РІШЕННЯ № 679
Про виконання бюджету Бориславської міської територіальної громади за січень -вересень 2021 року.
БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ25 листопада 2021 року | Борислав | №679 |
Про виконання бюджету Бориславської
міської територіальної громади за січень
-вересень 2021 року.
Відповідно до ч.4.ст.80 Бюджетного кодексу України, керуючись п.23 ч.1 ст.26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, заслухавши звіт виконавчого комітету міської ради про підсумки виконання бюджету Бориславської міської територіальної громади за січень-вересень 2021 року, беручи до уваги рішення постійної комісії з питань планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики від 24 листопада 2021 року №16/4 та листа начальника фінансового управління міської ради від 25 жовтня 2021 року №01-35/524 , міська рада
ВИРІШИЛА :
1.Затвердити звіт начальника фінансового управління Бориславської міської ради Петріва Юрія про підсумки виконання бюджету Бориславської міської територіальної громади за січень-вересень 2021 року, в тому числі:
- за доходами в сумі 264397,6 тис.грн., за загальним фондом в сумі 247810,4 тис.грн. і спеціальним фондом в сумі 16587,2 тис.грн.;
- за видатками в сумі 234280,1 тис.грн., в тому числі за загальним фондом в сумі 213547,3 тис.грн. та спеціальним фондом в сумі 20732,8 тис.грн., що додається
2 Управлінню комунальної власності, земельних відносин та архітектури міської ради (Бреньо Любомир) :
2.1) вжити заходів щодо недопущення зменшення надходжень до бюджету Бориславської міської територіальної громади орендної плати за комунальне майно у порівнянні з минулим роком.
2.2) забезпечити:
виконання планових показників за надходженнями від відчудження майна, що знаходиться у комунальній власності та від надходжень від орендної плати;
виконання планових показників від продажу землі;
виконання плану надходжень від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності;
облік за наданням земельних ділянок в оренду чи користування юридичним та фізичним особам;
контроль за своєчасністю заключення та передачею на облік в Дрогобицьке управління головного управління Державної податкової служби у Львівській області договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення;
виконання плану надходжень від орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у комунальній власності, не допускаючи при цьому зменшення надходжень у порівнянні з минулим роком;
належний контроль за збереженням майна, що перебуває у комунальній власності;
формування та наповнення бази власників земельних ділянок, орендарів земельних ділянок, власників житлової та нежитлової нерухомості на виконання Меморандумів про співпрацю та взаємодію між ГУ ДПС у Львівській області та територіальними громадами;
формування бази власників земельних паїв .
2.3) проводити роботу з платниками (юридичні фізичні особи), які допустили заборгованість до бюджету Бориславської міської територіальної громади по сплаті орендної плати за земельні ділянки, та земельного податку.
3. Комісії з питань забезпечення і повноти своєчасності сплати податків та погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій і стипендій та інших соціальних виплат (Солоненко Світлана):
3.1) проводити:
роботу із погашення заборгованості із заробітної плати та сплати платежів до бюджетів усіх рівнів;
заслуховування платників акцизного податку, що дупустили зменшення надходжень у порівнянні з аналогічним періодом минулого року;
постійний моніторинг сплати податку на доходи фізичних осіб до бюджету територіальної громади з метою виявлення фактів зміни зарахування даного надходження до інших бюджетів;
3.2) заслуховувати спільно з Дрогобицьким управлінням головного управління Державної податкової служби у Львівській області керівників підприємств та організацій , які зменшили сплату податків до бюджетів територіальних громади в порівнянні з відповідним періодом минулого року та у яких мінімальна заробітна плата менше визначеного законодавством мінімального рівня;
3.3) активізувати роботу комісії в частині обстежень суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють діяльність на території міської територіальної громади.
4. Головному управлінню Державної податкової служби у Львівській області:
4.1) вжити заходів щодо :
погашення наявної на 01.10.2021 року та недопущення виникнення поточної заборгованості з платежів до бюджету територіальної громади;
повноти оподаткування доходів фізичних та юридичних осіб, виявлення фактів уникнення від оподаткування, недопущення збільшення заборгованості перед бюджетом міської територіальної громади та забезпечити виконання планових показників із надходжень до бюджету;
4.2) забезпечити :
виявлення найманих працівників, праця яких використовується роботодавцями без належного їх оформлення;
щомісячний моніторинг нарахування і сплати акцизного податку з кінцевих продаж;
виконання планових показників по податку на нерухоме майно, відмінне від земельних ділянок;
виконання планових показників, затверджених у бюджеті територіальної громади;
виконання вимог доручення голови Львівської облдержадміністрації від 02.04.2021 року №12/0/6-21 в частині обміну інформацією необхідної для розширення бази оподаткування.
