ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 776-mr6-2023

БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ
 
__________________ м.Борислав № __________
 
 
Про затвердження Концепції індустріального парку «ІнПарк Борислав» у новій редакції
 
Відповідно до статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про індустріальні парки»,  беручи до уваги рішення постійної комісії з питань планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики  від _______2023 року № ______  та доповідну записку начальника відділу економіки та торгівлі міської ради Попеля Лева від 21 листопада 2023 року, міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
          1. Внести зміни у Концепцію індустріального парку «ІнПарк Борислав», затверджену рішенням Бориславської міської ради від 20 грудня 2022 року № 1168 «Про затвердження Концепції індустріального парку «ІнПарк Борислав»,  виклавши її у новій редакції, що додається.
 
          2. Концепцію індустріального парку «ІнПарк Борислав», затверджену рішенням Бориславської міської ради від 20 грудня 2022 року № 1168, «Про затвердження Концепції індустріального парку «ІнПарк Борислав», вважати такою, що втратила чинність.
 
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Світлану Солоненко та постійну комісію з питань планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики (Руслан Зелінський).

Міський голова                                                                                       Ігор ЯВОРСЬКИЙ

 

Зміст

Резюме індустріального парку «ІнПарк Борислав». 3
Вступ. 4
1.      Назва індустріального парку. 6
2.      Ініціатор створення індустріального парку. 6
2.1.       Додаткова інформація про місто Борислав, агломерацію та трудові ресурси. 7
2.2.       SWOT-аналіз залучення інвестицій м. Борислава. 9
3.      Мета, завдання створення та функціональне призначення індустріального парку. 10
3.1.       Мета створення індустріального парку. 10
3.2.       Завдання створення індустріального парку. 10
3.3.       Функціональне призначення індустріального парку. 11
3.4.       Пріоритетні напрямки діяльності на території індустріального парку. 12
4.      Місце розташування, розмір земельної ділянки та об’єкти, розміщені на ній, у тому числі об’єкти виробничого призначення (за наявності). 15
5.      Строк, на який створюється індустріальни парк. 16
6.      Вимоги до учасників індустріального парку. 16
7.      Інформація про орієнтовні сумарні обсяги споживання енергоресурсів, води тощо, а також про необхідну інженерно-транспортну інфраструктуру та план забезпечення відповідними ресурсами індустріального парку. 18
8.      План розвитку індустріального парку. 23
9.      Орієнтовні ресурси (фінансові, матеріальні, технічні, трудові, природні тощо), необхідні для створення та функціонування індустріального парку, очікувані джерела їх залучення. 26
9.1.       Орієнтовні ресурси, необхідні для створення та функціонування ІП.. 26
9.2.       Очікувані джерела залучення фінансування. 27
10.         Організаційна модель функціонування індустріального парку. 29
11.         Очікувані результати функціонування індустріального парку. 33
11.1.          Статистичні дані  та припущення для розрахунків податкових надходжень. 33
11.2.          Розрахунок податкових надходжень до державного та місцевого бюджетів. 35
11.3.          Вплив на розвиток малого та середнього бізнесу. 38
12.         Інші відомості на розсуд ініціатора створення. 39
 
 

 

Резюме індустріального парку «ІнПарк Борислав»

Назва індустріального Індустріальний парк «ІнПарк Борислав»
Ініціатор створення індустріального парку Бориславська міська рада
Функціональне призначення індустріального парку Розміщення підприємств, які здійснюють господарську діяльність у сфері переробної промисловості (крім виробництва підакцизних товарів, за виключенням виробництва автомобілів легкових, кузовів до них, причепів та напівпричепів, мотоциклів, транспортних засобів, призначених для перевезення 10 осіб і більше, транспортних засобів для перевезення вантажів), а також науково-технічну діяльність на території (в межах) індустріального парку згідно підпункту 3 пункту 1 статті 1 Закону України «Про індустріальні парки». На території (в межах) індустріального парку не може здійснюватися господарська діяльність, що підпадає під ліцензування.
Характеристика забудови Нове будівництво
Місце розташування індустріального парку Львівська область., Дрогобицький район, Бориславська міська територіальна громада, місто Борислав, провулок Губицький
Кадастровий номер земельної ділянки 4610300000:13:033:0005
Розмір земельної ділянки 20 Га
Цільове призначення земельної
ділянки
 
11.02. Для розміщення та експлуатації основних,
підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств
переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
Категорія земель
 
Землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики,
оборони та іншого призначення
Строк, на який створюється індустріальний парк 30 років з дати прийняття рішення про створення індустріального парку
Площа забудови 105,6 тис м2
Площа виробничо-складських приміщень 102,6 тис м2
Очікувані показники індустріального парку «ІнПарк Борислав»
Орієнтовна загальна сума
інвестицій
2,2 млрд грн.
(59 млн доларів США)
Кількість створених робочих
місць
2300
Щорічні платежі до місцевого та державного бюджетів після виходу на планову потужність До 751,8 млн грн на рік
 

 

Вступ

Концепція Бориславського індустріального парку  «ІнПарк Борислав» в Дрогобицькому районі Львівської області є базовим документом для формування стратегії його розвитку, що відображає ключові напрямки, параметри і умови створення та функціонування парку в перспективі.
Відповідно до стратегічної місії, визначеною Стратегією розвитку Бориславської міської територіальної громади на 2022 – 2027 роки, міська влада бачить місто Борислав, як місто з розвиненою економікою, високим рівнем життя, екологічно чисте, безпечне, привабливе для інвесторів та молоді. Стратегія розвитку Бориславської міської територіальної громади на 2022- 2027 роки та План заходів з реалізації Стратегії у 2022-2024 рр. розроблено в рамках Меморандуму між Бориславською територіальною громадою та Асоціацією місцевих рад «Ради Львівщини» та за фінансової підтримки АМР «Ради Львівщини». Вона спирається на результати аналітичного дослідження соціально-економічного розвитку громади та результати напрацювань робочої групи, затвердженої розпорядженням міського голови №188-р від 15.07.2021р.
Важливим практичним інструментом реалізації зазначеної місії є розвиток відповідної інфраструктури міста та його промислового потенціалу. Негативні тенденції у розвитку української економіки впродовж останніх років вимагають пошуку синергетичних механізмів стимулювання економіки, здатних активізувати економічну й інвестиційну діяльність і одночасно забезпечити структурно технологічну модернізацію виробничого комплексу. До таких механізмів належить створення індустріальних парків. Інвестування на території індустріальних парків є сприятливою для інвестора формою ведення бізнесу й одночасно ефективним механізмом державної промислової й інвестиційної політики та політики регіонального розвитку. Сприяння створенню індустріальних парків віднесено до пріоритетних напрямів удосконалення інвестиційно-інноваційної інфраструктури в рамках реалізації державної промислової та інвестиційної політики. Державна стратегія регіонального розвитку на 2021-2027 роки дає створення індустріальних парків як механізм запобігання зростанню диспропорцій, що гальмують розвиток регіонів. Стратегією передбачено надання державної підтримки суб’єктам господарювання, що створюють індустріальні парки як «точки зростання» та розв’язують проблеми зайнятості населення, активізації економічної ініціативи, розвитку підприємництва на місцевому рівні. Даний документ представляє собою Концепцію створення та розвитку індустріального парку в м. Борислав Львівської області та є основним в процесі прийняття рішень та формування необхідної документації в процесі взаємодії між ініціатором створення парку, керуючою компанією та учасниками індустріального парку.
Законодавчу основу для створення і функціонування індустріальних парків становлять:
  • Конституція України;
  • Цивільний кодекс України;
  • Господарський кодекс України;
  • Земельний кодекс України;
  •  Податковий кодекс України;
  • Бюджетний кодекс України;
  •  Митний кодекс України;
  • Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності";
  • Закон України "Про індустріальні парки";
  • Закон України «Про інвестиційну діяльність»;
  • Закон України «Про інноваційну діяльність»;
  • Закон України «Про оренду землі»;
  • інші законодавчі акти України; чинні міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Концепція є підставою для:
  • прийняття ініціатором рішення про створення індустріального парку та визначення умов конкурсу з вибору керуючої компанії;
  • укладення договору про створення та функціонування індустріального парку між ініціатором створення та керуючою компанією;
  • надання державної підтримки індустріальному парку відповідно до вимог чинного законодавства;
  • розроблення та реалізації бізнес-плану індустріального парку;
  • розроблення та затвердження проектів та схем розміщення об’єктів на території індустріального парку;
  • визначення умов і вимог до учасників індустріального парку;
  • розроблення та реалізації стратегічних та поточних управлінських рішень зі створення та функціонування індустріального парку;
  • формування єдиного підходу ініціатора та керуючої компанії до питань, що стосуються забудови індустріального парку та його розвитку.
 
Ініціатором створення індустріального парку виступає Бориславська міська рада. Створення Бориславського індустріального парку підтримується Львівською обласною радою, Львівською обласною державною адміністрацією. Концепція побудована за результатами аналітичних досліджень та розрахунків, проведених за оприлюдненими статистичними даними, прогнозними показниками та на підставі проведеного стратегічного аналізу подальшого розвитку територій в Бориславської МТГ.
Загалом варто відзначити, що створення та розвиток індустріального парку в м. Борислав дозволить вирішити актуальні для міста питання та забезпечити високий рівень сталого розвитку не лише міста, а й регіону.
 

