ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 371-mr6-2021
БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
2021 року | Борислав | № _______ |
Про затвердження стратегій розвитку закладів загальної середньої освіти Бориславської територіальної громади на 2021-2025 роки
Відповідно до статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 143 Конституції України, ч.2 ст.37 Закону України «Про повну загальну середню освіту», враховуючи Програму розвитку освіти Бориславської територіальної громади на 2021-2025 роки, затвердженої рішенням Бориславської міської ради від 22 червня 2021року №387, рішення постійних комісій з питань планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики від ___ та з гуманітарних питань депутатської етики та законності від ____, доповідну записку начальника відділу освіти Елли Качмарчик від 15.11.2021 року, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Стратегії розвитку закладів загальної середньої освіти Бориславської міської ради Львівської області на 2021-2025 роки:
Бориславського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 Бориславської міської ради Дрогобицького району Львівської області;
Бориславського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №3 Бориславської міської ради Дрогобицького району Львівської області;
Бориславського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №4 ім. С. Коваліва Бориславської міської ради Дрогобицького району Львівської області;
Бориславського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №5 Бориславської міської ради Дрогобицького району Львівської області;
Навчально-виховного комплексу «Бориславський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів №6- заклад дошкільної освіти» Бориславської міської ради Дрогобицького району Львівської області;
Бориславського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №8 Бориславської міської ради Дрогобицького району Львівської області;
Бориславського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів №9 Бориславської міської ради Дрогобицького району Львівської області;
Бориславської державної гімназії;
Ясенице-Сільнянський навчально-виховний комплекс «заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів – заклад дошкільної освіти» Бориславської міської ради Дрогобицького району Львівської області;
Центр дитячої та юнацької творчості міста Борислава.
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Роксоляну Гарасимів.
Міський голова Ігор ЯВОРСЬКИЙ
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ
Бориславського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 1 Бориславської міської ради Дрогобицького району Львівської області на 2021 – 2025 роки Борислав - 2021
Паспорт Стратегії розвитку освіти Бориславського ЗЗСО І-ІІІ ст. № 1 на 2021-2025 н.р.
ЗМІСТ |
||||||||||||||||||||||||||||||||
ВСТУП …………………………………………………………. | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||
1. | ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА ……………………………….. | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
2. | МІСІЯ, ВІЗІЯ, ЦІННОСТІ, ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ .. | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3. | МЕТА, ЦІЛІ, ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ ……………………. | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4. | ПЛАНУВАННЯ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ …………………... | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4.1. | ІНСТРУМЕНТИ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ ………. | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4.2. | ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ………… | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5. | СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ .................... | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5.1. | ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ …………………………………….. | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5.2. | СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ………….. | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5.3. | ПЕДАГОГІЧНА ЛЬНІСТЬ…………………………….………… | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5.4. | УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ……………………………………. | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||
6. | ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ……. | 27 |
ВСТУП
Підготовка Стратегії розвитку Бориславського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 на 2021-2025 роки зумовлена якісним оновленням змісту освіти відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції Нової української школи й запитами суспільства щодо надання якісних освітніх послуг, формування сучасних професійних компетенцій та високого рівня інформаційної культури. Пріоритетними напрямами розвитку середньої освіти є формування високого рівня інформаційної культури кожного здобувача знань закладу;
Стратегія розвитку закладу визначає основні напрями його діяльності та спрямована в площину цінностей особистісного розвитку, варіативності й відкритості освітньої системи закладу, покращення внутрішньої системи забезпечення якості, прийняття ефективних управлінських рішень. Вона скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення освітнього середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника.
Стратегія розвитку закладу є комплексом методичних, матеріально-технічних та управлінських проєктів із визначенням шляхів їх реалізації. У ній максимально враховані потреби учасників освітнього процесу.
У розділах, з яких складається план, передбачені наступні завдання:
- поліпшення розвитку матеріально-технічної бази закладу;
- удосконалення мережі класів та збільшення контингенту учнів;
- забезпечення розвитку кадрового потенціалу, плану проходження курсової перепідготовки та атестації педагогічних працівників;
- забезпечення реалізації основних напрямків освітнього процесу роботи навчального закладу;
- удосконалення профілізації навчання та поглибленого вивчення предметів;
- забезпечення внутрішнього контролю за викладанням предметів.
Основними результатами реалізації Стратегії розвитку навчального закладу будуть удосконалення й модернізація сучасного освітнього середовища, системні позитивні зміни, підвищення рівня та якості освіти.
