ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 849-mr6-2024

БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ
_____________________ м. Борислав
 
№ ___________
 
Про затвердження Статуту Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Бориславської міської ради Львівської області у новій редакції
 
 
            Відповідно до п.30 ч.1. статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ч.5 статті 20  Закону України «Про освіту»,   постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року №545 «Про затвердження Положення про Інклюзивно-ресурсний центр» (зі змінами та доповненнями), беручи до уваги  рішення постійних комісій з питань планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики від ___     та з гуманітарних питань, депутатської етики та законності від ____,     та доповідну записку начальника відділу освіти Елли Качмарчик від 20.02.2024 року №01-18/94, міська рада  
 
ВИРІШИЛА:
 
  1. Затвердити Статут комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Бориславської міської ради Львівської області в новій редакції, що додається.
 
        2. Комунальній установі  «Інклюзивно-ресурсний центр» Бориславської міської ради Львівської області  (Алла Дидик) здійснити заходи щодо державної реєстрації Статуту у новій редакції.
 
       3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Роксоляну Гарасимів, постійні комісії з питань планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики  (Руслан Зелінський) та з гуманітарних питань, депутатської етики та законності (Андрій Спас).

Міський  голова                                                                                       Ігор ЯВОРСЬКИЙ

 
1.Загальна частина
 
  1.1. КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» БОРИСЛАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі ІРЦ) є комунальною установою і знаходиться у комунальній власності Бориславської міської ради Львівської області.
  1.2. Повне найменування українською мовою: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА
«ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» БОРИСЛАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ   ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, скорочена назва- КУ«ІРЦ» БМР.
  1.3. Засновником КУ«ІРЦ» БМР є Бориславська міська рада Львівської області (далі - Засновник), уповноваженим органом управління є відділ освіти Бориславської міської ради   (далі – Уповноважений орган).
   1.4. Юридична адреса ІРЦ: 82300, Львівська обл., м. Борислав, вул. Шевченка, 111.
   1.5. ІРЦ є юридичною особою, що утворюється як бюджетна установа, має печатку, бланк зі своїм найменуванням, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах державного Казначейства України,  ідентифікаційний код. 
ІРЦ за необхідності у своїй структурі може мати  філію інклюзивно-ресурсного центру (далі — філія) — територіально відокремлений структурний підрозділ інклюзивно-ресурсного центру, що не має статусу юридичної особи і діє на підставі положення, затвердженого засновником ІРЦ.
 ІРЦ може організовувати власну діяльність з використанням мобільного інклюзивно-ресурсного центру. Мобільний інклюзивно-ресурсний центр - автомобільний транспортний засіб спеціального призначення, обладнаний для проведення комплексної оцінки та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами.
Кілька засновників можуть прийняти спільне рішення про утворення ІРЦ та укласти договір про спільну діяльність або засновницький договір у порядку, визначеному законодавством. Сільські, селищні, міські ради можуть утворювати ІРЦ, забезпечувати та організовувати їх діяльність відповідно до Закону України “Про співробітництво територіальних громад”.
  1.6. ІРЦ у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про вищу освіту»,  «Про дошкільну освіту», Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, іншими нормативно-правовими актами, в тому числі рішеннями Засновника, нормативно-правовими актами Департаменту освіти і науки, МОН, відділу освіти Бориславської міської ради і цим Статутом.
ІРЦ провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
 1.7.  ІРЦ утворюється з розрахунку один інклюзивно-ресурсний центр  не більш як на 7 тис. дітей, які проживають у  Бориславської територіальної  громаді.
 1.8.  ІРЦ є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів.
 1.9. ІРЦ має приміщення, пристосоване для осіб з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.
Приміщення ІРЦ облаштовуються кімнатою для прийому громадян, ресурсною кімнатою та кабінетами фахівців (консультантів) ІРЦ (далі - фахівці інклюзивно-ресурсного центру) відповідно до його штатного розпису, а також залом для занять з лікувальної фізкультури.
1.10. ІРЦ надає послуги особам з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) у Бориславській  територіальній громаді, за умови подання відповідних документів.
У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або територіальних громад, ІРЦ не пізніше 15 числа наступного місяця з дня їх звернення інформує про них відділ освіти Бориславської міської ради. У такому разі діяльність інклюзивно-ресурсних центрів організовується в одній із форм співробітництва, визначених Законом України “Про співробітництво територіальних громад.
 