5. Фінансовому управлінню міської ради (Петрів Юрій) :
5.1) спільно з Дрогобицьким управлінням головного управління Державної податкової служби у Львівській області:
посилити роботу з легалізації виплати заробітної плати у небюджетній сфері, вжити заходів щодо забезпечення в повному обсязі надходжень податку на доходи фізичних осіб до бюджету;
5.2) запровадити постійний контроль за правильністю зарахування податків та платежів до бюджету міської територіальної громади і забезпечити вчасне виявлення та усунення випадків неправильного зарахування доходів бюджету;
5.3) здійснювати:
аналіз фактичних надходжень податків і зборів (податку на доходи фізичних осіб, податку на майно відмінне від земельної ділянки, податку на майно в частині плати за землю, єдиного податку) до бюджету міської територіальної громади у розрізі платників;
аналіз фактичних надходжень акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;
аналіз власних надходжень бюджетних установ;
проведення роботи з з платниками (юридичні фізичні особи), які допустили заборгованість до бюджету Бориславської міської територіальної громади по сплаті податку на доходи фізичних осіб, єдиного податку, податку на майно відмінного від земельної ділянки;
постійний контроль за споживанням енергоносіїв в натуральних одиницях по бюджетних установах, що фінансуються за рахунок коштів бюджету Бориславської міської територіальної громади;
щомісячний моніторинг фонду заробітної плати установ, що фінансуються за рахунок бюджету територіальної громади;
щомісячно моніторинг виконання розпорядження міського голови від 22 березня 2021 року № 68-р «Про затвердження Плану заходів щодо погашення дефіциту бюджету міської територіальної громади на оплату праці».
5.4) забезпечити :
подання в термін до 01 грудня 2021 року проекту рішення міської ради «Про бюджет Бориславської територіальної громади на 2022 рік» з пояснюючою запискою до нього для попереднього розгляду на засіданні виконавчого комітету та постійної комісії з питань планування бюджету і фінансів , економіки , здійснення державної регуляторної політики;
аналіз отриманої інформації від ГУ ДПС у Львівській області на виконання доручення голови Львівської облдержадміністрації від 02.04.20021 року №12/0/6-21 з метою отримання додаткових надходжень до бюджету Бориславської міської територіальної громади;
моніторинг використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій, на розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг, на ремонт доріг;
моніторинг використання коштів субвенції з обласного бюджету на фінансування в 2021 році Комплексної програми регіонального розвитку Львівщини на 2021 - 2025 роки;
6. Відділу освіти міської ради (Качмарчик Елла):
6.1) встановити щомісячний контроль за недопущенням понадлімітного споживання установами освіти, що фінансуються за рахунок бюджету міської територіальної громади, енергоносіїв у натуральних одиницях.
6.2) забезпечити:
погашення дебіторської заборгованості, яка виникла по власних надходженнях установ освіти, зокрема платі за послуги, що надаються бюджетними установами станом на 01 жовтня 2021 року;
виконання розпорядження міського від 22 березня 2021 року № 68-р «Про затвердження Плану заходів щодо погашення дефіциту бюджету міської територіальної громади на оплату праці»;
цільове та ефективне витрачання коштів субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами;
не допущення виникнення простроченої кредиторської заборгованості по оплаті праці з нарахуваннями на заробітну плату педагогічним працівникам оплата праці , яких здійснюється за рахунок коштів освітньої субвенції;
в термін до 01.01.2022 року вивчення питання доцільності функціонування дитячого будинку «Оріана»;
ефективне та за цільовим призначенням використання коштів субвенції з обласного бюджету на фінансування в 2021 році Комплексної програми регіонального розвитку Львівщини на 2021 - 2025 роки;
6.3) в термін до 01 грудня 2021 року розробити заходи, щодо погашення дебіторської заборгованості по установах освіти за спожиті енергоносії.
