РІШЕННЯ № 392

Про затвердження Положення про оренду майна Бориславської міської територіальної громади

БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ
22 червня 2021 року    Борислав                       №392
 
Про затвердження Положення про оренду майна Бориславської міської територіальної громади
    Відповідно до статей 26, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про оренду державного та комунального майна», статей 283-289, 291 Господарського кодексу України, Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483, беручи до уваги  рішення постійної комісії з питань управління комунальною власністю, торговельного та побутового обслуговування, громадського харчування, зовнішньоекономічної діяльності від 17.06.2021 р. №11/4, з метою раціонального та ефективного управління ресурсами територіальної громади, для врегулювання правових, економічних та організаційних відносин, визначення особливостей пов’язаних з передачею в оренду майна, що перебуває у комунальній власності Бориславської міської територіальної громади, міська рада
В И Р І Ш И Л А: 
 
           1.  Затвердити Положення про оренду майна Бориславської міської територіальної громади, що додається.
 
            2. Затвердити Перелік підприємств, установ, організацій, що надають соціально важливі послуги населенню на території Бориславської міської територіальної громади, згідно з додатком.
 
            3. Делегувати виконавчому комітету Бориславської міської ради  повноваження щодо прийняття рішень стосовно оренди комунального майна.
 
            4. Визнати такими, що втратили чинність:
 
            рішення Бориславської міської ради від 29.03.2018 р. №1199 «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Борислава»;
 
            рішення Бориславської міської ради від 30.08.2018 р. №1455 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Борислава»;
     
           5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на секретаря міської ради Химина Юрія та постійну комісію з питань управління комунальною власністю, торговельного та побутового обслуговування, громадського харчування, зовнішньоекономічної діяльності (Андросов Андрій ).
 
Міський голова                                                                                Ігор ЯВОРСЬКИЙ 
                                                ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                                                   рішення міської ради  
від 22.06.2021 р.  №392
 
                                                         Положення
про оренду майна Бориславської міської територіальної громади
 
                                           І. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
1.1. Положення про оренду майна Бориславської міської територіальної громади (надалі – «Положення») розроблене на підставі  ст.ст. 283-289, 291 Господарського кодексу України, ст.ст. 26, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про оренду державного та комунального майна» № 157-IX від 03.10.2019 р. (далі – Закон), постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання оренди державного та комунального майна» від 03.06.2020 р. № 483(далі – Порядок КМУ) та інших нормативно-правових актів.
 
1.2. Це Положення регулює:
- організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду комунального майна, що перебуває у власності  Бориславської міської територіальної громади (далі - майно);
- майнові відносини між Орендодавцями та Орендарями щодо господарського використання комунального майна Бориславської міської  територіальної громади.
- визначає особливості передачі в оренду комунального майна Бориславської міської територіальної громади.
1.3. У цьому Положенні терміни вживаються у значеннях, встановлених Законом.
1.4. Передача майна комунальної власності Бориславської міської територіальної громади в оренду здійснюється шляхом проведення електронного аукціону, крім випадків передбачених чинним законодавством, на підставі цього Положення, з дотриманням принципів законності, рівності, відкритості, гласності та справедливості.
 
ІІ. ОБ’ЄКТИ ОРЕНДИ
 2.1. Об’єктами оренди є:
єдині майнові комплекси підприємств, їхніх відокремлених структурних підрозділів;
нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення, а також їх окремі частини) інше окреме індивідуально визначене майно;
майно органів місцевого самоврядування, що не використовується зазначеними органами для здійснення своїх функцій (без права викупу та передачі в суборенду орендарем);
майно, що не підлягає приватизації (без права викупу орендарем та передачі в суборенду).
Мінімальна площа об'єкта, який пропонується для надання в оренду, становить 1 (один) кв. м.
 
2.2. Не можуть бути передані в оренду об’єкти визначені ч. 2 ст. 3 Закону.
 
                                   ІІІ. ОРЕНДОДАВЦІ
 3.1. Від імені Бориславської міської територіальної громади, повноваження Орендодавця щодо єдиних майнових комплексів, нерухомого майна(будівлі, споруди, приміщення, а також їх окремі частини) майна, що не увійшло до статутного капіталу господарських товариств, яке перебуває у комунальній власності здійснює управління комунальної власності, земельних відносин та архітектури Бориславської міської ради  (далі – Управління).
 
