ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 782-mr6-2023

БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ
 
_____________________ м. Борислав
 
№ ___________
 
Про створення резервного фонду бюджету 
Бориславської міської територіальної  громади
 
Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні, статті 24 Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року № 415 «Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету», зі змінами та доповненнями, беручи до уваги рішення постійної комісії з питань планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики від «___» _________  2023 року №__ та листа начальника фінансового управління міської ради Юрія Петріва від 23 листопада  2023 року №01-35/834, міська рада
ВИРІШИЛА :
 
  1. Створити резервний фонд бюджету Бориславської міської територіальної громади.
 
  1. Затвердити Положення про резервний фонд бюджету Бориславської міської територіальної громади, що додається.
 
 
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти першого заступника міського голови Романа Садлівського, заступника міського голови Світлану Солоненко та постійну комісію з питань планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики (Руслан Зелінський).
 
 
 
 
Міський голова                                                              Ігор ЯВОРСЬКИЙ
         
 
     ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням    міської ради
                                                                                 від «__»________ 2023 року №
 
ПОЛОЖЕННЯ
про резервний фонд бюджету Бориславської міської територіальної громади
 
І.Загальні положення
 
1.1.Це Положення визначає порядок утворення резервного фонду  бюджету Бориславської міської територіальної громади (далі – резервний фонд), напрями використання коштів резервного фонду, і встановлює процедури, пов'язані з виділенням коштів резервного фонду та звітуванням про їх використання.
 
1.2.Резервний фонд формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету Бориславської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період.
 
1.3.Резервний фонд створюється за рішенням Бориславської міської ради і  не може перевищувати 1 (одного) відсотка обсягу видатків загального фонду бюджету Бориславської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період.
 
1.4.Розмір резервного фонду встановлюється рішенням Бориславської міської ради про бюджет  Бориславської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період загальною сумою.
 
1.5.Розподіл бюджетного призначення резервного фонду провадиться за рішенням Бориславської  міської ради (далі – рішення).
 
ІІ. Напрями та умови використання коштів з резервного фонду бюджету Бориславської міської територіальної громади
 
2.1.Кошти резервного фонду можуть використовуватися на здійснення:
2.1.1.заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціально-політичного характеру;
2.1.2.заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом'якшення її можливих наслідків;
2.1.3.інших непередбачених заходів, які можуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету Бориславської міської територіальної громади, але не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету міської ради.
 
2.2.До непередбачених заходів, визначених у підпункті 2.1.3. пункту 2.1. цього Положення, не можуть бути віднесені:
обслуговування та погашення боргу місцевого самоврядування;
додаткові заходи, що забезпечують виконання бюджетної програми (функції), призначення на яку затверджено у бюджеті Бориславської міської територіальної громади;
капітальний ремонт або реконструкція, крім випадків, пов'язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій та проведенням заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
придбання житла, крім випадків відселення мешканців з аварійних будинків унаслідок надзвичайної ситуації;
надання гуманітарної чи іншої допомоги, крім випадків, коли рішення про надання такої допомоги прийнято Бориславською міською радою.
 
2.3.За рахунок коштів резервного фонду можуть відшкодовуватися витрати на здійснення заходів на суму фактичної кредиторської заборгованості станом на 1 січня поточного бюджетного періоду, щодо фінансування яких прийнято рішення про виділення коштів з резервного фонду в минулому бюджетному періоді, але платежі з бюджету не були проведені або були проведені частково, про що приймається відповідне рішення.
 
2.4.Рішення про виділення коштів з резервного фонду приймається тільки в межах призначення на цю мету у бюджеті Бориславської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період, і втрачає чинність після закінчення відповідного бюджетного періоду.
 
2.5.Кошти з резервного фонду виділяються на безповоротній основі або на умовах повернення, про що зазначається у рішенні про виділення коштів з резервного фонду.
Кошти із резервного фонду суб'єктам господарської діяльності недержавної форми власності або суб'єктам господарської діяльності, у статутному фонді яких корпоративні права держави становлять менше ніж 51 відсоток, виділяються через головних розпорядників бюджетних коштів лише на умовах повернення.
Умови повернення до бюджету коштів, виділених з резервного фонду бюджету, зокрема строки та поетапний графік, визначаються у договорі, укладеному між головним розпорядником бюджетних коштів та розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня або їх одержувачем.
Головний розпорядник бюджетних коштів та розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня або їх одержувач в установленому Законом порядку несуть відповідальність за несвоєчасне повернення/неповернення коштів відповідно до умов договору.
 
ІІІ. Подання та розгляд звернень про виділення коштів
з резервного фонду бюджету Бориславської міської територіальної громади
 
3.1.Звернення про виділення коштів з резервного фонду подаються підприємствами, установами, організаціями (далі - заявники) до виконавчого комітету Бориславської міської ради.
 
