на території Бориславської міської територіальної громади відповідно з чинними нормативними вимогами;
  • розробка, супровід та реалізація проектів практик сталого управління, місцевого самоврядування, розвитку громадянського суспільства, освіти для сталого розвитку;
  • розробка, супровід та реалізація проектів у сфері сталої енергетики, ресурсо- та енергозбереження;
  • інформаційна, навчальна, просвітницька, пошукова, рекламна, видавнича діяльність у сферах благоустрою та сталого розвитку.
 
Інші види діяльності:
  • розробка науково-технічної інформації, проектно-вишукувальних робіт, техніко-економічних обґрунтувань, звітів, проектів, інших продуктів інтелектуальної власності згідно статутної діяльності; 
  • довідково-інформаційна, рекламна, консультативна та юридична діяльність з питань статутної діяльності;
  • організація та проведення семінарів, конференцій, форумів, виставок, презентацій, лекцій інших заходів з питань статутної діяльності;
  • поліграфічні послуги та видавнича діяльність;
  • навчання і підвищення кваліфікації кадрів;
  • надання в оренду або в користування власного чи орендованого нерухомого майна у визначеному порядку;
  • посередницькі послуги на договірних засадах;
  • виробництво та реалізація будь-якої продукції, необхідної для здійснення діяльності Підприємства;
  • укладання договорів та інших угод із юридичними та фізичними особами України на здійснення ними господарської діяльності, що не суперечать чинному законодавству України та рішенням Засновника;
  • здійснення зовнішньоекономічної діяльності;
  • інша діяльність не заборонена чинним законодавством України.
 
​5. ПОВНОВАЖЕННЯ
5.1. Підприємство має наступні повноваження:
-   самостійно планує свою діяльність;
  • отримує (закуповує) за рахунок власних чи спонсорських коштів основні фонди виробничого і невиробничого призначення, господарські матеріали та інші матеріальні цінності (включаючи нематеріальні активи) у суб’єктів господарювання незалежно від форм власності з дотриманням умов, що передбачені цим Статутом;
  • укладає договори та інші угоди із юридичними та фізичними особами України на здійснення ними статутної діяльності, несе за ними зобов’язання і приймає самостійні рішення, що не суперечать чинному законодавству України та рішенням Засновника;
  • забезпечує цільове використання закріпленого за ним майна та виділених з бюджету коштів;
  • здійснює належне утримання основних фондів, а також забезпечує своєчасне освоєння нових виробничих потужностей;
  • створює належні умови для високопродуктивної праці, забезпечує додержання законодавства про працю, соціальне страхування, правил та норм охорони праці, техніки безпеки;
  • здійснює заходи з удосконалення організації своєї роботи;
  • забезпечує економне і раціональне використання фонду споживання і своєчасні розрахунки з працівниками підприємства;
  • здійснює  інші повноваження, покладені на Підприємство  відповідно до чинного законодавства;
  • проводить перевірки територій та об’єктів Бориславської міської територіальної громади щодо стану їх благоустрою і додержання підприємствами, установами, організаціями, громадянами законодавства у сфері екології, охорони довкілля, благоустрою;
  • складає протоколи про адміністративні правопорушення та направляє їх на розгляд уповноваженим органам відповідно до положень Кодексу України про адміністративні правопорушення;
  • одержує у встановленому законодавством порядку від підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи і матеріали для виконання покладених на нього завдань;
  • залучає в установленому порядку представників громадськості, фахівців підприємств, установ і організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до компетенції Підприємства;
  • подає у встановленому порядку пропозиції щодо сталого розвитку Бориславської міської територіальної громади, покращення стану довкілля, благоустрою територій та об’єктів Бориславської міської територіальної громади;
  • здійснює в межах своєї компетенції контроль за дотриманням законодавства в сферах екології, охорони довкілля, благоустрою;
  • надає допомогу підприємствам, установам, організаціям та громадянам у покращенні стану міського середовища, благоустрою територій та об’єктів Бориславської міської територіальної громади; 
  • бере участь у межах своєї компетенції у роботі комісій, що утворюються міською радою та її виконавчими органами;
  • надає інформацію іншим органам державного контролю відповідно до законодавства.
 