3.2. Комунальні підприємства, установи та організації Бориславської міської територіальної громади, на балансі яких знаходиться таке майно (далі – Балансоутримувачі), що уповноважені представницьким органом місцевого самоврядування можуть також здійснювати повноваження Орендодавця:
3.2.1. щодо нерухомого майна загальна площа якого не перевищує 400 кв.м. на одного Балансоутримувача;
3.2.2 щодо нерухомого майна для організації та проведення науково-практичних, культурних, мистецьких, громадських, суспільних та політичних заходів, термін оренди яких складає не більше п’яти календарних днів протягом шести місяців;
3.2.3 щодо майна, яке передається суб’єктам виборчого процесу для проведення публічних заходів (зборів, дебатів, дискусій) під час та на період виборчої кампанії;
3.2.4. щодо нерухомого майна для організації та проведення науково-практичних, культурних, мистецьких, громадських, суспільних та політичних заходів - на строк, що не перевищує 30 календарних днів протягом одного року щодо кожного орендаря (якщо Балансоутримувачем є комунальне підприємство, установа, організація, що здійснює діяльність з організації конгресів і торговельних виставок);
3.2.5. щодо іншого індивідуально визначеного майна.
 
                                              IV. ОРЕНДАРІ
4.1. Орендарями можуть бути фізичні та юридичні особи, у тому числі фізичні та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства, крім осіб визначених ч. 4. ст. 4 Закону.
 
V. ПОВНОВАЖЕННЯ ЩОДО ОРЕНДИ КОМУНАЛЬНОГО МАЙНА
 
5.1. Бориславська міська рада (надалі-Рада):
5.1.1. приймає рішення про передачу єдиного майнового комплексу в оренду;
5.1.2. затверджує перелік підприємств, установ, організацій, що надають соціально важливі послуги населенню на території Бориславської міської територіальної громади;
5.1.4. затверджує примірний договір оренди;
5.1.5. затверджує Методику розрахунку орендної плати;
5.1.6. визначає порядок розподілу орендної плати;
5.2.  Виконавчий комітет Бориславської міської ради(надалі – Виконком):
5.2.1. приймає рішення про намір передачі майна в оренду та включення об’єктів комунальної власності до Переліків першого або другого типу (далі – Переліки);
5.2.2. приймає у встановленому порядку рішення про надання згоди на здійснення Орендарем поточного або капітального ремонту, інших невід’ємних поліпшень комунального майна.
           Рішення Виконкому про намір передачі майна в оренду та про включення об’єктів комунальної власності до одного з Переліків може бути скасовано або змінено Радою.
        
VI. ІНІЦІАТИВА ЩОДО ОРЕНДИ
ТА ЕТАПНІСТЬ ПЕРЕДАЧІ МАЙНА В ОРЕНДУ
 
6.1. Ініціатива щодо оренди майна може виходити від:
- потенційного Орендаря;
- Орендодавця/уповноваженого органу управління;
- Балансоутримувача;
 
6.2. Етапність передачі майна в оренду
6.2.1. Етапність передачі в оренду комунального майна передбачає:
- прийняття Виконкомом рішення про намір передачі майна в оренду;
- внесення Управлінням інформації про потенційний об’єкт оренди до ЕТС;
- прийняття Виконкомом рішення про включення потенційного об’єкта оренди до Переліку першого типу або до Переліку другого типу(може бути прийнято одночасно із рішенням про намір передачі майна в оренду);
- опублікування інформації про потенційний об'єкт оренди, щодо якого прийнято рішення про включення до одного з Переліків, в ЕТС;
- розміщення Управлінням оголошення про  передачу майна в оренду;
- проведення аукціону  на право оренди майна або передача  об’єкта в оренду без проведення аукціону;
- кваліфікація переможця, підписання протоколу;
- підписання договору оренди та публікація договору в ЕТС.
 