7 Управлінню житлово-комунального господарства та енергозбереження міської ради (Левицький Олег):
7.1) забезпечити:
контроль за цільовим використанням коштів бюджету територіальної громади, що виділяються на фінансування програми розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою територіальної громади не допускаючи при цьому реєстрації та взяття на облік бюджетних зобов’язань без відповідних бюджетних призначень;
контроль за відображенням в обліку комунальних підприємств обсягу завершеного будівництва, реконструкції, капітального ремонту та збільшення обсягів статутного капіталу;
контроль за використання коштів бюджету Бориславської міської територіальної громади виділених на виконання Програм відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обгрунтованих витрат на їх виробництво (надання);
цільове та ефективне витрачання коштів бюджету розвитку бюджету Бориславської міської територіальної громади;
цільове та ефективне використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій, на ремонт доріг.
8. Комунальному некомерційному підприємству "Центральна міська лікарня міста Борислава" Бориславської міської ради (Шамрило Ігор):
8.1) встановити щомісячний контроль за недопущенням понадлімітного споживання установами охорони здоров'я, що фінансуються за рахунок бюджету територіальної громади , енергоносіїв у натуральних одиницях;
8.2) не допускати виникненню простроченої заборгованості по оплаті праці з нарахуваннями працівникам комунального некомерційного підприємства "Центральна міська лікарня міста Борислава" Бориславської міської ради;
8.3) забезпечити :
забезпечити цільове та ефективне використання коштів бюджету Бориславської міської територіальної громади виділених на фінансування Програми безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань за рецептами виписаними сімейними лікарями-фізичними особами підприємцями;
цільове та ефективне використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій.
9. Управлінню культури, молоді, фізичної культури та спорту міської ради (Рахель Володимир) :
9.1) забезпечити:
погашення дебіторської заборгованості, яка виникла по власних надходженнях установ культури, зокрема, платі за послуги, що надаються бюджетними установами станом на 01 липня 2021 року;
виконання розпорядження міського від 22 березня 2021 року № 68-р «Про затвердження Плану заходів щодо погашення дефіциту бюджету міської територіальної громади на оплату праці»;
цільове та ефективне використання коштів субвенції з обласного бюджету на
фінансування в 2021 році Комплексної програми регіонального розвитку Львівщини на 2021 - 2025 роки.
8.4) в термін до 01 грудня 2021 року розробити конкретні заходи щодо погашення заборгованості з зарібної плати з нарахуваннями медичним працівникам комунального некомерційного підприємства «Центральна міська лікарня м.Борислава»
10) Управлінню праці та соціального захисту населення міської ради (Цапів Ірина) :
10.1) здійснювати контроль за ефективним витрачанням бюджетних коштів та вживати заходів щодо недопущення зростання протермінованої дебіторської та кредиторської заборгованості;
10.2) не допускати взяття на облік зобов'язань, які не підтверджені відповідними кошторисними призначеннями;
10.3) встановити ефективний контроль за використанням енергоресурсів та забезпечити дотримання доведених натуральних норм установами соціального захисту;
11.4) забезпечити :
виконання розпорядження міського від 22 березня 2021 року № 68-р «Про затвердження Плану заходів щодо погашення дефіциту бюджету міської територіальної громади на оплату праці»;
ефективне та цільове використання коштів бюджету Бориславської міської територіальної громади, виділених на фінансування Програм соціального захисту мешканців територіальної громади.
11. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови Садлівського Романа, заступників міського голови Солоненко Світлану, Гарсимів Роксоляну, згідно з розподілом їх функціональних обов'язків та постійну комісію з питань планування бюджету і фінансів , економіки , здійснення державної регуляторної політики (Зелінський Руслан).
Міський голова Ігор ЯВОРСЬКИЙ.
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням міської ради
25 листопада 2021 року №679
ЗВІТ
ПРО ПІДСУМКИ ВИКОНАННЯ БЮДЖЕТУ БОРИСЛАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ ЗА СІЧЕНЬ-ВЕРЕСЕНЬ 2021 РОКУ.
ДОХОДИ БЮДЖЕТУ БОРИСЛАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ .
За січень-вересень 2021 року до загального та спеціального фондів бюджету міської територіальної громади надійшло надходжень в сумі 264397,6 тис. грн. , що складає 87,7 відсотка до плану на січень-вересень 2021 року та 66,0 відсотка до уточненого плану на 2021 рік.
Зокрема :
до загального фонду надійшло надходжень в сумі 247810,4 тис.грн. , що складає 103,3 відсотка до уточненого плану на січень-вересень 2021 року та 76,3 відсотка до уточненого плану на 2021 рік ;
до спеціального фонду надійшло надходжень 16587,2 тис.грн., що складає 26,9 відсотка до плану на січень-вересень 2021 року та 21,9 відсотка до уточненого плану на 2021 рік .