6. ВЗАЄМОДІЯ З  ОРГАНАМИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ, ПРАВООХОРОННИМИ ОРГАНАМИ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ
6.1. Підприємство,  під час виконання покладених на нього завдань, взаємодіє з органами виконавчої влади, відділами та іншими виконавчими органами Бориславської міської ради, депутатами, постійними комісіями, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, утвореними міською радою, правоохоронними органами, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, об’єднаннями громадян, співпрацює із засобами масової інформації.
 
​7. МАЙНО
7.1. Статутний капітал Підприємства становить п’ятсот тисяч гривень.
7.2. Статутний капітал Підприємства підлягає сплаті до закінчення першого року з дня державної реєстрації такого підприємства.
7.3. Майно Підприємства становлять основні фонди та оборотні кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у її самостійному балансі.
7.4. Майно Підприємства, що є у комунальній власності і закріплене за Підприємством, належить йому на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Підприємство володіє та користується зазначеним майном.
7.5. Підприємство має право розпоряджатися закріпленим за ним на праві оперативного управління майном, що є у комунальній власності і належить до основних фондів підприємства, у порядку встановленому Засновником.
7.6. Доходи Підприємства чи їх частина не підлягають розподілу між його засновниками, учасниками, членами, працівниками (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членами органів управління Підприємства та іншими пов’язаних з ними особами.
7.7. Доходи Підприємства використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Підприємства, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.
7.8. Джерелами формування майна є:
– майно, передане йому Засновником;
– доходи, одержані від наданих послуг, а також від інших видів господарської діяльності;
– кредити банків та інших кредиторів;
– інші джерела не заборонені законодавством України.
7.9. Збитки, заподіяні Підприємству внаслідок порушення його майнових прав юридичними особами, громадянами та державними органами, відшкодовуються в порядку передбаченому діючим законодавством України.
7.10. Для покриття дефіциту фінансових ресурсів Підприємство має право взяти банківську позику з дотриманням умов цього Статуту за погодженням із Засновником.
 
