ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 852-mr6-2024

БОРИСЛАВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

                      2024 року м.Борислав № ____
 
  Про внесення змін у рішення Бориславської міської ради від 05.11.2013р. №1144 «Про утворення Центру надання адміністративних послуг Бориславської міської ради та затвердження Положення про нього» та затвердження Положення про Центр надання адміністративних послуг Бориславської міської ради у новій редакції
 
Відповідно до ст.. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.12 Закону України „Про адміністративні послуги”, постанов Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 року №118 „Про затвердження Примірного положення про центр надання адміністративних послуг”, беручи до уваги доповідну записку в.о. начальника відділу надання адміністративних послуг Альони Хомич з метою оптимізації надання адміністративних послуг , міська рада
ВИРІШИЛА:  
                                                        
1. Внести зміни до рішення міської ради від 05.11.2013р. №1144 «Про утворення Центру надання адміністративних послуг Бориславської міської ради та затвердження Положення про нього» та пункт 1 викласти у такій редакції:
« 1. Утворити Центр надання адміністративних послуг Бориславської міської ради, як постійно діючий робочий орган (Дія. Центр)».
 
2. Затвердити Положення про Центр надання адміністративних послуг Бориславської міської ради (Дія. Центр) у новій редакції, що додається.
 
3. Визнати таким, що втратило чинність Положення про Центр надання адміністративних послуг Бориславської міської ради, затверджене рішенням міської ради від 29.09.2022 року №1085 «Про внесення змін до рішення міської ради від 23.12.2016 №510 «Про затвердження структури і штату апарату Бориславської міської ради та її виконавчих органів»».
 
4.  Контроль за виконанням цього рішення покласти на керуючого справами виконкому Кобилецького Ігоря та постійну комісію з питань планування бюджету і фінансів, економіки, здійснення державної регуляторної політики (Зелінський Руслан).
 
 
Міський голова                                                            Ігор ЯВОРСЬКИЙ
 
 
    ЗАТВЕРДЖЕНО
 рішення міської ради
__________ 2024 року №_____
 
ПОЛОЖЕННЯ
про Центр надання адміністративних послуг Бориславської міської ради (Дія. Центр)
1. Загальні положення
1.1. Центр надання адміністративних послуг Бориславської міської ради (Дія. Центр) (далі - Центр) утворюється як постійно діючий робочий орган з метою забезпечення надання адміністративних послуг міською радою.
1.2. Загальне керівництво Центром здійснює відділ надання адміністративних послуг Бориславської міської ради.
1.3. Рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації приймається Бориславською міською радою.
Вибір місця розташування Центру, його територіальних підрозділів та віддалених (у тому числі пересувних) робочих місць адміністраторів здійснюється в межах території Бориславської міської територіальної громади, яку він обслуговує, з урахуванням територіальної доступності, яка визначається відповідно до частини четвертої статті 12 Закону України „Про адміністративні послуги”.
 Терміни, які використовуються в цьому Положенні, вживаються у значеннях, наведених у Законі України „Про адміністративні послуги”.
1.4. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями Центральних та місцевих органів виконавчої влади, рішеннями Бориславської міської ради, виконавчого комітету Бориславської міської ради, розпорядженнями міського голови, положенням про Центр.
 
2. Основними завданнями Центру є:
1) організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень;
2) спрощення процедури отримання адміністративних послуг;
3) забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання адміністративних послуг у Центрі;
4) проведення моніторингу якості надання адміністративних послуг відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України „Про адміністративні послуги”, визначення та вжиття заходів до підвищення рівня якості їх надання, оприлюднення інформації про результати моніторингу та вжиті заходи;
5) забезпечення процесу автоматизації прийому документів та надання адміністративних послуг шляхом використання інформаційних систем та систем електронного документообігу.
 
 Центром забезпечується надання адміністративних послуг адміністратором, у тому числі шляхом його взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг.
Центр забезпечує надання адміністративних послуг із залученням до його роботи посадових осіб окремих виконавчих органів міської ради. Перелік таких посадових осіб визначається міським головою.
На підстав розпорядження міського голови та суб’єкта надання адміністративних послуг окремі адміністративні послуги можуть надаватися через Центр посадовими особами такого суб’єкта. Зазначені послуги надаються виключно у разі, коли вони не можуть бути надані у Центрі адміністратором або їх надання адміністратором є значно гіршим для інтересів суб’єктів звернення та/або публічних інтересів. В узгоджених рішеннях зазначаються обґрунтування їх прийняття.
Посадові особи суб’єктів надання адміністративних послуг зобов’язані дотримуватися вимог щодо часу прийому та інших вимог до організації роботи у Центрі, встановлених Бориславською міською радою.
 
7. Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, його віддалені (у тому числі пересувні) робочі місця адміністраторів визначається Бориславською міською радою.
Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, повинен обов’язково включати:
адміністративні послуги, суб’єктом надання яких є Бориславська міська рада (її виконавчі органи або посадові особи);
адміністративні послуги органів виконавчої влади та адміністративні послуги, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через Центри, за переліком, визначеним відповідно до частини сьомої статті 12 Закону України “Про адміністративні послуги”.
 
8. У Центрі за рішенням Бориславської міської ради, також може здійснюватися прийняття звітів, декларацій та скарг, надання консультацій, прийняття та видача документів, не пов’язаних з наданням адміністративних послуг, укладення договорів і угод представниками суб’єктів господарювання, які займають монопольне становище на відповідному ринку послуг, які мають соціальне значення для населення (водо-, тепло-, газо-, електропостачання тощо), а також надання суб’єктам звернення можливості самостійно звернутися за отриманням адміністративних послуг, які надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання ними місць для самообслуговування.
 
9. У приміщенні, де розміщується Центр, можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, фотографування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо).
Добір суб’єктів господарювання для надання супутніх послуг здійснюється Бориславською міською радою на конкурсній основі за критеріями забезпечення мінімізації матеріальних витрат та витрат часу суб’єкта звернення, а також з урахуванням вимог законодавства, та рішень Бориславської міської ради у сфері оренди державного та комунального майна.
Забороняється відносити до супутніх послуг надання консультацій та інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, а також надання допомоги в їх заповненні, формуванні пакета документів.
 
10. У приміщенні, де розміщується Центр можна проводити соціальні, культурні, просвітницькі та інші заходи, спрямовані на задоволення потреб та інтересів міської територіальної громади, розвиток громадянського суспільства, якщо вони не перешкоджають наданню адміністративних послуг та за рішенням Бориславської міської ради.
У Центрі за рішенням Бориславської міської ради, може здійснюватися прийом суб’єктів звернення з надання безоплатної правової допомоги.
11. Центр повинен бути облаштований у місцях прийому суб’єктів звернень інформаційними стендами, інформаційними терміналами та/або іншими засобами доведення інформації до суб’єктів звернення із зразками відповідних документів та інформацією в обсязі, достатньому для отримання адміністративної послуги без сторонньої допомоги.
У Центрі можуть встановлюватися додаткові вимоги щодо обслуговування суб’єктів звернення, зокрема можливість надання суб’єктам звернення консультацій та інформації про хід розгляду їх заяв за допомогою засобів телекомунікації (телефону, електронної пошти, інших засобів зв’язку).
Встановлені вимоги щодо якості обслуговування суб’єктів звернення в Центрі не повинні погіршувати умов надання адміністративних послуг, визначених законом.
12. Суб’єкт звернення для отримання адміністративної послуги в Центрі звертається до адміністратора, а також до окремих посадових осіб виконавчих органів  органу, що утворив Центр, на яких у встановленому порядку покладені всі або окремі завдання адміністратора.
За рішенням Бориславської міської ради окремі завдання адміністратора, пов’язані з наданням адміністративних послуг, отриманням заяв та документів, видачою результатів надання адміністративних послуг на віддалених робочих місцях  може здійснювати староста.
З метою належної організації надання адміністративних послуг через Центри адміністратори, старости та інші особи, на яких покладається виконання завдань адміністратора, беруть участь в навчанні, яке може проводитися за участю суб’єкта надання адміністративних послуг у випадках, визначених законодавством.
 
13. Адміністратор призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до Закону України „Про службу в органах місцевого самоврядування”.
Кількість адміністраторів, які працюють у Центрі, визначається Бориславською міською радою, відповідно до вимог встановлених чинним законодавством.
14. Адміністратор має особисту печатку (штамп) із зазначенням його прізвища, імені, по батькові, посади  та найменування Центру.
 
15. Основними завданнями адміністратора є:
1) надання суб’єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг;
2) прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів (їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг не пізніше наступного робочого дня після їх отримання з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”;
3) складення у випадках, передбачених законодавством, а також на вимогу суб’єкта звернення заяв в електронній формі, їх друк і надання суб’єкту звернення для перевірки та підписання;
4) видача або забезпечення надсилання через засоби поштового зв’язку суб’єктам звернень результатів надання адміністративних послуг (у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення), повідомлення про можливість отримання адміністративних послуг, оформлених суб’єктами надання адміністративних послуг;
5) організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання;
6) здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг строку розгляду справ та прийняття рішень;
7) надання адміністративних послуг за рішенням Бориславської міської ради;
8) надання адміністративних послуг в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
9) складення протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;
10) розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладення стягнень;
11) консультування суб’єктів звернення щодо отримання ними адміністративних послуг, що надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання місць для самообслуговування.
12)надання витягів з Державного земельного кадастру. Перелік адміністраторів, що надають вказані витяги визначається розпорядження  міського голови.
 