1. Інформаційна довідка
Бориславський ЗЗСО І-ІІІ ст. №1 знаходиться у центральній частині м. Борислава, Львівської області, Дрогобицького району, 82300 телефон (0248)4-11-85 е-mail: school1boryslav@meta.ua . Проектна потужність закладу – 820учнів. Станом на 01 вересня до закладу освіти зараховано 594 учні, з яких учнів 1-4 класів – 312, 5-9 класів – 209, 10-11 класів –73. Заклад здійснює свою діяльність відповідно до Статуту, затвердженого рішенням Бориславської міської ради від 29.10.2020 року № 2652.
Бориславський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 1 – заклад освіти комунальної власності, який здійснює навчання на всіх трьох рівнях: початкова школа – 12 класів, базова середня школа – 9 класів,старша школа – 3 класи. Школа ІІІ ступеня реалізує програми профільного спрямування, а саме профіль української мови.
Для дітей з особливими освітніми потребами створено комфортне освітнє середовище: інклюзивні класи, інклюзивно-ресурсна кімната.
Для реалізації творчого потенціалу учнів і їхнього всебічного розвитку у закладі організовано гурткову роботу різного спрямування. В закладі постійно працюють вокальний, хоровий, хореографічний, технічний та художньо-естетичний гуртки. Також в школі створено ансамбль вчителів «Барви», який в січні 2021 року брав участь в обласному онлайн-фестивалі «Відлуння коляди». Керівник ансамблю Монастирська Ольга Орестівна керує і народним вокальним ансамблем “Любисток”, який є багаторазовим переможцем, лауреатом міжнародних, обласних фестивалів, конкурсів.
Усі учасники освітнього процесу активно працюють над створенням комфортного освітнього середовища шляхом участі у Конкурсі проєктів місцевих ініціатив у Львівській області. У 2018 році заклад брав участь в Обласному конкурсів проєктів місцевого розвитку та став одним із переможців цього конкурсу, в результаті чого в школі було замінено 45 старих дерев’яних вікон на енергозберігаючі. За останні 10 років, включаючи реалізацію Проєкту-2018, замінено 135 дерев’яних вікон на енергозберігаючі металопластикові.
У 2020 році – у конкурсі проєктів місцевих ініціатив, в результаті чого було реалізовано проєкт «Капітальний ремонт санітарних вузлів (туалетів) першого та другого поверхів лівого крила ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 , що на вул. Шкільній, 11 у м. Борислав Львівської області». В результаті реалізації цього проєкту було проведено капітальний ремонт шкільних вбиралень.
Щороку ЗЗСО бере активну участь у конкурсі «Громадський бюджет м. Борислава» і двічі вже ставали переможцями. Зокрема у 2020 році був реалізований проєкт “Капітальний ремонт прибудинкової території Бориславської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 (улаштування вимощення пішохідної доріжки з бруківки” для корпусу №2, що по вулиці Шевченка, 15, а в грудні визнано переможцем наш проєкт “Капітальний ремонт прибудинкової території Бориславської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 (улаштування вимощення пішохідної доріжки з бруківки”, що по вулиця Шкільна, 11).
У закладі діє потужна організація учнівського самоврядування – шкільний парламент, лідери якого беруть участь у розв’язанні всіх шкільних питань – від встановлення режиму роботи школи до участі у проєктах.
Бориславська ЗОШ І-ІІІ ст.№1 активно працює над створенням сучасного успішного освітнього закладу шляхом активної співпраці учнівського, педагогічного, батьківського колективів, громадськості, а також відділу освіти Бориславської міської ради. Діяльність педагогічного колективу спрямована на досягнення високої якості освітньої діяльності, розвиток творчих індивідуальних якостей здобувачів освіти, впровадження інноваційних методів навчання, сформованості та розвитку компетентностей учнів. Педколектив працює над навчально-методичною проблемою: «Підвищення рівня професійної майстерності педагога як умова всебічного розвитку учнів та формування ключових компетентностей успішної особистості випускника школи».
У закладі працює 57 педагогічних працівників, з них:
- спеціаліст вищої категорії – 38 осіб;
- спеціаліст першої категорії – 10 осіб;
- спеціаліст другої категорії – 7 осіб;
- спеціаліст – 2 осіб.
Вчителі закладу ефективно впроваджують інноваційні методи навчання, що ґрунтуються на принципах компетентнісно-орієнтованого підходу. Цікавою формою позакласної роботи є створення Клубу шанувальників поезії «Літературні вітрила».
Здобувачі освіти закладу є активними учасниками і неодноразовими переможцями Всеукраїнських конкурсів різних рівнів. Заклад бере активну участь у житті міста, презентуючи свою майстерність у концертах, виставках, майстер-класах, конкурсах.
2. МІСІЯ, ВІЗІЯ, ЦІННОСТІ, ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ
Місія: формувати високоморальну, духовно багату, національно свідому особистість, здатну до самовдосконалення та самореалізації.