VII. Визначення орендної плати, інших платежів та встановлення строку оренди 
7.1. Вартістю об’єкта оренди для цілей визначення стартової орендної плати є його балансова вартість станом на останнє число місяця, який передує даті визначення стартової орендної плати.
7.2. Балансоутримувач/Орендодавець потенційного об’єкта оренди обов’язково здійснює переоцінку такого об’єкта у разі, якщо:
7.2.1.  у об’єкта оренди відсутня балансова вартість;
7.2.2.  залишкова балансова вартість об’єкта оренди дорівнює нулю;
7.2.3. залишкова балансова вартість об’єкта оренди становить менше 10 відсотків його первісної балансової вартості (балансової вартості за результатами останньої переоцінки).
7.3. Переоцінка здійснюється після внесення інформації про потенційний об’єкт оренди до ЕТС в порядку, і до розміщення оголошення про передачу майна в оренду передбаченого статтею 12 Закону. Після переоцінки потенційного об’єкта оренди Балансоутримувачі зобов’язані збільшити балансову вартість відповідного майна згідно з результатами оцінки відповідно до правил бухгалтерського обліку.
 
7.4. Вартість об’єкта оренди встановлюється на рівні його ринкової (оціночної) вартості, за умови наявності однієї з таких підстав:
7.4.1. об’єктом оренди є єдиний майновий комплекс комунального підприємства;
7.4.2. об’єкт оренди пропонується для передачі в оренду без проведення аукціону;
7.4.3. об’єкт оренди використовується на підставі договору оренди, укладеного без проведення аукціону або конкурсу, і Орендар бажає продовжити договір оренди на новий строк.
7.5. Ринкова (оціночна) вартість об’єкта, який перебуває в оренді на підставі договору, який орендар бажає продовжити на новий строк без проведення аукціону у випадках, передбачених Законом, визначається на замовлення Орендаря (згідно з Порядком КМУ) як особи, у якої орендоване майно перебуває на законних підставах, без доручення Балансоутримувача/Орендодавця.
7.6. Ринкова (оціночна) вартість об’єкта оренди визначається відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої Кабінетом Міністрів України.
7.7. Порядок проведення оцінки майна регулюється Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" та іншими нормативно-правовими актами з оцінки майна.
7.8. Результати незалежної оцінки є чинними протягом дванадцяти місяців від дати оцінки.
7.9. Звіт з незалежної оцінки зберігається у Орендодавця протягом трьох років після закінчення дії договору оренди.
7.10. Орендна плата встановлюється у грошовій формі, і вноситься у строки, визначені договором.
7.11. Початок нарахування орендної плати та інших платежів, пов'язаних з орендою майна, починається з дати підписання акта приймання-передачі об'єкта оренди, який підписується орендодавцем та орендарем, протягом 20 робочих днів з дати прийняття рішення про укладення договору з потенційним орендарем(у випадку передачі майна в оренду без проведення аукціону) або протягом 20 робочих днів з дня, наступного за днем формування протоколу про результати електронного аукціону(у випадку передачі майна в оренду через електронний аукціон).
7.12. Нарахування орендної плати припиняється у разі припинення договору оренди з дати підписання акта приймання-передачі об'єкта оренди орендарем та орендодавцем.
7.13. Розмір орендної плати визначається:
7.13.1 у разі передачі майна в оренду  шляхом проведення електронного аукціону – відповідно до цінових пропозицій учасників аукціону;
7.13.2. у разі передачі майна в оренду без проведення аукціону – згідно з Методикою розрахунку орендної плати.
7.14. До складу орендної плати не входять витрати на утримання орендованого майна (комунальних послуг, послуг з управління об'єктом нерухомості, витрат на утримання прибудинкової території та місць загального користування, вартість послуг з ремонту і технічного обслуговування інженерного обладнання та внутрішньобудинкових мереж, ремонту будівлі, у т. ч.: покрівлі, фасаду, вивіз сміття тощо).
7.15. Строк оренди становить п’ять років.
Менш тривалий строк може бути встановлений у таких випадках:
7.15.1. об’єкт оренди пропонується для використання, що має сезонний характер;
7.15.2. об’єкт оренди пропонується для добового або погодинного використання;
7.15.3. потенційним орендарем заявлено менш тривалий строк.
Більш тривалий строк оренди може бути встановлений у разі визначення такої додаткової умови оренди майна.
Строк оренди визначається під час затвердження умов оренди майна.
З моменту включення об’єкта оренди до Переліку першого типу та до моменту оприлюднення оголошення про передачу майна в оренду потенційні орендарі можуть подати орендодавцю заяву на оренду відповідного об’єкта у порядку, передбачену п. 50 Порядку КМУ, із зазначенням бажаного строку оренди такого об’єкта.
 