3.2.У зверненні зазначається:
напрям використання коштів резервного фонду;
головний розпорядник бюджетних коштів, якому пропонується виділити кошти з резервного фонду (у разі необхідності);
обсяг асигнувань, який пропонується надати з резервного фонду, в тому числі на умовах повернення;
підстави для здійснення заходів за рахунок бюджету міської ради;
інформація про можливість (неможливість) фінансування зазначених заходів за рахунок інших джерел та наслідки у разі, коли кошти з резервного фонду не будуть виділені.
 
3.3.До звернення обов'язково додаються:
розрахунки обсягу коштів з резервного фонду;
перелік невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, та інших заходів;
інша інформація, що підтверджує необхідність виділення коштів з резервного фонду на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з урахуванням факторів їх поширення, розміру завданих збитків та людських втрат і кваліфікаційних ознак надзвичайних ситуацій, проведення заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також інших заходів.
У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету за напрямами, передбаченими у підпункті 2.1.1. пункту 2.1. цього Положення, до звернення також обов'язково додаються:
акти обстеження та дефектні акти, що підтверджують розміри завданих збитків, затверджені в установленому порядку;
узагальнені кошторисні розрахунки на проведення аварійно-відбудовних та інших невідкладних робіт.
Заявники несуть відповідальність за правильність та достовірність поданих матеріалів, розрахунків, обґрунтувань в установленому законом порядку.
 
3.4.У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду на цілі, передбачені у пункті 2.3. цього Положення, до звернення додаються документи, що підтверджують здійснення зазначених заходів та наявність фактичної кредиторської заборгованості.
 
3.5.Міський голова не пізніше ніж у триденний термін з дня отримання звернення дає доручення заступникам міського голови згідно з розподілом їх функціональних обов’язків, відділу оборонної роботи, цивільного захисту та охорони довкілля Бориславської міської ради та фінансовому управлінню Бориславської міської ради для розгляду звернення та підготовки пропозицій для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету.
Заступники міського голови за напрямками роботи надають доручення відділам та управлінням міської ради – головним розпорядникам коштів щодо опрацювання отриманих звернень та підготовки пропозицій по виділенню бюджетних коштів з резервного фонду бюджету. До виконання доручення в разі необхідності можуть залучатися інші заінтересовані органи виконавчої влади.
У разі потреби заступник міського голови дає доручення щодо підготовки експертних висновків стосовно звернення:
комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій - щодо визначення рівня надзвичайної ситуації згідно з Порядком класифікації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями;
управління житлово-комунального господарства та енергозбереження міської ради – щодо технічних рішень та вартісних показників, що підтверджують необхідність проведення робіт, які планується виконувати за рахунок коштів резервного фонду бюджету;
іншим органам.
У разі, коли термін виконання доручення не вказано  відповідальні виконавці у десятиденний термін після отримання доручення надсилають зазначені експертні висновки  фінансовому управлінню Бориславської міської ради.
 
3.6. Фінансове управління Бориславської міської ради розглядає пропозиції головних розпорядників бюджетних коштів, звернення та додані до нього матеріали, готує пропозиції щодо підстав виділення коштів з резервного фонду бюджету, можливості здійснення відповідних заходів за рахунок інших джерел, можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду бюджету та надсилає їх в тижневий термін міському голові.
 
3.7. Відділ оборонної роботи, цивільного захисту та охорони довкілля Бориславської міської ради за результатами розгляду звернення та з урахуванням експертних висновків та пропозицій фінансового управління Бориславської міської ради робить узагальнений висновок щодо підстав виділення коштів з резервного фонду бюджету, правильності поданих розрахунків та можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду бюджету.
 
3.8. У разі недотримання заявником вимог, установлених цим Порядком, або невідповідності матеріалів звернення вимогам, зазначеним у цьому Порядку, відділ оборонної роботи, цивільного захисту та охорони довкілля Бориславської міської ради повертає подані матеріали заявникові для доопрацювання, зазначивши причини їх повернення, та доповідає про це міському голові.
У разі коли загальний обсяг коштів, виділених з резервного фонду бюджету відповідно до прийнятих рішень, досягне обсягу призначення, затвердженого в бюджеті для резервного фонду, відділ оборонної роботи, цивільного захисту та охорони довкілля Бориславської міської ради про це міського голову та фінансове управління Бориславської  міської ради.
 
IV. Підготовка та прийняття рішення про виділення
коштів з резервного фонду бюджету Бориславської міської територіальної громади
 
4.1. Фінансове управління Бориславської міської ради  є відповідальним за підготовку та подання проектів рішень міської ради про виділення коштів з резервного фонду.
У разі визнання доцільності та можливості виділення коштів з резервного фонду, фінансове управління Бориславської міської ради, готує відповідний проект рішення Бориславської міської ради, в якому повинно бути визначено:
головного розпорядника бюджетних коштів, якому виділяються кошти з резервного фонду;
напрям використання коштів з резервного фонду;
обсяг коштів, який пропонується надати з резервного фонду;
умови повернення коштів, виділених з резервного фонду.
 