Візія: дитиноцентрична школа, яка дає можливість кожному учневі розвинути свої природні здібності, бути конкурентноспроможним у сучасному суспільстві.
Цінності закладу:
- патріотизм;
- прозорість та відкритість;
- лідерство;
- спільна відповідальність;
- громадянська ідентичність;
- свобода вибору.
Основні принципи діяльності закладу:
- людино центризм;
- верховенство права;
- інноваційність;
- єдність навчання, виховання та розвитку;
- партнерство;
- академічна доброчесність;
- академічна свобода;
- прозорість і публічність
- навчання впродовж життя.
3. МЕТА, ЦІЛІ, ЗАВДАННЯ ЗАКЛАДУ
Мета стратегії розвитку закладу: визначити перспективи розвитку закладу як закладу, який надає якісну сучасну освіту шляхом вільного творчого навчання відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави.
Мета діяльності закладу: всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
Цілі розвитку:
- формування безпечного освітнього простору, орієнтованого на автономію,академічну свободу для всебічного розвитку особистості як найвищої цінності суспільства;
- розвиток внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- формування здорового способу життя здобувачів освіти;
- розвиток ІТ-орієнтованого навчання;
- створення сучасного освітнього середовища;
- наскрізний процес виховання, який формує людські цінності;
- забезпечення прозорості та інформаційної відкритості роботи закладу;
- створення рівного доступу для здобуття учнями якісної освіти;
- розвиток природних позитивних нахилів, здібностей і обдарованості учнів, потреби і вміння самовдосконалюватись;
- створення умов для вибору дитиною сфери професійної діяльності;
- запровадження системи STEАM – освіти;
- покращення матеріально-технічної бази закладу
4. ПЛАНУВАННЯ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ
- Основним інструментом стратегічного планування діяльності закладу є матриця якісного стратегічного аналізу – SWOT
Сильні сторони | Можливості |
|
|
Слабкі сторони | Ризики (загрози) |
|
|
Основними результатами реалізації стратегії розвитку закладу будуть модернізація та удосконалення сучасного освітнього середовища закладу, системні позитивні зміни, підвищення якості надання освітніх послуг. Стратегія розвитку закладу дасть можливість виробити пріоритетні напрямки діяльності на наступні роки.
- ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ
- Створення сучасного освітнього мотиваційного середовища відповідно до універсального дизайну та розумного пристосування.
- Створення умов для дітей з ООП, створення інклюзивного освітнього простору (наявність пандусу, пристосований санвузол, навчально-методичне забезпечення).
- Забезпечення сприятливих умов для пошуку, підтримки та стимулювання інтелектуальних і творчо обдарованих дітей, самореалізації творчої особистості в суспільстві.
- Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності
- Виховання в учнів патріотичних почуттів, формування національної самосвідомості, любові до рідної землі свого народу, готовності до праці в ім’я України.
- Реалізація концепції Нової української школи.
- Стратегічний план розвитку закладу
- Освітнє середовище.
- Система оцінювання здобувачів освіти.
- Педагогічна діяльність.
- Управлінські процеси.
- Освітнє середовище.
- забезпечення комфортних і безпечних умов освітнього процесу;
- створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
- формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору;
- формування багатовимірного освітнього простору для всіх здобувачів освіти, орієнтованого на індивідуальний розвиток особистості.
- «Безпечне освітнє середовище».
- « Стоп-булінг » Запобігання та протидія булінгу (цькуванню).
- « Безбар’єрна освіта ».
- «Здорова дитина-здорова нація».