VIII. ПОРЯДОК ПЕРЕДАЧІ МАЙНА В ОРЕНДУ ШЛЯХОМ ПРОВЕДЕННЯ ЕЛЕКТРОННОГО АУКЦІОНУ
Передача майна в оренду здійснюється шляхом проведення електронного аукціону, крім випадків, коли таке майно передається в оренду без проведення аукціону.
Порядок організації, проведення та визначення переможців електронних аукціонів здійснюється відповідно до Порядку КМУ з урахуванням приписів цього Положення.
 
IX. ПОРЯДОК УКЛАДЕННЯ ДОГОВОРУ ОРЕНДИ
9.1. Договір оренди формується на підставі примірного договору оренди, що затверджується Радою.
9.2. Договір оренди може відрізнятися від примірного договору оренди, якщо об’єкт оренди передається в оренду з додатковими умовами( в т.ч. відсутність обов’язку орендаря по сплаті забезпечувального депозиту). Рішенням Управління можуть бути передбачені особливості договору оренди майна, що передається в оренду з додатковими умовами.
Особливості визначення умов передачі майна в оренду встановлюється Управлінням.
9.3. Орендар, що уклав договір оренди майна за результатами аукціону, має право використовувати майно за будь-яким цільовим призначенням, крім випадків і з урахуванням обмежень, передбачених чинним законодавством та Порядком.
9.4. Договір оренди підлягає нотаріальному посвідченню, якщо строк, на який укладається цей договір, перевищує п’ять років.
9.5. До укладення договору оренди про передачу майна без проведення аукціону або в день його підписання потенційний Орендар, який відповідає вимогам, передбаченим Законом та цим Положенням, зобов’язаний сплатити на рахунок Орендодавця авансовий внесок у розмірах та порядку, передбаченому проектом договору оренди майна, опублікованому в інформаційному повідомлення.
Орендодавець зараховує авансовий внесок в рахунок майбутніх платежів орендаря з орендної плати та перераховує його відповідно до пропорцій, що визначені Радою.
9.6. Договір оренди майна без проведення аукціону та акт приймання-передачі укладаються з потенційним Орендарем, який відповідає вимогам, передбаченим Законом та цим Положенням, протягом 20 робочих днів з дати прийняття рішення про укладення договору з потенційним орендарем. Орендодавець завантажує договір оренди та акт приймання-передачі до електронної торгової системи в межах строку для укладення договору оренди, визначеного цим пунктом.
9.7. До укладення договору оренди або в день його підписання переможець електронного аукціону зобов’язаний сплатити на рахунок, зазначений орендодавцем, авансовий внесок у розмірах та порядку, що передбачені проектом договору оренди майна, опублікованим в оголошенні про передачу майна в оренду, а в разі проведення електронного аукціону на продовження договору оренди — також вартість невід’ємних поліпшень (у разі їх здійснення чинним орендарем згідно з даним Положенням) у сумі, зазначеній в оголошенні про продовження договору оренди.
Орендодавець зараховує авансовий внесок в рахунок майбутніх платежів орендаря з орендної плати та перераховує його відповідно до пропорцій, що визначені Радою.
9.8. Протягом 20 робочих днів з дня, наступного за днем формування протоколу про результати електронного аукціону, між Орендодавцем, Балансоутримувачем та переможцем електронного аукціону укладається договір оренди об’єкта оренди за результатами проведення електронного аукціону, який в межах зазначеного строку оприлюднюється орендодавцем в електронній торговій системі через особистий кабінет. У разі відмови Балансоутримувача від підписання договору оренди, договір укладається між Орендодавцем та переможцем електронного аукціону
 
