ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
від 12.04.2019 р. №1833
Програма
соціально-економічного та культурного розвитку м. Борислава на 2019 рік
ВСТУП
Програма соціально-економічного та культурного розвитку міста Борислава на 2019 рік (далі – Програма) визначає основні цілі та завдання економічного та соціального розвитку міста, реалізацію перспективних проектів, економічних, соціальних та культурних заходів, виконання яких сприятиме підвищенню якості медичного обслуговування, освіти, житлово-комунального господарства, подальшому поліпшенню інвестиційного клімату та активізації інноваційної діяльності.
Метою програми є підвищення якості життя мешканців м.Борислава, створення умов для їх розвитку та самореалізації.
Головним чинником та основою реалізації Програми є сталий та збалансований економічний розвиток як передумова збільшення доходів населення та забезпечення соціальних гарантій, підвищення якості послуг та покращення навколишнього середовища.
Програма враховує головні цілі розвитку міста, конкретні завдання щодо підвищення ефективності наявного природного, виробничого і трудового потенціалів, ґрунтується на комплексі галузевих прогнозів.
Реалізація Програми дозволить покращити інвестиційну привабливість, створити умови для підвищення рівня конкурентних переваг та потенціалу міста, досягти належних стандартів життя та доступності якісних послуг для населення.
Програма на 2019 рік розроблена відповідно до Закону України від 23 березня 2000 року № 1602-III «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету», основних показників Програми економічного і соціального розвитку Львівської області на 2019 рік, бюджету міста на 2019 рік.
Програма розроблена відділом економіки та торгівлі міської ради і відображає наміри виконавчих органів міської ради, з урахуванням пропозицій підприємств, організацій та установ усіх форм власності, громадських організацій, профспілок, депутатів міської ради щодо їх діяльності в наступному році та основних напрямів розвитку на 2019-2020 роки.
Організацію щодо виконання Програми здійснює виконавчий комітет міської ради спільно з структурними підрозділами, які розробили відповідні розділи Програми відповідно до чинного законодавства України.
Програма визначає основні цілі та завдання економічного і соціального розвитку м. Борислава на 2019 рік та основні напрями розвитку на 2019-2020 роки, передбачає комплекс взаємоузгоджених заходів, спрямованих на досягнення поставлених цілей, відповідно до визначених напрямів.
Основною метою Програми є створення умов для динамічного розвитку виробничого комплексу, зайнятості населення, поліпшення комунальної інфраструктури міста, залучення інвестицій, розвиток малого і середнього підприємництва, підвищення добробуту населення та стандартів життя, забезпечення сталого соціально-економічного зростання міста.
Програма реалізуватиметься шляхом співпраці сторін соціального партнерства: органів державної влади, органів місцевого самоврядування, профспілок та роботодавців.
Програма залишається відкритою для доповнень та коригувань. Зміни і доповнення до Програми затверджуються міською радою.
ЦІЛІ І ПРІОРИТЕТИ ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО
РОЗВИТКУ В 2019 РОЦІ
Відповідно до результатів та тенденцій розвитку 2018 року, наявних проблем та впливу очікуваних змін внутрішньо та зовнішньо-економічної і зовнішньо-політичної ситуації на економіку міста у Програмі визначено пріоритети соціально-економічного розвитку міста у 2019 році:
- збереження та зростання економічного потенціалу міста;
- утримання, відновлення та розвиток міської інфраструктури;
- покращення благоустрою міста, підтримання належного санітарного стану, створення безпечних умов життя для мешканців;
- ефективне використання земельних ресурсів міста та об’єктів комунальної власності міської територіальної громади;
- підвищення рівня енергозбереження та ефективності використання енергоресурсів у всіх сферах господарювання;
- розширення мережі сучасних закладів торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування;
- забезпечення стабільної роботи міського транспорту у сфері пасажирських перевезень;
- участь у проектах міжнародної технічної допомоги та євроінтеграційних процесах;
- поліпшення соціального захисту, рівня та якості життя населення, збільшення обсягу та підвищення якості соціальних і адміністративних послуг;
- розвиток інфраструктури відпочинку та рекреації в місті;
- зростання духовно-інтелектуального потенціалу мешканців міста;
- підтримка та розвиток місцевих осередків культури;
- розвиток партнерських відносин між владою та громадою;
- створення сприятливих умов для участі жителів у вирішенні питань місцевого значення шляхом підтримки «Програми сприяння створенню і діяльності органів самоорганізації населення м. Борислава на 2018-2022 роки.
Досягнення намічених показників передбачається здійснювати в основному за допомогою проведення організаційних та економічних заходів міської ради, спрямованих на підтримку та розвиток комунальних підприємств, промисловості міста, розвиток підприємництва, раціональне використання місцевих ресурсів та посилення виконавської дисципліни у всіх ланках управління.
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ
Промисловість
У 2018 році промислові підприємства міста реалізували промислової продукції (товарів, послуг) на 2665,2 млн.грн (3,0% від загальнообласного показника). Підприємствам переробної промисловості належало 5,9% від усієї реалізованої продукції, з постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря – 1,8%, з водопостачання, каналізації, поводження з відходами – 0,6%.
Обсяг реалізованої промислової продукції у розрахунку на одну особу становив 73,5 тис.грн (в області – 39,8 тис.грн). За цим показником місто посіло третє місце в області.