В порівнянні з аналогічним періодом 2020 року надходження до бюджету міської територіальної громади ( за загальним та спеціальним фондом) за січень-вересень 2021 року зросли на 68561,0 тис. грн. або на 35,0 відсотка , а видатки за загальним та спеціальним фондом зросли у порівнянні з аналогічним періодом року на 55329,8 тис.грн. або 30,9 відсотка.
|
|
|
|
Показники | Січень-вересень | Січень-вересень |
2020 року | 2021 року | |
Податкові та неподаткові надходження | 130172,6 |
150058,4 |
Очікуване виконання дохідної частини бюджету міської територіальної громади по надходженнях до бюджету податкових та неподаткових надходжень складе 198743,6 тис.грн. або на 15636,2 тис.грн. (8,5 відсотка) більше затвердженого плану на 2021 рік.
17.1%
|
29,1%
|
Проведеним аналізом надходжень до Державного бюджету України встановлено, що за січень-вересень 2021 року мобілізовано надходжень в сумі 163983,4 107999,72 тис.грн.
|
За січень-вересень 2021 року бюджет міської територіальної громади одержав з державного бюджету та інших бюджетів офіційних трансфертів за загальним фондом в сумі 97752,0 тис.грн., що складає 99,3 відсотків до плану на січень-вересень 2021 року та 73,8 відсотка до уточненого плану на 2021 рік , зокрема :
базової дотації з державного бюджету надійшло в сумі 12920,4 тис.грн. або 100,0 відсотків до плану на дев»ять місяців 2021 року та 75,0 відсотків до уточненого плану на 2021 рік ;
дотації з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету надійшло в сумі 1615,4 тис.грн. або 100 відсотків до плану на дев»ять місяців 2021 року та 75,0 відсотків до плану на 2021 рік;
субвенції з державного бюджету надійшло в сумі 77017,4 тис.грн. або 100 відсотків до плану на дев»ять місяців 2021 року та 75,0 відсотків до плану на 2021 рік;
субвенцій з інших бюджетів надійшло в сумі 6198,7 тис.грн., що складає 89,8 відсотка до уточненого плану на січень-вересень 2021 року та 67,3 відсотка до уточненого плану на 2021 рік.
В порівнянні з аналогічним періодом минулого року обсяг офіційних трансфертів зріс на суму 37942,9 тис.грн. або на 38,8 відсотка.
-
|
--30,8%
|
|
Основним джерелом формування бюджету міської територіальної громади є податок на доходи фізичних осіб , якого за звітний період надійшло в сумі 78818,7 тис.грн., що складає 106,7 відсотка до уточненого плану на січень-вересень 2021 року та 76,9 відсотка до уточненого плану на 2021 рік.
В структурі податкових та неподаткових надходжень частка даного податку складає 52,5 відсотка .
В порівнянні з аналогічним періодом 2020 року надходження податку на доходи фізичних осіб зросли на суму 12894,7 тис.грн. або 19,6 відсотка.
|
|
|
31,3%
|
|
Аналізом надходжень податку на доходи фізичних осіб в розрізі платників встановлено, що найбільші зменшення сплати податку на доходи фізичних осіб відбулися по платниках:
Відділ освіти Бориславської міської ради - з 01.01.2021 року згідно з рішенням №2652 від 29.10.2020 року школи м.Борислава перейшли на самостійне ведення бухгалтерського обліку;
ТзОВ "Інтер-Синтез" – в січні 2020 року отримали премію за 2019 рік;
Головне управління Національної поліції у Л/о – в липні 2020 року отримали доплату до грошового забезпечення за карантин;
ТзДВ "Бориславський експериментальний ливарно-механічний завод" -погіршився фінансовий стан підприємств;
ПрАТ "Львівобленерго", ТзОВ "Львівенергозбут" - реорганізація та скорочення працівників;
6 Державна пожежно-рятувальна частина Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Л/о – з серпня 2021 року сплачує 7 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області;
ПАТ "Укртранснафта",ТзОВ "Хельтекс", ПП "Борислав Комфорт", ТзОВ "БПК-Еліт", Повне т-во "Ломбард-Свищ, Бударова" -скорочення чисельності працівників;
ТзОВ "Ера"- зменшення відбулося у зв"язку із введенням обмежувальних протиепідемічних заходів на території Бориславської міської територіальної громади відповідно до постанови «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» прийняте на засіданні Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236.