X. ПЕРЕДАЧА МАЙНА В СУБОРЕНДУ
10.1. Орендар має право за письмовою згодою Орендодавця передати в суборенду орендоване ним майно .
Письмова згода на передачу майна в суборенду  надається одночасно із розміщенням оголошення про передачу майна в оренду. Орендодавець у такій письмовій згоді зазначає, що вона надається переможцю електронного аукціону з передачі майна в оренду.
10.2. Наявність згоди на суборенду обов’язково зазначається в оголошенні про передачу майна в оренду та договорі оренди.
Орендар, який отримав майно в оренду на такому аукціоні, вважається таким, що отримав письмову згоду Орендодавця на суборенду. Такий Орендар протягом трьох робочих днів з моменту укладення договору суборенди зобов’язаний подати Орендодавцю один примірник договору суборенди та інформацію про суборендаря в обсязі, визначеному ч. 3 ст. 13 Закону, крім документа, що підтверджує сплату реєстраційного внеску, та документа, що підтверджує сплату гарантійного внеску на рахунок оператора електронного майданчика.
Орендодавець протягом п’яти робочих днів з дати його отримання перевіряє інформацію про суборендаря на відповідність вимогам Закону та оприлюднює договір суборенди в електронній торговій системі.
10.3. Передача в суборенду майна, отриманого Орендарем без проведення аукціону або конкурсу не допускається, якщо інше не передбачено договором оренди, укладеним до набрання чинності Законом.
Передача в суборенду єдиних майнових комплексів не допускається.
10.4. Надання Орендарем майна в суборенду не звільняє його від виконання умов договору оренди.
10.5. До договору суборенди застосовуються положення договору оренди, крім випадків, визначених ч. 6 ст. 22 Закону.
До договору суборенди обов’язково застосовуються положення договору оренди в частині прав Орендодавця, Балансоутримувача на доступ до об’єкта оренди з метою проведення його перевірки або огляду.
Договір суборенди повинен містити положення про набуття ним чинності не раніше дати його оприлюднення в електронній торговій системі.
10.6. Розмір плати за суборенду встановлюється за згодою сторін договору суборенди.
10.7. Плата за суборенду майна у частині, що не перевищує плати за договором оренди майна, що передається в суборенду, сплачується Орендарю, який передає в суборенду орендоване ним майно.
Різниця між платою за суборенду та платою за договором оренди спрямовується орендарем до місцевого бюджету, крім випадків, коли орендар отримав в оренду майно, яке може бути використане за будь-яким цільовим призначенням, у результаті перемоги в аукціоні. Орендар, що є переможцем такого аукціону, має право використовувати таку різницю на власний розсуд.
Контроль за перерахуванням різниці, що спрямовується Орендарем до місцевого бюджету, здійснюється Орендодавцем.
 