Обсяг реалізованої промислової продукції
за основними видами діяльності[1]
у Бориславі у 2018 році
|
Обсяг реалізованої промислової продукції (товарів, послуг)
без ПДВ та акцизу |
|
тис. грн. |
у % до підсумку |
Промисловість |
2665247,4 |
100,0 |
Переробна промисловість |
158032,5 |
5,9 |
з неї |
|
|
металургійне виробництво, виробництво готових металевих виробів, крім машин і устатковання |
20,1 |
0,0 |
машинобудування, крім ремонту і монтажу машин і устатковання |
117215,0 |
4,4 |
інші види переробної промисловості, ремонт і монтаж машин і устатковання |
35836,7 |
1,4 |
Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря |
47272,7 |
1,8 |
Водопостачання; каналізація, поводження з відходами |
16585,9 |
0,6 |
У 2019 році очікується збільшення реалізації промислової продукції до 2900 млн. грн. Планується введення в дію цеху з виробництва меблів (ТзОВ «Белуко), що дасть змогу наростити обсяги виробництва промислової продукції та створити додаткові робочі місця.
Торгівля
Сфера роздрібної торгівлі, ресторанного господарства є важливою складовою внутрішнього ринку і відіграє значну роль як у формуванні загальноекономічного потенціалу країни, так і у забезпеченні потреб міста в товарах і послугах. Оборот роздрібної торгівлі, що включає роздрібний товарооборот підприємств торгівлі, розрахункові обсяги продажу підприємцями-фізичними особами за 2018 рік (за попередніми даними) у січні-вересні 2018 року становив 208,5 млн.грн і за порівнянними цінами збільшився проти січня-вересня 2017 року на 13,7%. Частка міста в загальнообласному обсязі роздрібного товарообороту становила 0,7%.
У розрахунку на одного мешканця у 2018 році в м. Бориславі реалізовано товарів на суму 6000 грн. Ріст роздрібного товарообороту пояснюється, насамперед, ростом цін на всі види продовольчих та промислових товарів, що зумовлено девальвацією гривні, зростанням ціни на пальне та енергоресурси.
У той же час у 2018 році в місті розпочало роботу 6 нових об’єктів торгівлі торговою площею 145 кв.м., на яких створено 12 нових робочих місць. У сфері ресторанного господарства відкрито 2 нові об’єкти загальна посадкових місць яких становить 140 одиниць та 2 перукарні.
На 2019 рік заплановано ввести в експлуатацію ще 4 торгові точки з роздрібної торгівлі продовольчими товарами. Відкриття нових точок ресторанного господарства на 2019 рік не планується.
Діяльність малих підприємств та елементів ринкової інфраструктури
На початок 2018 року чисельність малих підприємств становила 177 одиниць, з яких 146 – мікропідприємство. На малих підприємствах міста було зайнято 1170 осіб. В середньому на 10 тис. наявного населення припадало 51 мале підприємство. За січень-грудень 2018 року підприємствами малого бізнесу було реалізовано продукції (робіт, послуг) на суму 369,8 млн.грн.
Упродовж 2018 року було зареєстровано 31 юридичну особу, знято з державної реєстрації –12 юридичних осіб - суб´єктів малого підприємництва.
За цей же період було зареєстровано 252 особи, а знято з державної реєстрації 208 фізичних осіб-підприємців. Кількість фізичних осіб - підприємців станом на 1 січня 2019 року становила 1415 осіб.
У 2019 році очікується реалізувати малими підприємствами продукції на суму 500,0 млн.грн., а чисельність зайнятих на малих підприємствах збільшити до 1500 осіб.
В минулому році у м.Бориславі налічувалось 4 філії комерційних банків та кредитна спілка, прогнозується, що їх кількість у 2019 році залишиться на рівні минулого року.
У Бориславі здійснюють діяльність агенція регіонального розвитку та Асоціація підприємців та роботодавців, метою яких є розвиток та підтримка підприємницької діяльності у місті.
Також працюють філії чотирьох страхових компаній та представництво аудиторської фірми.
Регуляторна політика
Реалізація державної регуляторної політики в м.Бориславі здійснюється згідно з Законом України „Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності ”.
Регуляторним органом в місті є Бориславська міська рада та її виконавчий комітет.
Підготовка проектів регуляторних актів у 2018 році здійснювалась згідно із затвердженими Планами діяльності з підготовки проектів регуляторних актів Бориславської міської ради та її виконавчого комітету з відповідними змінами та доповненнями до них. Відповідно до ст.7 Закону України „Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності” затверджені
Плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів було оприлюднено на офіційному веб-сайті Бориславської міської ради у розділі «Регуляторна політика» підрозділі «Планування регуляторної діяльності».
З метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, всі проекти регуляторних актів з відповідним аналізом регуляторного впливу та повідомленнями про їх оприлюднення розміщувались на офіційному веб-сайті Бориславської міської ради у розділі «Регуляторна політика» підрозділі «Оприлюднення проектів регуляторних актів» та у народному часописі „Нафтовик Борислава”.
Відповідно до ст.7 Закону України „Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності” затверджені
Плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2018 рік Бориславської міської ради та її виконавчого комітету було оприлюднено на офіційному веб-сайті Бориславської міської ради у розділі «Регуляторна політика» підрозділі «Планування регуляторної діяльності».
Впродовж 2018 року було прийнято такі регуляторні акти:
-рішення виконавчого комітету Бориславської міської ради «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Бориславської міської ради «Про затвердження Порядку визначення та відшкодування Бориславській міській раді збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок комунальної власності з порушенням законодавства»
-рішення Бориславської міської ради "Про затвердження Положення про організацію та функціонування стоянок таксі на території міста Борислава", "Положення про організацію та функціонування стоянок таксі на території міста Борислава"
-рішення виконавчого комітету Бориславської міської ради “Про затвердження Положення про конкурсну комісію щодо призначення управителя з управління багатоквартирним будинком в новій редакції та затвердження її персонального складу”
-рішення виконавчого комітету Бориславської міської ради “встановлення тарифу на послуги з перевезення паасажирів автомобільним транспортом на міських маршрутах загального користування
-рішення Бориславської міської ради "Про затвердження Правил торгівлі на ринках міста Борислава"
рішення Бориславської міської ради «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Борислава»
-рішення Бориславської міської ради "Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання орендної плати за користування майном, що належитьтериторіальній громаді м. Борислава у новій редакції"
-рішення Бориславської міської ради "Про затвердження Положення про порядок зберігання тимчасових споруд та конструкцій"
-рішення Борисавської міської ради "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Борислава"
-рішення Бориславської міської ради "Про встановлення місцевих податків та зборів на території міста Борислава"
-рішення Бориславської міської ради "Про організацію перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Бориславі на конкурсних засадах"
-рішення Бориславської міської ради «Про затвердження Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності»
-рішення Бориславської міської ради "Про затвердження Порядку надання орендарю згоди орендодавця комунального майна на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого майна територіальної громади міста Борислава".