4.2. Фінансове управління Бориславської міської ради  є відповідальним за підготовку та подання проектів рішень міської ради про виділення коштів з резервного фонду погоджує проект рішення про виділення коштів з резервного фонду з відділом оборонної роботи, цивільного захисту та охорони довкілля Бориславської міської ради і подає його в установленому порядку на розгляд Бориславської міської ради.
У виняткових випадках (загроза життю людей, об'єктам економіки та територіям) проект рішення про виділення коштів з резервного фонду фінансовим управлінням Бориславської міської ради  готується і подається на розгляд Бориславської міської ради на підставі прогнозних розрахунків головного розпорядника бюджетних коштів, якому передбачається виділення коштів з резервного фонду.
Головні розпорядники несуть відповідальність за правильність та достовірність поданої орієнтовної потреби у коштах у встановленому законом порядку.
 
4.3.Бориславська міська рада приймає рішення про виділення коштів з резервного фонду виключно за наявності висновків відділу оборонної роботи, цивільного захисту та охорони довкілля Бориславської міської ради та фінансового управління Бориславської міської ради.
4.4.У разі потреби Бориславська міська рада може скоротити термін розгляду звернення, підготовки та прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду.
 
V.Виділення коштів з резервного фонду бюджету Бориславської міської територіальної громади, ведення обліку та звітності
 
5.1.Після прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду:
5.1.1.Головний розпорядник бюджетних коштів у тижневий термін повідомляє фінансове управління Бориславської міської ради коди економічної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів та відповідні обсяги коштів згідно із зазначеним розпорядженням;
 
5.1.2. Фінансове управління Бориславської міської ради під час визначення бюджетної програми з резервного фонду закріплює за нею код програмної та функціональної класифікації видатків і кредитування бюджету відповідно до напряму використання коштів резервного фонду, затвердженого зазначеним рішенням, і вносить в установленому порядку зміни до розпису бюджету.
 
5.2.Головний розпорядник бюджетних коштів після отримання довідки про внесення змін до розпису бюджету вносить зміни до кошторисів та планів асигнувань у порядку, встановленому для затвердження цих документів.
 
5.3.Управління державної казначейської служби України у місті Бориславі Львівської області після внесення змін до розпису бюджету здійснює його виконання в установленому порядку, при цьому видатки з резервного фонду провадяться лише за умови надання головним розпорядником бюджетних коштів, якому виділено кошти з резервного фонду, управлінню державної казначейської служби України у місті Бориславі Львівської області переліку невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, або інших заходів, погодженого з відділом оборонної роботи, цивільного захисту та охорони довкілля Бориславської міської ради та фінансовим управлінням Бориславської міської ради, а у разі потреби –  з управлінням житлово-комунального господарства та енергозбереження  Бориславської міської ради.
 
5.4. Фінансове управління Бориславської міської ради  веде реєстр та проводить моніторинг прийнятих рішень про виділення коштів з резервного фонду і щомісяця інформує виконавчий комітет Бориславської міської ради про витрачання коштів резервного фонду.
Управління державної казначейської служби України у місті Бориславі Львівської області щокварталу не пізніше 15 числа місяця, що настає за звітним періодом, надає інформацію фінансовому управлінню Бориславської міської ради щодо залишків коштів резервного фонду на рахунках головних розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) у розрізі головних розпорядників бюджетних коштів та бюджетних програм з резервного фонду бюджету, а головні розпорядники бюджетних коштів - пояснення про причини невикористання коштів резервного фонду.
 
За результатами аналізу фактичних залишків невикористаних коштів резервного фонду бюджету на рахунках головних розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів)  фінансове управління Бориславської міської ради у разі необхідності готує та подає в установленому порядку на розгляд міської ради проект рішення щодо зменшення головному розпоряднику бюджетних коштів відповідних видатків з резервного фонду.
 
5.5.Головні розпорядники бюджетних коштів, які використали кошти з резервного фонду, подають до відділу оборонної роботи, цивільного захисту та охорони довкілля Бориславської міської ради та фінансовому управлінню Бориславської міської ради звіт щодо використання коштів у відповідності з переліком робіт або інших заходів, погодженим цим Положенням, а у разі виділення коштів резервного фонду на умовах повернення - також інформацію про їх повернення до бюджету.
 
5.6. Управління державної казначейської служби України у місті Бориславі Львівської області готує інформацію (звіт) про використання коштів з резервного фонду і подає фінансовому управлінню Бориславської міської ради не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним.
 
5.7.Додатково кошти з резервного фонду для продовження робіт (заходів) можуть виділятися лише за умови використання головним розпорядником раніше виділених коштів з резервного фонду та подання до відділу оборонної роботи, цивільного захисту та охорони довкілля Бориславської міської ради та фінансовому управлінню Бориславської міської ради звіту про їх цільове використання.
5.8.Контроль за використанням коштів, виділених з резервного фонду, здійснюється в установленому законодавством порядку.
 
 
                          Секретар міської ради                                                                  Юрій ХИМИН