РІШЕННЯ № 1251

Про затвердження Стратегії розвитку  Бориславського ліцею   Бориславської міської ради Львівської області на 2023-2026 роки»

БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ
14 березня  2023  року Борислав №1251
 
Про затвердження Стратегії розвитку  Бориславського ліцею   Бориславської міської ради Львівської області на 2023-2026 роки»
 
  
           Відповідно до  статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 143 Конституції України,  ч.2 ст.37 Закону України «Про повну загальну середню освіту», враховуючи Програму розвитку освіти Бориславської територіальної громади на 2021-2025 роки, затвердженої рішенням Бориславської міської ради від 22 червня 2021року №387, рішення постійної комісії з питань планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики від 13.03.2023 р. №37/7  та з гуманітарних питань,  депутатської етики та законності від  01.03.2023 р. №37/4,  доповідну записку начальника відділу освіти Елли Качмарчик від 09.02.2023 року № 01-18/56,   міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
 1. Затвердити  Стратегію розвитку Бориславського ліцею  Бориславської міської ради Львівської області на 2023-2026 роки»
 
 2. Бориславському ліцею (Любов Савка) здійснювати заходи по виконанню Стратегії.
 
 3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Роксоляну Гарасимів та постійну комісію з гуманітарних питань,  депутатської етики та законності (Андрій Спас).
 

Міський голова                                                                                         Ігор ЯВОРСЬКИЙ
 
 
 
     
  ВСТУП  
     
І. ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА ПРО ЗАКЛАД  
     
ІІ. МІСІЯ, ВІЗІЯ, ЦІННОСТІ, ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ  
     
ІІІ. МЕТА, ЦІЛІ, ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ  
     
ІV. ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ  
     
V. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ  
     
     
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ВСТУП
 
Підготовка Стратегії розвитку Бориславського ліцею на 2023-2026 роки зумовлена якісним оновленням змісту освіти згідно Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції нової української школи й запитами суспільства щодо надання якісних освітніх послуг, формування сучасних професійних компетенцій та високого рівня інформаційної культури.
Стратегія розвитку ліцею визначає основні напрями її діяльності та спрямована в площину цінностей особистісного розвитку, варіативності й відкритості освітньої системи закладу, покращення внутрішньої системи забезпечення якості, прийняття ефективних управлінських рішень. Вона скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб учнів, створення освітнього середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника.
Стратегія розвитку закладу є комплексом методичних, матеріально-технічних та управлінських проєктів із визначенням шляхів їх реалізації. У ній максимально враховані потреби учасників освітнього процесу.
Розроблення Стратегії здійснювалося робочою групою, до складу якої увійшли представники основних суб’єктів освітньої політики Бориславського ліцею та установ, організацій і органів виконавчої влади, дотичних до питань освіти.
І. Інформаційна довідка
про Бориславський ліцей Бориславської міської ради Львівської області
Бориславський ліцей з 2022 року є наступником Бориславської державної гімназії. Свою діяльність Бориславська державна гімназія розпочала з 1995 р.
У закладі освіти навчається – 430 учнів, з яких учнів 5-9 класів - 313, 10-11 класів – 117. Ліцей – навчальний заклад, у якому вся робота скерована на навчання та розвиток обдарованих школярів.       
Ліцензований обсяг прийому закладу освіти – 420 осіб, фактична наповнюваність – 430 учнів. Мова навчання – українська. Заклад працює в режимі 5-денного робочого тижня, в 1 зміну. Умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами – в наявності. Заклад здійснює свою діяльність відповідно до Статуту, затвердженого рішенням Бориславської міської ради від 28.06.2022 року №985.
У закладі працює 42 педагогічних працівників, з них: 27 – мають педагогічне звання «старший учитель», 5 – «учитель-методист», 39 педагогів мають вищу категорію. Педагогічний колектив – це творчі люди, які весь час підвищують свій професійний рівень, беруть участь у різних конкурсах як із своїми вихованцями так і самі.
У закладі освіти працює 4 методичні об’єднання.
Постійно поповнюється матеріально-технічна база закладу. Не одноразово заклад ставав учасником та переможцем проєктів місцевого розвитку, під час реалізації яких було отримано 9 нових комп’ютерів, сучасний мультиборд.
   Учні закладу є активними учасниками і неодноразовими переможцями міських, обласних, всеукраїнських конкурсів. Заклад бере активну участь у житті міста презентуючи свою майстерність у концертах, виставках, майстер-класах, конкурсах.
Основним інструментом стратегічного планування діяльності закладу є матриця якісного стратегічного аналізу – SWOT
 
Сильні сторони Можливості
  • позитивний імідж закладу;
  • злагоджена робота колективу;
  • прозора структура управління;
  • педагогічний досвід та майстерність педагогічного колективу;
  • мобільність, гнучкість, доступність;
  • постійне висвітлення діяльності навчального закладу в засобах масової інформації;
  • впровадження в освітній процес технологій дистанційного навчання;
 