Згідно затверджених планів діяльності з підготовки регуляторних актів міської ради та її виконавчого комітету на 2019 рік передбачено розробку 10 проектів регуляторних актів.
Транспорт
Для покращення якості пасажирських перевезень змінюються вимоги до перевізників щодо забезпечення автобусних маршрутів транспортними засобами середньої та великої місткості.
Загальна довжина маршрутів по місту складає 66,7 км. Щоденно на міських маршрутах загального користування працюють 13 автобусів. Перевезення пасажирів на міських маршрутних автобусах загального користування здійснює перевізник ПП «Галич-Авто», який посів друге місце на конкурсі з визначення перевізника на міських маршрутних автобусах загального користування у м. Бориславі. На всі міські маршрути виконавчим комітетом міської ради затверджено схеми та графіки руху, а також тариф на послуги з перевезення пасажирів автомобільним транспортом на маршрутах загального користування у м. Бориславі .
Транспортне обслуговування в режимі „таксі” на сьогоднішній день надає ПП Бориславтранстур”, офіційно зареєстровано 15 водіїв таксі
Житлово-комунальне господарство
Житлово-комунальне господарство є основою життєзабезпечення та розвитку інфраструктури міста Борислава. Проте, технічний стан об’єктів житлово-комунального господарства оцінюється як критичний (знос основних фондів більше 70 %) і вимагає суттєвого поліпшення. Морально застаріле та енергоємне обладнання призводить до зростання тарифів на послуги з водо, теплопостачання та водовідведення, а понаднормативні втрати води та теплової енергії негативно впливають на фінансово-господарську діяльність комунальних підприємств. Є нагальна необхідність у виконанні невідкладних ремонтних роботах на проїзних частинах міських доріг. У зв’язку із недостатнім обсягом фінансування не виконуються ремонтні роботи у аварійних та ветхих будинках.
Підприємствам комунальної власності на поповнення обігових коштів з бюджету міста Борислава на 2019 рік заплановано -
2000,0 тис.грн.
На капітальний ремонт житлового фонду з бюджету міста Борислава на 2019 рік заплановано – 308,453 тис.грн.
Для забезпечення споживачів в повному обсязі якісними послугами за доступними цінами необхідно:
У сфері водопостачання
- Привести втрати води до нормативних;
- налагодити поквартирний та пооб’єктний облік води в м. Бориславі та смт. Східниця;
- забезпечити якість та обсяги подачі води у відповідності до нормативних вимог;
- розробити та затвердити в установленому порядку перспективну схему водопостачання та водовідведення в м. Бориславі;
- розробити інтерактивну електронну схему діючого водопостачання в м.Бориславі;
- розробити проектну-кошторисну документацію для будівництва резервуарів чистої води 500м3 на вул..Коваліва;
- розробити проектно-кошторисну документацію на реконструкцію споруд та будівель ВОС «Бухів»;
- провести капітальний ремонт насосних станцій на бойлерних №1 та №2 по вул..Коваліва;
- продовжити роботи із реконструкції міських водопровідних мереж в рамках реалізації «Регіональної програми «Питна вода України» у Львівській області на 2012-2020 роки»;
Для ефективного виконання ремонтних робіт та росту продуктивності праці із обслуговування об’єктів водоканалізаційного міського господарства необхідно придбати будівельну спецтехніку та обладнання: фінансування планується здійснювати за рахунок поповнення статутного фонду КП «Вододар»;
- продовжити роботи із підключення індивідуальних житлових будинків на вулиці Довбуша, які розташовані в районі озера у мікрорайоні «Тустановичі», до міської мережі побутової каналізації (третя черга)»;
- розпочати роботи із влаштування трубопроводів побутової каналізації на вулицях С. Петлюри, І. Сеник, Бічній Джерельній;
- виготовити проектно-кошторисну документацію та виконати роботи з влаштування питтєвих галерей та благоустрою на вулицях Джерельна, Транспортна, Хвильового.