​8. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ, ЇХ ПОВНОВАЖЕННЯ
8.1. Управління Підприємством здійснюється відповідно до цього Статуту на підставі поєднання прав Засновника щодо оперативного управління свого майна. Засновник здійснює свої права щодо управління Підприємством безпосередньо або через Уповноважений орган відповідно до цього Статуту.
8.2. Засновник Підприємства вирішує питання про:
  • встановлення та зміну (збільшення або зменшення) розміру статутного капіталу Підприємства;
  • визначення основних напрямів діяльності Підприємства;
  • прийняття рішень щодо отримання Підприємством банківських кредитів, укладання договорів застави, іпотеки, поруки, гарантії тощо;
  • затвердження Статуту в новій редакції;
  • ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання Підприємства;
  • визначення кількісного складу та призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії, комісії з реорганізації) Підприємства;
  • затвердження ліквідаційного (проміжного ліквідаційного) та розподільчого балансу, передавального акту Підприємства;
  • надання згоди Підприємству на створення дочірніх та спільних підприємств, у тому числі з іноземними інвестиціями;
  • погодження Підприємству договорів про спільну діяльність, за якими використовується нерухоме майно, що перебуває в його оперативному управлінні;
  • здійснення перевірки фінансово-господарської діяльності Підприємства;
  • визначення кількісного складу, призначення членів та ліквідації Наглядової ради Підприємства (у разі її утворення);
Засновник правомочний розглядати і вирішувати інші питання діяльності Підприємства, віднесені чинним законодавством України до його компетенції
8.3. Уповноважений орган:
  • здійснює контроль за додержанням Статуту;
  • здійснює контроль фінансово-господарською діяльністю Підприємства;
  • здійснює контроль за раціональним використанням енергоресурсів, виконанням заходів з енергозбереження;
  • розглядає проект річного фінансового плану та прогнозованих показників діяльності Підприємства, вносить зауваження і пропозиції до них;
  • готує проект рішення виконавчого комітету про затвердження річного фінансового плану;
  • здійснює аналіз результатів діяльності Підприємства, розробку пропозицій та заходів щодо підвищення ефективності його роботи;
  • готує проекти рішень Засновника про внесення змін (доповнень) до Статуту, ліквідацію та реорганізацію (перепрофілювання) Підприємства;
  • погоджує штатний розпис та організаційну структуру Підприємства;
  • здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством України, рішеннями Засновника та іншими нормативними актами органів місцевого самоврядування.
8.4. Контроль за використанням та збереженням майна, закріпленого Засновником на праві оперативного управління Підприємством, здійснює управління комунальної власності, земельних відносин та архітектури Бориславської міської ради.
8.5. Керівництво Підприємством здійснює Директор, який призначається на займану посаду розпорядженням міського голови. Строк найму, права, обов’язки і відповідальність, умови матеріального забезпечення, звільнення з посади та інші умови найму Директора визначаються укладеним з ним контрактом та чинним законодавством України.
8.6. Директор Підприємства:
  • підпорядкований, підзвітний та підконтрольний Засновнику, міському голові, Органу управління та Наглядовій раді (у разі її утворення);
  • діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами, підписує від його імені документи та видає довіреності і делегує право підпису документів іншим посадовим особам Підприємства, укладає договори, відкриває в органах державної казначейської служби України та установах банків поточні та інші рахунки;
  • самостійно вирішує питання діяльності Підприємства за винятком тих, що віднесені чинним законодавством України та цим Статутом до компетенції Засновника;
  • несе відповідальність за формування та виконання річного фінансового плану та результати господарської діяльності Підприємства;
  • забезпечує ефективне використання і збереження закріпленого за Підприємством майна;
  • несе відповідальність за своєчасне подання на розгляд Уповноваженому органу та фактичне виконання затвердженого річного фінансового плану Підприємства;
  • у межах своєї компетенції видає накази та інші внутрішні розпорядчі акти, обов’язкові для всіх підрозділів та працівників Підприємства;
  • у строки і в порядку, встановленими чинним законодавством України, повідомляє відповідні контролюючі органи про будь-які зміни в даних про Підприємство, внесення яких є обов’язковим до Єдиного державного реєстру;
  • подає Засновнику та уповноваженим ним органам, за їх вимогою, звітність та документацію, яка стосується діяльності Підприємства;
  • затверджує за погодженням з Органом управління структуру та штатний розпис Підприємства;
  • приймає рішення про прийняття на роботу, звільнення з роботи працівників Підприємства, а також інші, передбачені чинним законодавством України про працю, рішення в сфері трудових відносин;
  • забезпечує раціональний добір кадрів, дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку, створює умови підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників згідно із затвердженим в установленому порядку штатним розписом;
  • забезпечує дотримання на Підприємстві вимог чинного законодавства України про охорону праці, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм і правил, створення належних умов праці;
  • вживає заходів до своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати, а також передбачених чинних законодавством України податків, зборів та інших обов’язкових платежів;
  • забезпечує проведення переговорів з членами (представниками) трудового колективу та укладення колективного договору в порядку, визначеному чинним законодавством України;
  • несе відповідальність за збитки, завдані Підприємству з вини Директора Підприємства в порядку, визначеному чинним законодавством України;
  • затверджує положення про структурні підрозділи Підприємства, інші положення та порядки, що мають системний характер;
  • вирішує інші питання, віднесені до його компетенції згідно із чинним Законодавством України, цим Статутом та укладеним контрактом.
8.7. Директор та Головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення, а також своєчасне та достовірне подання форм звітності Підприємства відповідним контролюючим органам в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
8.8. У разі відсутності Директора або неможливості виконувати свої обов’язки з інших причин, його обов’язки виконує заступник Директора чи інша особа згідно з функціональними (посадовими) обов’язками.
8.9. Наглядова рада Підприємства (у разі її утворення) контролює та спрямовує діяльність Директора в межах компетенції, визначеної рішенням Засновника.
8.10. Річна фінансова звітність Підприємства може підлягати обов’язковій перевірці незалежним аудитором в порядку, передбаченому рішенням Засновника.
 
9. ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА ПІДПРИЄМСТВА
9.1. Структура Підприємства включає:
9.1.1. Відділ екології та сталого розвитку
9.1.2. Відділ благоустрою
9.1.3. Відділ рекреації та туризму
9.2. Структура Підприємства, порядок внутрішньої організації та сфери діяльності структурних підрозділів Підприємства затверджуються Директором Підприємства та погоджуються з Органом управління.
 