 

1.                Назва індустріального парку

Для індустріального парку пропонується назва «ІнПарк Борислав», що співзвучно перекладається на англійську мову: InPark Boryslav.
 
Зображення, що містить небо, надворі, день, автомагістральАвтоматично згенерований опис
 

2.                Ініціатор створення індустріального парку

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 1 Закону України «Про індустріальні парки», а також статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ініціатором створення індустріального парку є Бориславська міська рада.
 
Відомості про ініціатора створення Індустріального парку:
Код ЄДРПОУ: 26181298
Повна назва: БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
КОАТУУ: 4610300000
Поштовий індекс: 82300
Адреса: вулиця Тараса Шевченка, 42, Борислав, Львівська область
Графік роботи: пн-чт 7:30-16:00, пт 7:30-15:00
E-Mail адреса: info@boryslavrada.gov.ua
Контактні телефони: (03248) 5-29-52
Голова: Яворський Ігор Романович
 
Coat of Arms of Boryslav.svg                   Хоругва Борислава
 
Герб міста Борислав                                               Прапор міста Борислав

2.1.           Додаткова інформація про місто Борислав, агломерацію та трудові ресурси

Бориславська міська територіальна громада була утворена 12.06.2020 року відповідно до Розпорядження КМУ №718-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області» та об’єднала сім населених пунктів, де офіційно проживають понад 39 тис. осіб.
Центр громади – місто Борислав. Кількість рад, що об'єдналися: 4; площа територіальної громади: 159.2 км2. До складу громади входять наступні населені пункти: місто Борислав, село Попелі, село Ясениця-Сільна, село Уріж, село Винники, село Мокряни, село Підмонастирок.
Бориславська МТГ є органом місцевого самоврядування, що представляє спільні інтереси громади у межах повноважень, визначених Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами в громади.
За своєю площею місто Борислав займає друге, після обласного центру, місце у Львівській області. Велика протяжність шляхів у місті, протяжність водопровідних мереж, протяжність міської тепломережі, необхідність освітлення значних за протяжністю транспортних комунікацій суттєво впливає на розміри загальноміських видатків.
 
Схема Бориславської міської територіальної громади
 

 
Бориславська МТГ має належний виробничо–господарський потенціал для економічного зростання. Пріоритетними видами економічної діяльності є промисловість і оптова та роздрібна торгівля, які сумарно в структурі економіки громади  складають 97,7 відсотків.
У 2021 році промислові підприємства міста реалізували промислової продукції (товарів, послуг) на 1504,4 млн. грн (1,3% від загальнообласного показника). Обсяг реалізованої промислової продукції у розрахунку на одну особу становив 38,6 тис.грн.
Високий обсяг реалізованої промислової продукції пояснюється, в першу чергу, успішною роботою підприємств нафтогазовидобувної промисловості, що входять у склад ПАТ «Укрнафта». Лідерами серед них є НГВУ «Бориславнафтогаз», Виробнича база (Борислав) УНПС, Бориславський газопереробний цех Долинського газопереробного заводу. На долю цих підприємств припадає до 70 % всієї виробленої в місті продукції.
Серед інших галузей промисловості досить розвиненими є деревообробна галузь (ТзОВ «Белуко») та машинобудівна галузь (ТзДВ «Бориславський завод «РЕМА»).
Останніми роками в Бориславі стрімко розвивається енергетична галузь. На території колишнього науково-дослідного інституту «Синтез» створено найбільшу в Україні дахову сонячну електростанцію потужністю 1,44 мегават, що належить ТзОВ «Синтез Солар». На вільних землях біля міського сміттєзвалища товариством з обмеженою відповідальністю «Бориславська сонячна станція» створено наземну сонячну електростанцію потужністю 8,0 Мегават.
На початок 2022 року чисельність малих підприємств становила 182 одиниці, з яких 149 – мікропідприємства. На малих підприємствах міста було зайнято 1017 осіб. В середньому на 10 тис. наявного населення припадало 54 малих підприємства. Протягом минулого року підприємствами малого бізнесу було реалізовано 50,6% від загального обсягу реалізації продукції (товарів, послуг). Упродовж 2021 року було зареєстровано 33 юридичні особи, знято з державної реєстрації – 5 юридичних осіб - суб´єктів малого підприємництва. Кількість фізичних осіб - підприємців станом на 1 січня 2023 року становила 1662 особи.
На території міста Борислава функціонувало 4 філії комерційних банків та кредитна спілка. У Бориславі здійснюють діяльність Агенція регіонального розвитку та Асоціація підприємців та роботодавців, метою яких є розвиток та підтримка підприємницької діяльності у місті. Також функціонують філії 5 страхових компаній та представництво аудиторської фірми.
Економічні показники громади за результатами 2021 року:
  • Обсяг реалізованої промислової продукції (товарів, послуг) у відпускних цінах підприємств в розрахунку на одиницю населення - 38600 грн
  • Зростання обсягів реалізації промислової продукції – на 8,1 %
  • Обсяг капітальних інвестицій з наростаючим підсумком з початку року на одиницю населення - 5653 грн.
  • Темп зростання прийнятого в експлуатацію житла - 38,7%

 

2.2.           SWOT-аналіз залучення інвестицій м. Борислава

Проаналізувавши статистичну інформацію Бориславської міської територіальної громади, а також профіль виробництв міста попередніх десятиліть визначено сильні та слабкі сторони, можливості та загрози для залучення інвестицій у м. Борислав, що надалі було враховано у плануванні роботи ініціатора, керуючої компанії індустріального парку.
 
Сильні сторони Слабкі сторони
1.Близькість до кордонів ЄС та європейських столиць.
2.Наявність транспортних шляхів, коридорів, авіа, залізничного сполучення.
3.Значний людський капітал. Лише  Бориславська та сусідні громади налічують понад 215 тис осіб населення.
4.Вартість робочої сили нижча по відношенню до європейських країн та обласного центра.
5.Велика кількість кваліфікованих працівників, які мають промисловий досвід.
6.Добра екологія міста та доступ до бальнеологічних курортів України, що збільшує привабливість міста для життя
7.Наявність стимулів для учасників переробної промисловості у індустріальних парках
1.Тимчасовий, але сильний стримуючий фактор – військові дії на території країни.
2.Тимчасовий, але сильний стримуючий фактор – перебої з постачанням електроенергії.
3.Нестабільна грошово-кредитна політика.
4.Застаріла технічна та транспортна інфраструктура міста.
5.Відсутність програм довгострокового
фінансування.
6.Залишки «тіньової» економіки і недобросовісної конкуренції.
8.Проблемний імідж України у міжнародному бізнес-середовищі і, як наслідок, низький рівень прямих іноземних інвестицій.
9.Висока вартість грошей.
Можливості Загрози
1.Подальша інтеграція України в ЄС.
2.Підвищення рівня кваліфікації місцевих
кадрів.
3.Виробнича платформа для іноземних
компаній, продукт яких містить високу
частку трудомістких процесів.
4.Зростання світового попиту на локальні виробничі майданчики через дорожчання енергоресурсів та логістики.
5.Державна підтримка інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні.
6.Політика НБУ щодо зменшення облікової ставки.
7.Створення галузевих кластерів виробників.
8.Створення «точки зростання» в регіоні.
9.Можливість розміщення технологічних та інноваційних виробництв з високою доданою вартістю.
10.Сприяння у розвитку соціально- економічної сфери міста.
11.Збільшення попиту на виробничі приміщення у зв’язку з вимушеною релокацією підприємств зі східних областей України
1.Тривалі бойові дії на сході України.
2.Подальші руйнації енергетичної системи України терористичними атаками з боку Росії.
3.Подальші ракетні обстріли Західної України  з боку Росії.
4.Монополія на ринках енергопостачання.
5.Політичні ризики.
6.Макроекономічні ризики.
7.Зарегульованість дозвільних процедур.
8.Недоступність позичкових коштів.
9.Законодавче обмеження можливостей міської ради надавати податкові пільги для розвитку бізнесу.
10.Олігархічна модель розвитку економіки.
 

3.                Мета, завдання створення та функціональне призначення індустріального парку

3.1.           Мета створення індустріального парку.

  Основною метою створення Бориславського індустріального парку є забезпечення економічного розвитку та підвищення конкурентоспроможності Бориславської МТГ шляхом:
  • активізації інвестиційної діяльності в громаді, залучення інвестицій;
  • створення нових робочих місць;
  • розвитку сучасної виробничої інфраструктури;
  • запровадження сучасних технологій виробництва;
  • застосування світового досвіду організації промислового виробництва.
  Бориславський індустріальний парк планується створити шляхом облаштування території земельної ділянки загальною площею 20 га, що знаходиться на території Бориславської МТГ в Дрогобицькому районі Львівської області (провулок Губицький), необхідною інженерно-технічною інфраструктурою для розміщення нових об’єктів у сфері промислового виробництва, інновацій, супутнього сервісу, спрямованих на забезпечення економічного розвитку громади, підвищення її конкурентоздатності, активізації інвестиційної та інноваційної діяльності, покращення соціальних стандартів для мешканців громади.

3.2.           Завдання створення індустріального парку.