Обсяг фінансування
№ п/п |
Назва об’єкту |
Всього (тис.грн.) |
В тому числі 2019 рік (тис.грн.) |
1. |
Підключення індивідуальних житлових будинків на вулиці Довбуша, які розташовані в районі озера у мікрорайоні «Тустановичі», до міської мережі побутової каналізації (третя черга)» |
425,965
|
425,965–кошти бюджету
м. Борислава |
2 |
Влаштування трубопроводу побутової каналізації на вулиці С. Петлюри в м. Бориславі Львівської області. |
100,000 |
100,000–кошти бюджету
м. Борислава |
3 |
Підключення житлових будинків по вул.Бічної-Джерельної до міської мережі побутової каналізації м.Борислав , Львівської області |
280,000 |
280,000–кошти бюджету
м. Борислава |
4 |
Реконструкція трубопроводу побутової каналізації в районі забудови будинків №№ 20-64 на вулиці Ірини Сеник в м. Бориславі Львівської області. |
100,000 |
100,000–кошти бюджету
м. Борислава |
5 |
Реконструкція водопроводу, який ролягає на вулицях Івасюка,Січових Стрільців,Куліша,Тихого в м. Бориславі Львівської області (співфінансування 30%) |
450,000 |
450,000–кошти бюджету
м. Борислава |
6 |
Реконструкція ділянки водопроводу на вул. Б. Хмельницькогов від будинку № 68 до будинку № 3 в м. Бориславі Львівської області |
618,963 |
618,963 – кошти бюджету
м. Борислава
|
7 |
Реконструкція водопроводу на вул. Дорошенка (3черга) в м. Бориславі Львівської області (співфінансування 30%) |
500,000 |
500,000–кошти бюджету
м. Борислава
|
8 |
Реконструкція водопроводу, який пролягає на вулиці Потік та Мазепи та вулиць Гоголя, Івасюка та С. Петлюри в м. Бориславі Львівської області (співфінансування 30%) |
450,000 |
450,000–кошти бюджету
м. Борислава
|
9 |
Підключення індивідуальних житлових будинків на вул. В.Великого до реконструйованого водопроводу на вул. В. Великого в м.Бориславі |
150,000 |
150,000–кошти бюджету
м. Борислава
|
10 |
Виготовлення проектно - кошторисної документації та виконання робіт по благоустрою земельної ділянки на вулицях Джерельна-Транспортна та Хвильового на якій розташовані джерела питної води |
250,000 |
250,000–кошти бюджету
м. Борислава |
11 |
Влаштування відеокамер на вулицях м. Борислава згідно програми "Безпечне місто" |
120,000 |
120,000–кошти бюджету
м. Борислава |
12 |
Реконструкція даху у будинку № 37( Влаштування шатрового даху) на вулиці Дорошенка в м. Бориславі |
30,000
|
30,000–кошти бюджету
м. Борислава
|
13 |
Реконструкція мережі електропостачання будинку № 46 на вулиці Коваліва в м. Бориславі Львівської області |
200,000 |
200,000–кошти бюджету
м. Борислава |
У сфері теплопостачання
1. Визначити стратегічні напрямки розвитку системи теплопостачання (погодження та затвердження Схеми оптимізації роботи системи теплопостачання міста Борислава на 2019-2024 роки);
2. встановлення загально будинкових приладів обліку теплової енергії у житлових будинках міського житлового фонду;
3. впроваджувати системи когенерації на базі наявних котелень з метою продукування електричної та теплової енергії;
4. впровадити систему диспетчеризації роботи котелень, які можуть працювати з мінімальним обслуговуючим персоналом;
5. зменшити понаднормативні втрати теплової енергії у трубопроводах міських теплових мереж, а саме:
5.1) заміна існуючих трубопроводів теплотрас на попередньо теплоізольовані труби;
5.2) заміна теплоізоляції існуючих трубопроводів;
5.3) знизити енергоємність продукування теплоенергії шляхом реконструкції котелень із заміною старих неекономічних котлів на котли з високим коефіцієнтом корисної дії;
6. Об'єкти соціальної сфери та культури у перспективі перевести на автономне опалення із використанням стаціонарних електронагрівальних приладів або влаштування котелень на твердому паливі.
Обсяг фінансування
№
з/п |
Назва об’єкту |
Всього (тис.грн.) |
В тому числі 2019 рік (тис. грн.) |
1 |
Виготовлення схеми оптимізації роботи системи теплопостачання міста Борислава Львіськоїобласті на 2019-2024 роки |
30,000 |
30,000 – кошти бюджету м. Борислава |
У сфері санітарного очищення
- забезпечити стовідсоткове охоплення населення, установ та підприємств централізованим збором та вивозом твердих побутових відходів (ТПВ);
- привести міське сміттєзвалище до нормативних вимог;
- планово ліквідовувати стихійні сміттєзвалища;
- запровадити систему роздільного сортування ТПВ;
- придбати спецтехніку для КП «ЕКО-МІСТО» - фінансування планується здійснювати за рахунок поповнення статутного фонду комунального підприємства;
- формування кронів дерев та кущів
;
- проведення базового лісовпорядкування Львівською лісовпорядною експедицією. Проведення санітарно-оздоровчих заходів.
У житловому фонді
1. Провести конкурс для визначення управителів – надавачів послуг із утримання багатоквартирних житлових будинків;
2. Забезпечити укладання договорів між надавачами послуг із утримання багатоквартирних житлових будинків та мешканцями будинків;
3. Ефективно використовувати нежитлові приміщення;
4. Забезпечити проведення капітальних ремонтів міського житлового фонду згідно Програми «Сприяння діяльності співвласників багатоквартирних житлових будинків у місті Борислав на 2019-2025 роки»;
5. На капітальний ремонт міського житлового фонду у 2019 році передбачені кошти у сумі 308,453 тис.грн.
У сфері благоустрою та дорожнього господарства
1. Налагодити функціонування ефективної системи поточного ремонту та утримання доріг у відповідності до нормативних вимог. Планується виконати роботи із капітального ремонту доріг комунальної власності у 2019 році на загальну суму 9366,0 тис.грн. за кошти міського та обласного бюджетів. Заплановано виконати роботи із капітального ремонту тротуару на вулицях Володимира Великого та Трускавецькій в м. Бориславі на загальну суму 850,0 тис. грн. за кошти міського бюджету.
2. Впровадити енергозберігаючі системи вуличного освітлення. Заплановано виконати роботи із капітального ремонту світильників зовнішнього освітлення вулиць м. Борислава на загальну суму 135,0 тис. грн. за кошти міського бюджету;
3. Забезпечити дороги відповідними дорожніми знаками та впорядкувати рух транспорту у відповідності до їх розрахунково-допустимого навантаження.
4. Укомплектувати дорожні бригади засобами малої механізації.
5. Відновлення 2019-2020 роках зруйнованого у 2008 році автомобільного мосту через р. Лошань на вул. Гірній в м. Бориславі.
6. Здійснення протипаводкових заходів.
7. Виготовлення паспорту водойми озера в мікрорайоні Тустановичі.