  • надання освітніх послуг у відповідності до замовлення учнів, громади
  • збільшення кількості переможців конкурсів різних рівнів;
  • участь у проєктах;
  • зацікавленість місцевої влади та спонсорів у розвитку освітнього  закладу;
  • підготовка конкурентно спроможного випускника;
  • рання профорієнтація
  • залучення коштів грантових програм та зарубіжних партнерів;
Слабкі сторони Ризики (загрози)
  • потреба в покращенні матеріально-технічного стану окремих приміщень закладу та території;
 
  • недофінансування;
  • реорганізація;
 
ІІ. МІСІЯ, ВІЗІЯ, ЦІННОСТІ, ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ
Місія: забезпечити якісну освіту та всебічний розвиток учнів у відповідності до індивідуальних та суспільних потреб.
Візія: сучасний освітній заклад з високою корпоративною культурою, який формує гармонійну та успішну особистість шляхом розкриття її природних здібностей, розвитку потенціалу та життєвих компетенцій.
Цінності закладу:
  • довіра;
  • прозорість та відкритість;
  • лідерство;
  • спільна відповідальність;
  • громадянська ідентичність;
  • свобода вибору.
            Принципи діяльності:
  • єдність навчання, виховання та розвитку;
  • взаємодія учнів, вчителів, батьків;
  • академічна доброчесність;
  • академічна свобода;
  • розвиток талантів і здібностей, формування лідерів;
  • прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень.
 
 
ІІІ. МЕТА, ЦІЛІ, ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ
Мета: реалізація Державних стандартів у галузі освіти, створення умов для підвищення рівня розвитку кожної дитини, її самореалізації, здійснення ефективної підготовки випускників до майбутнього життя, щоб кожен учень під час освітнього процесу отримав знання та компетентності, які знадобляться йому в самостійному дорослому житті.
            Цілі розвитку:
  • розвиток внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • формування здорового способу життя учнів;
  • розвиток ІТ-орієнтованого навчання;
  • створення сучасного освітнього середовища;
  • наскрізний процес виховання, який формує цінності.
            Завдання:
  • підвищення професійних компетентностей педагогів;
  • впровадження міждисциплінарного підходу в освітній процес закладу;
  • забезпечення збереження та зміцнення здоров’я дітей;
  • вдосконалення навичок організації освітнього процесу з використанням технології дистанційного навчання;
  • запровадження системи STEM – навчання;
  • виховання відповідальних громадян, здатних до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
  • покращення матеріально-технічної бази закладу;
  • організація тісної взаємодії з батьками, громадськістю.
 