  Індустріальний парк створюється з метою сприяння вирішенню наступних завдань:
1.Підвищення іміджу Бориславської МТГ та Львівщини як надійного партнера.
2.Промоції Бориславської громади, як в країні, так і за її межами.
3.Покращення інвестиційного клімату на Львівщині.
4.Зміцнення довіри інвесторів до держави Україна.
5.Підвищення рівня ділової активності бізнес-середовища.
6.Підтримка та сприяння розвитку малого та середнього підприємництва.
7.Підвищення соціальних стандартів для населення шляхом:
  • збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів;
  • створення нових робочих місць; зменшення рівня безробіття;
  • сплати орендної плати за користування земельною ділянкою, в межах якої буде розміщено індустріальний парк;
  • створення екологічно чистих промислових підприємств;
  • збільшення середнього рівня заробітної плати в громаді;
  • активізації міжгалузевої кооперації;
  • підвищення професійного рівня працівників;
  • призупинення трудової міграції населення;
  • активізації виробничої діяльності на всіх ланках виробничого ланцюга.
8.Впровадження новітніх інноваційних рішень у виробництві продукції.
9.Впровадження енергозберігаючих технологій.
10.Зростання обсягів зовнішньоекономічної діяльності.
 
Створення індустріального парку сприятиме вирішенню ряду завдань громади:
  1. Покращення інвестиційної привабливості громади.
  2. Створення промислового кластеру спрямованого на активізацію зовнішньоекономічної діяльності.
  3. Насичення ринку новою конкурентоспроможною продукцією вітчизняного виробництва.
  4. Збільшення експортного потенціалу місцевих підприємств.
  5. Сприяння розвитку малого і середнього бізнесу, що спеціалізується на наданні супутніх послуг учасникам індустріального парку.
  6. Створення нових виробничих потужностей на основі інноваційних технологій з високим рівнем конкурентоспроможності.
  7. Зменшення безробіття шляхом створення нових робочих місць.
  8. Розвиток соціально-побутової, транспортної та комунальної інфраструктури району.
  9. Покращення добробуту та рівня життя населення району.

3.3.           Функціональне призначення індустріального парку.

Функціональне призначення індустріального парку полягає у розбудові сучасного виробничо-промислового комплексу з розвиненою інженерно-технічною та транспортною інфраструктурою, логістично-складськими, адміністративними приміщеннями та комплексом супутніх послуг, які будуть використовуватися учасниками парку (інвесторами) для створення і розвитку промислового виробництва. Основна задача керуючою компанії - забезпечити первинні інвестиції для облаштування всіх необхідних мереж, надалі учасники будуть залучатися за наступними моделями:
1.Будівництво керуючою компанією промислових приміщень під вимоги клієнта-учасника за принципом built-to-suit і продаж промислових приміщень у власність клієнта-учасника.
2.Будівництво керуючою компанією промислових приміщень під вимоги клієнта-учасника за принципом built-to-suit і здача в довготривалу оренду промислових приміщень для використання клієнтом-учасником.
Керуюча компанія відповідає за обслуговування всього індустріального парку на весь час функціонування індустріального парку.
Функціонування індустріальних парків спрямоване на:
1.залучення інвестицій та розвиток економіки України;
2.вирівнювання економічного розвитку регіонів та підвищення якості життя населення України;
3.запровадження інноваційних та енергозберігаючих технологій;
4.створення нових робочих місць;
5.сталий розвиток та захист
 

 
Схема генерального плану індустріального парку

3.4.           Пріоритетні напрямки діяльності на території індустріального парку.

Пріоритетні напрямки діяльності парку обрані виходячи із потенційних стратегічних можливостей громади та дії наступних факторів:
  • Розташування Бориславської МТГ поблизу транспортних коридорів імпорту продукції в Україну;
  • Бориславська громада знаходиться на відстані 40-50 км від основних магістралей, як дорожніх так і залізничних;
  • Наявність міжнародного зв'язку області з західними партнерами, в першу чергу партнерами з ЄС.
Бориславська МТГ розташована поряд з основними транспортними коридорами між країнами ЄС та Україною. Таке розташування дозволяє значно знизити транспортні та логістичні витрати та полегшити залучення інвестицій, технологій та інновацій в регіон. Наявність достатньої кількості митних переходів у Львівській області дозволяє швидко і дешево забезпечити вихід на ринки країн ЄС, особливо в умовах підписання угоди про асоціацію і розширення зовнішньої торгівлі. Через Борислав проходять шосейні шляхи  Дрогобич – Східниця, Трускавець – Самбір (Р131). З обласним центром Львовом сполучення здійснюється через шосейні дороги А270, Р131. Р132, Е471, М06, М17. Борислав має  залізничну станцію Львівської дирекції Львівської залізниці на лінії Дрогобич – Борислав, котра, в основному, діє як вантажна.

 
Залізничні та автомобільні міжнародні транспортні коридори, що проходять через Львівську область

 
Через Львівську область проходять міжнародно комунікації, які з’єднують Україну з Польщею, Румунією, Словаччиною та Угорщиною:
  • міжнародний Критський транспортний коридор № 9 Гельсінкі – Виборг – Київ – Любашівка/Роздільна – Кишинів – Бухарест – Димитровград – Александруполіс;
  •  міжнародний транспортний коридор № 5 Венеція-Трієст-Любляна-Будапешт-Ужгород-Львів;
  • міжнародний транспортний коридор № 3 Берлін/Дрезден-Вроцлав-Львів-Київ;
  •  автодороги міжнародного значення (М-06 Київ – Чоп, М-09 Львів – Рава-Руська, М-10 Львів – Краковець, М-11 Львів – Шегині, М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка);
  • автодороги національного значення (Н-02 Львів – Тернопіль, Н-09 Мукачеве – Івано-Франківськ – Рогатин – Львів, Н-10 Стрий – Івано-Франківськ – Чернівці – Мамалига, Н-13 Львів – Самбір – Ужгород, Н-17 Львів – Радехів – Луцьк);
  •  автодороги регіонального значення (Р-15 Ковель – Володимир-Волинський – Червоноград – Жовква, Р-39 Броди – Тернопіль, Р-40 Рава-Руська – Яворів – Судова Вишня);
  • автодороги територіального значення (16 доріг), які сполучають область і Україну з країнами Центральної, Східної та Південно-східної частини Європи.
Результати аналізу світового досвіду розвитку індустріальних парків, а також основних тенденцій розвитку промислової нерухомості України, дозволяють виділити ряд параметрів індустріального парку, які забезпечуватимуть його привабливість для потенційних користувачів: - з огляду на те, що важливим критерієм попиту на індустріальні парки є зручне місце розташування об'єкта, було обрано локацію неподалік від основних транспортних коридорів країни; - індустріальний парк має зручне транспортне сполучення і розташований поруч з населеними пунктами для організації транспортування персоналу на роботу й з роботи, а також для зручності клієнтів компаній-виробників; - як правило, в довгостроковій перспективі мають значні переваги ті індустріальні парки, які пропонують клієнтам найбільш повний комплекс послуг. Тому парк було розміщено неподалік від об'єктів супутньої комерційної та соціальної інфраструктури м. Борислав.
В зв'язку з цим, галузева структура індустріального парку була визначена з урахуванням існуючих пріоритетів розвитку промислового комплексу Львівської області, Стратегії розвитку Бориславської МТГ на період до 2027 року, місцевих умов та факторів, які впливають на формування його спеціалізації (розвиненість відповідної інфраструктури, наявність сировинних і трудових ресурсів та ін.). Індустріальний парк «ІнПарк Борислав» буде представляти собою групу підприємств переробної промисловості, для яких здійснюється інженерна підготовка території, проектування та будівництво інженерної інфраструктури та інших об'єктів обслуговування.
Спираючись на вищевикладене, склад індустріального парку «ІнПарк Борислав» формуватиметься з підприємств, які здійснюють   господарську діяльність у сфері переробної промисловості (крім виробництва підакцизних товарів, за виключенням виробництва автомобілів легкових, кузовів до них, причепів та напівпричепів, мотоциклів, транспортних засобів, призначених для перевезення 10 осіб і більше, транспортних засобів для перевезення вантажів), а також науково-технічну діяльність. На території (в межах) індустріального парку не може здійснюватися господарська діяльність, що підпадає під ліцензування.

 

4.                Місце розташування, розмір земельної ділянки та об’єкти, розміщені на ній, у тому числі об’єкти виробничого призначення (за наявності).

Ділянка, де облаштовується індустріальний парк, знаходиться в м. Бориславі Дрогобицького району у Львівській області. Основною перевагою місця розташування парку є безпосередня близькість до кордону України з ЄС та наявність митних переходів на міжнародних трасах М10, М06 та Е471.
 
м. Борислав
Зображення, що містить картаАвтоматично згенерований опис
Індустріальний парк розташовується на земельній ділянці, яка є власністю Бориславської МТГ: Кадастровий номер земельної ділянки 4610300000:13:033:0005 загальною площею 20 Га. Цільове призначення земельних ділянок – 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості. Це дозволяє без зміни цільового призначення земель впроваджувати проект будівництва та розвитку індустріального парку.
Наразі ділянка вільна від забудови та інших об’єктів (немає жодних об’єктів нерухомого майна чи залишків від них), що зменшить час та витрати на підготовчі роботи.