ТзОВ "Бориславська сонячна станція"- у лютому 2020 року була виплачена премія за 2019 рік;
Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області – скорочення 2 працівників, в лютому 2020 року був здійснений перерахунок зарплати за січень у зв"язку із зміною окладів а також зменшення виплат надбавки у 2021 році;
ТзОВ "Вудкрафт Трейдінг" – призупинили діяльність;
Головне управління Державної податкової служби у Львівській області (ЄДРПОУ 43968090) перереєстроване на Головне управління Державної податкової служби у Львівській області ( ЄДРПОУ 43143039) ;
ТзОВ «Гранд Містобуд»-погіршився фінансовий стан підприємства;
ТзОВ "Р.С.І.", ТзОВ "Р.С.I. 2"- в січні 2020 року сплачено заборгованість по заробітній платі за 2019 рік;
ТзОВ "Ваша аптека", ТзОВ "ТІДО"-зупинили діяльність;
ТзОВ "Гаманець"- закриття одного магазину;
ПП "Редакція народного часопису "Нафтовик Борислава"-звільнені всі працівники. Зареєстроване ПП"Рекламно-інформаційне агентство "Карпатська Брама" (ЄДРПОУ 44086511), з травня 2021 року підприємство почало сплачувати ПДФО до бюджету Бориславської міської територіальної громади ;
ТзОВ фірма "Медфарм" - за яких на даний час сплачує Приватна фірма аптека "Вестфарм";
дочірнє підприємство "Бориславський міськвідділ профдезінфекції" - зменшилась кількість працівників;
ТзОВ "Руфус Україна" - платник не за основним місцем діяльності;
ТзОВ "Науково-технічний центр "Нафтогазбудпроект"-зменшилась заробітна плата до мінімальної в зв’язку із відсутністю замовлень, працює 3 чол. ;
зменшення кількості працівників у МКП «Мажор» (звільнено 2 працівників), ПАТ «Бориславський завод «Спецлісмаш» (з 6 до 3 чол.), ПП «Соломія-Сервіс», ВАТ «Бориславська взуттєва фабрика» (з 2 до 1чол.), Мале колективне п-во "Соломія", ПП «Капіталбудінвест-777» (з 4 до 1чол.) ;
ТзОВ "Торговий дім "Боровик"- в стані припинення- (працює і сплачує ПДФО до бюджету Бориславської міської територіальної громади ПП «Боровик») ;
ТзОВ «Ком-Еко Борислав 2010» - призупинили діяльність в м.Бориславі;
ТзОВ "Каньйон 2017" – з квітня 2020 року призупинили діяльність;
ТзОВ "Екопласт-Борислав" – в стані припинення.
Крім цього повідомляємо, що станом на 01 жовтня 2021 року, згідно даних Дрогобицького управління Головного управління ДПС у Львівській області заборгованість по сплаті податку на доходи фізичних осіб складає 5120,5 тис.грн. (в частині , що належить міському бюджету 3072,3 тис.грн.), в тому числі в розрізі платників , а саме :
ДКП ЖЕК№3-23,4 тис.грн.;
КП«Бориславводоканал»-3938,3тис.грн.(порушено справу про банкрутство); Бориславське ШБУ №7 ВАТ-2,2 тис.грн.;
Розрахункова архітектурно-планувальна група-2,1 тис.грн.;
ДКП по побутовому обслуговуванню населення «МРІЯ»-20,3 тис.грн.( на даний час перебуває в стані припинення);
«Благоустрій»-63,3 тис.грн.( на даний час перебуває в стані припинення);
Філія «КОМ-ЕКО-БОРИСЛАВ»-9,1 тис.грн.;
фізичні особи -1061,9 тис.грн.(разом з платниками смт.Східниця).
Резервами збільшення надходжень податку на доходи фізичних осіб є :
проведення постійного моніторингу спати податку на доходи фізичних осіб з метою виявлення випадків здійснення господарської діяльності на території м.Борислава без сплати податку на доходи фізичних осіб;
робота з потенційними платниками податку на доходи фізичних осіб, які здійснюють господарську діяльність без належним чином оформлених документів та відповідно не сплачують податок на доходи фізичних осіб;
робота з платниками , які виплачують заробітну плату, нижчу законодавством встановленого мінімуму (робота з мінімізаторами);
забезпечення погашення заборгованості зі сплати податку на доходи фізичних осіб;
проведення роботи з залучення нових платників податку – інвестиційна діяльність.