- Проєкт “Безпечне освітнє середовище”
№ з/п |
Шляхи реалізації проєкту | Термін реалізації |
Виконавець |
|
Створення сучасного освітнього мотиваційного простору відповідно до універсального дизайну та розумного пристосування | 2021- 2025 | Адміністрація, педагоги, батьки |
|
Залучення альтернативних джерел фінансування навчального закладу ( участь у громадських проєктах, конкурсах тощо). | 2021- 2025 | Адміністрація |
|
Укомплектування інклюзивної кімнати. | 2021-2022 | Директор |
|
Оновлення комп’ютерної техніки | 2022-2025 | Адміністрація |
|
Реставрація спортивної бігової доріжки | 2023 | Директор, заст.дир. з госп. діяльності |
|
Ремонт і облаштування актової зали | 2022 | Директор, заст.дир. з госп. діяльності |
|
Заміна покрівлі майстерні | 2024 | Директор, заст.дир. з госп. діяльності |
|
Ремонт спортзалу | 2022 | заст.дир. з госп. діяльності |
|
Ремонт майстерні: заміна підлоги, ремонт стелі, побілка | 2023-2024 | Директор, заст.дир. з госп. діяльності |
|
Заміна електропроводки і поліпшене освітлення класних приміщень відповідно до санітарних вимог | 2022-2023 | Директор, заст.дир. з госп., електрик |
|
Утеплення і побілка фасаду закладу (взяти участь у мікропроєкті) | 2022-2024 | Директор, педагогічний колектив |
|
Заміна бокових вхідних дверей | 2022 | Директор, заст.дир. з госп. діяльності |
|
Облаштування спортивних майданчиків відповідно до вікових категорій учнів. | 2023-2025 | Адміністрація |
|
Навчання та перевірка знань працівників з охорони праці. | 2023 | Заступник директора з НВР |
|
Капітальний ремонт їдальні | 2022 | Директор, заст.дир. з госп.д., приватний підприємець. |
|
Фарбування вуличного спортивного обладнання, улаштування клумб. | 2022 | Технічний персонал |
|
Ремонт огорожі закладу та встановлення воріт | 2022 | Директор, заст.дир. з госп.д.,технічний персонал |
|
Оснащення кабінетів для учнів 5-6 класів(перший цикл) відповідно до вимог НУШ. | 2022-2023 | Адміністрація |
|
Оснащення кабінетів для учнів 7-9 класів(другий цикл) відповідно до вимог НУШ. | 2024-2025 | Адміністрація |
- створення сприятливих умов для організації освітнього процесу;
- оновлення матеріально-технічної бази закладу освіти.
Запобігання та протидія булінгу (цькуванню)
Мета проєкту: створення комфортних і безпечних умов навчання учнів та праці педагогів, освітнього середовища вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, освітнього простору через запровадження педагогіки партнерства.
№ | Шляхи реалізації проєкту | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
---|---|---|---|---|
Створення безпечного освітнього середовища | ||||
1. | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах, спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти | 1-11 класи | Постійно | Практичний психолог, класні керівники |
2. | Психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів | 1-11 класи | Постійно | Практичний психолог, класні керівники |
4. | Залучення педагогічних працівників,батьків до участі в вебінарах, конференціях та ін. заходах щодо протидії насильству | Педагогічні працівники, батьки учнів | Протягом року |
Адміністрація закладу |
5. | Залучення до участі в роботі гуртків та спортивних секцій учнів, які схильні до правопорушень, учнів пільгових категорій, учнів, які виховуються у сім’ях, які опинилися в складних життєвих обставинах | 1-11 класи | Протягом року |
Практичний психолог , соціальний педагог , педагоги – організатори, класні керівники |
6. | Розгляд заяв про випадки булінгу (цькування) | Всі учасники освітнього процесу | У разі виявлення булінгу | Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) |
7. | Проведення засідань комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), вживання відповідних заходів реагування | Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) | У разі виявлення булінгу | Голова комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) |
8. | Надання консультативної допомоги, психолого-педагогічного та соціального супроводу здобувачам освіти, причетним до булінгу (тим, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг) та їх батькам | Всі учасники освітнього процесу | У разі виявлення булінгу | практичний психолог |
9. | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | Всі учасники освітнього процесу | Вересень | Практичний психолог |
10. | Опитування (анкетування) учасників освітнього процесу | Всі учасники освітнього процесу | Вересень | Практичний психолог |
11. | Розробити порядок подання та розгляду заяв, реагування на випадки булінгу (цькування) в закладі | Всі учасники освітнього процесу | Вересень | Кіндерись Л.Ч. |
12. | Акція «16 днів проти насильства» до Європейського дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства | Всі учасники освітнього процесу | Листопад | Класні керівники |
13. | Психологічний семінар “Проблема виникнення та попередження булінгу в шкільному середовищі | педагоги | Березень | практичний психолог, соціальний педагог |
3. Проєкт « Безбар’єрна освіта »
Мета: забезпечення кожній дитині рівного доступу до якісної освіти
№ з/п |
Шляхи реалізації проєкту | Термін реалізації |
Виконавець |
|
Формування інклюзивного освітнього простору. |
2021- 2025 | Адміністрація, педагоги |
|
Створення консультативно-педагогічної групи з питань інклюзивної освіти дітей з ООП | Щорічно | Адміністрація |
|
Забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дітей з ООП. |
2021-2025 | Команда супроводу |
|
Практичне забезпечення корекційно-розвивальної роботи. | 2021-2025 | |
|
Створення індивідуальної програми розвитку дитини з ООП. | 2021-2025 | Команда супроводу |
4. Проєкт «Здорова дитина-здорова нація»
Мета:
- провадження здоров’язберігаючих технологій в освітньому процес;
- створення оздоровчого та безпечного шкільного середовища;
- спрямування виховної роботи та позаурочної роботи на пропедевтику захворювань, збереження життя та здоров’я, формування культури здоров`я.