 

5.                Строк, на який створюється індустріальни парк.

Індустріальний парк «ІнПарк Борислав» створюється терміном на 30 років з дня прийняття рішення про створення індустріального парку ініціатором.
 

6.                Вимоги до учасників індустріального парку.

 Учасник індустріального парку – суб’єкт господарювання будь-якої форми власності, зареєстрований на території (в межах) індустріального парку, який згідно із законодавством набув право на земельну ділянку та/або інший об’єкт (частину об’єкта) нерухомого майна у межах індустріального парку, уклав з керуючою компанією договір про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку відповідно до концепції індустріального парку та відповідно до статті 30 Закону України «Про індустріальні парки,  а також має здійснювати діяльність виключно у сфері переробної промисловості, а також науково-технічну діяльність, діяльність у сфері інформації і телекомунікацій лише на території (в межах) індустріального парку“;
Учасники індустріального парку можуть здійснювати господарську діяльність у сфері переробної промисловості (крім виробництва підакцизних товарів, за виключенням виробництва автомобілів легкових, кузовів до них, причепів та напівпричепів, мотоциклів, транспортних засобів, призначених для перевезення 10 осіб і більше, транспортних засобів для перевезення вантажів), а також науково-технічну діяльність на території (в межах) індустріального парку згідно підпункту 3 пункту 1 статті 1 Закону України «Про індустріальні парки». На території (в межах) індустріального парку не може здійснюватися господарська діяльність, що підпадає під ліцензування.
Основні містобудівні вимоги до освоєння території індустріального парку:
  • дотримання положень затвердженої містобудівної документації (детального плану території індустріального парку) при розміщенні будівель і споруд, трасуванні проектних вулиць та проїздів, із дотриманням їх ширини в межах червоних ліній, а також трасування лінійних інженерних комунікацій;
  • дотримання вимог містобудівної документації щодо трасування проектованих вулиць та проїздів, із дотриманням їх ширини в межах червоних ліній та резервуванням відповідних площ;
  • забезпечення нормативних санітарно-захисних зон;
  • виконання комплексного благоустрою та озеленення території комплексу.
Договір про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку
має визначати:
  • виключний перелік видів діяльності, роботи, послуги, які здійснюватимуться учасником у межах індустріального парку;
  • умови, обсяги та порядок створення і поліпшення об’єктів інженерно-транспортної
  • інфраструктури та інших об’єктів на земельній ділянці учасника;
  • строк дії договору та інвестиційні зобов’язання учасника;
  • фінансові відносини сторін;
  • відповідальність за невиконання сторонами зобов’язань;
  • порядок продовження і припинення договору;
  • права та обов’язки сторін;
  • порядок вирішення спорів між сторонами;
  • інші положення на розсуд сторін договору.
Договір про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку припиняється у разі закінчення строку, на який його укладено, якщо сторони не домовилися про інше.
Договір може бути припинений достроково у разі:
  • істотного порушення однією із сторін взятих на себе зобов’язань за договором;
  • ліквідації учасника або ліквідації керуючої компанії;
  • настання інших подій, зазначених у договорі про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку.
У разі ліквідації керуючої компанії статус учасників залишається незмінним до підписання договорів про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку між новою керуючою компанією та учасниками у межах строку, на який створено індустріальний парк.
Суб’єкт господарювання втрачає статус учасника з дня припинення договору, укладеного з керуючою компанією про здійснення господарської діяльності у межах  індустріального парку та/або припинення прав на земельну ділянку та/або на всі інші об’єкти (частини об’єктів) нерухомого майна у межах індустріального парку.
Керуюча компанія протягом одного робочого дня з дня втрати суб’єктом господарювання статусу учасника письмово повідомляє про це уповноважений державний орган та робить відповідний запис у переліку учасників індустріального парку.
Втрата суб’єктом господарювання статусу учасника не обмежує його права на
набуття такого статусу в майбутньому.

 

7.                Інформація про орієнтовні сумарні обсяги споживання енергоресурсів, води тощо, а також про необхідну інженерно-транспортну інфраструктуру та план забезпечення відповідними ресурсами індустріального парку.

  Відповідно до даних потенційних постачальників енергоносіїв та комунальних послуг, для учасників індустріального парку обмежень у розмірі та умовах постачання цих послуг не встановлено. Для отримання цих послуг керуюча компанія отримує встановлені чинним законодавством дозвільні документи та виконує необхідні будівельно-монтажні роботи.
Розрахунки здійснені на основі середніх відносних норм споживання для неенергоємних легких промислових виробництв з урахуванням повної площі підприємств (адміністративні, складські, виробничі приміщення та відкриті ділянки).
Розрахунки споживання енергоносіїв зроблені на основі припущення 250 робочих днів в рік по 8 робочих годин для офісного персоналу, та 350 днів в цілодобовому режимі для виробництва, яке після повного запуску буде працювати в 4х змінному графіку.
В наступних таблицях представлені структура загальної площі Індустріального парку «ІнПарк Борислав», основні техніко-економічні показники, розрахункове споживання газу, електроенергії та води кожної споруди.
Найменування Площа забудови, м2 Загальна площа, м2 Поверховість Орієнт. кіл-ть робочих місць
Офісна будівля №1 930 2800 3 150
Офісна будівля №2 1110 3350 3 150
Виробничо-складська будівля з адміністративно-побутовими приміщеннями №1 20100 25000 1-2 400
Виробничо-складська будівля з адміністративно-побутовими приміщеннями №2 24435 29235 1-3 600
Виробнича будівля (орендні кластери) №1 21320 24200 1-2 500
Виробнича будівля (орендні кластери) №2 21320 24200 1-2 500
Господарська будівля 990 990 1 -
Інженерно-технічні будівлі та споруди 1790 200 1 -
Відкритий склад із залізничною колією 13600 - - -
Стоянка вантажних автомобілів 50 машино-місць - - - -
Стоянка легкових автомобілів 500 машино-місць - - - -
Всього 105595 109975 1-3 2300
Таблиця 1. Структура загальної площі Індустріального парку «ІнПарк Борислав»
 
 
Основні техніко-економічні показники Од. виміру Показник
Загальна площа ділянки Га 20
Пляма забудови в межах ділянки % 52,79
Площа забудови м2 105 595
Чисельність працюючих Осіб 2300
Стоянка вантажних автомобілів місце 50
Стоянка легкових автомобілів місце 500
Електропостачання. Розрахункова потужність
Річне споживання
МВт/год
ГВт/рік
15,45
74 794
Газопостачання. Розрахункова потужність
Річне споживання
м3/год
тис. м3/рік
985
2875
Водопостачання. Розрахункова потужність
Річне споживання
м3/доба
тис. м3/рік
284
99
 
Газопостачання
У відповідь на лист Бориславської міської ради Дрогобицьке відділення АТ «Львівгаз» повідомило, що можлива точка забезпечення потужності газопровід середнього тиску прокладена безпосередньо по земельній ділянці, на якій облаштовується індустріальний парк. Тому під час проектування майнового комплексу індустріального парку будуть враховані технічні умови на підключення та можливий винос, якщо будівельні обмеження будуть того потребувати. Газопровід дозволяє повністю забезпечити потреби індустріального парку і через малий тиск не потребує встановлення газорозподільної станції.
 
Найменування Площа забудови, м2 Потреба у   газі, м3/год Річна витрата газу, тис. м3 
Офісна будівля №1 930 25 62
Офісна будівля №2 1110 30 73
Виробничо-складська будівля з адміністративно-побутовими приміщеннями №1 20100 225 720
Виробничо-складська будівля з адміністративно-побутовими приміщеннями №2 24435 265 850
Виробнича будівля (орендні кластери) №1 21320 220 750
Виробнича будівля (орендні кластери) №2 21320 220 420
Господарська будівля 990 - -
Інженерно-технічні будівлі та споруди 200 - -
Всього 91995 985 2875
Таблиця 2. Розрахункове споживання газу кожної будівлі
Орієнтовний кошторис підключення та розведення мережі газу – 8 млн грн. Необхідність перенесення частини мереж буде врахована під час детального проектування.
 
Електропостачання
За попередньою інформацією від підрозділу Південний РЕМ високовольтна лінія ЕП на 35 кВ знаходиться на відстані 400 метрів від межі території індустріального парку і на сьогодні завантаженість цієї лінії дозволяє підключити необхідну потужність. Для підключення до цієї ЛЕП необхідно отримання технічних умов від ПрАТ «Львівобленерго», будівництво понижуючої трансформаторної підстанції на 16 МВт з пониженням з 35кВ на 6 кВ та прокладання близько 2 високовольтних ліній по 400 метрів до території індустріального парку, далі розведення кабельними лініями 6 кВ по території індустріального парку та облаштування -10/0,4 В.
 