8. Виготовлення проектно-кошториснної документації очищення водойми озера в мікрорайоні Тустановичі.
Обсяг фінансування
№
з/п |
Назва об’єкту |
Всього (тис.грн.) |
В тому числі 2019 рік (тис. грн.) |
1. |
Виготовлення містобудівної документації "Схеама санітарної очистки м. Борислава" |
58,972 |
58,972–кошти бюджету м. Борислава |
2. |
Влаштування відеокамер на вулицях м. Борислава згідно програми "Безпечне місто" |
120,000 |
120,000–кошти бюджету
м. Борислава |
Виконавчий комітет Бориславської міської ради
- придбання житла для окремих категорій населення відповідно до законодавства – 250000 грн.;
- сплата членських внесків до асоціації органів місцевого самоврядування - 13900 грн.
ОСВІТА
Розвиток освітньої галузі передбачає реалізацію системного реформування всіх ланок освіти, організаційно-методичне, матеріально-технічне та кадрове забезпечення закладів освіти. Забезпечення належних умов для організації навчально-виховного процесу є одним із найважливіших завдань міської ради.
Для реалізації пріоритетних напрямків розвитку освітньої галузі необхідно:
- розвивати особистісну орієнтацію освіти;
- створити рівні можливості для дітей і молоді для здобуття якісної освіти;
- удосконалити систему безперервної освіти;
- розвивати україномовний культурний простір;
- формувати християнські і національні цінності;
- створити умови для професійної самореалізації педагогічних працівників;
- впровадити сучасні інформаційні технології;
- забезпечити доступність інформації, навчальної і довідкової літератури;
- забезпечити інтеграцію освіти у світовий освітній простір.
Запланований обсяг фінансування
на 2019 рік згідно кошторисів
№з/п |
Назва об’єкту |
Грн. |
1 |
Капітальний ремонт в частині заміни вікон в дошкільних навчальних закладах №2; №6. |
120000,00 |
2 |
Капіпітальний ремонт даху в дошкільному навчальному закладі №3 |
100000,00 |
3 |
Капіпітальний ремонт даху в дошкільному навчальному закладі №4 |
100000,00 |
4 |
Капіпітальний ремонт санвузлів в дошкільному навчальному закладі №11 |
70000,00 |
5 |
Капітальний ремонт в частині заміни електропроводки в дошкільному навчальному закладі №14 |
100000,00 |
6 |
Капітальний ремонт в частині заміни вікон та дверей в ЗОШ №1;№2;№3;№4;№5;№6;№7;№8, № 9 |
740000,00 |
7 |
Придбання меблів та компютерів для загальноосвітніх закладів |
50000,00 |
8 |
Капітальний ремонт даху ЗОШ №1 |
500000,00 |
9 |
Капітальний ремонт даху ЗОШ №5 |
500000,00 |
10 |
Капітальний ремонт внутрішніх туалетів ЗОШ №1; №3;№5; №8 |
150000,00 |
11 |
Капітальний ремонт спортзалу ЗОШ №6 |
100000,00 |
12 |
Придбання тринажерного обладнання для спортивних майданчиків ЗОШ №2; |
50000,00 |
13 |
Капітальний ремонт внутрішніх туалетів приміщень центру дитячої та юнацької творчості |
75000,00 |
14 |
Придбання комп"ютерів |
25000,00 |
15 |
Капітальний ремонт покрівлі даху спортивного манежу дитячої юнацької спортивної школи |
200000,00 |
16 |
Капітальний ремонт даху ЗОШ № 3 |
500000,00 |
МЕДИЦИНА
В умовах соціально-економічних перетворень, що відбуваються в Україні, проблеми здоров’я населення залишаються одними з найбільш складних і актуальних.
Медичну допомогу населенню м. Борислава та смт. Східниця надають поліклініка для дорослих, дитяча поліклініка, стоматологічна поліклініка, жіноча консультація та стаціонарні відділення: терапевтичне, інфекційне, ендокринологічне, дитяче, акушерсько-гінекологічне, неврологічне, травматологічне, хірургічне, відділення анестезіології з палатами інтенсивної терапії. Допоміжно-діагностичні підрозділи: клініко-діагностична лабораторія, рентгенологічні кабінети, ендоскопічний кабінет, кабінети ультразвукової діагностики, кабінети функціональної діагностики, флюорографічний кабінет.
На соціально-економічний розвиток міста впливають рівень інвалідності дитячого населення та рівень інвалідності населення працездатного віку.
Високими залишаються захворюваність населення на серцево-судинні захворювання, захворювання органів дихання, онкопатологію.
Основними напрямками реалізації Програми є:
- зміцнення матеріально-технічної бази лікувально-профілактичних установ, в першу чергу закладів первинної медико-санітарної допомоги, зокрема –оснащення і переоснащення медичною апаратурою та обладнанням;
- реконструкція і ремонти відділень лікарні для забезпечення належних санітарно-технічних умов;
- реконструкція приміщень для амбулаторій сімейного лікаря в мікрорайонах Мражниця та Губичі;
- запровадження системи електронного запису до лікаря та електронних рецептів;
- інформатизація закладів охорони здоров’я міста.
- впровадження енергозберігаючих заходів;
- забезпечення контролю, координації, планування та ефективного використання ресурсів для виконання Програми.
Передбачається, що виконання Програми дасть змогу оснастити медичні заклади міста сучасною медичною апаратурою, медичним обладнанням, привести стан будівель медичних закладів міста в належний санітарно-технічний стан, а отже, підвищить ефективність і якість надання кваліфікованої допомоги населенню міста і смт. Східниці:
- покращиться проведення систематичних профілактичних медичних оглядів, як наслідок зменшиться виявлення хвороб на пізніх стадіях;
- зменшиться ріст захворюваності на туберкульоз, онкопатологію, хронічні захворювання органів дихання та серцево-судинної патології;
- поліпшиться надання медичної допомоги дітям та підліткам;
- знизиться рівень інвалідності населення працездатного віку.