Податку на прибуток підприємств комунальної власності до бюджету міської територіальної громади за січень-вересень 2021 року надійшло в сумі 74,0 тис.грн., що складає 74,2 відсотка до плану на січень-вересень 2021 року та 58,6 відсотка до плану на 2021 рік.
В порівнянні з аналогічним періодом 2020 року надходження зменшилися на 32,3 тис.грн. або 30,4 відсотка.
Негативно на надходження вищевказаного податку впливає податкова заборгованість комунальних підприємств міста перед бюджетом в сумі 476,5 тис.грн., в тому числі :
КП «Бориславводоканал» - 384,0 тис.грн.;
КП «Благоустрій» - 13,1 тис.грн.;
ДКП ЖЕК № 3 -79,4 тис.грн..
З метою збільшення надходжень податку на прибуток підприємств комунальної форми власності до бюджету міської територіальної громади фінансове управління пропонує зобов’язати керівників розробити графіки погашення податкової заборгованості по вищезазначеному податку.
Рентної плати за користування надрами до бюджету міської територіальної громади за січень-вересень 2021 року надійшло в сумі 3289,7 тис.грн., що складає 121,5 відсотка до плану на січень-вересень 2021 року та 89,2 відсотка до плану на 2021 рік.
Показник | Січень-вересень 2020 року | Січень-вересень 2021 року |
Відхилення січня-вересня 2020 року до січня-вересня 2021 року | |
У тисг.грн | У % | |||
Надходження рентної плати, в тому числі: |
1912,7 | 3289,6 | 1376,9 | 72,0 |
Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) | 178,0 | 340,2 | 162,2 | 91,1 |
Рентна плата за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення | 93,5 | 105,9 | 12,4 | 13,3 |
Рентна плата за користування надрами для видобування нафти | 1376,9 | 2248,2 |
871,3 | 63,3 |
Рентна плата за користування надрами для видобування природного газу | 264,3 | 595,3 | 331,0 | 125,2 |
В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження рентної плати за користування надрами до бюджету міста Борислава зросли на 1376,9 тис.грн. або 72,0 відсотка.
Найбільше зростання рентної плати спостерігається по надходженнях рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) 91,1 відсотка, рентної плати за користування надрами для видобування нафти , рентної плати за користування надрами для видобування природного газу.
В структурі рентної плати найбільша частка припадає на рентну плату за користування надрами загальнодержавного значення, якої за звітний період надійшло до бюджету міської територіальної громади 2949,4 тис.грн. В структурі частка даних надходжень складає 89,6 відсотка.
Акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів за січень-вересень 2021 року надійшло до бюджету міської територіальної громади в сумі 4395,9 тис.грн., що складає 87,4 відсотка до плану на січень-вересень 2021 року та 65,0 відсотка до уточненого плану на 2021 рік, зокрема :
Показники |
Січень-вересень 2020 року |
Січень-вересень 2021 року |
Відхилення січня-вересня 2021 року до січня-вересня 2020 року | |
У тис.грн. | У відсотках | |||
Акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукці) пального | 517,5 | 351,6 | -165,9 | -32,0 |
Акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) пального | 1811,2 | 1194,2 | -617,0 | -34,1 |
Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів | 2568,7 | 2850,1 | 281,3 | 10,9 |
Разом | 4897,4 | 4395,9 | -501,5 | -10,2 |
В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження акцизного податку до бюджету Бориславської міської територіальної громади зменшилися на 501,5 тис.грн. або 10,2 відсотка.
|
В структурі надходжень акцизного податку найбільша частка припадає на надходження акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів .
Причиною зменшення надходжень акцизного податку до бюджету міської територіальної громади у порівнянні з відповідним періодом минулого року є зменшення надходжень до бюджету акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального по причині відсутності постанови Кабінету Міністрів України, яка регламентує зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до загального фонду відповідних бюджетів місцевого самоврядування.
Акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів до бюджету Бориславської міської територіальної громади надійшло 2850,1 тис.грн., що складає 105,7 відсотка до плану на девять місяців 2021 року та 78,1 відсотка до уточненого плану 2021 року. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 281,4 тис.грн. або 10,9 відсотка.
|
проведення роз’яснювальної роботи з платниками податку щодо недопущення зменшення надходжень акцизного податку;
виявлення пунктів несанкціонованої торгівлі підакцизними товарами;
виявлення випадків торгівлі незаконно виробленої підакцизної продукції.
|
Місцевих податків і зборів до бюджету міської територіальної громади за звітний період 2021 року надійшло в сумі 61644,8 тис.грн., що складає 105,8 відсотка до плану на січень-вересень 2021 року та 79,8 відсотка до плану на 2021 рік
Структуру місцевих податків і зборів в бюджеті міста Борислава формує податок на майно відмінне від земельної ділянки, податок на майно в частині плати за землю, туристичний збір, єдиний податок.
тис.грн.
Показники |
Січень-вересень 2020 року |
Січень-вересень 2021 року |
Податок на майно відмінне від земельної ділянки |
3119,7 | 3389,7 |
Податок на майно в частині плати за землю |
38977,9 | 38841,0 |
Туристичний збір |
23,9 | 3,8 |
Транспортний податок |
21,0 | 1,0 |
Єдиний податок | 13801,7 | 19409,3 |
Всього | 55944,2 | 61644,8 |
|
В структурі надходжень місцевих податків та зборів найбільша частка припадає на надходження до бюджету міської територіальної громади податку на майно в частині плати за землю частка, якого складає 60,1 відсотка, єдиний податок частка, якого складає 31,5 відсотка.
За січень-вересень 2021 року до бюджету міської територіальної громади надійшло податку на майно в частині плати за землю в сумі 38841,0 тис.грн, що складає 103,9 відсотка до плану на відповідний період та 78,0 відсотка до плану на 2021 рік.
|
орендної плати з юридичних осіб 6075,7 тис.грн., що складає 102,2 відсотка до плану на січень-вересня 2021 року та 80,2 відсотка до плану на 2021 рік;
земельного податку з фізичних осіб 632,2 тис.грн., що складає 165,0 відсотка до плану на січень-вересня 2021 року та 123,7 відсотка до плану на 2020 рік;
орендної плати з фізичних осіб 1402,9 тис.грн., що складає 158,6 відсотка до до плану на січень-вересень 2021 року та 116,9 відсотка до плану на 2021 рік.
Порівняно з аналогічним періодом 2020 року надходження плати за землю у звітному періоді зменшилися на 136,8 тис.грн. або 0,3 відсотка, зокрема:
надходження земельного податку з юридичних осіб зросли на 1152,1 тис.грн. або 3,6 відсотка;
надходження орендної плати з юридичних осіб зросли на 441,3 тис.грн., або на 7,8 відсотка;
надходження земельного податку з фізичних осіб зросли на 145,4 тис.грн. або 29,9 відсотка;
надходження орендної плати з фізичних осіб зросли на 428,5 тис.грн. або 44,0 відсотка.
|
Основною причиною зменшення надходжень до бюджету Бориславської міської територіальної громади податку на майно в частині плати за землю є приведення структурними підрозділами ПАТ «Укрнафта» правовстановлюючих документів на земельні ділянки до вимог затвердженого класифікатора видів цільового призначення земель відповідно до вимог наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року №548 «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель».
Як наслідок, бюджет Бориславської міської територіальної громади до кінця 2021 року недоотримає надходжень у порівнянні із затвердженим у бюджеті планом в сумі 7900,0 тис.грн., а у 2022 році прогнозується недопоступлення в сумі 18400,0 тис.грн.
Орендної плати за земельні ділянки з юридичних осіб за звітний період до бюджету Бориславської міської територіальної громади надійшло 6075,7 тис.грн., що складає 102,3 відсотка до плану на девять місяців та 80,2 відсотка до плану на 2021 рік.
В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження орендної плати зросли на 441,3 тис.грн. або 7,8 відсотка.