ІV. ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ
Досягнення мети і цілей стратегії розвитку забезпечується впровадженням заходів/проєктів за 4-ма напрямами (сферами діяльності), кожен з яких містить обов’язкові складові, що відповідають цілям Стратегії, а саме:
  1. базова школа;
  2. профільна школа;
  3. професійний розвиток педагогічних працівників;
  4. управлінська діяльність.
У Стратегії представлено наскрізні проєкти, мета яких – пов’язати виховну, науково-пізнавальну та пошуково-дослідницьку діяльність учнів формальної, неформальної та інформальної освіти, підвищуючи в такий спосіб мотиваційний потенціал освіти і стимулюючи оновлення її змісту, методики та навчальної бази.
1. Базова школа
Базова школа (5-9 класи) тривалість навчання в якій 5 років, продовжує реалізацію завдань освіти, розпочату в початковій школі, розширюючи і доповнюючи їх відповідно до вікових і пізнавальних можливостей учнів. Тут закладається той універсальний, спільний для всіх загальноосвітній фундамент, необхідний і достатній для розуміння сучасного світу і усвідомленого функціонування в ньому, реалізації кожним учнем у подальшому своїх особистих освітніх, професійних і загалом життєвих планів. З огляду на зазначене основною характеристикою освіти на цьому рівні має бути її цілісність, фундаментальність і відносна завершеність.
Метою базової середньої освіти є різнобічний розвиток, громадянське виховання і соціалізація дитини, формування у неї навчальних, соціальних, загальнокультурних і предметних компетентностей, цінностей громадянського суспільства, особистісний розвиток учнів з орієнтацією на продовження навчання, формування креативності і критичного мислення, творчих здібностей, набуття життєвих компетентностей, необхідних для самовизначення й усвідомленого вибору подальшого життєвого шляху.
Завдання базової середньої освіти:
  1. створення умов для ефективної навчально-пізнавальної діяльності учнів в інформаційно-освітньому середовищі з метою особистісного розвитку, набуття ключових і предметних компетентностей, пізнавального досвіду, формування світогляду і ціннісних ставлень до оточуючого світу, задоволення пізнавальних інтересів і потреб дитини, усвідомленого нею вибору подальшого життєвого шляху;
  2. інтелектуальний, духовний, емоційний, фізичний, розвиток дитини, морально-етичне її виховання, формування основ природничо-наукового і гуманітарного світоглядів;
  3. формування загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентностей на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво, оволодіння засобами пізнавальної і практичної діяльності, набуття соціального досвіду і культури спілкування та співпраці, навичок соціально-правової, екологічно доцільної і здоров’язбережувальної поведінки;
  4. розвиток основних умінь і навичок навчальної діяльності, компетентностей щодо вільного володіння українською мовою, спілкування однією з іноземних мов, використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні і практичній діяльності;
  5. формування підприємливості і здатності оцінювати правильність вибору, обґрунтовувати раціональність способу розв’язання проблем, приймати адекватні рішення в різноманітних життєвих ситуаціях, самостійно розв’язувати пізнавальні, організаційні та інші проблеми особистого життя;
  6. виховання школяра як людини демократичної, відповідальної, патріотичної, з розвиненим естетичним і етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе; громадянське, трудове, екологічне, виховання учнів;
  7. формування ставлення учнів до освіти як важливої невід’ємної складової загальної культури людини;
  8. збереження і зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я учнів.
  1. Профільна школа
Профільна школа (10-11 класи) забезпечує задоволення і розвиток пізнавальних інтересів, нахилів і здібностей учнів, сприяння їхньому життєвому й професійному самовизначенню. Метою педагогічного процесу на даному етапі є завершення середньої освіти з наданням можливості побудови індивідуальної освітньої та професійної стратегії учня на основі його ціннісної позиції.
Завдання профільної школи:
  1. забезпечення можливостей для конструювання кожним учнем власної освітньої траєкторії;
  2. цілеспрямована підготовка учнів до успішного продовження навчання на наступних рівнях освіти за обраним напрямом спеціалізації;
  3. розвиток ключових і предметних компетентностей випускників, достатніх для забезпечення конкурентоздатності в здобутті освіти на вищих рівнях;
  4. створення умов для різнобічного розвитку учнів з урахуванням їхніх здібностей, освітніх потреб та інтересів.
  1. Професійний розвиток педагогічних працівників
Мета: формування інноваційної моделі професійного розвитку педагогічних працівників Бориславського ліцею, яка передбачає безперервне навчання, розвиток інформаційно-комунікативної, фахової та інших складових професійної компетентності педагогічних працівників з урахуванням потреб закладу.
Завдання:
  1. опрацювання сучасних методик і технологій підвищення професійного розвитку;
  2. ознайомлення із шляхами і методами формування програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, стажування, тренінгових програм, проєктних пропозицій тощо;
  3. опрацювання інноваційних форм професійного розвитку педагогічних працівників, ознайомлення педагогічних працівників із специфікою здійснення наставництва і супервізії, новими вимогами до підвищення кваліфікації, організації їхньої атестації та сертифікації.
  4. Опанувати стратегію, цілі, цінності та практики сталого розвитку з метою їх імплементації у навчально-виховному процесі».
4. Управлінська діяльність
Мета: забезпечення якісних змін в освітньому просторі закладу шляхом координації дій усіх учасників освітнього процесу, створення умов для їх продуктивної творчої діяльності.
Завдання:
  1. управління якістю освіти на основі систематичного планування, впровадження інноваційних технологій та проведення освітнього моніторингу;
  2. вдосконалення навчально-матеріальної бази закладу освіти;
  3. забезпечення відповідної підготовки педагогів, здатних якісно надавати освітні послуги учнів;
  4. виконання завдань розвитку, спрямованих на самореалізацію особистості;
  5. створення умов для продуктивної творчої діяльності педагогів;
  6. сприяння участі громадськості у формуванні освітньої політики закладу.
 
Перелік завдань, заходів і результативних показників Стратегії розвитку Бориславського ліцею на 2023 – 2026 роки
 
№ з/п Заходи Виконавці Періоди Індикатори
1.Базова школа
1 Заходи спрямовані  на розвиток творчої особистості дитини та підвищення рівня її художньо-естетичних та культурних цінностей Учителі-предметники Постійно Підтримання обдарованої молоді, розвиток творчої особистості
2 Розроблення і впровадження програми розвитку STEM-освіти (додаток 1) Адміністрація Постійно Інтеграція дисциплін, застосування в навчальному процесі STEM-освіти
3 Формування та реалізація індивідуальних освітніх траєкторій для учнів Адміністрація, учителі-предметники, практичний психолог, батьки Постійно Формування індивідуальних освітніх траєкторій
4 Організація екскурсій, пізнавальних заходів, відвідувань історичних місць, тощо для учнів з метою інтеграції освітнього процесу у зовнішній культурно-освітній простір Адміністрація,  класні керівники, учителі-предметники Щорічно Формування культурно-освітньої та пізнавальної компетенцій учнів ліцею
         