№ з/п |
Назва заходу |
Вико-навці |
Термін виконан-ня заходу |
Джерела фінансуван-ня |
Орієнтовні обсяги фінансування |
1. |
Реконструкція системи опалення приміщення жіночої консультації і ПМС по вул.. Коваліва,42 |
ЦМЛ |
2019 |
Міський бюджет
Інші джерела |
600,0 тис.грн. |
2. |
Реконструкція покрівлі неврологічного відділення ЦМЛ м. Борислава по вул.Куліша,41А |
ЦМЛ |
2019-2020 |
Міський бюджет
Інші джерела |
1500,0 тис.грн
|
3. |
Пральня акушерсько-гінекологічного відділення
Капітальний ремонт системи теплопостачання пральні |
ЦМЛ |
2019 |
Міський бюджет |
39,0 тис.грн |
4. |
Реконструкція покрівлі поліклініки ЦМЛ м. Борислава по вул.Куліша,41А |
ЦМЛ |
2019-2020 |
Міський бюджет
Інші джерела |
1700,0 тис.грн. |
5. |
Придбання санітарного автотранспорту |
ЦМЛ |
2019
2020 |
Міський бюджет
Інші джерела |
1000,0 тис.грн. |
6. |
Капітальний ремонт в частині заміни вікон приміщення дитячої поліклініки центральної міської лікарні м. Борислава по вул. Героїв ОУН-УПА,11
в м. Бориславі Львівської обл.» |
ЦМЛ |
2019
|
Міський бюджет
Інші джерела |
280,58 тис.грн |
7. |
Капітальний ремонт рентгенапарату травматологічного відділення |
ЦМЛ |
2019
|
Міський бюджет
Інші джерела |
1300,0 тис.грн |
8. |
Придбання медичного обладнання і апаратури |
ЦМЛ |
2019
|
Міський бюджет
|
1000,0 тис.грн |
9. |
Капітальний ремонт флюорогафа з переведенням на цифрову обробку |
ЦМЛ |
2019 |
Міський бюджет
|
501,0 тис.грн |
КУЛЬТУРА
Важливою складовою духовної сфери суспільно-громадського життя кожного міста є культура, надбання якої доносяться до їх мешканців через мережу закладів культури, яку вдалося зберегти.
Одним із осередків культурно-просвітницької роботи є міський Палац культури та його філії (Народні доми), які забезпечують збереження етнокультурних зв’язків, відновлюють і популяризують народні звичаї та обряди. На базі Палацу культури діють студії різного напрямку та аматорські художні колективи.
Актуальним залишається питання проведення капітальних ремонтів та поповнення книжкових фондів бібліотек у зв’язку з обмеженими обсягами фінансування цієї мети міським бюджетом.
На високому професійному рівні працює Бориславська дитяча школа мистецтв, але охоплюваність дітей шкільного віку початковою мистецькою освітою бажає бути вищою.
Основною проблемою закладів культури є відсутність належного матеріально-технічного забезпечення.
Для створення належних умов для активного і культурного відпочинку мешканців міста важливою ділянкою є відновлення роботи Бориславського міського парку культури і відпочинку
Для розвитку культури необхідно:
- сприяти подальшому розвитку аматорського мистецтва та народних художніх промислів;
- забезпечити належну підтримку художнім колективам міста;
- забезпечити надання мешканцям міста культурно-видовищних послуг провідними творчими колективами;
- визначити основні напрями щодо поліпшення матеріально-технічної бази установ культури міста, залучивши кошти міського бюджету та кошти інших джерел;
- не допускати необґрунтованого зростання батьківської плати за навчання у дитячих мистецьких закладах;
- сприяти працевлаштуванню молодих спеціалістів, скерованих до закладів культури;
- забезпечити фінансування діяльності Бориславського міського парку культури і відпочинку, поповнення бібліотечних фондів.
Обсяг фінансування
№ п/п |
Назва об’єкта |
На 2019 рік тис. грн. |
Всього
тис.грн. |
|
Участь у мікропроекті Придбання мультимедійного обладнання для бібліотеки-філії №5 |
20,0 |
20,0 |
|
Участь у мікропроекті Капітальний ремонт абонементного залу центральної бібліотеки вул.Шевченка,20 |
120,0 |
120,0 |
|
Участь у мікропроекті Придбання та встановлення скейтпарку в Бориславському міському Парку культури і відпочинку |
439,0 |
439,4 |
|
Участь у мікропроекті по заміні дверей в Бориславській міській дитячій школі мистецтв |
390,0 |
390,0 |
|
Участь у мікропроекті «Влаштування безбар’єрного доступу для маломобільних груп населення до приміщень Народного дому "Просвіта" №1» |
98,5 |
98,5 |
ВСЬОГО |
1067,5 |
1067,5 |
ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ
Пріоритетним напрямком у розвитку міста є фізичне виховання громадян, як ефективний засіб профілактики та зміцнення здоров’я громадян. Для забезпечення потреб громадян у руховій активності необхідно зміцнювати матеріальну базу фізичної культури і спорту шляхом будівництва нових спортивних споруд та приведення до належного стану уже існуючі спортивні бази.
Необхідно:
- створення належних умов для занять фізичною культурою у місцях масового відпочинку населення шляхом будівництва сучасних спортивних майданчиків;
- збереження мережі позашкільних навчальних закладів фізичної культури і спорту;
- забезпечення участі збірних команд міста у Чемпіонатах Львівської обл.;
- проведення навчальних занять з гірських лижів та сноубордингу (ТзОВ "Буковиця") з метою популяризації зимових видів спорту та оздоровлення талановитої молоді міста.