Найменування Площа забудови, м2 Необхідна потужність, кВт Річна потреба в ел. енергії, МВт*год/рік
Офісна будівля №1 930 300 338
Офісна будівля №2 1110 350 389
Виробничо-складська будівля з адміністративно-побутовими приміщеннями №1 20100 3800 19152
Виробничо-складська будівля з адміністративно-побутовими приміщеннями №2 24435 5700 28744
Виробнича будівля (орендні кластери) №1 21320 2500 12917
Виробнича будівля (орендні кластери) №2 21320 2500 12917
Господарська будівля 990 20 23
Інженерно-технічні будівлі та споруди 1790 280 315
Всього 91995 15450 74794
Таблиця 3. Розрахункове споживання електроенергії кожної споруди
 
Орієнтовний кошторис забезпечення електроенергією на 15 МВт – 140 млн грн.
 
Водопостачання та Водовідведення
 
За інформацією від КП «Вододар» мережа централізованого водовідведення прокладена в межах земельної ділянки (кадастровий номер 4610300000:13:033:0005). Відстань до трубопроводу централізованого водопостачання до межі ділянки становить орієнтовно 250 метрів.
Враховуючи наявність близької точки підключення до центрального водопостачання пропонується використовувати цю перевагу для спрощення системи водопостачання та економії коштів для влаштування системи подачі води. Мережа трубопроводів має бути створена з труб діаметром 100-300 мм. Також під час проектування можливо розглянути можливість збору дощової води та використання її для технічних цілей на виробництвах, в яких технологічний процес буде це дозволяти.
Система водовідведення індустріального парку має забезпечити повне відведення використаної води та її утилізацію, а також відведення поверхневих вод. При необхідності мають бути облаштовані очисні споруди для очистки стічних вод до скиду в центральну каналізаційну систему. Головна мережа водовідведення має бути влаштована з труб діаметром 500-800 мм та скерована на поповнення запасів протипожежних резервуарів, а надлишок дощової води має бути скерований у річку Тисменицю, яка проходить повз ділянку, це дозволить не створювати додаткове навантаження на систему водовідведення міста.
Орієнтовний кошторис на влаштування водопостачання та водовідведення – 5 млн грн. (без врахування вартості очисних споруд). Очисні споруди треба розглядати, як частину відповідного виробничого процесу, який їх потребує.
 
Розрахункове споживання води
кожної будівлі
Площа забудови, м2 Потреба у воді, м3/добу Річна потреба у воді, тис.м3
Офісна будівля №1 930 4 1,5
Офісна будівля №2 1110 4 1,5
Виробничо-складська будівля з адміністративно-побутовими приміщеннями №1 20100 110 38
Виробничо-складська будівля з адміністративно-побутовими приміщеннями №2 24435 120 42
Виробнича будівля (орендні кластери) №1 21320 23 8
Виробнича будівля (орендні кластери) №2 21320 23 8
Господарська будівля 990 - -
Інженерно-технічні будівлі та споруди 1790 - -
Всього 91995 284 99
 

 
Схема зведеного плану мереж індустріального парку.


 

8.                План розвитку індустріального парку.

Підготовчий етап.
Ініціатор та керуюча компанія спільними зусиллями мають підготувати ділянку для залучення інвестацій, для цього знадобиться влаштувати мережі, запроектувати будівлі, отримати дозвільну документацію. Бориславська міська рада готова виділити до 24 млн грн за наступні 3 роки з бюджетних надходжень та спрямувати на підготовчий етап. Загальний розмір інвестицій на цьому етапі дорівнює $ 6 млн або 222,1 млн грн. Тому керуюча компанія має бути спроможна забезпечити інвестиції у розмірі від 198,1 млн грн.  Детальніше складові підготовчого етапу зазначені нижче у таблиці.
Витрати на підготовчий етап дол/м2 тис дол тис. грн
Проектування 10 1 100 40 691
Узгодження 1 110 4 069
Підготовчі роботи на ділянці 6 660 24 414
Зовнішні мережі та комунікації 37,6 4 135 153 000
Разом 6 005 222 174
 
 
На отримання технічних умов, проектування першої черги, отримання містобудівної та дозвільної документації,  влаштування зовнішніх інженерних мереж та знадобиться щонайменше 12 місців, після чого можна починати будівництво першої черги.
 
Будівництво та подальший розвиток індустріального парку.
Враховуючи повномасшатбне вторгенення та чисельні руйнації промислових об’єктів сходу та півдня України існує постійний попит на нові промислові приміщення. За результами конкурсу на керуючу компанію перемогла ТОВ «Хаб Меблевих Технологій», яка має угоди про наміри проектування, влаштування мереж та будівництва першого заводу площею близько 25 тис м2 на площі 6 Га. Перший учасник бере на себе витрати з влаштування мереж, підготовчих робіт та будівництва першого заводу з виготовлення меблів. Будівництво першого заводу забезпечить забудову 30% загальної території індустріального парку. А також дозволить розгорнути повномасшабний маркетинг та залучити виробників меблевої галузі та створити ефект синергії за рахунок галузевого партнества.
 
Етапи облаштування індустріального парку    
Отримання ТУ та виготовлення ПКД 2023-2025 роки 41 млн грн
Облаштування індустріального парку (І черга) 2024-2026 роки 79 млн грн
Облаштування індустріального парку (ІІ черга) 2025-2027 роки 163 млн грн
Наповнення індустріального парку    
Учасники. Переробна промисловість
 
2024-2030 До 1,9 млрд грн
 
Промислові приміщення для першого учасника можна почати будувати після отримання містобудівних умов та обмежень, отримання технічних умов, проектування та влаштування інженерних мереж, проектування всіх споруд та приміщень, проходження експертизи та отримання дозволу на будівництво. Можливо почати будувати після проходження всіх необхідних процедур в середині 2024 – початку 2025 року. Будівництво першого промислового комплексу, заводу першого учасника, та здача його в експлуатацію займе 12-18 місяців. Відповідно запуск першого об’єкту має розпочатися в 2025 – 2026 роках на 30% від проектовоної потужності з подальшим збільшенням потужності. Перший і другий заводи будуть будуватися в зоні 1 та 2 відповідно до схеми функціонального зонування, яке зображено нижче.
Також, паралельно зі стартом будівництва першого об’єкта, буде розгорнута масштабна маркетингова стратегія для залучення наступних учасників з меблевої галузі. Очікується залучити 2-3 більших підприємств і розмістити їх підприємства приблизно на 8-10 Га і залучення до 50 дрібних підприємств з розміщенням корпусів з можливістю ділення на необхідні площі, для цього може бути використано площу ділянки 4-6 Га (Зона 1 на схемі функціонального зонування). У зв'язку з повномасташбним військовим вторгненням є суттєво збільшений попит на невеликі виробничі приміщення площею від 200 м2 у зв'язку з вимушеною релокацією підприємств. Для будівництва таких приміщень можуть залучатися як інституційні так і приватні інвестори, з показниками ROI біля 7-10 років, та NPV на рівні 10-15% у валюті, що може бути доволі цікаво для українських інвесторів в поточних умовах.
Але загалом правильна форма ділянки дозволяє гнучко реагувати на попит від виробників для оптимального розміщення кожного учасника та досягнення цілей концепції.
Також варто зазначити, що із завершенням військових дій значна кількість міжнародних компаній буде зацікавлена розмістити свої невеликі виробництва та цілі заводи в Україні, а першим регіоном для розвитку буде захід Україна через свою зручну географічну локацію на магістральних шляхах та близкість до кордону з ЄС.
Бориславська міська рада невпинно працює над тим, щоб залучити якомога більше учасників індустріального парку та створити робочі місця. Після проведення конкурсу на керуючу компанію, до цього процесу долучиться і керуюча компанія.
Схема. Функціональне зонування

Закон України «Про індустріальні парки» передбачає низку державних стимулів для ініціатора, керуюючої компанії та учасників індустріального парку «ІнПарк Борислав» а саме:
1) надається повна або часткова компенсація відсоткової ставки за кредитами (позиками) на облаштування та/або здійснення господарської діяльності у межах індустріальних парків у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
2) надаються кошти на безповоротній основі для облаштування індустріальних парків та/або забезпечення будівництва об’єктів суміжної інфраструктури (автомобільних шляхів, ліній зв’язку, засобів тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерних комунікацій тощо), необхідних для створення та функціонування індустріальних парків у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
3) здійснюється компенсація витрат на підключення та приєднання до інженерно-транспортних мереж у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
4) надаються податкове та митне стимулювання відповідно до законодавства.

 
 

9.                Орієнтовні ресурси (фінансові, матеріальні, технічні, трудові, природні тощо), необхідні для створення та функціонування індустріального парку, очікувані джерела їх залучення

 

9.1.           Орієнтовні ресурси, необхідні для створення та функціонування ІП

Беручи до уваги необхідність витрат які понесе ініціатор проекту, був виконаний попередній розрахунок та взятий до уваги очікуваний потенційний дохід проекту. Ці розрахунки можуть лягти в основу наступних розрахунків окупності проекту та прогнозованих показників для фінансових звітів CashFlow, P&L та Balance. Затратна частина проекту складається з основних витрат типового девелоперського проекту нерухомості. До них входять витрати на:
● Проектна документація будівництва та влаштування інженерних і транспортних мереж;
● Роботи по прокладці комунікацій та мереж до ділянки;
● Будівельні роботи об’єктів парку;
● Адміністративний та інший супровід.
Проектні обсяги будівництва Площа
Розмір ділянки,  м2 200 000
Загальна площа забудови,  м2 105 595
Площа виробничо-складських приміщень, м2 102 635
Площа офісних приміщень, м2 6 150
Площа допоміжних споруд,  м2 1 190
Площа облаштування доріг, стоянок та загальних зон, м2 90 000
Всі подальші ціни сформовані методом зрівняльного аналізу аналогічних об’єтків з врахуванням середньостатистичних розцінок та вихідних даних, отриманих з попередніх технічних умов від інженерних служб.
 