2. Завдання та предмет діяльності
    ІРЦ є установою, що утворюється з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого – педагогічної оцінки розвитку особи (далі – комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
  2.1. Основними завданнями ІРЦ є:
  2.1.1.  проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
2.1.2. надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
2.1.3. консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
2.1.4. забезпечення участі педагогічних працівників ІРЦ:
-у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
-у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації  педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
2.1.5. залучення (у разі потреби) педагогічних працівників ІРЦ під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
 2.1.6. надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
- дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
- дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
2.1.7. визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини  з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
2.1.8.  визначення категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;  
 2.1.9 надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
 2.1.10. інформування громади про діяльність ІРЦ та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
2.1.11. ведення обліку осіб, які звернулися до ІРЦ, шляхом формування їх електронного переліку в АС “ІРЦ” за формою, визначеною законодавством;
2.1.12. підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності ІРЦ;
2.1.13.  інші функції, що випливають з покладених на ІРЦ завдань.
2.2 У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) додатковими завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:
2.2.1. проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування) та:
- зараховані в інклюзивні класи (групи) закладів освіти і не отримують додаткових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання;
- здобувають освіту з використанням технологій  дистанційного навчання, але не отримують корекційно-розвиткових або психолого-педагогічних послуг за місцем навчання внаслідок особливостей психофізичного розвитку;
2.2.2. надання інформації батькам (іншим законним представникам) особи з особливими освітніми потребами, які переїхали на тимчасове місце проживання в межах України, про заклади освіти, в яких можна продовжити здобуття освіти та можливість отримання психологічної, соціальної та іншої допомоги.
 2.3.  Відділ освіти Бориславської міської ради подає щороку не пізніше ніж 25 лютого визначеній МОН установі, що належить до сфери його управління, зведену інформацію про діяльність ІРЦ з використанням АС «ІРЦ» відповідно до форми, затвердженої МОН.
2.4. З метою якісного виконання покладених завдань ІРЦ зобов’язаний:
2.4.1. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
2.4.2. Вносити засновнику, відповідному структурному підрозділу з питань діяльності ІРЦ, відділу освіти Бориславської міської ради та центру підтримки інклюзивної освіти пропозиції щодо удосконалення діяльності ІРЦ.
2.4.3. Залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, клінічних психологів, ерготерапевтів, фізичних терапевтів, працівників соціальних служб, фахівців інших ІРЦ, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.
   