2.Профільна школа
1 Участь у проєкті «Час сортувати! Діти-агенти змін». Залучення учнів до сортування сміття Учителі-предметники Щорічно Позитивний вплив на екокультуру учня, родини, громади
2 Впровадження проекту «Правильний вибір – запорука успіху» Адміністрація, педагогічні працівники Постійно Формування індивідуальної профільної спрямованості школярів  на оволодіння професіями, які користуються попитом в умовах сучасних ринкових відносин
3 Виконання семестрового STEM-проекту Учителі-предметники Постійно Інтеграція дисциплін, застосування в навч. процесі STEM-освіти
         
  1. Професійний розвиток педагогічних працівників
         
1 Стимулювання педагогічних працівників до здобуття спеціальної освіти Директор Постійно Забезпечення гідних умов для здобуття сучасної, доступної та якісної освіти відповідно до вимог суспільства
2 Упровадження системи професійно-педагогічної адаптації молодих фахівців Адміністрація Постійно Виявлення найбільш активної, талановитої молоді
3 Участь педагогічних працівників у конкурсах фахової майстерності Педагогічні працівники Постійно Підвищення мотиваційної активності, запобігання професійному вигоранню
4 Інформаційне забезпечення педагогів ізпитань запровадження освітніх інновацій Адміністрація, педагогічні працівники Постійно Відкритість школи до нововведень в умовах динамічного розвитку освіти
5 Проведення круглих столів, майстер-класів, тижнів педагогічної майстерності, інтегрованих днів, презентацій творчих напрацювань Адміністрація, педагогічні працівники Постійно Набуття досвіду, відкритість і формування нових навичок та вмінь
6 Підтримка добровільної сертифікації вчителів початкових класів Адміністрація Постійно Готовність вчителя до інноваційних перетворень у професійній діяльності
7 Організація щорічного моніторингу якості науково-методичної роботи з педагогічними працівниками Адміністрація Щорічно Підвищення науково-теоретичної та методичної підготовки педагогічних працівників
8 Клопотати про нагородження кращих працівників школи з нагоди державних, професійних свят, ювілейних дат Адміністрація За результатами атестації Бажання вчителя розвивати свій потенціал
9 Моніторинг рівня професійної компетентності, якості надання освітніх послуг Адміністрація Постійно Забезпечення сучасної, доступної та якісної освіти
         
  1. Управлінська діяльність
1 Управління якістю освіти на основі інноваційних технології та щорічного освітнього моніторингу за результатами якого – прогнозувати тенденцій інноваційного розвитку ЗЗСО
 
Адміністрація Постійно Формування освітнього середовища, сприятливого для успішної самореалізації учнів та професійного вдосконалення педагогічних працівників, підвищення якості освіти
2 Забезпечення відповідної підготовки педагогів, здатних якісно надавати освітні послуги. Адміністрація Постійно
3 Створення Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу Адміністрація, педагогічні працівники 2023 Сприяння підтримці взаємовідносин між педагогічними працівниками та учнями
4 Продовження співпраці з закладами дошкільної та позашкільної освіти Адміністрація Постійно Формування педагогіки партнерства
5 Розширення форм співпраці з батьківськими комітетами Адміністрація, батьківські комітети, педагогічні працівники Постійно Організація та забезпечення оптимальних, стабільних умов для освітнього процесу
 
6 Звітування директора перед громадськістю, колективом Адміністрація Щорічно Постійне інформаційне забезпечення, гласність
 
  1. Очікувані результати
 
Реалізація Стратегії розвитку Бориславського ліцею дасть можливість:
  • створити безпечні й комфортні умови для вільного розвитку соціально-компетентнісної особистості;
  • створити освітнє середовище вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації;
  • поповнити заклад освіти навчальним обладнанням, яке необхідне для реалізації освітніх програм;
  • реалізувати сучасні педагогічні технології освіти на засадах компетентнісного підходу;
  • удосконалити мотиваційне середовище школярів;
  • застосувати методи викладання застосовані на співпраці;
  • підвищити професійну майстерність педагогів;
  • сформувати систему моніторингу освітнього процесу з метою аналізу стану та динаміки розвитку закладу;
  • розвинути управлінські процеси закладу.
Додаток 1
ПОГОДЖЕНО
                                                                                              _____________________
від ______ № _________
 
 
ПРОГРАМА
РОЗВИТКУ STEM-ОСВІТИ БОРИСЛАВСЬКОГО ЛІЦЕЮ
на 2023-2026 рр.
 
  1. ВСТУП
Посилення ролі STEM-освіти зумовлюється підвищенням мотивації учнівської молоді до вивчення предметів природничо-математичного циклу й формування інтегрованої, дослідницької, творчої діяльності учнів, спрямованої на отримання самостійних результатів під керівництвом учителя-наставника. Реалізація даної програми передбачатиме посилення міждисциплінарних зв’язків між навчальними предметами та формуванню соціальних компетентностей в учнів ліцею.
 