№ з/п |
Шляхи реалізації проєкту | Термін реалізації |
Виконавець |
|
Проведення соціальної паспортизації учнів, навчальних груп, сімей «групи ризику» | Щороку | Соц. педагог, практичний психолог |
|
Систематична робота з дітьми «групи ризику» | Постійно | Соц. педагог, практ. психолог, заступник директора з ВР, вчителі |
|
Проводити діагностику рівня тривожності та агресивності в здобувачів освіти. | Постійно | Практичний психолог |
|
Здійснювати психолого-педагогічну підтримку особистості дітей, які опинились в складних життєвих обставинах. | Постійно | Соц. педагог, практ. психолог, заступник директора з ВР, вчителі |
|
Презентація на тему : «ВІЛ / СНІД. Ти повинен про це знати» | Щорічно | Практ. психолог |
|
Проводити тренінгові заняття «Вчимося жити разом». | Щорічно | Педагог-орг., практ. психолог |
|
Провести тренінг «Я обираю здоровий спосіб життя». | Щорічно | практ. Психолог, соц. пед. |
|
Організувати зустрічі з представниками ЦМЛ . | Медична сестра | |
|
Здійснювати психолого-соціальну підтримку особистості дитини, яка опинилася в складних життєвих умовах, під час освітнього процесу | 2020-2025 | Практичний психолог,соц. педагог |
|
Забезпечити контроль за порядком, якістю та дотриманням норм харчування дітей в школі. | 2020-2025 | Заст. директора з ВР |
|
Проведення заходів, спрямованих на запобігання поширенню COVID- захворювання. | Постійно | Кл. кер. |
|
Залучати учнів до занять спортом у спортивних секціях та гуртках у позаурочний час | 2020-2025 | Вч.фізк, педагог-орг., кл.керівники |
|
Впроваджувати в освітній процес елементи технологій, спрямованих на зміцнення здоров`я учнів , формування культури здоров`я | 2020-2025 | Вчителі |
|
Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу. | 2020-2025 | Соц. Педагогічна служба |
- СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
- наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень.
- застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти.
- спрямовування системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання.
Проєкт «Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти»
Мета проєкту:
- формування відкритої, прозорої і зрозумілої системи оцінювання;
- удосконалення процедури внутрішнього моніторингу та коригування результатів навчання;
- формування у здобувачів освіти та їх батьків відповідальності за результати навчання.
№ з/п |
Шляхи реалізації проєкту | Термін реалізації |
Виконавець | |
1. | Формування системи оцінювання, спрямованої на реалізацію компетентісного підходу. | 2021-2025 | Заступники директора з НВР, учителі-предметники | |
2. | Оприлюднення критеріїв оцінювання на інформаційних стендах, у навчальних кабінетах. | 2021 | Учителі-предметники | |
3. | Проведення глибокого аналізу результатів моніторингових досліджень з навчальних предметів із зазначенням чітких шляхів покращення якості знань учнів. | 2022 | Заступник директора з НВР |
|
4. | Удосконалення системи формувального оцінювання в початковій школі. | 2021-2025 | Заступник директора з НВР, вчителі | |
5. | Запровадження системи формувального оцінювання в середній школі. | 2022-2025 | Заступник директора з НВР, вчителі | |
6. | Більш активне впровадження прийомів самооцінювання та взаємооцінювання на уроках. | 2022-2025 | Вчителі | |
7. | Проведення семінару «Оцінювання як важлива складова забезпечення якості освіти» | 2022 | Заступник директора з НВР | |
8. | Проведення круглого столу «Традиційні та нетрадиційні форми, методи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти на засадах компетентнісного та особистісно зорієнтованого підходів» | 2023 | Заступник директора з НВР | |
9. | Запровадження електронного журналу та електронного щоденника. | 2023 | Дирекція, класні керівники | |
10. | Активізація роботи з батьками щодо формування відповідального ставлення до навчання здобувачів освіти | 2021-2025 | Заступник директора з ВР, класні керівники |
Завдання:
- ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.
- постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності.