БУКОВИЦЯ
Обсяги фінансування
№ з/п |
Назва об’єкта |
На 2019 рік тис.грн. |
Всього
тис.грн. |
1. |
Придбання тренажерного обладнання для спортивних майданчиків |
190,00 |
190,00 |
2. |
Участь у мікропроекті Капітальний ремонт в частині заміни вікон і дверей у головному корпусі КП «Спортивно-оздоровчий комплекс «Нафтовик». |
399,3 |
399,3 |
3. |
Реконструкція стадіону КП «СОК «Нафтовик» за адресою Львівська обл., м.Борислав, вул.Коновальця,6 |
13000,0 |
40000,0 |
4. |
Будівництво майданчика зі штучним покриттям смт.Східниця, вул.Промислова, 5а |
2500,0 |
2500,0 |
Всього |
16089,3 |
43089,3 |
Відділ оборонної роботи, цивільного захисту та охорони довкілля
|
Назва заходу |
Заплановано |
Профінансовано |
Примітка |
обласний бюджет |
міський бюджет |
обласний бюджет |
міський бюджет |
1 |
Завершення будівництва берегоукріплення річки Тисмениця на вул. Д.Галицького у м. Бориславі Львівської області»;
|
- |
59579,00 |
|
|
виконаний захід запобігатиме розвитку небезпечних геологічних процесів, як захист території від підтоплення; буде відновлено і підтримано сприятливий гідрологічний режим та санітарний стан річки Тисьмениця |
2 |
Відновлення берегоукріплення правого берега р. Тисьмениця в районі вул. Д.Галицького в м. Бориславі. Об’єкт ліквідації наслідків стихійного лиха 23-27 липня 2008 р. (капітальний ремонт). |
1500000,00 |
300000,00 |
|
|
виконані заходи запобігатимуть розвитку небезпечних геологічних процесів, як захист території від підтоплення; буде відновлено і підтримано сприятливий гідрологічний режим та санітарний стан річки Тисмениця |
3 |
Придбання машини для збору, транспортування твердих побутових відходів «СБМ – 304/1 на шасі МАЗ – 5340 євро 5» |
2385000,00 |
265000,00 |
|
|
призведе до покращення стану навколишнього природного середовища міста Борислава, мінімізація утворення стихійних звалищ сміття та зменшення їх впливу на здоров’я людей та навколишнє середовище, покращення екологічного стану та підвищення рівня екологічної безпеки, впорядкування майданьчиків збор ТПВ та систематизація вивозу до центрального сміттєзвалищана, покращення санітарно – епідеміологічного стану річок в місті. |
4 |
Реконструкція системи шурфів з метою зниження рівня забруднення атмосферного повітря на території прилеглій до житлового будинку № 12 по вул. Чорновола, м. Борислав |
1350000,00 |
149218,00 |
|
|
Призведе до зниження рівня загазованості та запобігання забрудненню прибудинкової території та підвального приміщення нафто-водяною сумішшю. |
5 |
Проведення екологічного моніторингу підземних вод, загазованості та забруднення грунтів на території м.Борислава |
99000,00 |
- |
|
|
На основі проведених досліджень буде виявлено небезпечні райони та джерела їх забруднення токсичними речовинами; реалізована можливість стеження за динамікою цих забруднень в часі; стане можливою організація оперативного втручання щодо ліквідації забруднень в процесі виконання досліджень. |
6 |
Будівництво берегоукріплення річки Раточинка на вул. Наливайка в районі ШБУ-7 у м. Бориславі Львівської області |
240000,00 |
59996,00 |
|
|
виконані заходи запобігатимуть розвитку небезпечних геологічних процесів, як захист території від підтоплення; буде відновлено і підтримано сприятливий гідрологічний режим та санітарний стан річки Раточинка |
7 |
Першочергові заходи по збору та відведення фільтрату сміттєзвалища ТПВ м. Борислав, Львівської області |
1477918,00 |
- |
|
|
природоохоронний ефект від проведення заходу полягає в тому що за допомогою дренажної системи значна кількість фільтрату буде відводитись у емність для збору фільтрату та очищатись, а значить зменшиться рівень забруднення грунтових вод та грунту , що дасть змогу покращити санітарний стан на території м. Борислава. |
8 |
Будівництво берегоукріплення річки Тисмениця в районі будинків №75-77 по вул. С. Бандери в м. Бориславі Львівської області |
240000,00 |
59870,00 |
|
|
виконані заходи запобігатимуть розвитку небезпечних геологічних процесів, як захист території від підтоплення; буде відновлено і підтримано сприятливий гідрологічний режим та санітарний стан річки Тисьмениця |
9 |
Будівництво берегоукріплення річки «Тисьмениця» на вул. Сосюри в районі пішохідного переходу біля заводу РЕМА у м. Бориславі Львівської області |
240000,00 |
59990,00 |
|
|
виконані заходи запобігатимуть розвитку небезпечних геологічних процесів, як захист території від підтоплення; буде відновлено і підтримано сприятливий гідрологічний режим та санітарний стан річки Тисмениця |
Соціальне забезпечення
Показники соціальної підтримки населення
Показники |
Один. виміру |
2017 р. звіт |
2018 р.
звіт |
2019 р.