  1. МЕТА І ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
Метою програми є поширення інноваційних методик викладання та об’єднання зусиль учасників освітнього процесу у формуванні необхідних компетентностей учнів, які дадуть можливість запропонувати розв’язання проблем суспільства, поєднавши природничі науки, технології, мистецтво, інженерію та математику.
Реалізація даної програми передбачає виконання наступних завдань:
  • формування і розвиток навичок науково-дослідницької та інженерної діяльності, винахідництва, підприємництва, ранньої професійної само визначеності через проєктну діяльність та інтеграцію предметів;
  • організація та проведення освітніх заходів, спрямованих на популяризацію STEM-навчання, профорієнтаційну роботу серед молоді;
  • поширення досвіду та здобутків у галузі STEM-освіти під час участі у освітніх заходах різного рівня: всеукраїнських, обласних, регіональних тощо;
  • ініціювання та координація інноваційних освітніх проєктів;
  • підвищення рівня фахової майстерності педагогічних працівників і представлення педагогічного досвіду роботи.
 
  1. ПРИНЦИПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
Програму буде реалізовано з урахуванням принципів:
наступності – формування необхідних компетентностей на всіх складниках та рівнях освіти;
комплексності – розвиток в учасників освітнього процесу вміння вирішувати конкретні задачі під час проведення навчальних занять;
практичності – використання вивчених законів, формул, програм на практиці;
перспективності – полягає у забезпеченні єдності, взаємозалежності та узгодженості мети, змісту, форм і методів організації освітнього процесу;
партнерства – полягає у співробітництві з органами виконавчої влади, громадськими об’єднаннями, іншими закладами освіти під час розроблення та реалізації програми.
 
  1. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Реалізація програми передбачає отримання наступних очікуваних результатів:
  • розвиток навичок науково-дослідницької та інженерної діяльності, винахідництва, підприємництва, ранньої професійної самовизначеності та готовності до усвідомленого вибору майбутньої професії, популяризацію науково-технічних та інженерних професій, поширення інновацій у сфері освіти;
  • активізацію інтегрованої дослідницької, творчої діяльності учнів, спрямованої на отримання самостійних результатів під керівництвом вчителів-наставників;
  • формування учасниками освітнього процесу вміння самостійно орієнтуватися в інформаційному просторі, висловлювати власні судження, виявляти компетентність.
 
5. ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
Робота над програмою проводитиметься поетапно.
І етап: підготовчий – на цьому етапі планується ознайоми учасників освітнього процесу з особливостями системи організації STEM-освіти та виявити ступінь готовності всіх суб’єктів освітнього процесу до впровадження STEM-освіти. Підібрати інструментарій для здійснення заходів щодо вирішення поставлених завдань, ознайомити зі змістом програми необхідних учасників.
ІІ етап: формувальний – включає весь перелік заходів з розроблення у закладі загальної середньої освіти моделі STEM-освіти та перевірки її ефективності.
ІІІ етап: підсумковий – визначає проблеми і перспективи даної програми, ступінь досягнення результату, задоволеність учасників освітніх відносин.
 
  1. КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ
Контроль за виконанням Програми здійснює директор закладу освіти.
 
 
 
ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
 
 
1. Ініціатор розроблення програми Директор Бориславського ліцею Савка Л.І.
2. Дата, номер і назва розпорядчого документа про розроблення програми Протокол педагогічної ради Бориславського ліцею №3 від  05.09.2022
3. Розробник програми Заступник директора з навчально-виховної роботи Кузьмич Д.В.
4. Співрозробники програми Заступник директора з навчально-виховної роботи Славич Л.Є.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Дрогобицька Г.О.
5. Відповідальний виконавець програми Заступник директора з навчально-виховної роботи Кузьмич Д.В.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Славич Л.Є.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Дрогобицька Г.О.
6. Учасники програми Педагогічний колектив, практичний психолог
7. Термін реалізації програми 2023-2026 роки
8. Етапи реалізації програми І етап – 2023 рік;
ІІ етап – 2024 рік;
ІІІ етап – 2026 рік;
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
ПЛАН РОБОТИ БориславськоГО ЛІЦЕЮ
З ВПРОВАДЖЕННЯ

STEM-ОСВІТИ НА 2023-2026 н.р.
 
Зміст роботи Термін виконання Виконавці Очікувані результати
1 Проведення бесід на тему: «Світ STEАM – професій» Жовтень- грудень Вчителі предметники Формування зацікавленості учнів до STEM освіти.
2 Відеокруїз (перегляд пізнавальних відеороликів про сучасні технології) Жовтень- грудень Вчителі предметники Формування зацікавленості учнів до STEM освіти.
3 Проведення інтерактивних педагогічних студій «Наука -  це весело» Протягом року Вчителі предметники Формування зацікавленості учнів до STEM освіти.
4 Розроблення програм позакласних занять із питань упровадження STEАM-освіти Вересень-жовтень Вчителі предметники Програма, заходи
5 Взаємодія ліцею, інших закладів освіти, громадських організацій у питаннях розвитку системи шкільної STEАM- освіти Протягом року Адміністрація ліцею
 