 3. Організація проведення комплексної оцінки в тому числі повторної
3.1 Перед проведенням комплексної оцінки керівник (директор) ІРЦ або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них таких документів:
-документи, що посвідчують особу заявників;
-свідоцтво про народження дитини;
-інші документи, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка.
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) можуть надаватися копії документів, що посвідчують особу дитини, особу батьків (інших законних представників) дитини, повнолітньої особи, свідоцтва про народження дитини або пред’являтися
документи з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
 Комплексна оцінка-збір та інтерпретація інформації про особливості розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб та визначення її освітніх труднощів, розроблення рекомендацій щодо її індивідуальної освітньої траєкторії, модифікації чи адаптації освітньої програми(навчальних предметів), організації освітнього середовища, особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.
 3.2. Комплексна оцінка, у тому числі повторна, проводиться:
-за письмовим (або он-лайн, використовуючи АС “ІРЦ”) зверненням (заявою) до ІРЦ батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, особи з особливими освітніми потребами, яка досягла 14 років (за погодженням із батьками, іншими законними представниками), органів опіки та піклування (для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування (у разі непризначення законного представника у відповідному до законодавства порядку), повнолітньої особи (далі — заявники).
Автоматизована система ІРЦ ( далі АС «ІРЦ») –автоматизована система збирання, оброблення, зберігання та захисту інформації щодо осіб з особливими освітніми потребами та суб’єктів освітньої діяльності, що формується (створюється) та використовується для забезпечення прав осіб з особливим освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі в закладах професійної (професійно-технічної освіти) та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти.
Усі письмові звернення (заяви) до ІРЦ щодо проведення комплексної оцінки невідкладно фіксуються в АС “ІРЦ”. У разі звернення до ІРЦ щодо проведення комплексної оцінки однієї і тієї самої особи воно фіксується як повторне.
У разі проведення комплексної оцінки особи з інвалідністю до звернення (заяви) до ІРЦ щодо проведення комплексної оцінки додається її індивідуальна програма реабілітації.
  3.3. ІРЦ проводить комплексну оцінку, у тому числі повторну не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання звернення (заяви)
 відповідно до пункту 3.1 цього Статуту.
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) для дітей, які переїхали на тимчасове місце проживання, комплексна оцінка проводиться протягом тижня з моменту подання звернення (заяви).
   3.4. У разі коли особа з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
-психолого-педагогічна характеристика особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
-зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки, інші результати навчання, виховання та розвитку особи;
-документи щодо додаткових обстежень особи;
-копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.
3.5. У разі, коли особі  з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до ІРЦ подаються:
-попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
-висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку особи згідно з індивідуальною програмою розвитку.
 3.6.  Для осіб, які мають освітні труднощі тяжкого та найтяжчого ступеня прояву, відповідно до індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю потребують індивідуального догляду та супроводу; перебувають на довготривалому лікуванні та/або реабілітації в закладах охорони здоров’я комплексна оцінка проводиться за місцем їх проживання (перебування).
Для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов’язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями ІРЦ про особливості навчання особи в закладі освіти та/або за місцем її проживання (перебування), в тому числі тимчасового у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду), консультацій з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення її індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів),  особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг тощо. Для цього фахівці ІРЦ за заявою заявників виїжджають на місце навчання особи та/або місця проживання (перебування), в тому числі тимчасового місця проживання (перебування) у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду)та/або місця проживання (перебування), в тому числі тимчасового місця проживання (перебування) у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) .
 У разі необхідності додаткової медичної діагностики від інших вузькопрофільних спеціалістів за погодженням із заявниками строк проведення
комплексної оцінки може бути продовжено, але не більш як до 30 календарних днів з моменту подання ними письмової заяви.
      ІРЦ може проводити комплексну оцінку, у тому числі за місцем навчання та/або проживання (перебування) особи. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.
  3.7. Під час проведення комплексної оцінки фахівці ІРЦ повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний, психологічний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
  3.8. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
  3.9. Комплексна оцінка проводиться фахівцями ІРЦ індивідуально за такими напрямами:
  оцінка фізичного розвитку особи;
  оцінка мовленнєвого розвитку особи;
  оцінка когнітивної сфери особи;
  оцінка емоційно-вольової сфери особи;
  оцінка освітньої  діяльності особи.
За потреби під час комплексної оцінки може використовуватись інформація про стан здоров’я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники (за бажанням).
 3.10. Метою проведення оцінки фізичного розвитку особи є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо, а також його впливу на фізичну та рухливу активність особи, її освітню діяльність. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі щодо облаштування освітнього середовища (простору), адаптації/модифікації навчальних програм.
  3.11. Оцінка мовленнєвого розвитку особи проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури, а також його впливу на опанування навчальних програм, розвиток комунікативних навичок тощо. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі щодо адаптації/модифікації навчальних програм, застосування корекційно-розвиткового складника в освітніх програмах.
   3.12. Оцінка когнітивної сфери особи проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення,
уява, увага, а також їх впливу на освітню діяльність. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі щодо адаптації/модифікації навчальних програм, застосування корекційно-розвиткового складника в освітніх програмах.
 3.13. Оцінка емоційно-вольової сфери особи проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин психологічного стану особи, а також їх впливу на освітню діяльність. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі для фахівців, що надають корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги, для практичного психолога та соціального педагога закладу освіти.
3.14. Оцінка освітньої діяльності проводиться за всіма напрямками з урахуванням критеріїв формування вмінь та навичок, впливу встановлених особливих освітніх потреб на рівень сформованості знань, умінь, навичок відповідно до вікових особливостей особи, у тому числі оцінка умінь, навичок, інтересів, важливих для вибору професії (для осіб з особливими освітніми потребами, які здобуватимуть професійну (професійно-технічну), фахову передвищу, вищу освіту).
  3.15. У разі потреби фахівці центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
  3.16. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в ІРЦ та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.
  Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в ІРЦ здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
 3.17. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців ІРЦ, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами.
    За результатами комплексної оцінки:
-визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії) (тип (типи)) її особливих освітніх потреб (труднощів) .
-визначаються напрями, рівень та обсяг підтримки особи з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами в закладах освіти (для особи з інвалідністю — з урахуванням індивідуальної програми реабілітації);
-надаються рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо);
- надаються рекомендації щодо надання підтримки в освітньому процесі для дітей, які зазнали психологічної травми.
  3.18. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку.
  3.19. Фахівці ІРЦ зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, необхідністю створення умов для навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття особою дошкільної чи загальної середньої освіти).
 3.20. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом п'яти робочих днів.
3.21.  Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам особи з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) дитини до закладу освіти.
Також висновок про комплексну оцінку може надаватися особі, якою подано заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”.
 3.22. Висновок про комплексну оцінку зберігається в АС «ІРЦ».
 3.23. У разі встановлення фахівцями ІРЦ наявності у особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для:
- забезпечення інклюзивного навчання (утворення інклюзивної групи чи класу), складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг згідно з визначеним рівнем підтримки);
- зарахування особи з особливими освітніми потребами до закладів спеціальної освіти (з урахуванням особливостей розвитку особи відповідно до профілю (напряму) спеціальної школи або навчально-реабілітаційного центру);
- зарахування до спеціальних груп чи класів (з урахуванням особливостей розвитку особи);
- складення індивідуальної програми розвитку для осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту за формою педагогічного патронажу.
 3.24. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням особи з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання особи її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до ІРЦ за шість місяців до початку навчального року.
Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники особи можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.
3.25. Повторна комплексна оцінка фахівцями ІРЦ  проводиться у разі:
 - переходу особи з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переходу особи з особливими освітніми потребами між рівнями освіти; переведення особи із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу
 