очікуване |
2019 р. до 2018 р., % |
Надання допомоги у зв’язку з вагітністю і пологами |
осіб |
299 |
266 |
280 |
105 |
Надання допомоги при усиновленні дитини |
осіб |
6 |
6 |
8 |
133 |
Надання допомоги при народженні дитини |
осіб |
1779 |
1658 |
1500 |
90 |
Надання допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування |
осіб |
33 |
35 |
40 |
114 |
Надання допомоги на дітей одиноким матерям |
осіб |
302 |
286 |
300 |
105 |
Надання тимчасової державної допомоги дітям |
осіб |
77 |
22 |
30 |
136 |
Надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям |
осіб |
686 |
587 |
600 |
102 |
Надання державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю |
осіб |
534 |
545 |
560 |
103 |
Надання державної соціальної допомоги особам, які не мають право на пенсію, та особам з інвалідністю, державної соціальної допомоги на догляд |
осіб |
85 |
100 |
120 |
120 |
Надання допомоги на догляд за особами з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу |
осіб |
110 |
114 |
120 |
105 |
Надання тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату |
осіб |
0 |
2 |
20 |
1000 |
Надання щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи, а також за особою, яка досягла 80 - річного віку |
осіб |
559 |
620 |
650 |
105 |
Надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги |
осіб |
12 |
13 |
15 |
115 |
Забезпечення належних умов для виховання та розвитку дітей - сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, в дитячих будинках, тому числі сімейного типу, прийомних сім’ях, сім’ях патронатного вихователя |
осіб |
1 |
1 |
2 |
200 |
Показники |
Один. виміру |
2017р. звіт |
2018 р.
звіт |
2019 р.
очікуване |
2019 р. до 2018 р., % |
Надання допомоги у зв’язку з вагітністю і пологами |
тис.грн. |
444,6 |
394,4 |
800 |
203 |
Надання допомоги при усиновленні дитини |
тис.грн. |
92,9 |
80,8 |
200 |
248 |
Надання допомоги при народженні дитини |
тис.грн. |
22619,2 |
18753,1 |
23200 |
124 |
Надання допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування |
тис.грн. |
1764,4 |
2000 |
3300 |
165 |
Надання допомоги на дітей одиноким матерям |
тис.грн. |
4524,8 |
5222,6 |
6700 |
128 |
Надання тимчасової державної допомоги дітям |
тис.грн. |
635 |
170,3 |
300 |
176 |
Надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям |
тис.грн. |
20137 |
18461,1 |
22000 |
119 |
Надання державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю |
тис.грн. |
10451,1 |
11800,3 |
16040 |
136 |
Надання державної соціальної допомоги особам, які не мають право на пенсію, та особам з інвалідністю, державної соціальної допомоги на догляд |
тис.грн. |
1306,3 |
1915,4 |
2800 |
146 |
Надання допомоги на догляд за особами з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу |
тис.грн. |
2558,8 |
2796,4 |
3700 |
132 |
Надання тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату |
тис.грн. |
0 |
17,4 |
300 |
1724 |
Надання щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи, а також за особою, яка досягла 80 - річного віку |
тис.грн. |
177,3 |
222,8 |
440 |
197 |
Надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги |
тис.грн. |
24,9 |
29,4 |
30,9 |
105 |
Забезпечення належних умов для виховання та розвитку дітей - сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, в дитячих будинках, тому числі сімейного типу, прийомних сім’ях, сім’ях патронатного вихователя |
тис.грн. |
164,5 |
392,3 |
552,4 |
141 |
Показники соціальної підтримки населення
Показники |
Один. виміру |
2017 р.
звіт |
2018 р. звіт |
2019 р.
очікуване |
Надання субсидій населенню для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг |
тис. осіб |
9,6 |
9,0 |
9,3 |
Надання субсидій населенню для відшкодування витрат на придбання твердого та рідкого побутового палива і скрапленого газу |
тис. осіб |
0,006 |
0,009 |
0,012 |
Надання муніципальних субсидій населенню для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг |
тис. осіб |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
Надання пільг на оплату житлово - комунальних послуг окремим категоріям громадян відповідно до законодавства (держ.бюджет) |
тис. осіб |
5,0 |
3,8 |
3,9 |
Надання пільг на оплату житлово - комунальних послуг окремим категоріям громадян відповідно до законодавства (міський бюджет) |
тис. осіб |
0,2 |
6,5 |
0,2 |
Надання субсидій населенню для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг |
тис. грн. |
88482,5 |
95525,8 |
46000,0 |
Надання субсидій населенню для відшкодування витрат на придбання твердого та рідкого побутового палива і скрапленого газу |
тис. грн |
|
24,3 |
20,5 |
Надання муніципальних субсидій населенню для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг |
тис. грн. |
461,7 |
300,6 |
396,0 |
Надання пільг на оплату житлово - комунальних послуг окремим категоріям громадян відповідно до законодавства (держ.бюджет) |
тис. грн. |
3764,0 |
5883,8 |
6804,0 |
Надання пільг на оплату житлово - комунальних послуг окремим категоріям громадян відповідно до законодавства (міський бюджет) |
тис. грн. |
267,3 |
155,8 |
388,3 |
Додаток
до «Програми соціально-економічного
та культурного розвитку м.Борислава на 2019 рік»
ПАСПОРТ
Програми соціально-економічного та культурного розвитку
м.Борислава на 2019 рік
1 |
Ініціатор розроблення Програми |
Бориславська міська рада |
2 |
Дата, номер і назва документу про прийняття програми |
Рішення міської ради від 12.04.2019 р. №1833 „Про затвердження Програми соціально-економічного та культурного розвитку м.Борислава на 2018 рік” |
3 |
Розробник Програми |
Відділ економіки та торгівлі міської ради |
4 |
Відповідальний виконавець Програми |
Відділ економіки та торгівлі міської ради |
5 |
Учасники Програми |
Виконавчий комітет міської ради, управління житлово-комунального господарства та енергозбереження міської ради, відділ освіти міської ради, управління культури, молоді, фізичної культури та спорту міської ради, фінансове управління міської ради, управління праці та соціального захисту населення, КНП «Центральна міська лікарня м.Борислава» |
6 |
Етапи та терміни реалізації Програми |
2019 рік
|
7 |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми (для комплексних програм) |
Кошти державного бюджету, кошти обласного бюджету, кошти міського бюджету, залучені кошти |
8 |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього тис.грн. |
586754,48 тис.грн. |
Секретар міської ради Ю.Химин