 
XI. ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ РЕМОНТУ ТА НЕВІД’ЄМНИХ ПОЛІПШЕНЬ
11.1. Орендар майна комунальної власності Бориславської міської територіальної громади має право на підставі рішення Виконкому, за письмовою згодою Балансоутримувача за рахунок власних коштів здійснювати поточний та/або капітальний ремонт орендованого майна.
Процедура надання Орендарю згоди на здійснення поточного та/або капітального ремонту орендованого майна включає такі етапи:
  • подання заяви і документів орендарем;
  • підготовка відповідного проекту рішення Виконкому Управлінням;
  • розгляд проекту рішення Виконкому постійною комісією;
  • прийняття відповідного рішення Виконкомом.
Для отримання такої згоди орендар звертається до Бориславської міської ради Львівської області із клопотанням, у якому обґрунтовує необхідність проведення такого ремонту. До клопотання додаються:
1) опис ремонтних робіт;
2) орієнтовний строк їх проведення.
У разі встановлення додаткової умови оренди щодо виконання певних видів ремонтних робіт (поточного та/або капітального ремонту), реконструкції або реставрації об’єкта оренди в певній сумі протягом певного строку, під час оприлюднення оголошення про передачу майна в оренду надається згода на здійснення поточного та/або капітального ремонту орендованого майна, відповідно до цього пункту. Згода на здійснення ремонту, який дає право на зарахування витрат орендаря в рахунок орендної плати або згода на здійснення невід’ємних поліпшень надається Орендарю відповідно до цього Положення.
11.2. Якщо орендоване майно неможливо використовувати за призначенням внаслідок його незадовільного стану, Орендар має право на зарахування витрат на здійснення капітального ремонту в рахунок орендної плати один раз протягом строку оренди. Для здійснення такого ремонту орендар звертається до Орендодавця із клопотанням про зарахування витрат Орендаря в рахунок орендної плати.
До клопотання додаються такі документи:
1) опис передбачуваних робіт;
2) кошторис витрат на їх проведення;
3) графік виконання робіт.
Виконком приймає рішення, про надання згоди на здійснення ремонту або про відмову у наданні такої згоди.
11.3. Після проведення капітального ремонту, який дає право на зарахування витрат Орендаря в рахунок орендної плати, Орендар надає Орендодавцю документи, що засвідчують обсяг виконаних робіт, дати початку та закінчення робіт, звіт про оцінку майна, виконаний суб’єктом оціночної діяльності, в якому визначається різниця між вартістю об’єкта оцінки в стані “після проведення ремонту” та стані “до проведення ремонту”. Якщо об’єктом оренди є єдиний майновий комплекс або нерухоме майно, площа якого перевищує 150 кв. метрів, орендар також подає Орендодавцю документи, що підтверджують оплату виконаних робіт. Незалежна оцінка майна здійснюється на замовлення Орендаря.
11.4. Перерахунок орендної плати здійснюється за рішенням Виконкому про зарахування витрат орендаря, прийнятим з урахуванням вимог абзацу 2 ч. 2 ст. 21 Закону, після підтвердження вартості виконаних робіт шляхом зменшення орендної плати на 50 % на строк не більше шести місяців один раз протягом строку оренди.
Витрати Орендаря, здійснені на проведення капітального ремонту об’єкта оренди, що вже були зараховані Орендарю в рахунок орендної плати, не можуть бути зараховані повторно у разі продовження договору оренди такого об’єкта.
11.5. Якщо об’єктом оренди є занедбана пам’ятка, згода на здійснення капітального ремонту, реставрацію, яка дає право на зарахування витрат орендаря у рахунок орендної плати, надається потенційному Орендарю під час оприлюднення оголошення про передачу майна в оренду.
Перерахунок орендної плати здійснюється орендодавцем шляхом зарахування витрат Орендаря, здійснених на проведення капітального ремонту, реставрації, після підтвердження вартості виконаних робіт шляхом зменшення орендної плати на 50% на строк не більше 24 місяців один раз протягом строку оренди. Таке зарахування здійснюється після виконання Орендарем умов договору оренди в частині здійснення капітального ремонту, реставрації об’єкта оренди та за умови виконання ним вимог законодавства про охорону культурної спадщини.
11.6. Якщо за розрахунками Орендаря, який отримав майно за результатами проведення аукціону або конкурсу, його прогнозовані витрати на ремонт об’єкта оренди, за винятком його витрат на виконання ремонтних робіт, що були зараховані згідно з пунктами 11.2.-11.4. цього Положення, становитимуть не менш як 25 відсотків ринкової вартості об’єкта оренди, визначеної суб’єктом оціночної діяльності станом на будь-яку дату поточного року, Орендар може звернутися з клопотанням про отримання згоди на здійснення невід’ємних поліпшень.
Виконком приймає рішення про надання згоди на здійснення невід’ємних поліпшень або про відмову у погодженні клопотання орендаря про здійснення невід’ємних поліпшень, після попереднього розгляду проекту рішення постійною комісією.
Після отримання відповідного клопотання та до прийняття рішення про надання згоди на здійснення невід’ємних поліпшень Орендодавцем та Балансоутримувачем здійснюється огляд приміщення та складається акт візуального обстеження об’єкта оренди, в якому зазначається опис стану об’єкта та до якого додаються фотографічні зображення об’єкта оренди.