10​. ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ І СОЦІАЛЬНИЙ РОЗВИТОК
10.1. Трудова діяльність працівників Підприємства здійснюється на підставі укладених з ними трудових договорів (контрактів) відповідно до чинного законодавства.
10.2. Форми, системи та розміри оплати праці працівників Підприємства визначаються при укладанні трудових договорів (контрактів) з ними на підставі чинного законодавства з урахуванням результатів господарської діяльності, фонду оплати праці та трудового вкладу кожного працівника Підприємства.
10.3. Працівники Підприємства підлягають соціальному страхуванню та соціальному забезпеченню в порядку і на умовах встановлених діючим законодавством.
10.4. Мінімальний розмір заробітної плати не може бути нижчим від офіційно встановленого державою мінімального розміру заробітної плати.
10.5. Трудові відносини визначаються відповідно до колективного договору, Кодексу законів про працю, а також Правил внутрішнього розпорядку Підприємства, Положення про оплату праці та інших локальних актів.
10.6. Повноваження трудового колективу підприємства реалізуються загальними зборами (конференцією) та через їх виборні органи. Для представництва інтересів трудового колективу на загальних зборах (конференції) трудовий колектив може обрати орган колективного самоврядування, до складу якого не може входити директор Підприємства.
 
11. ЗОВHIШHЬОЕКОHОМIЧHА ДIЯЛЬHIСТЬ
11.1. Підприємство може брати участь у зовнішньоекономічній діяльності, яка сприяє накопиченню валютних ресурсів.
11.2. Підприємство самостійно здійснює зовнішньоекономічну діяльність та несе економічну відповідальність за її ефективність у порядку та за умов визначених чинним законодавством України, а також укладеними угодами та договорами, іншими правочинами.
11.3. Підприємство має право здійснювати будь-які види зовнішньоекономічної діяльності, як на території України, так і за кордоном відповідно до цього Статуту, якщо це прямо не заборонено чинним законодавством України.
11.4. При здійсненні зовнішньоекономічної діяльності Підприємство має всі права учасника зовнішньоекономічних відносин, у тому числі має право:
  • за погодженням Засновника відкривати свої представництва (інші структурні підрозділи) та створювати юридичні особи на території інших держав відповідно до чинного законодавства цих держав, відкривати поточні і розрахункові рахунки, як на Україні, так і за її межами;
  • у встановленому  порядку підписувати зовнішньоекономічні договори (контракти) всіх видів, крім тих, які прямо заборонені чинним законодавством України;
  • організовувати співробітництво із закордонними інституціями, громадськими і урядовими організаціями, проводити взаємообмін інформацією та досвідом роботи;
  • мати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
11.5. Підприємство веде бухгалтерський та оперативний облік зовнішньоекономічних операцій, а також веде статистичну звітність.
 
12. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН І ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
12.1. Пропозиції щодо внесення змін і доповнень до Статуту Підприємства можуть надходити від Засновника, Органу Управління або трудового колективу Підприємства.
12.2. Зміни та доповнення до Статуту Підприємства затверджує Засновник. Зміни та доповнення до Статуту Підприємства підлягають державній реєстрації.
 
13. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
13.1. Припинення діяльності Підприємства здійснюється шляхом її реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації за рішенням Засновника чи суду.
13.2. Реорганізація Підприємства відбувається відповідно до рішення Засновника. При реорганізації усі його права та обов'язки переходять до її правонаступників.
13.3. Підприємство ліквідується:
- за рішенням Засновника;
- на підставі рішення суду;
- на інших підставах, передбачених законодавчими актами України.
13.4. Ліквідація Підприємства здійснюється ліквідаційною комісією, що утворюється Засновником або, за його дорученням, Органом управління. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами Підприємства.
13.5. Засновник чи суд, що ухвалив рішення про ліквідацію Підприємства, встановлює порядок і термін проведення ліквідації, а також термін для виявлення претензій кредиторами.
13.6. Претензії кредиторів до Підприємства задовольняються з її майна у встановленому законом порядку.
13.7. Підприємство вважається ліквідованим (реорганізованим) з моменту внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
13.8. У разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи Підприємства повинні бути передані неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу місцевого бюджету.