Формування системи партнерських відносин
6 Проведення профорієнтаційних заходів для учнів у форматі проєктів «Професії майбутнього» із популяризації STEАM-освіти Березень-травень Вчителі ліцею Ознайомлення учнів з кар’єрними можливостями у науково-технічних, інженерних професіях
7 Проведення STEАM-тижня:
«День Sines = школа+наука»,
«День Tehnology =  учні+підприємства»,
«День Мейкерства = творчість+винахідливість»,
«День Art= творчість+дизайн+менеджмент»,
«День Mach = інтелектуальні змагання»
«День Engeneering = творчість + винахідливість»
Жовтень-грудень Учні,
вчителі ліцею
Залучення учнів освіти до участі в освітніх заходах, що спрямовані на забезпечення розвитку учнівської творчості, демонстрацію результатів винахідницької, науково-орієнтованої діяльності, сформованої математичної, екологічної, інформаційно-комунікаційної компетентності, компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, інноваційності, підприємливості та фінансової грамотності
8 Організація виставки-презентацій зразків учнівських міні-робіт Березень-травень Учні,
вчителі ліцею
Формування вміння оцінювати роботи однолітків. Представлення проєктів.
9 Відзначення «Дня дитячих винахідників», «Інженерії, творчості та мистецтва» Січень Учні,
вчителі ліцею
Формування креативності, зацікавленості до вивчення «точних» наук.

 
 
Додаток 2
ПОГОДЖЕНО
                                                                                              _____________________
від ______ № _________
 
ПРОГРАМА
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО СПРЯМУВАННЯ
БОРИСЛАВСЬКОГО ЛІЦЕЮ на 2023-2026 рр.
1.ВСТУП
Історичні події, що відбувалися і відбуваються в Україні на протязі 2013- 2022 років - Революція Гідності, боротьба за територіальну цілісність, незалежність України, за право жити, навчатись, працювати у демократичній, правовій державі - підняли на поверхню глобальні проблеми суспільства. Частина таких проблем так чи інакше пов’язана з недостатнім рівнем національної свідомості різних поколінь українців, з викривленим трактуванням окремих історичних фактів нашої держави, з відсутністю державної ідеї об’єднання Заходу і Сходу у історичному, економічному, політичному, ментальному сенсі. Виходячи з вищезазначеного, патріотизм на даний час є особливо гострою потребою і держави, якій необхідно щоб молоде покоління росло національно свідомими громадянами-патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце у цивілізованому світі.
 
                   2. МЕТА І ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
Метою програми є подальший розвиток та вдосконалення системи патріотичного виховання учнівської молоді через систему організаційних заходів, педагогічних форм і методів, формування у молоді високої патріотичної свідомості, національної гідності, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку щодо захисту національних інтересів України.
Реалізація даної програми передбачає виконання наступних завдань:
  • формування духовних цінностей українського патріота: почуття
патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української Держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини;
  • виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки — Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь;
  • консолідація діяльності органів державного управління та місцевого самоврядування, навчальних закладів, громадських організацій щодо національно-патріотичного виховання;
  • формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації;
  • підтримання кращих рис української нації — працелюбності, прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва, поваги до батьків та родини;
  • формування психологічної та фізичної готовності молоді до виконання громадянського та конституційного обов'язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби;
  • формування в учнівської молоді національної свідомості, поваги до особистості, суспільства, держави, до ідей і цінностей їх відродження та розвитку, усвідомленого ставлення до власної належності до рідної землі, народу;
  • створення належних умов для прояву патріотизму, відновлення і вшанування національної пам’яті;
  • відродження та розвиток українського козацтва як важливої громадської сили військово-патріотичного виховання молоді;
  • утвердження в свідомості громадян об'єктивної оцінки ролі українського війська в українській історії, спадкоємності розвитку Збройних Сил у відстоюванні ідеалів свободи та державності України і її громадян від княжої доби, Гетьманського козацького війська, військ Української народної республіки, Української повстанської армії до часів незалежності;
3.ПРИНЦИПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
  • Особистісно-орієнтований підхід з врахуванням вікових , соціальних, культурних та інших особливостей учнів;
  • Універсальність основних напрямів громадянсько-патріотичного виховання, яке передбачає цілісний та комплексний підхід з використанням досвіду минулих поколінь, національних традицій у побуті та внутрішньо сімейних відносин, у навчанні та праці, методах творчості;
  • Врахування регіональних умов у пропоганді патріотичних ідей та цінностей, що характеризуються любов'ю до рідного краю, вулиці, начального закладу тощо.
4.ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
  • Збагачення і поглиблення змісту роботи з патріотичного виховання молоді;
  • Налагодження взаємозв’язку і взаємодії між суб’єктами патріотичного виховання молоді, які передбаченні програмою;
  • Удосконалення системи підготовки молоді до військової служби, підтримка діяльності козацьких, дитячих та молодіжних громадських організацій, історико-пошукових загонів та інших організацій патріотичного спрямування;
  • Сприяння в системній підготовці  спеціалістів з патріотичного виховання молоді.
  1. КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ
Контроль за виконанням Програми здійснює директор закладу освіти.
 
ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
 
1. Ініціатор розроблення програми Директор Бориславського ліцею Савка Л.І.
2. Дата, номер і назва розпорядчого документа про розроблення Програми Протокол педагогічної ради Бориславського ліцею №3 від  05.09.2022
3. Розробник Програми Заступник директора з навчально-виховної роботи Кузьмич Д.В.
4. Співрозробники Програми Заступник директора з навчально-виховної роботи Славич Л.Є.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Дрогобицька Г.О.
 
5. Відповідальний виконавець програми Заступник директора з навчально-виховної роботи Кузьмич Д.В.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Славич Л.Є.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Дрогобицька Г.О.
6. Учасники програми Педагогічний колектив, практичний психолог
7. Термін реалізації програми 2023-2026  роки
8. Етапи реалізації програми І етап – 2023 рік;
ІІ етап – 2024 рік;
ІІІ етап – 2026 рік;
ПЛАН РОБОТИ БориславськоГО ЛІЦЕЮ
З ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМИ

НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО СПРЯМУВАННЯ  НА 2023-2026 н.р.
 
Зміст роботи Термін виконання Виконавці Очікувані результати
1 Організація та проведення освітньо-виховних заходів щодо національно-патріотичного виховання дітей та молоді (акції, семінари, естафети, засідання за круглим столом, конференції та інші заходи) 2023 - 2026 роки
 
Вчителі предметники, класні керівники Створення належних умов для освітньої, культурно-виховної роботи, реалізація завдань, спрямовані на національно-патріотичне виховання молоді.
Формування у дітей і молоді активної громадянської, державницької позиції та
почуття власної гідності
2 Забезпечення в засобах масової інформації та на веб-сайті інформаційних та методичних матеріалів, спрямованих на:
  • формування  ціннісних
орієнтирів і  громадської
свідомості;
  • збільшення чисельності молоді, яка пишається своїм українським походженням, громадянством, а також тієї, що готова до виконання обов’язку із захисту незалежності     та територіальної цілісності України;
  • започаткування у засобах масової інформації тематичної рубрики з метою поширення інформаційного поля по громаді стосовно національно - патріотичного виховання.
2023 – 2026 роки
 
Вчителі предметники, класні керівники, адміністрація ліцею Надання електронної доступної інформації національно-патріотичного спрямування.
Формування ціннісних
орієнтирів і громадської
свідомості
 
3 Підвищення рівня знань про видатних особистостей української державотворення. 2023- 2026 роки
 
Вчителі предметники, класні керівники Збільшення чисельності
поінформованих громадян
щодо національно -
патріотичного руху
 
4 Проведення заходів (акції, змагання, конкурси, ігри тощо), спрямовані на популяризацію національної духовно- культурної спадщини українського народу 2023 - 2026 роки
 
Вчителі предметники, класні керівники, адміністрація ліцею Стимулювання роботи щодо національно-патріотичного виховання молоді.
Профілактика негативних
проявів    поведінки,
злочинності, наркоманії,
алкоголізму серед дітей та молоді шляхом залучення їх до      участі у заходах із національно-патріотичного виховання.
5
Організація та проведення ліцейного фестивалю «Нащадки козацької слави»
 
2023 - 2026 роки
 
Вчителі ліцею Стимулювання роботи щодо національно-патріотичного виховання  молоді.
Залучення громадських
активістів до організації і проведення заходів національно-
патріотичного спрямування
6 Ушанування героїв боротьби українського народу за незалежність і територіальну цілісність України 2023 - 2026 роки
 
Учні,
вчителі ліцею
Консолідація українського
суспільства  навколо    ідей
спільного майбутнього,
захисту територіальної
цілісності України, реформ і державотворення.
Усвідомлення досягнень
Українського народу, його інтелектуальних і духовних надбань
7 Проведення конкурсу серед юнаків
«Один день з життя військовослужбовця»
 
2023 - 2026 роки
 
Учні,
вчителі ліцею
Популяризація військових
професій, підготовка до
служби в Збройних силах України.
8 Участь у міських військово-польових щорічних зборах. 2023 - 2026 роки
 
Учні,
вчителі ліцею
Популяризація військових
професій, підготовка до
служби в Збройних силах України.
 

 
Додаток 3
ПОГОДЖЕНО
                                                                                              _____________________
від ______ № _________
ПРОГРАМА
РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ
БОРИСЛАВСЬКОГО ЛІЦЕЮ на 2023-2026 рр.

1.ВСТУП
Ця програма створена на основі державної Програми роботи з обдарованою молоддю, затвердженою указом Президента України від 08.02.01р. №787/2001.
Вона передбачає консолідацію зусиль усього педагогічного колективу на пошук, підтримку й стимулювання розвитку обдарованих учнів для формування в них навиків для самореалізації особистості в суспільстві.
     2. МЕТА І ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
Метою програми є пошук обдарованих учнів; формування високопрофесійного, спрямованого на творчу діяльність колективу; створення умов для розвитку творчого потенціалу учнів ліцею з їх подальшою самореалізацією в суспільстві; підтримка й стимулювання розвитку обдарованих дітей.
Реалізація даної програми передбачає виконання наступних завдань:
  • упровадження в навчально-виховний процес сучасних науково-методичних концепцій, форм і видів діяльності;
  • удосконалення системи пошуку обдарованих дітей;
  • органічне об’єднання навчання, виховання й розвиток обдарованих дітей;
  • стимулювання творчої діяльності.
 