- « Професійна майстерність педагогів»
- «Обдарована дитина»
- Сучасне освітнє середовище.STEАM – освіта в школі»
- «Ми – друзі довкілля»
- Проєкт «Професійна майстерність педагогів»
№ з/п | Шляхи реалізації проєкту | Термін реалізації | Виконавець |
|
Впровадження сучасних освітніх технологій, використання можливостей мережі Інтернет, спрямованих на оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними лініями. | 2020-2025 | Адміністрація школи, педагогічний колектив |
|
Організовувати освітній процес на засадах педагогіки партнерства, особистісно-орієнтованого підходу | 2020-2025 | Адміністрація |
|
Проводити моніторинги:
|
2020-2025 | Адміністрація |
|
Формувати культуру академічної доброчесності у всіх учасників освітнього процесу. | 2020-2025 | Адміністрація, педагоги |
|
Розроблення індивідуальних освітніх траєкторії для здобувачів освіти, які цього потребують | 2020-2025 | Заступники з НВР, педагоги |
|
Застосування технологій дистанційного та змішаного навчання | 2020-2025 | Адміністрація |
|
Реалізувати нові підходи щодо форм та методів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу. | 2020-2025 | Адміністрація |
|
Підвищувати кваліфікаційний рівень педагогів шляхом атестації та сертифікації. | 2020-2025 | Адміністрація |
|
Моральне та матеріальне стимулювання педагогічних працівників | 2021-2025 | Адміністрація |
|
Розвивати технології самоаналізу та самооцінювання педагогічної діяльності. Картка особистісного зростання педагога. | 2021-2025 | Адміністрація |
Очікувані результати:
- підвищення педагогічної компетентності;
- узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої роботи;
- підвищення професійної майстерності педагогів шляхом проходження сертифікації.
- Проєкт «Обдарована дитина »
№ з/п |
Шляхи реалізації проєкту | Термін реалізації |
Виконавець |
|
Проводити комплексні психолого-діагностичні | 2020-2025 | Педагогічний колектив, психолог |
дослідження особистісних рис учнів, цілеспрямовані на | |||
пошук обдарованих дітей у відповідності до різних типів | |||
обдарованості (інтелектуальна, творча, художньо- | |||
естетична, соціальна, моторна) | |||
|
Здійснювати науково-методичну підготовку педагогічних кадрів з питань розробки та удосконалення інструментарію навчання і виховання обдарованих дітей (форм, методів, засобів пошуку) |
2020-2025 | Адміністрація |
|
Проводити: -І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін; -конкурси стимулюючого і розвиваючого характеру. |
2020-2025 | Педагогічний колектив |
|
Запровадити: -систему соціальної підтримки (побудова партнерських взаємин «учитель-учень», консультування з питань соціальної адаптації); -систему психологічних тренінгів для обдарованих дітей щодо зняття психологічної напруженості; -систематичне оновлення Банку даних обдарованих дітей; -співпрацю батьків та педагогів закладу (анкетування батьків, індивідуальне та групове консультування); -систему роботи з медичної підтримки (обстеження фізіологічного розвитку, стану психічного здоров’я, консультування з питань здоров’язбережувального потенціалу); -систему моніторингу розвитку обдарованої дитини; -моніторинг досягнень і успіхів |
2020-2025 | Адміністрація Педагогічний колектив Психолог Соціальний педагог Медичний працівник |
|
Залучати учнів до участі у різноманітних конкурсах учнівської творчості, виставках, фестивалях, змаганнях, командних турнірах. |
2020-2025 | Педагогічний колектив |
|
Підвищувати рівень професійної компетентності педагогів, що працюють з обдарованою молоддю, через різні форми методичної роботи |
2020-2025 | Адміністрація |
|
Інформувати всіх учасників освітнього процесу про хід та результативність участі учнів школи у різноманітних заходах |
2020-2025 | Адміністрація |
|
Поповнювати бібліотечні фонди школи сучасними інформаційними засобами, науково-методичною та довідковою літературою (у тому числі на електронних носіях) для роботи з обдарованою молоддю; |
2020-2025 | Адміністрація Педагогічний колектив Бібліотекар |
|
Упроваджувати особистісно орієнтовані технології, спрямовані на розвиток учнів | 2020-2025 | Педагогічний колектив |
|
Забезпечити роботу шкільних гуртків, факультативів | 2020-2025 | Адміністрація |
|
Організовувати виставки творчих робіт учнів школи | 2020-2025 | Педагогічний колектив |
|
Нагороджувати кращих учнів школи за досягнуті результати |
2020-2025 | Адміністрація |
|
Висвітлювати інформацію про обдарованих дітей, їх досягненнях на шкільному сайті |
2020-2025 | Відповідальний за сайт |
Очікувані результати:
- всебічний розвиток здобувачів знань;
- розкриття інтелектуального потенціалу обдарованих дітей;
- підвищення якості знань учнів.
3. Проєкт «Сучасне освітнє середовище.