 
 
 
дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
 -надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні особою освітньої програми;
-визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особам з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту;
- ініціативи батьків (інших законних представників) особи з особливими освітніми потребами;
- ініціативи особи, що подавала заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” з метою проведення моніторингу розвитку особи, але не частіше ніж раз на рік;
- рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами закладу освіти або фахівців інклюзивно-ресурсних центрів з метою проведення моніторингу розвитку особи (за згодою батьків);
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) для осіб, які здобувають загальну середню освіту та тимчасово перебувають за кордоном, або для осіб, які перебувають на тимчасово окупованих територіях, під час переходу між рівнями освіти строк дії висновку, який використовувався у процесі здобуття освіти на попередньому рівні освіти, продовжується на період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду). Повторна комплексна оцінка має бути проведена не пізніше ніж через три місяці після припинення чи скасування воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду), повернення здобувача освіти з-за кордону або повернення тимчасово окупованої території, на якій проживає здобувач освіти, під загальну юрисдикцію України та відновлення конституційного ладу України на цій території. (доповнено пунктом згідно п.341 Постанови КМ №493 від 29.04.22р)
  3.26. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою для проведення повторної комплексної оцінки.
Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників відповідний структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки особи з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
 3.27. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб особи з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
  3.28. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, який зберігається в АС “ІРЦ”, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
Висновок про комплексну оцінку повинен містити категорію (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів) та інформацію щодо ступеня їх прояву; рівень підтримки для організації інклюзивного навчання.
 