11.7. Орендар не може вилучати з об’єкта оренди здійснені ним невід’ємні поліпшення, отримані у результаті проведення капітального ремонту відповідно до цього Положення, в тому числі в разі не продовження з таким орендарем договору оренди.
Орендар не може вилучати з об’єкта оренди здійснені ним поліпшення, отримані внаслідок проведення капітального ремонту, крім випадку, передбаченого абзацом 1 ч. 3 ст. 25 Закону.
11.8. Клопотання Орендаря про здійснення поточного та/або капітального ремонту, невід’ємних поліпшень майна, переданого в оренду, зарахування витрат на виконання ремонтних робіт та рішення, що приймаються за результатами розгляду таких клопотань, оприлюднюються Орендодавцем протягом п’яти робочих днів з дати отримання відповідного клопотання та прийняття відповідного рішення.
Контроль за здійсненням невід’ємних поліпшень орендованого майна здійснюється Орендодавцем та Балансоутримувачем.
11.9. Після здійснення невід’ємних поліпшень Орендар надає інформацію про завершення виконання робіт та копії підписаних замовником та підрядником актів приймання виконаних робіт. Якщо об’єктом оренди є єдиний майновий комплекс або нерухоме майно, площа якого перевищує 150 кв. метрів, Орендар також подає документи, що підтверджують оплату виконаних робіт.
11.10. Якщо Орендар здійснив за рахунок власних коштів невід’ємні поліпшення орендованого майна за згодою уповноваженого органу, визначеного статтею 21 Закону, такий Орендар має право на компенсацію вартості здійснених ним невід’ємних поліпшень у розмірі, що визначений відповідно до цього Положення, після укладення Орендодавцем договору оренди з новим Орендарем за результатами проведення аукціону, якщо виконується кожна з таких умов:
11.10.1. Орендарем здійснено поліпшення орендованого майна, які неможливо відокремити від відповідного об’єкта без заподіяння йому шкоди, в розмірі не менш як 25 відсотків ринкової вартості майна, визначеної відповідно до  цього Положення, крім його витрат на виконання ремонтних робіт, що були зараховані згідно з пунктами 11.2.-11.4. цього Положення;
11.10.2. Орендар отримав письмову згоду уповноваженого органу(Виконкому) на здійснення невід’ємних поліпшень;
11.10.3. здійснення і склад невід’ємних поліпшень, у тому числі невід’ємний характер поліпшень, що підлягають компенсації, підтверджені висновком будівельної експертизи, а вартість невід’ємних поліпшень, підтверджених висновком будівельної експертизи, визначена відповідно до п. 11.12. цього Положення;
11.10.4. Орендар належно виконує умови договору оренди, відсутня заборгованість з орендної плати;
11.10.5. Орендар бере участь в аукціоні на продовження договору оренди.
11.11. Для реалізації права на компенсацію вартості невід’ємних поліпшень вартість невід’ємних поліпшень визначається на підставі звіту незалежного оцінювача про ринкову вартість таких поліпшень. Оцінка здійснюється на замовлення Орендаря без доручення балансоутримувача і повинна бути проведена не раніше ніж за шість місяців та не пізніше ніж за три місяці до закінчення строку договору оренди.
Оцінювач визначає ринкову вартість невід’ємних поліпшень, виконаних на орендованому майні Орендарем, як різницю між вартістю об’єкта оцінки в стані “після проведення невід’ємних поліпшень” та стані “до проведення невід’ємних поліпшень”. Рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна) здійснюється відповідно до Закону України “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”.
11.12. Для компенсації здійснених невід’ємних поліпшень орендар подає звіт про оцінку (акт оцінки майна) та рецензію на нього, передбачені пунктом 11.11.  цього Положення, та висновок будівельної експертизи, передбачений пунктом 11.10. цього Положення, разом з заявою про продовження договору оренди, який підлягає продовженню за результатами проведення аукціону.
11.13. Вартість невід’ємних поліпшень компенсується Орендодавцем попередньому Орендарю після сплати новим Орендарем розміру компенсації таких витрат, зазначених в оголошенні про продовження договору оренди, крім випадків, коли попередньому Орендарю було відмовлено у продовженні договору оренди на підставі того, що орендоване приміщення необхідно для власних потреб балансоутримувача, які обґрунтовані у письмовому зверненні балансоутримувача, поданому ним Орендарю.
Орендодавець компенсує вартість невід’ємних поліпшень попередньому Орендарю після підписання акта приймання-передачі (повернення з оренди) об’єкта оренди за умови дотримання вимог п. 11.7.  цього Положення і таких умов:
11.13.1. відсутності в попереднього Орендаря зобов’язань із сплати пені, неустойки, орендної плати, платежів за договором про відшкодування витрат на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг та інших платежів, передбачених договором оренди;
11.13.2. компенсації попереднім орендарем суми збитків, завданих орендованому майну, у разі їх наявності
11.14. У випадку приватизації об’єкта оренди компенсація вартості невід’ємних поліпшень здійснюється у порядку, визначеному Законом України «Про приватизацію державного та комунального майна».
11.15. Вартість невід’ємних поліпшень орендованого майна, зроблених Орендарем без згоди уповноваженого органу, компенсації не підлягає.
        