STEАM – освіта в школі»
Мета проєкту: підвищення зацікавленості учнів до освіти в науково-технічній сфері, стимулювання зацікавленості в дослідницькій діяльності та активному залученню учнів до участі в конкурсах, проєктах з метою популяризації STEM -професій.
№ з/п |
Шляхи реалізації проєкту | Термін реалізації |
Виконавець |
|
Опрацювати нормативну базу по запровадженню STEАM - освіти в закладі |
2021-2025 | Адміністрація Педагогічний колектив |
|
Вивчати досвід роботи по запровадженню STEАM - освіти (курси, вебінари, тренінги, майстер-класи, он-лайн платформи) |
2021-2025 | Адміністрація Педагогічний колектив |
|
Проведення бесід на тему: «Світ STEАM – професій» | Жовтень- грудень 2021 |
Вчителі предметники |
|
Організовувати в 1-4 класах STEM - виставки «LEGO– винахідник» |
2021-2025 | Педагогічний колектив |
|
Розробити програми позакласних занять із питань упровадження STEАM-освіти | 2021 | Вчителі-предметники |
|
Участь в міському інтелектуальному конкурсі» Кращий STEAM- проект онлайн» | 2021-2022 | Учні Вчителі ЗЗСО |
|
Відеоогляд (перегляд пізнавальних відеороликів про сучасні технології) | Жовтень- грудень | Вчителі предметники |
|
Проводити профорієнтаційні заходи для здобувачів освіти у форматі проєктів «Професії майбутнього» із популяризації STEАM-освіти | 2021-2025 | Педагог-організатор, спеціалісти ЦЗ |
|
Проводити STEАM-тиждень | Щорічно | Вчителі- предметними, керівник гуртка |
|
Організація виставки-презентацій зразків учнівських мініробіт | Щорічно | Вчителі- предметними, керівник гуртка |
|
Взаємодія ЗЗСО, інших закладів освіти, громадських організацій у питаннях розвитку системи шкільної STEАM- освіти | Протягом року | Адміністрація ЗЗСО |
Очікувані результати:
- покращення якості знань з предметів природничо-математичного циклу;
- розвиток критичного мислення;
- отримання досвіду в роботі над проєктами;
- впровадити сучасні методи та методики навчання;
- надати інструменти для рівного доступу до якісної освіти.
4. Проєкт «Ми – друзі довкілля»
Мета: реалізація наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток»
Завдання :
- Поглибити знання учнів про взаємодію суспільства та природи, сприяти розвитку екологічної свідомості та екологічної культури учнів;
- формувати в учнів систему екологічних цінностей, що визначатимуть їх життєву позицію і поведінку ;
- розвивати в учнів уміння розуміти й оцінювати конкретні дії та вчинки при взаємодії в природі;
- сприяти розвитку навичок розумного використанню природних ресурсів, бережливому ставленню до природи, мінімізації відходів;
- мотивувати учнів до участі в розв’язанні екологічних проблем
- виховувати в учнів готовність до конкретних природоохоронних дій
- спонукати до усвідомлення особистої відповідальності за збереження довкілля
- пропагувати ідеї сталого розвитку
№ п/п | Шляхи реалізації | Термін | Виконавець |
|
Участь в громадському проекті проекту “Час сортувати. Діти-агенти змін ” (впровадити систему сортування твердих побутових відходів у закладі, встановлення контейнерів для роздільного сортування сміття із балансу міста на всіх поверхах закладу) | 2021 - 2022 | Кіндерись Л.Ч. |
|
Створення тематичних буклетів, плакатів, емблем, відеороликів | Постійно | Вчителі – предметники, Класні керівники, педагоги – організатори, парламент закладу |
|
Дослідження : «Рециклінг – друге життя відходів» , «Утилізація і знищення твердих побутових відходів», «Відходи в доходи» | Постійно | Вчителі географії, біології, екології, хімії, фізики |
|
Екологічні акції :
|
Постійно | Класні керівники, педагоги – організатори, вчителі образотворчого мистецтва та трудового навчання, парламент закладу |
|
Екологічні заходи, виступи агітбригад, конференції, диспути, конкурси, флеш - моби | Постійно | Класні керівники, педагоги – організатори, парламент закладу, вчителі географії, біології, екології, хімії, фізики, основ здоровꞌя |
|
Збір відпрацьованих батарейок | Постійно | Педагоги – організатори, парламент закладу |
|
Збір макулатури | Постійно | Педагоги – організатори, парламент закладу |
|
Поширення знань про сталий розвиток, розумне використання, мінімізацію відходів та сортування сміття в сімꞌї, серед однолітків, мешканців міста | Постійно | Всі учні школи |
|
Екологічні екскурсії | Постійно | Класні керівники, педагоги – організатори, парламент закладу, вчителі географії, біології, екології, хімії, фізики, основ здоровꞌя |
Очікувані результати:
- забезпечення сприятливих умов для фізичного, інтелектуального, психологічного, духовного, соціального становлення особистості школярів, досягнення ними рівня освіченості, який відповідає ступеню навчання та потенційним можливостям здобувачів освіти;
- реалізація сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті положень «Нової української школи»;
- розкриття та розвиток здібностей, талантів і можливостей кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками;
- залучення учнів до спільної діяльності, що сприятиме їхній соціалізації та успішному перейманню суспільного досвіду;
- УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ
Мета: забезпечення якісних змін в освітньому просторі закладу шляхом координації дій усіх учасників освітнього процесу, створення умов для їх продуктивної творчої діяльності.