|
Найбільшими боржниками з плати за землю є:
БУ-43 ВАТ «Прикарпатбуд» – 499,5 тис.грн.;
ДКП ЖЕК № 3 – 296,1 тис.грн.;
КП «Благоустрій» - 17,9 тис.грн.;
КП «Бориславводоканал» – 92,7 тис.грн.;
ДП «Темп» ТзОВ «Цеглинка-М» - 733,5 тис.грн. ;
ТЗДВ «БЕЛМЗ» - 494,0 тис.грн.;
Бориславське Шляхо-БУ №7 ВАТ «Західшляхбуд» - 9,7 тис.грн.;
Комбінат комунальних підприємств – 0,3 тис.грн.;
Торгово-виробнича фірма «Збруч» - 27,1 тис.грн.;
ТзОВ «ЛВ-Інвестсервіс» - 5,9 тис.грн.;
ВАТ «Галгазотерм» -3,4 тис.грн.;
ТзОВ «Пропангазсервіс» - 2,5 тис.грн.;
ПП «Інтра-Львів» - 22,2 тис.грн.;
Релігійна громада християн віри Євангельської у м.Бориславі – 0,6 тис.грн.;
ТзОВ «Західспецмонтаж» - 14,1 тис.грн.;
ТЗОВ "БУКОВИЦЯ"-12,5 тис.грн.;
ПП «СТО-ВП» - 6,7 тис.грн.;
ТОВ « БОРДРУК» - 0,5 тис.грн.;
ТзОВ «Юридична фірма «Європейська інвест.-правова група» - 444,9 тис.грн.;
ТзОВ «Еко енергія плюс»-259,6 тис.грн.;
Фізичні особи – 530,3 тис.грн. (разом з платниками смт.Східниця).
З метою збільшення надходжень плати за землю до бюджету міської територіальної громади фінансове управління пропонує :
проведення інвентаризації землі з метою виявлення землекористувачів, що самовільно займають земельні ділянки комунальної форми власності;
забезпечити контроль за виконанням рішень щодо надання в оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення, а саме щодо недопущення протермінування укладання договорів оренди та їх передачі до Бориславського відділення Дрогобицької об’єднаної Державної податкової інспекції у м.Бориславі;
посилити претензійно-позовну роботу щодо стягнення заборгованих сум з плати за землю до бюджету Бориславської міської територіальної громади;
забезпечити приведення усіх договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення у відповідності до затвердженої рішенням Бориславської міської ради від 11.07.2019 року №1955 нової нормативної грошової оцінки землі м.Борислава;
створення бази оподаткуванню по платниках плати за землю (юридичні фізичні особи).
Податку на майно відмінне від земельної ділянки до бюджету міської територіальної громади надійшло за звітний період 2021 року в сумі 3389,7 тис.грн., що складає 103,7 відсотка до плану на січень-вересень 2021 року та 75,7 відсотка до плану на 2021 рік.
Зокрема :
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого юридичними особами, які є власниками об’єктів житлової нерухомості 26,1 тис.грн, що складає 107,3 відсотків до плану на січень-вересень 2021 року та 80,3 відсотка до плану на 2021 рік;
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого юридичними особами, які є власниками об’єктів житлової нерухомості 935,2 тис.грн, що складає 96,1 відсотки до плану на січень-вересень 2021 року та 68,1 відсотка до плану на 2021 рік;
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого фізичними особами, які є власниками об’єктів нежитлової нерухомості 1152,5 тис.грн, що складає 111,9 відсотків до до плану на січень-вересень 2021 року та 83,9 відсотків до плану на 2021 рік;
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого юридичними особами, які є власниками об’єктів нежитлової нерухомості 1275,8 тис.грн, що складає 102,9 відсотка до до плану на січень-вересень 2021 року та 75,1 відсотків до плану на 2021 рік.
В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження до бюджету міста Борислава зросли на 269,9 тис.грн. або 8,7 відсотка.
73,8%
|
Проведено детальний аналіз фактичних надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого юридичними особами, які є власниками об’єктів нежитлової нерухомості в розрізі юридичних осіб у січні-вересні 2021 року в порівнянні з аналогічним періодом 2020 року до бюджету міської територіальної громади :
Резервами збільшення надходжень податку на майно, відмінного від земельної ділянки є :
забезпечення формування повної бази оподаткування податку на нерухоме майно фізичних та юридичних осіб;
посилити претензійно-позовну роботу щодо стягнення заборгованих сум з плати податку на нерухоме майно фізичних та юридичних осіб до бюджету Бориславської міської територіальної громади;
створення бази оподаткування по податку на майно відмінного від земельної ділянки (юридичні фізичні особи).
Єдиного податку до бюджету міської територіальної громади за звітний період 2021 року надійшло в сумі 19409,3 тис.грн., що складає 110,3 відсотка до плану на січень-вересень 2021 року та 84,3 відсотка до плану на 2021 рік.
|
Зокрема :
єдиного податку з юридичних осіб надійшло в сумі 87,0,7 до плану на 2021 рік;
|
|
|
Станом на 01.10.2021 року зареєстровано 69 платників єдиного податку юридичних осіб.
|
|
|