4. Організація системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами
  4.1. Організацію системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюють фахівці інклюзивно-ресурсного центру, які:
-надають допомогу в організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами, передбаченій її індивідуальною програмою розвитку;
-беруть участь у команді психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку;
  -надають у разі потреби іншу методичну допомогу педагогічним працівникам закладу освіти та/або допомагають у залученні додаткових спеціалістів, які можуть надати практичну консультативну допомогу у складних випадках, тощо;
-консультують батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з особою з особливими освітніми потребами вдома, особу, що подавала заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб;
-виконують інші обов’язки відповідно до завдань ІРЦ та посадових обов’язків.
4.2. Системний кваліфікований супровід, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг спрямовані на:
-запобігання виникненню освітніх труднощів, їх мінімізацію в осіб з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу;
-соціалізацію осіб з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
-сприяння розвитку потенціалу в осіб з особливими освітніми потребами з подальшим визначенням їх професійної орієнтації;
-формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки осіб з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;
-забезпечення розвитку навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості;
- запобігання посиленню психологічної травми.
 4.3. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників ІРЦ, в тому числі його керівника, становить 36 годин на тиждень та включає час, необхідний для виконання ними завдань ІРЦ, визначених цим Статутом, та посадових
обов’язків, передбачених трудовим договором та/або посадовою інструкцією, зокрема:
-проведення комплексної оцінки;
-здійснення системного кваліфікованого супроводу;
-надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
-провадження інших видів діяльності, що забезпечують виконання завдань ІРЦ, визначених цим Статутом.
 
5. Кадрове забезпечення центру
5.1. Керівництво діяльністю ІРЦ здійснює керівник (директор), який призначається на посаду строком на шість років на конкурсній основі та звільняється з посади уповноваженим  органом - відділом освіти Бориславської міської ради (посадовою особою).
Рішення про проведення конкурсу приймається відділом освіти Бориславської міської ради (посадовою особою):
  • одночасно з прийняттям рішення про утворення нового ІРЦ;
  • не менш як за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з керівником (директором) ІРЦ;
  • не пізніше ніж протягом десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником (директором) ІРЦ, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
Конкурс на посаду керівника (директора) ІРЦ проводиться відповідно до положення про конкурс, затвердженого рішенням Бориславської міської ради.
На посаду керівника (директора) ІРЦ призначається особа, яка має вищу освіту не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років та яка пройшла конкурсний відбір і визнана переможцем конкурсу відповідно до порядку, затвердженого засновником ІРЦ.
 