 
Попередній розрахунок показав, що на будівництво всього індустріального парку необхідно витратити близько 2,2 млрд грн. (59 млн. доларів США). Попередній розрахунок витрат представлений у наступній таблиці.  Використаний розрахунковий курс 37 грн/дол.

 
 
Таблиця 4. Попередній розрахунок витрат.
Назва етапу дол/м2 тис дол тис. грн  
Проектування 10 1 100 40 691  
Узгодження 1 110 4 069  
Підготовчі роботи на ділянці 6 660 24 414  
Зовнішні мережі та комунікації 37,6 4 135 153 000  
Влаштування внутрішніх мереж 15 1 650 61 036  
Будівництво Виробничо-складських об'єктів 400 41 054 1 518 998  
Будівництво Офісів 600 3 690 136 530  
Будівництво господарських та інженерно-технічних будівель 300 357 13 209  
Дороги та благоустрій, інфраструктура 50 4 500 166 500  
Введення об'єкта в експлуатацію 1 110 4 069  
Непередбачені витрати 3% 1 721 63 675  
Разом:    59 086 2 186 192  
 

9.2.           Очікувані джерела залучення фінансування

Для створення та сталого розвитку індустріального парку відповідно до чинного законодавства України планується залучати ресурси з наступних джерел:
  • кошти з міського та обласного бюджету відповідно до цільових програм;
  • власні або залучені фінансові ресурси керуючої компанії для будівництва індустріального парку;
  • державна підтримка, передбачена законом України "Про індустріальні парки" та постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2022 № 1207;
  • кошти, залучені за рахунок іноземних інвестицій безпосередньо в виробничі та сервісні підприємства індустріального парку, а також в його нерухомість;
  • фінансування проекту ІП "ІнПарк Борислав" може бути додатково забезпечено коштом різноманітних джерел, включаючи спеціальні програми від міжнародних фінансових інституцій та організацій, таких як Світовий міжнародний банк, Європейський Інвестиційний Банк, Європейський Банк Рекоснтрекції та Розвитку, а також чисельних донорських організацій, спрямованих на розвитку України, таких як USAID та інших.

 
 
Етапи облаштування індустріального парку    
Отримання ТУ та виготовлення ПКД 2023-2025 роки 41 млн грн
Облаштування індустріального парку (І черга) 2024-2026 роки 79 млн грн
Облаштування індустріального парку (ІІ черга) 2025-2027 роки 163 млн грн
Наповнення індустріального парку    
Учасники. Переробна промисловість
 
2024-2030 До 1,9 млрд грн
Ініціатор встановив вимогу, що керуюча компанія візьме на себе функцію із залучення фінансування та безпосередньо інвестує у розвиток ІП "ІнПарк Борислав". Відповідно до передбачених бюджетних асигнувань окремі напрямки можуть бути профінансовані за рахунок міського, обласного та державного бюджетів.
Відповідно до результатів конкурсу на керуючу компанію обрана керуюча компанія ТОВ «Хаб Мебливих Технологій», яка має попередні угоди на проектування, влаштування інженерних мереж та будівництво першого заводу площею біля 25 тис.м2 за рахунок першого учасника ІП.
Прогнозований розподіл фінансування кожного етапу облаштування та наповнення індустріального парку представлений у таблиці нижче.
 
Етапи облаштування індустріального парку    
Отримання ТУ та виготовлення ПКД 41 млн грн Керуюча компанія, Ініціатор
Облаштування індустріального парку (І черга) 79 млн грн Керуюча компанія, Ініціатор, Державний бюджет
Облаштування індустріального парку (ІІ черга) 163 млн грн Учасники, Керуюча компанія
Наповнення індустріального парку    
Учасники. Переробна промисловість
 
До 1,9 млрд грн Учасники, Керуюча компанія
 
Керуюча компанія в пакеті конкурсної документації крім попередніх угод подала гарантійний лист від банку про можливість залучити кредитне фінансування в розмірі до 120 млн грн.

 

10.          Організаційна модель функціонування індустріального парку

Індустріальний парк «ІнПарк Борислав» створюється відповідно до норм та положень Закону України "Про індустріальні парки" та інших нормативно-правових актів, які регулюють порядок створення та функціонування індустріальних парків в Україні. Ініціатором створення індустріального парку «ІнПарк Борислав» є Бориславська міська рада.
Ініціатор створення, керуюча компанія, учасники індустріального парку будуть здійснювати свою господарську діяльність відповідно до Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Податкового кодексу України, Земельного кодексу України, Закону України "Про індустріальні парки", інших законодавчих актів, а також концепції індустріального парку, договору про створення та функціонування індустріального парку, укладеного між ініціатором створення та керуючою компанією, договорів про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку, укладених між керуючою компанією та учасниками.
Відповідно до Закону України "Про індустріальні парки" керуюча компанія індустріального парку визначається ініціатором створення індустріального парку Бориславською міською радою за допомогою відкритого конкурсу, який проведе Бориславська міська рада.
Між ініціатором створення та обраною ним керуючою компанією буде укладений договір про створення та функціонування індустріального парку. Юридична особа набуває статусу керуючої компанії після підписання договору про створення та функціонування індустріального парку. Строк договору про створення та функціонування індустріального парку планується встановити на термін створення індустріального парку.
Договір про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку  укладається між керуючою компанією та суб’єктом господарювання, який має намір набути статус учасника індустріального парку.
Земельні ділянки передаються ініціатором створення індустріального парку в оренду безпосередньо керуючій компанії індустріального парку для подальшого передавання у суборенду учасникам відповідно до законодавства України. Керуюча компанія може ініціювати процес викупу земельної ділянки, на якій облаштований індустріальний парк, згідно чинного законодавства.
Земельні ділянки надаються учасникам для будівництва та обслуговування об’єктів нерухомості, необхідних для здійснення господарської діяльності.
Інфраструктурні об’єкти на території парку влаштовуються та будуються керуючою компанією.
Відповідно до статті 25 Закону України «Про індустріальні парки» ініціатор створення має право:
  • здійснювати контроль за дотриманням керуючою компанією умов укладених договорів;
  • надавати керуючій компанії, іншому суб’єкту індустріального парку право на облаштування індустріального парку та/або управління (експлуатацію) об’єктами, що розміщені у межах індустріального парку;
  • вимагати від керуючої компанії дотримання концепції індустріального парку та виконання умов договорів, укладених з ініціатором створення;
  • щопівроку отримувати від керуючої компанії звіти про функціонування індустріального парку;
  • вимагати від керуючої компанії усунення порушень, допущених нею у процесі функціонування індустріального парку;
  • вимагати від керуючої компанії відшкодування збитків у разі погіршення стану об’єктів або псування земельної ділянки індустріального парку, яке сталося внаслідок дій або бездіяльності керуючої компанії;
  • здійснити викуп майна керуючої компанії у межах індустріального парку у разі дострокового розірвання договору про створення та функціонування індустріального парку в першочерговому порядку;
  • за зверненням керуючої компанії здійснювати заходи щодо розширення меж індустріального парку, якщо в межах наявної території неможливо розмістити нових учасників;
  • передавати керуючій компанії, іншому суб’єкту індустріального парку або учасникам в оренду (суборенду), відчужувати об’єкти (частини об’єктів) нерухомого майна у межах індустріального парку;
 
Ініціатор створення зобов’язаний:
  • здійснити облаштування індустріального парку відповідно до умов договору про створення та функціонування індустріального парку;
  • надати керуючій компанії та/або учасникам права на земельні ділянки, наявні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури та інші об’єкти, розміщені у межах індустріального парку;
  • зберігати комерційну таємницю керуючої компанії;
  • не втручатися в поточну господарську діяльність керуючої компанії та учасників;
  • розглядати пропозиції керуючої компанії щодо надання згоди на здійснення невід’ємних поліпшень його майна, переданого у користування керуючій компанії;
  • здійснювати контроль за дотриманням концепції індустріального парку;
  • у разі відсутності керуючої компанії щопівроку подавати уповноваженому державному органу звіти про результати функціонування індустріального парку;
  • при укладенні договору про створення та функціонування індустріального парку передбачити в його умовах використання в діяльності, пов’язаній із створенням та функціонуванням індустріального парку, працівників - громадян України, у тому числі звільнених у зв’язку з ліквідацією державного або комунального підприємства, майно якого надано в користування керуючій компанії.
 
Ініціатор створення має також інші права та обов’язки, передбачені договором про створення та функціонування індустріального парку і законодавством.
 