16. Адміністратор має право:
1) безоплатно одержувати від суб’єкта надання адміністративних послуг, державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління, документи та інформацію, пов’язані з наданням таких послуг, в установленому законом порядку;
2) погоджувати документи (рішення) в інших органах державної влади та органах місцевого самоврядування, отримувати їх висновки з метою надання адміністративної послуги без залучення суб’єкта звернення;
3) інформувати керівника Центру та суб’єктів надання адміністративних послуг про порушення строку розгляду заяв про надання адміністративної послуги, вимагати вжиття заходів до усунення виявлених порушень;
4) посвідчувати власним підписом та печаткою (штампом) копії (фотокопії) документів і виписок з них, витягів з реєстрів та баз даних, які необхідні для надання адміністративної послуги;
5) порушувати клопотання перед керівником Центру щодо вжиття заходів з метою забезпечення ефективної роботи Центру.
 
17. Центр очолює начальник відділу надання адміністративних послуг Бориславської міської ради, на якого покладається здійснення функцій з керівництва та відповідальність за організацію діяльності Центру (далі – Керівник).
Керівник Центру призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до законодавства про службу в органах місцевого самоврядування.
18. Керівник Центру відповідно до завдань, покладених на Центр:
1) здійснює керівництво роботою Центру, несе персональну відповідальність за організацію діяльності Центру;
2) організовує діяльність Центру, у тому числі щодо взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг, вживає заходів до підвищення ефективності роботи Центру;
3) координує діяльність адміністраторів, контролює якість та своєчасність виконання ними обов’язків;
4) організовує інформаційне забезпечення роботи Центру, роботу із засобами масової інформації, визначає зміст та час проведення інформаційних заходів;
5) сприяє створенню належних умов праці у Центрі, вносить пропозиції органу, що утворив Центр, щодо матеріально-технічного забезпечення Центру;
6) забезпечує визначення потреб у навчанні та навчання, у тому числі з використанням Національної веб-платформи Центрів надання адміністративних послуг (Порталу Дія), адміністраторів, старост та інших осіб, на яких покладається виконання завдань адміністратора, зокрема до початку виконання (у тому числі тимчасово) посадових обов’язків адміністратора або після перерви у роботі понад три місяці, у разі зміни порядку надання послуг, запровадження надання нових послуг;
7) розглядає скарги на діяльність чи бездіяльність адміністраторів;
8) може здійснювати функції адміністратора;
9) виконує інші повноваження згідно з актами законодавства та положенням про Центр.
 
19. Центр під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з центральними та місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами або організаціями.
20. З метою забезпечення створення зручних та доступних умов для отримання послуг суб’єктами звернень у межах відповідної території територіальної громади за рішенням Бориславської міської ради, можуть утворюватися територіальні підрозділи Центру та віддалені (у тому числі пересувні) робочі місця адміністраторів такого Центру, в яких забезпечується надання адміністративних послуг відповідно до переліку, визначеного Бориславською міською радою.
Організаційне забезпечення діяльності віддалених (у тому числі пересувних) робочих місць адміністраторів здійснюється Центром, утвореним як виконавчий орган, або виконавчим органом, що здійснює матеріально-технічне та організаційне забезпечення діяльності Центру, утвореного як постійно діючий робочий орган.
 
21. Час прийому суб’єктів звернень є загальним (єдиним) для всіх адміністративних послуг, що надаються через Центр.
У Центрі час прийому суб’єктів звернень становить не менш як шість днів на тиждень та сім годин на день.
У віддалених (у тому числі пересувних) робочих місцях адміністраторів Центру час прийому суб’єктів звернень визначається Бориславською міською радою.
При цьому прийом суб’єктів звернень у Центрі здійснюється без перерви на обід, та не менш як один день на тиждень до 20-ї години.
За рішенням Бориславської міської ради, час прийому суб’єктів звернень може бути збільшено.
22. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення діяльності Центру здійснюється за рахунок місцевого бюджету.
Центри звільняються від плати за підключення (у тому числі обслуговування та використання) до реєстрів, інших інформаційних баз, що використовуються для надання адміністративних послуг, а також від плати за обов’язкове навчання роботі з такими реєстрами.
 
Секретар міської ради                                                     Юрій ХИМИН