 5.2. Керівник (директор) ІРЦ:
5.2.1. планує та організовує роботу інклюзивно-ресурсного центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців інклюзивно-ресурсного центру;
 5.2.2. призначає на посаду працівників інклюзивно-ресурсного центру, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників інклюзивно-ресурсного центру, заохочує працівників інклюзивно-ресурсного центру і накладає на них дисциплінарні стягнення;
5.2.3.створює належні умови для продуктивної праці фахівців ІРЦ, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій
надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами;
5.2.4.   розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном  ІРЦ та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів;
5.2.5.  забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності ІРЦ;
5.2.6.  представляє ІРЦ у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
5.2.7.  подає уповноваженому ним органу, а саме відділу освіти  річний звіт про діяльність ІРЦ.
5.2.8. видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання;
5.2.9. діє від імені ІРЦ без довіреності;
5.2.10. залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань ІРЦ шляхом укладення з ними цивільно-трудових договорів відповідно до своєї компетенції;
 5.2.11. може вносити засновнику ІРЦ пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності ІРЦ.
  5.3. Діяльність ІРЦ забезпечують педагогічні працівники — керівник (директор), завідувач філії (за наявності філії), фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсного центру (практичні психологи, вчителі-реабілітологи, вчителі-логопеди, інші вчителі-дефектологи).
У разі коли кількість дітей, які проживають на території територіальної громади (району) або у місті (районі міста), перевищує 7 тис., ІРЦ додатково залучає необхідних фахівців. До штатного розпису ІРЦ додаткові посади фахівців ІРЦ вводяться за рішенням Бориславської міської ради із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території відповідної територіальної громади та яке ІРЦ обслуговує.
5.4. Штатний розпис ІРЦ затверджує відділ освіти Бориславської міської ради, відповідно до законодавства. До штатного розпису ІРЦ вводяться додаткові посади за рахунок спеціального фонду.
5.5. На посади педагогічних працівників ІРЦ призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальностями “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”(за нозологіями), “Дефектологія”) або “Психологія (“Практична психологія”), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як два роки у порядку, встановленому трудовим законодавством.
5.6. Призначення на посади педагогічних працівників ІРЦ здійснюється керівником (директором) ІРЦ.
5.7. Обов’язки працівників ІРЦ визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій, затверджених керівником (директором)ІРЦ .
5.8. На педагогічних працівників ІРЦ поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
5.9. У разі потреби ІРЦ може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод.
5.10. Для забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, АС “ІРЦ” забезпечує передачу до бази даних Єдиної державної електронної бази з питань освіти та програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту” інформації про осіб з особливими освітніми потребами та їх психолого-педагогічну оцінку розвитку, а також про відповідних суб’єктів освітньої діяльності.
5.11. Інформація до Єдиної державної електронної бази з питань освіти та програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту” передається у процесі оновлення в АС “ІРЦ” та доповнює профіль особи та закладу освіти у складових зазначеної електронної бази: Реєстрі суб’єктів освітньої діяльності, Реєстрі здобувачів освіти, Реєстрі документів про освіту, Реєстрі дітей дошкільного та шкільного віку, довідниках здобувачів освіти та закладів освіти програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту”.
6.  Управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру
   6.1. Управління ІРЦ здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства. Суб’єктами управління ІРЦ є:
-Бориславська міська рада (Засновник);
-Відділ освіти Бориславської міської ради (Уповноважений орган) ;
-Структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів -Департаменту освіти і науки Львівської облдержадміністрації та ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти.
-Директор ІРЦ, який здійснює безпосереднє керівництво установою.
   6.2. Засновник Бориславська міська рада в порядку і межах, визначених чинним законодавством:
6.2.1. приймає рішення про утворення, ліквідацію та реорганізацію (злиття, приєднання, поділ,  перетворення) ІРЦ;
6.2.2. затверджує Статут ІРЦ , зміни та доповнення до нього;
затверджує Положення про конкурсний відбір на посаду директора ІРЦ.
6.3.  Відділ освіти  Бориславської міської ради:
6.3.1. затверджує  графік роботи, структуру  ІРЦ та штатний розпис;
6.3.2. організовує та проводить конкурс на зайняття посади директора  відповідно до Положення про проведення конкурсу;
6.3.3. призначає та звільняє директора ІРЦ ;
6.3.4.  розпоряджається в установленому порядку майном і коштами установи;
6.3.5. забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування ІРЦ та організації інклюзивного навчання;
6.3.6. заслуховує звіт про діяльність ІРЦ;
6.3.7. проводить моніторинг виконання рекомендацій ІРЦ підпорядкованими йому закладами освіти;
6.3.8. здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством України та цим Статутом;
6.3.9. забезпечення використання та наповнення даними АС “ІРЦ” у взаємодії між інклюзивно-ресурсним центром та закладами освіти;
6.3.10. розгляд звернень стосовно діяльності інклюзивно-ресурсного центру в установленому законодавством порядку;
6.3.11. здійснення координації роботи  інклюзивно-ресурсного центру  та забезпечення здійснення контролю за їх діяльністю, дотриманням вимог законодавства та цього Статуту;
6.3.12. здійснення контролю за дотриманням права дітей, у тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, на інклюзивне навчання;
6.3.13. надання рекомендацій органам місцевого самоврядування щодо утворення інклюзивно-ресурсного центру;
6.3.14. визначення потреби у фахівцях різних спеціальностей для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, формування регіонального замовлення на їх підготовку.
 6.4. Директор ІРЦ:  то саме, що розділ 5.2.Статуту 
6.4.1. планує та організовує роботу ІРЦ, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців ІРЦ;
6.4.2. призначає на посаду працівників ІРЦ, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників ІРЦ, заохочує працівників ІРЦ і накладає на них дисциплінарні стягнення;
6.4.3. створює належні умови для продуктивної праці фахівців ІРЦ, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами;
6.4.4. забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності ІРЦ;
6.4.5.представляє ІРЦ у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
6.4.6. подає засновнику річний звіт про діяльність ІРЦ;
6.4.7. установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам установи відповідно до законодавства.
   6.5.  Відділ освіти Бориславської міської ради   забезпечує: (перенесено в п.6.3.10…..6.3.14)
 6.5.1.використання та наповнення даними АС “ІРЦ” у взаємодії між ІРЦ та закладами освіти;
6.5.2. розгляд звернень стосовно діяльності ІРЦ в установленому законодавством порядку;
 6.5.3. здійснення координації роботи ІРЦ та забезпечення здійснення контролю за їх діяльністю, дотриманням вимог законодавства та цього Статуту;
6.5.4. здійснення контролю за дотриманням права дітей, у тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, на інклюзивне навчання;
6.5.5. надання рекомендацій органам місцевого самоврядування щодо утворення ІРЦ;
6.5.6. визначення потреби регіонів у фахівцях різних спеціальностей для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, формування регіонального замовлення на їх підготовку.
 