Відповідно до статті 26 Закону України «Про індустріальні парки» Керуюча компанія має право:
  • здійснювати господарську діяльність відповідно до законодавства з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом;
  • з урахуванням вимог земельного законодавства передавати учасникам, іншим суб’єктам індустріального парку в суборенду надану їй в оренду земельну ділянку або її частини у межах індустріального парку з правом забудови;
  • передавати учасникам, іншим суб’єктам індустріального парку в оренду (суборенду), відчужувати рухоме та нерухоме майно для використання у межах індустріального парку відповідно до законодавства;
  • створити умови для підключення (приєднання) учасників до інженерних мереж та комунікацій;
  • вимагати розірвання договору у разі порушення ініціатором створення умов договору і відшкодування збитків, завданих невиконанням умов договору;
  • на продовження строку договору у разі виконання його умов;
  • на отримання плати за вироблені товари (роботи, послуги) згідно з умовами договору;
  • залучати на контрактній основі до виконання робіт та надання послуг у межах індустріального парку третіх осіб;
  • щопівроку отримувати від учасників звіти про виконання умов договору, якщо інше не передбачено договором;
  • ініціювати розгляд питання стосовно розширення меж індустріального парку у разі, якщо у межах наявної території неможливо розмістити нових учасників;
  • самостійно або за дорученням учасників одержувати документи дозвільного характеру та погодження органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, у тому числі для здійснення будівництва об’єктів виробничого призначення, інших об’єктів, необхідних для провадження господарської діяльності у межах індустріального парку, представляти інтереси учасників у відносинах з органами державної влади, підприємствами, установами та організаціями.
 
Керуюча компанія зобов’язана:
  • виконувати умови договору про створення та функціонування індустріального парку;
  • здійснити облаштування індустріального парку відповідно до умов договору про створення та функціонування індустріального парку;
  • забезпечувати виконання бізнес-плану індустріального парку;
  • залучати учасників індустріального парку та укладати з ними необхідні договори;
  • за дорученням ініціатора створення та учасників одержувати дозволи та погодження в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, у тому числі для здійснення будівництва об’єктів виробничого призначення, інших об’єктів, необхідних для здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку, представляти інтереси учасників у відносинах з дозвільними органами, службами, підприємствами, установами та організаціями;
  • звертатися за узгодженням невід’ємних поліпшень майна, переданого ініціатором створення у користування керуючій компанії;
  • утримувати у належному стані передані за відповідними договорами земельну ділянку, інженерно-транспортну інфраструктуру та інші об’єкти, розміщені у межах індустріального парку, та забезпечувати належні умови їх використання;
  • після закінчення строку, на який було укладено договір, передати земельну ділянку разом з об’єктами інфраструктури, що розташовані на ній, ініціатору створення, якщо інше не передбачено договором;
  • щопівроку подавати ініціатору створення та уповноваженому державному органу звіти про функціонування індустріального парку;
  • зберігати комерційну таємницю ініціатора створення.
 
Керуюча компанія має також інші права та обов’язки, передбачені договором про створення та функціонування індустріального парку і законодавством.
 
Керуюча компанія заключає договір про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку з суб’єктом господарювання, який має намір набути статус учасника індустріального парку.
Відповідно до ч.2 статті 30 Закону України «Про індустріальні парки» істотними умовами договору про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку є:
Істотними умовами договору про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку є:
  • види діяльності, роботи, послуги, які здійснюються за умовами договору про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку;
  • переважне використання праці працівників - громадян України;
  • умови, обсяги та порядок створення і поліпшення об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури та інших об’єктів на земельній ділянці учасника;
  • строк дії договору;
  • інвестиційні зобов’язання учасника;
  • фінансові відносини сторін;
  • відповідальність за невиконання сторонами зобов’язань;
  • порядок продовження і припинення договору про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку;
  • права та обов’язки сторін;
  • порядок вирішення спорів між сторонами.
 
 

 

11.          Очікувані результати функціонування індустріального парку

Створення та функціонування Індустріального парку «ІнПарк Борислав» сприятиме розвитку міста, району та області в цілому. Зокрема, від функціонування Індустріального парку передбачаються наступні ефекти:
  • розвиток індустріального та логістичного потенціалу регіону.
  • активізація інноваційної діяльності.
  • зростання обсягу інвестицій у регіон.
  • збільшення надходження грошових коштів до бюджетів всіх рівнів.
  • створення нових робочих місць для мешканців Бориславської МТГ, Дрогобицького
  • району, Львівської області, а також сусідніх адміністративно-територіальних одиниць.
  • підвищення рівня ділової активності бізнес-середовища у Львівській області.
  • підвищення інвестиційного, ділового та економічного іміджу Львівської області та міста Борислав зокрема.
  • забезпечення реалізації державних програм щодо залучення інвестицій, підтримки підприємництва, соціальних програм.
  • збільшення обсягу залучених у реальний сектор економіки інвестицій.
  • залучення новітніх технологій виробництва товарів та послуг.
  • розвиток міжгалузевої кооперації між учасниками індустріального парку та підприємствами міст Львівської та сусідніх областей, а також представниками малого та середнього бізнесу.
  • підвищення соціальних стандартів життя мешканців регіону.
  • розвиток малого і середнього бізнесу в контексті розвитку торгівлі та сфери послуг.
  • збільшення податкових надходжень та платежів до бюджету та державних цільових фондів;
  • створення нових робочих місць, в тому числі для висококваліфікованих кадрів;
  • підвищення рівня доходів у регіоні.
 

11.1.      Статистичні дані  та припущення для розрахунків податкових надходжень.

Виходячи із здійсненного аналізу світового досвіду та тенденцій із розміщення в Україні праце містких виробництв легкої промисловості та металообробки, індустріальний парк «ІнПарк Борислав» здатен залучити у вигляді інвестицій біля 59 млн. дол. США та створити до 115 робочих місць на 1 Га території. Таким чином, очікувана загальна сума інвестицій у повний розвиток та функціонування індустріального парку становитиме близько 2,2 млрд грн., загальна кількість створених робочих місць – до 2 300.
Орієнтовні капіталовкладення в реалізацію облаштування інфраструктури індустріального парку складатимуть – 222 млн. грн. Загальний розмір капіталовкладення в будівництво об’єктів індустріального парку складатимуть орієнтовно – 2,2 млрд грн.
Для розрахунку фінансових показників та податків використано наступні статистичні дані для Львівської області від Головного управління статистики у Львівській області Державної служби статистики України:
  • Обсяг реалізованої промислової продукції за 2021 рік склав 147,0 млрд грн.
  • Середньомісячна номінальна заробітна плата штатного працівника підприємств, установ та організацій області у 2021 році склала 12530 грн.
  • Кількість зайнятого населення у віці 15-70 років за 2021 рік становить 1028,7 тис. осіб. Рівень зайнятості склав 55,8% (у працездатному віці – 65,4%).
  • У 2021 році на підприємствах, установах та організаціях було зайнято 447,4 тис. штатних працівників, з них 25,7% зайнято у промисловості.
  • У 2021 році експортовано товарів з області на 2932,6 млн доларів США
  • Валовий регіональний продукт за 2021 рік: 296,2 млрд грн
  • У Львівській області валова додана вартість переробної промисловості склала 32,9 млрд грн в 2021 році
  • Річна продуктивність праці одного працівника переробної промисловості за 2020 рік склала 1,262 млн грн. (Дані за 2021 та 2022 роки відсутні)
  • Темп зростання номінальної заробітної плати, скоригований на індекс споживчих цін, за прогнозами НБУ, складає 103,9% у 2023 році.
 
Таблиця 12. Середньомісячна заробітна плата штатних працівників за районами у 2021 р
 
  Нараховано в середньому працівнику, грн
І квартал IІ квартал IIІ квартал ІV квартал Середня за рік
Львівська область 11376 12339 12889 13508 12530
у розрізі районів
Дрогобицький 8973 10121 10693 10728 10130
Золочівський  10291 11543 11860 13158 11715
Львівський 11677 12545 13274 13958 12865
Самбірський   10697 11054 10827 11567 11040
Стрийський    10853 12657 12643 13064 12305
Червоноградський 11493 12257 12591 12779 12280
Яворівський 12452 13326 13533 14442 13440
 
Продуктивність працівників в індустріальному парку «ІнПарк Борислав» розраховано з використанням статистичних даних Львівської області за 2020 рік для переробної промисловості, також застосовано коефіцієнт 1,1 для збільшення продуктивності за рахунок часткової автоматизації праці.
Приклади країн, в яких функціонують індустріальні парки свідчать про те, що рівень заробітних плат працівників підприємств-резидентів парків є вищим за середній рівень в регіоні. Незважаючи на те, що в Дрогобицькому районі, де знаходиться місто Борислав, середній рівень заробітної плати є найнижчим у Львівській області треба враховувати необхідність залучати фахівців різного рівня кваліфікації та професійної підготовки, також з практики 60-80% персоналу виробничих підприємств не потребують довгої підготовки та попередньої кваліфікації, тому середній рівень заробітної плати в індустріальному парку може бути і на рівні заробітної плати Львівської області, що дасть перевагу в 24% у порівнянні з середньої заробітною платою району. Але для швидкого підбору персоналу на початок треба встановити більший рівень заробітної плати, щоб стимулювати людей до міграції у разі потреби. Тому для розрахунків прийнято середню заробітну плату в індустріальному парку «ІнПарк Борислав» у розмірі 14 000 грн на 2023 рік, що на 12% більше ніж аналогічний показник у Львівській області за 2021 рік і на 38% більше, ніж середня заробітна плата у Дрогобицькому районі за 2021 рік.  Також очікується щорічне зростання заробітної плати не менше 3,9% в рік, відповідно до прогнозу НБУ на 2023 рік.
Враховуючи завершення конкурсу на керуючу компанію та підписання договору про створення та функціонування індустріального парку у вересні 2023 р, податкові надходження очікуються з 2024 року.
 