Завдання:
- управління якістю освіти на основі систематичного планування, впровадження інноваційних технологій та проведення освітнього моніторингу;
- вдосконалення навчально-матеріальної бази закладу освіти;
- забезпечення відповідної підготовки педагогів, здатних якісно надавати освітні послуги здобувачам освіти;
- виконання завдань розвитку, спрямованих на самореалізацію особистості;
- створення умов для продуктивної творчої діяльності педагогів;
- сприяння участі громадськості у формуванні освітньої політики закладу
Механізм управлінської діяльності включає: діагностику, керування освітньою діяльністю, моніторинг. З метою демократизації контролю в управлінській діяльності передбачається залучення до нього працівників всіх ланок закладу, робота педагогів в режимі академічної свободи і доброчесності.
№ з/п |
Шляхи реалізації проєкту | Термін реалізації |
Виконавець |
|
Впровадження в практику роботи закладу освіти інноваційних технологій. | 2021-2025 | Дирекція, педагоги |
|
Створення сприятливого мікроклімату серед учасників освітнього процесу для успішної реалізації їх творчого потенціалу. | 2021-2025 | Дирекція, педагоги |
|
Забезпечення виконання замовлень педагогічних працівників щодо підвищення їх фахового рівня . | 2021-2025 | Адміністрація |
|
Підтримка ініціативи кожного учасника освітнього процесу в його самореалізації. | 2021-2025 | Адміністрація |
|
Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти | 2021 | Адміністрація, вчителі |
|
Стимулювання творчості учасників освітнього процесу. | 2021-2025 | Дирекція |
|
Забезпечення відкритої, прозорої і зрозумілої системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти. | Постійно | Заступник директора з НВР, вчителі |
|
Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти. | 2021-2025 | Заступник директора з НВР |
|
Формування та реалізація політики академічної доброчесності | Постійно | Директор,заступник директора з НВР, педагоги |
|
Залучення альтернативних джерел фінансування навчального закладу ( участь у громадських проєктах, конкурсах тощо) | 2021-2025 | Дирекція |
|
Застосування заходів морального та матеріального заохочення педагогічних працівників | 2021-2025 | Дирекція |
|
Продовження співпраці з закладами дошкільної та позашкільної освіти | 2021-2025 | Педагогічний колектив |
|
Звітування директора перед громадськістю, колективом. | Щорічно | Директор |
Очікувані результати:
- впровадження в практику роботи школи інноваційних технологій;
- створення сприятливого мікроклімату серед учасників освітнього процесу для успішного реалізації їх творчого потенціалу;
- стимулювання творчості учасників освітнього процесу.
- ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ
Створення умов для здійснення освітнього процесу, які забезпечують збереження фізичного та психічного здоров’я здобувачів освіти, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами, попередження булінгу.
Реалізація сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентісного підходу в контексті положень «Нової української школи».
Розкриття та розвиток здібностей, талантів і можливостей кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.
Створення простору інформаційної комунікації, широке застосування інформаційно-комунікаційних технологій. Забезпечення, оптимізація та покращення матеріально-технічної бази. Забезпечення прозорості та інформаційної відкритості роботи закладу.
Удосконалення мотиваційного середовища дитини. Особиста відповідальність педагога за результати наданих освітніх послуг.
Підвищення професійної майстерності педагогів, впровадження інновацій, реалізація освітніх проєктів, участь у професійних конкурсах та сертифікації; накопичення особистого педагогічного досвіду (створення авторських програм, методичних розробок тощо).
Автономія закладу ( академічна, організаційна, кадрова, фінансова).
Формування функціонуючої моделі моніторингу та самооцінювання якості освіти та освітньої діяльності з метою аналізу стану та динаміки розвитку закладу освіти.
Залучення громадськості, батьків, учнів до плідної співпраці з метою розвитку закладу освіти. Зростання позитивного іміджу та конкурентоздатності закладу на ринку освітніх послуг.