7. Ведення ділової документації ІРЦ
 7.1 Для організації та обліку роботи фахівці ІРЦ ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:
річний план роботи ІРЦ;
річний план роботи фахівців ІРЦ;
щотижневі графіки ІРЦ та фахівців ІРЦ;
звіти фахівців ІРЦ про результати надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
журнал обліку заяв;
журнал обліку висновків про комплексну оцінку;
журнал обліку консультацій;
особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку.
 
8. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність
8.1.Матеріально-технічна база ІРЦ включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
8.2. Майно, закріплене за ІРЦ, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
8.3. Фінансування ІРЦ здійснюється засновником відповідно до законодавства. Фінансування на заробітну плату педагогічних працівників  здійснюється за рахунок субвенцій державного бюджету.
8.4. Фінансово-господарська діяльність ІРЦ провадиться централізовано через централізовану бухгалтерію відділу освіти Бориславської міської ради відповідно  до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
8.5. Джерелами фінансування ІРЦ є кошти засновника, благодійні пожертви юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством, у тому числі кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб.
8.6. Забороняється розподіляти отримані доходи ( прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Доходи (прибутки) ІРЦ використовуються виключно для фінансування видатків на утримання ІРЦ, реалізації мети ( цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених його установчими документами.
У своїй  діяльності ІРЦ підпорядковується засновнику, а у фінансово-господарській діяльності - уповноваженому органу Засновника, а саме відділу освіти Бориславської міської ради.
8.7. ІРЦ має право надавати платні послуги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 796 “Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності.
8.8. Надходження, отримані ІРЦ за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, не являються прибутками та в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності ІРЦ, передбаченої його установчими документами.
8.9. ІРЦ за погодженням із відділом освіти Бориславської міської ради   розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування, передбачених його установчими документами.
8.10. За рішенням засновника ІРЦ може самостійно здійснювати  оперативний, бухгалтерський облік, вести статистичну, бухгалтерську, кадрову та іншу звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності ІРЦ у визначеному законодавством порядку.
8.11. Керівництво ІРЦ несе відповідальність перед засновником, відділом  освіти Бориславської міської ради та перед іншими органами за достовірність та своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
                               
9. Припинення діяльності
9.1. Діяльність ІРЦ припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію ІРЦ приймається засновником. Припинення діяльності ІРЦ здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
9.2. Під час реорганізації ІРЦ його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається засновником.
9.3. ІРЦ, що є юридичною особою, вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
9.4 У разі припинення ІРЦ активи ІРЦ зараховуються до доходу місцевого бюджету.
 
10.Внесення змін та доповнень до Статуту
10.1.  Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструється в установленому законом порядку.