11.2.      Розрахунок податкових надходжень до державного та місцевого бюджетів.

 
Податок на доходи фізичних осіб.
Відповідно до статистичних даних для Львівської області від Головного управління статистики у Львівській області Державної служби статистики України, зазначених у п.11.1 даної концепції прийнято середню заробітну плату на 2024 рік на рівні 14 550 грн.
Податок з доходів фізичних осіб (працівників господарюючих суб’єктів індустріального парку) становить 18% від суми нарахованої до виплати працівникам. Єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інші збори Згідно Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015 р. № 909-VIII для підприємств становить 22% від загального фонду заробітної плати, також із заробітної плати найманих працівників стягується військовий збір в розмірі 1,5%.
Відповідно до бізнес-плану керуючої компанії, який був поданий на відповідний конкурс, зазначено, що:
  • будівництво першого заводу планується з середини 2024 року до середини 2025 року;
  • до кінця 2025 року планується встановлення обладнання, підбір та навчання персоналу, що дозволить запустити операційну діяльність підприємства з початку 2026 року;
  • будівництво першого заводу дозволить створити 900 робочих місць. Кількість відкритих вакансій біля 5%;
  • в 2024 році під час старту будівництва починається масштабна маркетингова кампанія, а з другої половини 2025 року до кінця 2027 року буде тривати будівництво та запуск промислових об’єктів інших учасників.
На основі таких планів та статистичних даних для Львівської області та України прогноз кількості створених робочих місць, найнятих працівників, середнього рівня заробітної плати та відрахувань ПДФО, ЄСВ та військового збору зазначено у таблиці нижче.
 

 
Після виходу на максимальні прогнозовані потужності очікується, що учасники та керуюча компанія індустріального парку «ІнПарк Борислав» будуть сплачувати в місцевий, обласний та державний бюджет ПДФО в розмірі 93,7 млн грн, ЄСВ в розмірі 114,5 млн грн, військовий збір (якщо не буде скасований до того часу) в розмірі 7,8 млн грн, що сумарно створить податкові надходження в розмірі майже 216 млн грн.
 
Податок на прибуток учасників індустріального парку.
 
Завдяки змінам до Податкового Кодексу України, внесеним  Законом України від 21 червня 2022 року № 2330-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для діяльності індустріальних парків в Україні», індустріальні парки отримали низку інвестиційних стимулів для розвитку, зокрема відповідно до статі 142 Податкового Кодексу України прибуток учасника індустріального парку від здійснення певних видів господарської діяльності у сферах переробної промисловості звільняється від оподаткування протягом десяти років. Також кодексом обумовлено коло учасників індустріального парку – юридичних осіб, які не мають права застосовувати такі особливості оподаткування податком на прибуток.
Сума вивільнених від оподаткування коштів повинна спрямовуватися на розвиток діяльності учасника індустріального парку в межах такого індустріального парку, не пізніше 31 грудня року, наступного за звітним.
Порядок використання учасником індустріального парку вивільнених від оподаткування коштів на розвиток його діяльності в межах індустріального парку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2022 № 1095.
Розрахунок сплати податку на прибуток підприємствами розраховується на основі базової ставки у розмірі 18%, відповідно до п. 136.1 статті 136 Податкового Кодексу України. Для розрахунку сплати податку на прибуток учасниками індустріального парку необхідно вирахувати рентабельність учасників, проте на даному етапі неможливо спрогнозувати точний рівень рентабельності підприємств під час функціонування. Тому для визначення рівня сплати податку на прибуток прийнято орієнтовний рівень рентабельності виробничого підприємства у розмірі 15% від рівня обсягу виробництва та ставку податку на прибуток 18%.
 

 
Загальний розмір податку на прибуток від господарської діяльності учасників індустріального парку за 2032 рік може скласти 74,4 млн грн. Але відповідно до Закону України від 21.06.2022 № 2330-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для діяльності індустріальних парків в Україні» надано можливість звільнення від оподаткування прибутку учасника індустріального парку, включеного до Реєстру індустріальних парків, від здійснення господарської діяльності у сферах переробної промисловості, за умов визначених в ЗУ «Про індустріальні парки», протягом 10 послідовних років, при умові, що сума вивільнених від оподаткування коштів (сум податку на прибуток, що не сплачуються до бюджету та залишаються у розпорядженні платника податку – учасника індустріального парку), спрямовується на розвиток діяльності учасника індустріального парку в межах індустріального парку.
Тому фактичний рівень сплати податку на прибуток буде залежати від управлінських рішень кожного окремого учасника.
 
Податок на додану вартість.
Відповідно до статистичних даних для Львівської області від Головного управління статистики у Львівській області Державної служби статистики України, зазначених у п.11.1 даної концепції розрахунок податку на додану вартість представлений у наступній таблиці. 
 

 
В 2032 році податок на додану вартість від учасників індустріального парку «ІнПарк Борислав», які працюють у галузі переробної промисловості, досягне розміру 459,6 млн грн.
 

               Податок на землю та орендна ставка.
Згідно рішенням міської ради від 14.06.2021 року №451 «Про затвердження Положення про порядок визначення і справляння орендної плати за земельні ділянки в Бориславській міській територіальній громаді» було встановлено річний розмір  орендної плати за користування земельними ділянками  для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості  у розмірі 2,1% від нормативної грошової оцінки.
Також для стимулювання швидкого розвитку індустріального парку та зменшення фінансових бар’єрів на початковому етапі міська рада планує розглянути запровадження пільгового періоду із зменшенням  орендної ставки. Такий намір ґрунтується на бажанні пришвидшення розбудови індустріального парку, прискорення виходу на прогнозовані об’єми виробництва та відповідно швидшого виходу на прогнозований рівень податкових надходжень.
 
Валовий обсяг податкових надходжень до місцевого бюджету від сплати оренди за землю:
 

 
 
Розрахунок валового обсягу податкових надходжень до місцевого та державного бюджетів від господарської діяльності  індустріального парку «ІнПарк Борислав» відображається у таблиці нижче:
 

 
Сумарно всі податкові відрахування можуть досягати рівня 751,8 млн грн на рік, при цьому повна орендна плата за землю складає менше 0,25% від очікуваних надходжень, з іншого боку зменшення фінансових бар’єрів для нових учасників на початковому етапі розвитку індустріального парку зроблять Індустріальний парк «ІнПарк Борислав» більш привабливим, що дозволить прискорити залучення інвестицій та досягнути основних цілей розвитку індустріального парку.
Також треба врахувати, що прогнозований податок на прибуток в розмірі 74,4 млн грн буде нараховуватись, якщо учасники індустріального парку не приймуть рішення суми вивільнених від оподаткування коштів спрямувати на розвиток діяльності учасника індустріального парку, відповідно до Закону України від 21.06.2022 № 2330-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для діяльності індустріальних парків в Україні».
 

 

11.3.      Вплив на розвиток малого та середнього бізнесу.

Світовий досвід показує, що створення індустріальних парків з акцентом на переробну промисловість запускає в першу чергу малий і середні бізнес, який розташований в безпосередній близькості до індустріального парку. Одне робоче місце в індустріальному парку генерує від 4 до 7 робочих місць менших підприємств, які обслуговують щоденні потреби індустріального парку. Створення та розвиток індустріальних парків в Україні теж демонструє взаємозв’язок між створенням індустріального парку та розвитком малого та середнього бізнесу. Оскільки створення робочих місць на підприємствах, розміщених в індустріальному парку, сприятиме збільшенню купівельної спроможності населення, а відповідно до даних Держкомстату від 50% до 65% доходів домогосподарств витрачається на придбання товарів повсякденного вжитку, які, здебільшого, пропонуються на ринку суб’єктами малого та середнього бізнесу, можна зробити припущення щодо зростання доходів підприємств малого та середнього бізнесу, а також збільшення кількості суб’єктів малого та середнього бізнесу завдяки провадженню діяльності індустріального парку «ІнПарк Борислав». Тобто запуск та функціонування індустріального парку в місті Борислав забезпечить збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів та ефективне використання інноваційного потенціалу підприємств виробничої сфери, а також сприятиме економічному розвитку і, як наслідок, підвищенню рівня життя населення.

 

12.          Інші відомості на розсуд ініціатора створення

За результатами проведеного конкурсу на керуючу компанію перемогла компанія ТзОВ «ХАБ МЕБЛЕВИХ ТЕХНОЛОГІЙ», яка має попередні угоди з першим учасником та відповідні домовленості з банком про кредитне фінансування.
21 вересня 2023 року між Бориславською міською радою в особі міського голови та ТзОВ «ХАБ МЕБЛЕВИХ ТЕХНОЛОГІЙ» (ЄДРПОУ: 44958900)  в особі директора відбулося підписання договору про створення та функціонування індустріального парку «ІнПарк Борислав», відповідно до ЗУ «Про індустріальні парки» ТзОВ «ХАБ МЕБЛЕВИХ ТЕХНОЛОГІЙ» набула статус керуючої к