  XII. ПОРЯДОК РОЗПОДІЛУ ОРЕНДНОЇ ПЛАТИ ЗА ВИКОРИСТАННЯ МАЙНА
 
12.1. У разі, коли  Управління є одночасно Орендодавцем і Балансоутримувачем - 100 відсотків орендної плати спрямовується на рахунок Управління та в подальшому до бюджету  Бориславської міської територіальної громади.
12.2. У разі, коли Орендодавцем є Балансоутримувач – комунальне підприємство, установа чи організація, або коли Орендодавцем є Управління, а Балансоутримувач – комунальне підприємство, установа чи організація,  орендна плата спрямовується:
12.2.1. за нерухоме майно - 50 відсотків орендної плати до бюджету Бориславської  міської територіальної громади, - 50 відсотків Балансоутримувачу майна;
12.2.2 за нерухоме майно для організації та проведення науково-практичних, культурних, мистецьких, громадських, суспільних та політичних заходів – на строк, що не перевищує 15 календарних днів протягом шести місяців, а також щодо майна, яке передається суб'єктам виборчого процесу для проведення публічних заходів(зборів, дебатів, дискусій) під час та на період виборчої компанії – 100 відсотків орендної плати балансоутримувачу майна;
12.2.3. інше окреме індивідуально визначене майно – 100 відсотків орендної плати Балансоутримувачу майна.
 
XIІI. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
13.1. Передача в оренду нерухомого майна, що є пам’яткою культурної спадщини здійснюється в порядку, визначеному Законом та Порядком КМУ з урахуванням Закону України «Про охорону культурної спадщини» та інших законодавчих актів.
13.2. Продовження терміну дії договору оренди здійснюється за згодою сторін до закінчення строку його дії за результатами проведення електронних аукціонів, або без проведення аукціонів  в порядку, встановленому Законом та Порядком КМУ.
13.3. Приватизація переданого в оренду комунального майна здійснюється в порядку, встановленому чинним законодавством України.
 Питання, що не передбачені цим Положенням, регулюються нормами Закону та  постановою КМУ від 03.06.2020 р. № 483, а також іншими актами законодавства.
 
 
 
Секретар міської ради                                                                                   Юрій ХИМИН
 
                                                                                                  Додаток до рішення                                                                                                 
від 22.06.2021 р. №392
                                                                                                  
                                                             ПЕРЕЛІК
                             підприємств, установ, організацій, що надають
                                соціально важливі послуги населенню
 
        Для цілей застосування частини другої статті 18 Закону України «Про оренду державного та комунального майна, крім визначених цим Законом осіб, підприємствами, установами, організаціями, що надають соціально важливі послуги населенню на території Бориславської міської територіальної громади, є:
 
  1. Акціонерне товариство «УКРПОШТА», що є підприємством, яке надає універсальні послуги поштового зв’язку в населених пунктах на всій території України.
  2. Комунальні підприємства, установи та організації Бориславської міської територіальної громади.
  3. Органи державної влади, інші установи і організації, діяльність яких фінансується з державного бюджету.
  4. Громадська організація « Станиця Борислав ПЛАСТУ – Національної скаутської організації України ».
  5. Товариство Червоного Хреста України та його місцеві організації.
  6. Громадські організації ветеранів АТО /ООС ,Афганістану, політичних в'язнів та репресованих.
  7. Громадські організації спортивного та патріотичного спрямування.
8) Пенсійний фонд України та його органи.
9) Музеї, які утримуються за рахунок державного та місцевого бюджетів.
10) Державні та комунальні телерадіоорганізації.
11) Редакції державних та комунальних періодичних видань, заснованих державними науково-дослідними установами, трудовими і журналістськими колективами
12) Релігійні організації для забезпечення проведення Богослужінь, релігійних обрядів, церемоній та надання освітніх і соціальних послуг.
13) Благодійні організації, що надають безоплатну допомогу особам, які опинилися у скрутних життєвих обставинах.
14) Органи самоорганізації населення, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (в межах будинку, де вони створені).
15) Суб’єкти підприємницької діяльності, які визнані переможцями тендерів по організації харчування в навчальних закладах загальної середньої освіти, на приміщення харчоблоків та їдалень.
  1. Народні депутати України для розміщення громадської приймальні.
 
 
 
Секретар міської ради                                                                                  Юрій ХИМИН