  1. НАПРЯМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
  • Навчально-пізнавальний
  • Культурно-освітній
  • Фізкультурно-оздоровчий
    1. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Реалізація програми передбачає отримання наступних очікуваних результатів:
  • максимальний розвиток творчої та інтелектуальної обдарованості;
  • майбутній учений, дослідник;
  • уміння співпрацювати в групі;
  • висока культура;
  • прагнення до самовдосконалення.
 
5. ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
Робота над програмою проводитиметься поетапно.
  1. Виявлення здібностей та обдарувань учнів
  2. Організація системної роботи
  3. Добір та розстановка кадрів
  4. Партнерство в системі «Учитель-учень»
  5. Самореалізація творчої особистості
  6. Створення єдиного творчого простору
 
6.КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ
Контроль за виконанням Програми здійснює директор закладу освіти.

ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
 
 
1. Ініціатор розроблення програми Директор Бориславського ліцею Савка Л.І.
2. Дата, номер і назва розпорядчого документа про розроблення Програми Протокол педагогічної ради Бориславського ліцею №3 від  05.09.2022
3. Розробник Програми Заступник директора з навчально-виховної роботи Кузьмич Д.В.
4. Співрозробники Програми Заступник директора з навчально-виховної роботи Славич Л.Є.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Дрогобицька Г.О.
 
5. Відповідальний виконавець програми Заступник директора з навчально-виховної роботи Кузьмич Д.В.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Славич Л.Є.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Дрогобицька Г.О.
6. Учасники програми Педагогічний колектив, практичний психолог
7. Термін реалізації програми 2023-2026 роки
8. Етапи реалізації програми І етап – 2023-2026 рік;
ІІ етап – 2023-2026 рік;
ІІІ етап – 2023-2026 рік;
ІV етап – 2023-2026 рік;
V етап – 2023-2026 рік;
VI етап – 2023-2026 рік;
 
 
ПЛАН РОБОТИ БориславськоГО ЛІЦЕЮ
З ВПРОВАДЖЕННЯ
ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ
 НА 2023-2026 н.р.
 
Зміст роботи Термін виконання Виконавці
1 Створення та поновлення банку обдарованих учнів. Постійно Адміністрація ліцею
2 Забезпечення постійного патронату психологічною службою обдарованих дітей. Постійно Психолог
3 Висвітлення в засобах масової інформації відомостей про творчі здобутки обдарованих дітей, їхню участь у шкільних і обласних змаганнях, конкурсах, олімпіадах. Постійно Адміністрація ліцею
 
4 Складання індивідуальних планів роботи з обдарованими дітьми. Постійно Адміністрація ліцею
 
5 Проведення консультацій для батьків обдарованих дітей. Постійно Психолог
6 Забезпечення участі учнів ліцею в різних етапах предметних олімпіад, конкурсів. Турнірів, фестивалів, спортивних змагань, конкурсів проектно-дослідних робіт. Постійно Адміністрація, вчителі ліцею
7 Розширення мережі класів із поглибленим вивченням предметів і профільним навчанням. Постійно Адміністрація ліцею
8 Залучення науковців до лекційної роботи з учнями. Постійно Адміністрація ліцею
9 Проведення ліцейних свят «Ліцейна весна» та «Сходинки до Олімпу» для відзначення й заохочення талановитої молоді та її наставників. Щороку, квітень Адміністрація ліцею
10 Залучення учнів до освітнього процесу через системне використання інноваційних форм урочної та позаурочної діяльності. Постійно Вчителі ліцею
11 Залучення обдарованих дітей до дослідницької діяльності. Постійно Вчителі ліцею
12 Розгляд теми обдарованості на засіданнях педагогічних рад, нарад, методичних кафедр. Постійно Адміністрація ліцею
13 Упровадження інноваційних технологій і проектно-дослідницьких методів у роботу з обдарованими дітьми. Постійно
 
Адміністрація, вчителі ліцею
14 Участь у науково-практичних конференціях, семінарах присвячених проблемам розвитку творчого потенціалу педагогів і учнів, упровадженню нових освітніх технологій. Участь у МАН. Постійно
 
Адміністрація ліцею
15 Продовження комплектування бібліотеки популярними й науковими виданнями. Постійно Адміністрація ліцею
16 Сприяння залученню спонсорів для підтримки обдарованої молоді. Постійно Адміністрація ліцею
17 Продовження поповнення навчальних кабінетів матеріально-технічним обладнанням. Постійно Адміністрація ліцею